Kirjoittaja Aihe: HK450GT PRO Eka torppi  (Luettu 8826 kertaa)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
HK450GT PRO Eka torppi
« : 05 Heinäkuu, 2011, 20:45:21 »
Nonnii, ekat pomputtelut ja eka torppi. Kuulunee asiaan :D

Ja vasta toisella akullisella kellahti ihan omaa hölmöyttä. Liian pieni alue ja siksi ei uskaltanut ottaa kunnolla ilmaan kuin hetkeksi. Sitten kun harjoitusjaloilla laahatessa yks pallo töksähti ruohotupsuun niin siitä se lähti tuulenpuuskan auttamana... Aloittelijan reaktio oli sitten vielä hidas/väärä.
Saldo ei sinänsä paha: Toinen lapa, stabbaritanko, pääratas ja ehkä yks servo. Akselit vielä tutkimatta.

Tästä on hyvä jatkaa ;D

Sinänsä ei kuulu topiciin, mutta pakko kehua noita Leluja.netin harjoituskoipia. Ne kun ovat varsin vetelät ja aika reilussa kulmassa alaviistoon. Niitä kiinnitellessä vaikutti hyvin arveluttavalta ja epäilin moisten toimivuutta. Sittten kun aloin laittaa kierroksia kopuun niin tuli ahaa-elämys; jalat omalla jousivoimallaan tavallaan muuttaa sen maasta irtautumisen hetken portaattomammaksi. Siitä häkkyrästä näkee kuinka kopteri alkaa keventyä ja irrota hiljalleen maan pinnalta. Jos vaikka tuuli painaa tai säädöt on pielessä, sen kampeamisen johonkin päin näkee jo ennen kuin kopu on irti. Ja samaten paluu maan kamaralle on noiden vieterien avulla niin ikään kevyempi kuin ilman.  Ei tosin auta jos laskeutuu kyljelleen...

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #1 : 05 Heinäkuu, 2011, 20:50:29 »
Ite kans tykkään säätää koneen torpin jälkeen niillä. Näkee heti minne lähtee vetämään tai pyörimään. Tosin se keskiosa menee torpissa rikki melko helposti.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #2 : 05 Heinäkuu, 2011, 22:10:03 »
Kannattaa kaataa kone nätisti nurmikolle kyljelleen niin säilyy se keskipalakin ehjänä ;D
Ja on sitte helppo pakatakin kun on lavat valmiiksi peräputken vieressä päällekäin ja stabbaritanko samassa nipussa. Ikään kuin pakkaa itse itsensä :)

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #3 : 05 Heinäkuu, 2011, 22:13:15 »
Ja vasta toisella akullisella kellahti ihan omaa hölmöyttä. Liian pieni alue ja siksi ei uskaltanut ottaa kunnolla ilmaan kuin hetkeksi. Sitten kun harjoitusjaloilla laahatessa yks pallo töksähti ruohotupsuun niin siitä se lähti tuulenpuuskan auttamana...

Aika samalla kävi itselle ekalla kerralla (myöskin tokalla akulla :) ). Kerran sen jälkeen kokeilin vielä ruoholla apujaloilla, mutta sitten otin ne pois ja menin asfaltille harjoittelemaan. Kun ottaa landareista kumit pois niin liukuu nätisti asfaltilla. Ei tullut torppeja sen jälkeen.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #4 : 05 Heinäkuu, 2011, 22:18:49 »
Yhtä kokoluokkaa isommat landarit alle ilman kumeja, niin on isompi laskeutumispinta-ala ja silloin ei apujalakset häiritse kopterin käytöstä.

Ja toki simua, simua ja vielä kerran simu treeniä... :)
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #5 : 05 Heinäkuu, 2011, 23:29:35 »

Sinänsä ei kuulu topiciin, mutta pakko kehua noita Leluja.netin harjoituskoipia. Ne kun ovat varsin vetelät ja aika reilussa kulmassa alaviistoon. Niitä kiinnitellessä vaikutti hyvin arveluttavalta ja epäilin moisten toimivuutta. Sittten kun aloin laittaa kierroksia kopuun niin tuli ahaa-elämys; jalat omalla jousivoimallaan tavallaan muuttaa sen maasta irtautumisen hetken portaattomammaksi. Siitä häkkyrästä näkee kuinka kopteri alkaa keventyä ja irrota hiljalleen maan pinnalta. Jos vaikka tuuli painaa tai säädöt on pielessä, sen kampeamisen johonkin päin näkee jo ennen kuin kopu on irti. Ja samaten paluu maan kamaralle on noiden vieterien avulla niin ikään kevyempi kuin ilman.  Ei tosin auta jos laskeutuu kyljelleen...

Sinänsä hyvä idea noissa leluja netin koivissa mutta mainittu keskipala on heikko. En osannut aikanaan varautua palan hajoamiseen ja lennätysviikonloppu loppui siihen. Palaa ei oikein onnistunut edes korjaamaan millään järkevällä tavalla. Sitten kun sain uuden palan, nax ja sekin oli entinen. En tilannut enää kolmatta vaan sorvasin alumiinista keskikappalan, muutaman sentin halkaisijainen, sentin korkea katkaistu kartio joissa sivut 10 asteen kulmalla ja sivuissa sitten reiät jaloille. On kestänyt niin kauan kun noita jalkoja tarvitsi. Tosin, meni aikanaan vaihtoon ne jalkojen putketkin, korvasin SIL-shopista ostetulla samanpaksuisella umpihiilikuitutangolla. Enää pingispallot on alkuoperäisiä ja nekin riekaleina ja olisi pitänyt vaihtaa mutta nyt ei ole enää niin tarvetta :)

 
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi(ja toinen ja kolmas)
« Vastaus #6 : 23 Elokuu, 2011, 20:52:35 »
Jätetääs se toinen välistä ja mennään suoraan tämänpäiväiseen.

Kopteri oli tuoreissa asiantuntijan tekemissä säädöissä kun nostin sen leijuntaan. Kohtuullisen hyvin pysyi jopa aloittelijan hallinnassa kunnes... Oliskohan ollut tuulenpuuska vai mikä kun painoi konetta äkkiä alas ja siihen vastauksena tarjosin nopsasti lapakulmia lisää. Nousihan se ennen maakosketusta, mutta lähti samalla hyökkäämään hurjaa vauhtia yläviistoon eteenpäin. Vasenta tikkua alas eikä auta sekään. Throttle hold-sormi sentään toimi ja avuttomana katselin kun raketin ballistinen kaari päättyi pellolle, onneksi oikein päin.

Vikalista: Landari sökö. Syy: Laiskuus

Samat nupin servot oli torpattu jo kahdesti, vaikkakin kevyesti. En ollut jaksanut vaihtaa kun kerran toimivat. Nyt sitten ilmeisesti kävi kuten monesti on varoitettu; joku hammas oli poikki ja meni tilaisuuden tullen johonkin väliin jumittaen servon. Muuhun lopputulemaan on vaikea päätyä, kun laitos rysähti tonttiin pohja edellä, lavoissa ei naarmuakaan, ja elevator-servo ylhäällä täydellisesti jumissa.

Ottakaamme opiksi ja vaihdetaan/edes avataan ja tarkistetaan servot jokaisen torpin jälkeen  ;D

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #7 : 25 Elokuu, 2011, 13:34:28 »
Nyt pistit kopterin myyntiin ?  Omasta kokemuksesta täytyy sanoa että ennen kuin leijuttelu alkoi sujua ja lennätysviikonlupun jälkeenkin oli ehjä kopteri tuli torppeja senverran monta että en laskuissa pysy. Leluja.nettiin tilaus joka maanantai alkoi olla vakiohommaa. Alkoi välillä tuntua että vika on kopterissa ( Belt CP-V2 ) kun ei pysy hanskassa ja siirrtin Trex-450 klooneihin jotka nyt ovatkin vähän helpommin lennettävoä.  Nyt sujuu leijutus hienosti perä itseensä päin ja sivuttain sekä ympyrän lento itsensä ympäri. Yksi haaste on vielä voitettavana ja se on leijutus nokka itseesä päin. On kovaa hommaa opettaa aivojen neuroverkolle että nyt ohjaimet toimiikin peilikuvana. Lopputuloksena oli taas torppi heinäpeltoon. pääratas, ja akseli, peräputki  sekä pohjalevy vaihtoon. Onneksi osat odottavat valmiina varaosalaatikossa.

Tuntuu olevan tämäkin harrastus jossa vaaditaan sinnikkyyttä, harjoittelua ja kykyä sietää pettymyksiä. Toisaalta en ole enää laskenut montako lennokkia tuli tonttiin ennen kuin senkin homman alkoi osata.  Kun aikanaan lensin ekaa lentolupakirjaa, läpäreitä ( läpilasku) jauhettiin ja jauhettiin open kanssa ennen kuin homma alkoi sujua ja vielä nytkin 400 tunnin pilottina lennän läpäreitä kun en aina ole tyytyväinen suoritukseen. El ole ajatellut opetella soittamaan viulua, tulisivat eläisuojeluviranomaiset ja ottaisivat kissat huostaan ja siihen homman ei sinnikkyys eää muutenkaan riittäisi ;)
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #8 : 25 Elokuu, 2011, 14:34:11 »
Tuntuu olevan tämäkin harrastus jossa vaaditaan sinnikkyyttä, harjoittelua ja kykyä sietää pettymyksiä.

Niitäkin, mutta kokemuksesta voin sanoa että simulaattori säästää lompakkoa ja hermoja kun asioita voi opetella "turvallisesti" ja saa lentää niin paljon kun vaan ehtii säistä ja muista rajoituksista välittämättä.

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #9 : 25 Elokuu, 2011, 15:24:26 »
Lainaus
simulaattori säästää lompakkoa ja hermoja kun asioita voi opetella "turvallisesti" ja saa lentää niin paljon kun vaan ehtii säistä ja muista rajoituksista välittämättä
Niin paljon kun vaan ehtii? Sanoisin, että niin paljon kun jaksaa... Kyllä se on oikeaa päästävä lennättämään aina välillä :)

Luigi, samaa kokemuksen polkua näköjään kuljemme tuossa servoasiassa. Nimen omaan elevaattoriservo oli täälläkin hampilääkäriä vailla...
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #10 : 25 Elokuu, 2011, 15:27:26 »
Ei tainnut tällä kertaa olla sinnikkyyden tai innostuksen puute syynä kamojen myyntiin..

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #11 : 25 Elokuu, 2011, 18:51:28 »
Kiitos Toeh kun pidät kunniaani yllä  :) Joo ei tosiaan ole luovuttamisesta kyse ja koko muista syistä johtuva myyntipäätöskin jo taitaa vähän horjua. Kiitos vaimon joka kieltää myymästä...

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #12 : 25 Elokuu, 2011, 19:00:38 »
Kiitos Toeh kun pidät kunniaani yllä  :) Joo ei tosiaan ole luovuttamisesta kyse ja koko muista syistä johtuva myyntipäätöskin jo taitaa vähän horjua. Kiitos vaimon joka kieltää myymästä...
Hieno homma!  :D Jätä vaikka kone hyllyn päälle kuukaudeks pariks odottamaan sitä hetkeä ku taas on aika nousta lavoilleen. Kerran ku hyvän oot siitä saanu niin taitaa nyt niin sanotusti käyttöarvoa olla enempi ku myyntiarvoa.

E: Tarkoituksena ei siis oo vähätellä HK:n jälleenmyyntiarvoa mitenkään.  :)
« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2011, 19:04:45 kirjoittanut Toeh »

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #13 : 25 Elokuu, 2011, 19:34:56 »
Hieno homma!  :D Jätä vaikka kone hyllyn päälle kuukaudeks pariks odottamaan sitä hetkeä ku taas on aika nousta lavoilleen. Kerran ku hyvän oot siitä saanu niin taitaa nyt niin sanotusti käyttöarvoa olla enempi ku myyntiarvoa.

E: Tarkoituksena ei siis oo vähätellä HK:n jälleenmyyntiarvoa mitenkään.  :)
Sinä roikale taas mollaamassa mun kiinalaista respect-kopteria  ;D ;D ;D

Kyllä se taitaa nyt siihen mennä että en kiusallanikaan myy. Onpahan motiivia opetella että saan vielä näyttää sullekin kuinka kauniisti se ihmevehje leijailee... Siinähän oot sitte kateellinen sen ALZheimeris kanssa  :D :D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #14 : 25 Elokuu, 2011, 20:01:30 »
Sinä roikale taas mollaamassa mun kiinalaista respect-kopteria  ;D ;D ;D

Kyllä se taitaa nyt siihen mennä että en kiusallanikaan myy. Onpahan motiivia opetella että saan vielä näyttää sullekin kuinka kauniisti se ihmevehje leijailee... Siinähän oot sitte kateellinen sen ALZheimeris kanssa  :D :D
:D :D :D oikea asenne!

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #15 : 01 Syyskuu, 2011, 21:25:30 »
Aika ihme vaurio siitä edellisestä torpista tuli; vaihdoin pääakselin kun nuppi vispas puolelta toiselle, ihme sinänsä kun lavoissakaan ei ollut kolhun kolhua. Sitten vasta ihmetyttikin kun sama vispaus nuppia pyöritellessä jatkui vaan. Pääakseli olikin suora, mutta nupin ylin osa, se josta lepariakseli menee läpi, olikin mutkalla  ::) On vissiin ollut jotain kovaa pellolla siinä kohtaa mihin kellahti. Tuli nimittäin peltoon alareuna edellä. Aika pehmeetä tavaraa taitaa kiinalainen nuppi olla jos ehjin lavoin saa tollasen alumiinimurikan mutkalle... :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK450GT PRO Eka torppi
« Vastaus #16 : 01 Syyskuu, 2011, 22:03:00 »
On noita nähty, ei ole edes kovin harvinaista että tuo hubi taittuu... itsellä on menny varmaan 3 joskus 450:ssä ku omistin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
4291 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2009, 21:29:28
kirjoittanut Lepatus
3 Vastauksia
3329 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Maaliskuu, 2011, 18:15:02
kirjoittanut reittila
6 Vastauksia
3985 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2011, 23:15:12
kirjoittanut mika a
6 Vastauksia
5588 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Toukokuu, 2011, 18:55:05
kirjoittanut reittila
HK450GT

Aloittaja Ves@ Kloonit

17 Vastauksia
18685 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2012, 12:58:45
kirjoittanut Ves@