Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Olisi varmaan aika taas aktivoitua tämänkin suhteen. Hiljaista on ollut lentelyn osalta viimeiset puoli vuotta, mutta onhan sitä kaikenlaista tullut hankittua. Viimeksi käynyt kentällä syyskuussa. X3:lla tullut kymmenen akullista lenneltyä tuossa takapihalla tänä aikana, mutta eiköhän se tästä taas lähde.
Syyskuussa tuli hankittua uusi kopteri, Henseleit TDR. Ei tuollaista isoa pitänyt ostaa, mutta kun muutaman vuoden tuota jo katsellut niin pakkohan se oli kokeilla. Suomesta näitä ei oikein saa käytettynä, mutta ulkomailta löytyi. Uusiahan ei ole hetkeen enää saanut, mutta valmistaja oli luvannut tehdä osia vielä 10 vuotta, että sen puolin pitäisi olla turvallinen ostos. Ostin pelkän kitin, joten sähköt sai itse hankkia. Tuli sitten Pyro 700-52 moottori, Helijive 120 nopari, servoina Futaba BLS255 x3 ja perälle BLS256, gyroksi Spartan VX1e. Lavoiksi Radix 710mm v2 ja perälle Radix 105mm. Lisäksi hankin vielä Jlogin jotta saa telemetriaa ulos Helijivestä. Syksyn/talven aikana tuli laitettua kopteri hiljalleen kasaan, mutta ihan ei ensi lentoa päässyt suorittaa ennen kuin tuli hankittua uusi mankka. Joten vastarit/telemetriat irti ja uudet kiinni. Nyt se olisi taas valmis ensilentoon.
Eli Jeti DS-14 tuli hankittua DX8:sen tilalle. Kaikkiin koptereihin tuli mAh-anturit ja RSAT2 vastarit. X3 ja Gobliniin tuli Jetin omat MUI-anturit, Hensun mAh lukema saadaan jLogilta. Tuo Jlog tarjoaa Helijiven kanssa huiman määrän dataa siitä tykkääville. Jlogista voi valita eri asetuksia, mutta kaikissa tuleva vakiodata:
1 main battery voltage
2 motor current
3 rpm (rotor speed)
4 mAh (used capacity)
5 Ubec (BEC output voltage)
6 Ibec (BEC output current)
7 throttle % (0..100)
8 PWM % (0..100)
9 temp FET °C (temp power FETs)
Lisäksi laitoin Config 1:sen päälle, eli sieltä näkyy myös:
10 rpm (engine speed)
11 "U.sub.bat Min" V (battery minimum voltage)
12 "Ubec Min" V (BEC minimum voltage)
13 "Max Imot" A (maximum motor current)
14 "Ibec Max" A (BEC maximum current)
15 "Max Power" W (maximum power)
Toki nuo maksimit ja minimit näkee mankasta muutenkin, koska se osaa piirtää telemetriasta käppyrät suoraan ruudulle mutta onpahan nyt suoraan näkyvillä. TeroS:n loistavilla ohjeilla enimmäkseen tullut Jetiä muokattua. Nyt se juttelee mm. kun valitaan malli, paljon on lentoakusta kapasiteettia mennyt ja kun pitää laskeutua sekä varoittaa jos kytkee tyhjän lentoakun.