On vähän heikosti tullut harrastettua viimeiset 2kk, lennot 450: 0, 7HV: 3, X5: 20.
No toinen kausi kopterointia kuitenkin takana. Tällä kaudella päästiin jo 460 akulliseen kun viime kausi jäi 167 akulliseen. Eli 450 Pro 161kpl, X5 226kpl ja 7HV 73kpl. 7HV tuli tälle kaudelle hankittua ja vaikka lennot jäikin noin vähäisiksi niin kyllä iso kopteri on aina iso kopteri
Lompakko kiitteli kun X5 ja 7HV säästyivät torpeilta tällä kaudella. 7HV:n vähäiset lennot johtuivat lähinnä hajonneesta latauskalustosta ja sitten pitihän sitä 7HV:tä päivitellä heti reilun 50 lennon jälkeen (700MX käämiminen, Beast->Brain ja vinot rattaat). Ensi kaudella kyllä 7HV saa lentoaikaa huomattavasti enemmän. Syyskuun lopulla tuli 450 Pro myytyä pois, ihan jees kopteri mutta liian herkkä hajoamaan. Ilman tämän kokoista kopteria kun ei osaa olla, niin Warp 360 tulossa.
X5:lla tuli paljon lentoja kesällä, mutta jotenkin se on alkanut tuntua turhalta välimallilta, sitä ei uskalla lentää kuin 450:stä joten miksi edes lentää kun teen sillä samaa kuin 7HV:lla. Ja monesti kesällä kun koko kalusto oli mukana niin vähiten X5 oli ilmassa. Sama juttu eri lennätyspaikoissakin, siellä missä voin lennättää X5:sta niin myös 7HV mahtuu. Joten sen myynti on ollut mielessä, mutta olkoot nyt vielä tuossa jos vaikka keväällä taas innostuu siitä.
Viime viikonloppuna X5 kitin mukana tullut Turnigy 4000mah 6S 20C myös kuoli vihdoin, 78 lentoa ja eikä ollut edes pullistunut yhtään. Normaalisti lentelen 4min tuolla, mutta nyt oli pakko ottaa alas jo 2min kohdalla kun kierrokset vaan laski eikä nousseet takaisin. Kennojännitteet näytti 3.3V siinä vaiheessa. Hyvin se kesti Turnigyksi.
Viime keväänä tuli harjoiteltua paljon uutta lentämiseen, mutta sitten jumituin alkukesän jälkeen tekemään aikalailla samaa koko loppukesäksi. Varmasti suurimpana syynä tähän oli simutuksen lopettaminen kokonaan. Siinä sen tärkeyden taas huomasi hyvin. Talveksi oon saanut järkättyä liikuntahallivuoron, joten taas pitäisi pikkukopteri ostaa, luultavasti Nano CPX. Jos tuolla saisi parempin harjoiteltua ja pidettyä tuntumaa yllä kuin satunnaisilla talvisilla lentokerroilla (viime talvena joulu-maaliskuu 26 lentoa) ja simulla.
Kai tuota mun lentoa voisi kutsua tällä hetkellä sellaiseksi vauhdikkaaksi taivaslentelyksi. Nyt simutttelu on taas alkanut hieman kiinnostamaan, joten jos ensi kaudella sitten päästää siihen ekan kauden päätteeksi asetettuun tavoitteeseen: “Jos sitä vaikka sitten ens kesänä osaisi jotenkin lentää.”