Kirjoittaja Aihe: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa) Hankittu Align T-REX 450 PRO  (Luettu 41272 kertaa)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Noniin. Tarkoituksena hankkia tälläinen budjettiklooni tuon Beltin rinnalle. En oo vielä ostellu mitään enkä tehny tilauksiakaan mutta alan pikkuhiljaa tekemään kun alkaa varmistumaan mitä teen. Laitan tähän sitten kuvia, osia, linkkejä ja hintoja joita tulee. Nyt vain ennen kun sähköjä alan miettimään (jotenkuten jo selvillä mitkä sähköt HK:sta laittaisin) niin pitäisi keksiä että mikä kitti.

Helppo varaosien saatavuus ja ristiin sopivat osat muiden merkkien ja mallien kanssa on raskas valintaperuste. Innostuin tästä ALZRC:n 450 Pro:sta http://www.rc711.com/shop/alzrc-450-pro-helicopter-frame-kit-p-4302.html?cPath=165_223

Lukemani perusteella hyvä ja laadukas klooni tai ehkä jo oma laadukas merkki kone ja suomesta helposti saatavat varaosat Trex Storesta tekevät tuosta hyvältä vaikuttavan vaihtoehdon. Tykkään canopystä myös vaikka ei tuo ole kun ulkonäköä johon voidaan vaikuttaa helposti.

Toisena vaihtoehtona huomattavasti halvempi Kloonikopteri eli tuo HK450GT PRO joko remmillä tai tikku perällä. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F10902%5F%5FHK%2D450GT%5FPro%5F3D%5FBelt%2DDrive%5FHelicopter%5FKit%5FAlign%5FT%2DRex%5FCompat%2E.html

Ilmeisesti kelpo kone myös eikä niin huono kuin jotkin aiemmat versiot. Ja melkeen kaikki Align osat sopii tuohon.

Eli kannattaako tuohon ALZRC koneeseen panostaa vai mennä tällä HK450GT PRO:lla?

Kerätään sähköjä sitten kun kitti on selvillä.



E: Eli nyt on päätös ALZRC 450 PRO päätetty.


Budjetti kloonikopteri projekti peruttu. Meni överiks.

Align T-REX 450 Pro KIT
Hitec HS 65HB x3
ALZRC 9257
Align GP750
Spektrum AR6100E

~ 350€

Hyi ku kallis.
« Viimeksi muokattu: 05 Marraskuu, 2011, 01:54:14 kirjoittanut Toeh »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #1 : 13 Heinäkuu, 2011, 18:20:48 »
Alz ennemmin, ja sähköt kannattaa olla halvat... muuten osta suoraan align super combo jossa on asialliset sähköt niin ei jää rungolle paljon hintaa. Jos klooniin osta hyvät sähköt niin tulee "kalliiksi"  ::)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #2 : 13 Heinäkuu, 2011, 18:29:12 »
Mulla ollut hyvia kokemuksia ALZ:tan osista.. FBL nuppi ja muutamat muut osat ollut Alignin osia vastaavia..

ALZ:sin laakereita on haukuttu.. HK laakereita myos.. itse ostaisin nyt mielummin ALZ:n kuin HK:n.. varsinkin kun ALZ:n saa suoraan FBL:na.

Aidon combo paketin ongelmana on noi nuppi servot.. aika paljon pimahtanu...

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #3 : 13 Heinäkuu, 2011, 22:52:29 »
Alz ennemmin, ja sähköt kannattaa olla halvat... muuten osta suoraan align super combo jossa on asialliset sähköt niin ei jää rungolle paljon hintaa. Jos klooniin osta hyvät sähköt niin tulee "kalliiksi"  ::)
HK sähköillä ei tuu kalliiks.  :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #4 : 14 Heinäkuu, 2011, 01:03:01 »
Kannattaakohan ALZ:iin ottaa mukaan nopari ja motti vai kattoa HK:sta jotku toiset?

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #5 : 14 Heinäkuu, 2011, 13:51:04 »
Voi olla että HK:n laakerit ei ole ihan samaa tasoa kuin Alignin, minulta nyt on mennyt noin sadalla akullisella perähihnan ratasakselin laakerit, toisaalta ei se varaosakaan kingissä maksanut kuin $6.75 ja jos haluaa FBL nupin niin näyttää olevan $9.95 . Toinen kopteri minulla on Amig-450 . Siinä on pari parannusta verrattuna HK:hon kun taas HK näyttää piirustusten mukaan olven orjallisen yhteensopiva Alignin kanssa. Amigin peräroottorin kulmia säätää haarukka akselin molemmilta puolilta, ei pelkästään pallo yhdeltä reunalta. Kun liukulaakeriin tulee välystä, tulee yksipuolisessa systeemissä klappia. Tosin HK:ssa ei tuokaan osa+laakeri maksa kuin vähän päälle kaksi dollaria. Samoin lapapidikkeissä on Amigissä on molemmissa päissä suljettu laakeri jossa ei ole oikeastaan välystä olenkaan. HK:ssa taas on täysin sama systeemi kuin Alignissa. 

En tunne tuota ALZRC:tä mutta toisaalta kun Alignin alkuperäinen Trex-450 sports kit maksaa muutaman kympin enemmän niin....
Kingin kopteri taas ei moottorinkaan kanssa kummoisia maksa. Kingin sähköissä ei ole ollut mitään valittamista ainakaan aloittelijan vaatimustasolla.


Kate

 
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #6 : 14 Heinäkuu, 2011, 15:29:08 »
Kannattaakohan ALZ:iin ottaa mukaan nopari ja motti vai kattoa HK:sta jotku toiset?

Muistaakseni ALZ:n tarralla myytävä moottori on Hobbymate HB2835 http://www.dealextreme.com/p/hobbymate-hb2835-h-3800kv-brushless-motor-for-450-helicopters-20082 ihan hyvä moottori sinällään. Noparista en tiedä, mutta luultavimmin jokin kiinalainen halpis. Sinällään kiinalaisissa halpisnopareissakaan ei periaatteelista vikaa ole ja vinkuu ja viheltää siinä kuin kalliimmallakin.

Nopareista vinkkinä sen verran , että nyt on ebayssa menossa Hobbywing Pentiumeilla aleale. Ilmeisesti IBM viimeinkin sai pakotettua vaihtamaan Pentium nimen Fentiumiksi ja nyt jobbarit myyvät loput Pentiumit pilkkahinnalla pois. Ite just sain 80A version $18 kotiin kannettuna. Nopari on siis sama kuin esim Turnigyn Plush, joka maksaa Hobbykingilla $40 + postit (siis silloin harvoin kun niitä edes on saatavilla). Hobbywing siis on alkuperäinen merkki ja valmistaja. Turnigy ym on sitten tarroitettu uudelleen.

Kiinakoptereiden laakereiden kanssa ei minulla ainakaan ole ollut mainittavia ongelmia. Huhu kertoo, että Hk:n varaosalaakerit ovat parempia kuin kittien alkuperäiset. RcBearings englannissa myy hyviä ja erittäin kohtuuhintaisia laakereita.

Sinällään kaikki kloonikopterit ja niiden varaosat, joita olen päässyt hypistelemään, omistanut tai läheltä seurannut, ovat olleet ihan ok laatuisia. Joku suosii jotakin merkkiä enemmän tai vähemmän syystä ja toinen vihaa toista syystä tai periaatteesta. Tällä hetkellä alz on nostettu jonkinlaiselle jalustalle. alz muoviosat ovat ainakin ihan hyvää työtä. Kittejä tekee kai muutama tehdas ja niitä sitten myydään eri nimillä ja väreillä diileristä riippuen.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #7 : 14 Heinäkuu, 2011, 15:46:19 »
En tunne tuota ALZRC:tä mutta toisaalta kun Alignin alkuperäinen Trex-450 sports kit maksaa muutaman kympin enemmän niin....
Kingin kopteri taas ei moottorinkaan kanssa kummoisia maksa. Kingin sähköissä ei ole ollut mitään valittamista ainakaan aloittelijan vaatimustasolla.


Kate

 
Eikö tuo Sport kitti oo 207€? ALZ on sen ~114€ noparin kanssa. Vai onko tuo 150€ hintainen Trex 450S GF kit myös sportti? Tuo ALZ:ihan vastaa tuota Alignin Pro:ta keppiperällä ja ALZ:inkin nimessä on PRO perässä. Nyt alkaa taas mietityttää kun meinaa Alignin hinnat lähentyä. Jos siihen HK:n remmi prohon kävis Alignin sportin ja pron osat ristiin niin kai sitä silläkin pärjäis.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #8 : 14 Heinäkuu, 2011, 16:10:44 »
Lainaus
Trex 450S GF kit myös sportti?

Ei ole... "todella vanha" malli jo tuo..


Minä oon ymmärtäny että ainaki noissa hk:n vehkeissä on nupit jotain hybridejä tai omasuunnitteluja osittain? Eli kaikki osat ei käy align kanssa keskenään.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #9 : 14 Heinäkuu, 2011, 16:35:43 »
Ei käy kaikki muutkaan osat suoraan Aligneihin.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #10 : 14 Heinäkuu, 2011, 18:08:22 »
Minä oon ymmärtäny että ainaki noissa hk:n vehkeissä on nupit jotain hybridejä tai omasuunnitteluja osittain? Eli kaikki osat ei käy align kanssa keskenään.

HK Pro on sekoitus Prota ja sporttia. Sportin nuppi ja hihnavetoisessa perä myös. Nuo ebay Prot:t taasen ovat 1:1 trex pro kanssa.

HK450GT on täysin 1:1 Trex 450 SEv2 kanssa.

Ihan aloitteluun en suosittele edelleenkään pro-mallia. Jos kyse on ihan lennättämisen opettelusta leijuttelusta taivaslennon kautta pikku temppuiluun, pro ei ole mitään muuta kuin riesa "vanhempaan" malliin verrattuna.

-todella ahdas runko ropata ja rakentaa
-servot hankalampi vaihtaa ja asentaa
-Perän rattaat paskana vähän väliä aloittelijalla. Heikkous ei ole pelkkä legenda. Ilmassa ei hajoa, mutta ei tarvitse perälapa paljoa hipaista. (helppo vaihtaa, mutta silti)
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #11 : 14 Heinäkuu, 2011, 18:20:50 »
Ihan aloitteluun en suosittele edelleenkään pro-mallia. Jos kyse on ihan lennättämisen opettelusta leijuttelusta taivaslennon kautta pikku temppuiluun, pro ei ole mitään muuta kuin riesa "vanhempaan" malliin verrattuna.

-todella ahdas runko ropata ja rakentaa
-servot hankalampi vaihtaa ja asentaa

Tähän asti olen täysin samaa mieltä Pro:sta, kolossaalinen kipu ahterissa riippuu mitä joutuu ropaamaan :(

Lainaus
-Perän rattaat paskana vähän väliä aloittelijalla. Heikkous ei ole pelkkä legenda. Ilmassa ei hajoa, mutta ei tarvitse perälapa paljoa hipaista. (helppo vaihtaa, mutta silti)

Tämä taas on hieman tapauskohtaista ... Itse aloitin 450:set juurikin prolla, takana useampikin rankempi lasku mutta silti perästä en ole vielä yhtään ratasta saanut hajalle (johtuen EHKÄ siitä että 450 Pro seisoo 500:n landareilla) ::)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #12 : 14 Heinäkuu, 2011, 19:22:45 »
Kyllä tuo lasku jo huteralla hakevalla beltilläkin sujuu niin että ei keppiperä haittaa. Tässä on taas sataa mielipidettä ilmassa ja ei osaa enään mitään päättää.  :D Oliskohan se ALZ vaan turvallinen ratkasu vaikka vähän enempi maksaaki. Ei alkas tympiä kun saa suomestakin osaa eikä tarvis viikkoja odottaa HK:n varaosia. Muutenki koneen laatu lukeman perusteella jo hyvinkin lähellä tai samaa kuin Align.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #13 : 14 Heinäkuu, 2011, 19:45:56 »
minusta pro on paljon helpompi kuin se "4-osainen" runko... eipä niitä servoja turhan usein tartte vaihdella ku ostaa edes "toimivat".
Pro:ssa ei ole aina ku muutama ruuvi irroittaa ja pääsee jo käsiksi kaikkeen kun saa koko puoliskon pois. Okein hyvä runko. Tuon jälkeen saa kyllä vaikka koko servotelineen näppärästi pois ilman suurempia hiustenharomisia. Perus rungossa itseä aina ärsytti suunnattomasti käyttää niitä servojen kiinnitys ruuvin vastakappaleita taiteilla sinne sisälle että saa servot kiinni. Onneksi tämäkin oli jossain runkomallissa jo ratkaistu "kiinteillä" vaihdettavilla vastakappaleilla.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #14 : 14 Heinäkuu, 2011, 20:24:52 »
Oliskohan se ALZ vaan turvallinen ratkasu vaikka vähän enempi maksaaki. Ei alkas tympiä kun saa suomestakin osaa eikä tarvis viikkoja odottaa HK:n varaosia.

Niin siis saahan siihen HK:n PRO:honkin kaikki osat Suomesta Trex-storesta jos on kiire. Kun vaan muistaa tuon aiemmin topicissa mainitun litanian siitä, mitkä osat on 1:1 Pron ja mitkä Sportin kanssa. Omaani jo vaihdoin mm. Alignin pääakselin sen ekan kaadon jälkeen...

Servojen asennus tosiaan on vähän työlästä PRO:hon mutta oppii siihenkin niksit aika äkkiä. En voi verrata muihin runkomalleihin kun ei kokemusta ole mutta onhan toi PRO tavallaan aika selkeä. Ja mitä sen rungon ahtauden ja kapeuden on väliä kun omassakaan siellä rungon sisässä ei ole kuin ne pari servoa ja moottori? Kaikki muu on mukavasti käsillä rungon ulkopuolella :D Taitaa siis olla puhtaasti makuasia tuokin.

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #15 : 14 Heinäkuu, 2011, 22:22:02 »
Tuo ALZ näytti olevan kardaaniperällä ja se ei nyt välttämättä kovasti tykkää lavaniskuista peräputkeen. Itsellänä HK450GT peräputki kesti todella monta iskua ennen kuin meni vaihtoon esteettisistä syistä. Remmiperä ei ole tykännyt erityisen pahaa edes peräroottorin väliin menneistä heinistä yms. Eli aloittelijan kopterina HK450GT:stä ei kyllä minulla ole pahaa sanomista. Kun sitten vielä kopterin ja sähköt saa vähän päälle satasella niin ei edes tule kalliiksi.

Suomessa 450:n osia saa nopeasti varmaankin Alignin Trex-storesta ja klooniosia leluja.net:istä . Ulkomailta tilatessa kannattaa aina muistaa että siihen tulee päälle lähetyskulut ja mahdollinen ALV

TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #16 : 14 Heinäkuu, 2011, 23:09:57 »
ALZ:in vakaus vakuutti tuossa yhdessä videossa joka löytyi tuolta ALZ:in kasaus aiheesta. Näytti hyvin vakaalta ja rauhallisesti käyttäytyvältä koneelta. Tuosta HK450GT Pro:sta vaan en meinannu löytää videoa että miten vakaasti ja rauhallisesti se käyttäytyy. En haluais siirtyä yhtä kiikkerään ja huojuvaan koneeseen kuin mitä beltti on. HK kyllä on monelta saanut kehuja toimivuudestaan eikä varmasti ole yhtä huojuva kuin beltti mutta kun en ole vielä itse nähny oikein. Halpahan se olisi. En mitään rajua 3D pyörittelyä halua heitellä vaan sulavaa kaartelua ja kevyttä silmukkaa ja välillä selällään käyden. Yksinkertaisesti haluan hyvän halvan parhaan ilmasen.  ;D

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #17 : 14 Heinäkuu, 2011, 23:12:11 »
En haluais siirtyä yhtä kiikkerään ja huojuvaan koneeseen kuin mitä beltti on.

Mikä tahansa on loppupeleissä vakaampi ku beltti kuhan se ei ole ESKY ;D

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #18 : 14 Heinäkuu, 2011, 23:13:26 »
Mun mielipide on, että kun ostaa ekan kopterin kannaatta ostaa valmis compo (jos löytyis vielä käytetty ja lennetty) paketti niin pääsee heti lennättämään.
Jos on kaveripiirissä joku, joka "todella" osaa valita halppis osat saattaa säästöä tulla 150-200€.
Kopteri paketti ei ole kuitenkaan kun käsiraha tämän harratuksen aloitamiseen. Työkalut, akut, radiot ja laturi maksavat
vielä paljon lisää.

Hyvä ja nopea varaosien saatavuus on todella tärkeää alku vaiheessa kun ei vielä oikein tiedä mitä tarvitaan ja mitä ei.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #19 : 14 Heinäkuu, 2011, 23:20:38 »
Tää ei oo ensimmäinen kopteri mitä tässä suunnittelen.  :) Moni näyttää opastavan kovasti tuohon liittyen eli siis beltillä on jo lennelty ja pörrätty monet akut ja otettu lentosuuntia selville mutta tuntuu vaan siltä että vähän parempi pitäis saada Beltin jälkeen. Halvan budjetin kone silti. Alignin ehtii sitten joskus ostaa kun rahoissaan on.  :)

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #20 : 15 Heinäkuu, 2011, 06:56:53 »
Toeh, eiköhän sulle ole tullut jo selväksi orkkis vs. kloonien edut ja haitat. Mun mielestä sun vaan nyt kannattaa laittaa jäitä hattuun, vaihtoehdot rinnakkain ja ruveta ihan vaikka paperilla omassa rauhassa laskee plussat ja miinukset niiden alle ja katsoa mihin päädyt. Valitettavasti niin monessa asiassa tulee tuo vastaan että halvasta voikin tulla yllättävän kallis ja päinvastoin. Align tosiaan kirpaisee alussa mutta eipä sitä tarvi heti olla "virittämässä" paremmilla osilla.

P.S. ei ole olemassa sitä "yhtä ja ainoata oikeaa" tietä, jokainen loppupeleissä valitsee itse mitä polkua kulkee ;D

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #21 : 15 Heinäkuu, 2011, 09:13:48 »
ALZ:in vakaus vakuutti tuossa yhdessä videossa joka löytyi tuolta ALZ:in kasaus aiheesta. Näytti hyvin vakaalta ja rauhallisesti käyttäytyvältä koneelta. Tuosta HK450GT Pro:sta vaan en meinannu löytää videoa että miten vakaasti ja rauhallisesti se käyttäytyy. En haluais siirtyä yhtä kiikkerään ja huojuvaan koneeseen kuin mitä beltti on. HK kyllä on monelta saanut kehuja toimivuudestaan eikä varmasti ole yhtä huojuva kuin beltti mutta kun en ole vielä itse nähny oikein. Halpahan se olisi. En mitään rajua 3D pyörittelyä halua heitellä vaan sulavaa kaartelua ja kevyttä silmukkaa ja välillä selällään käyden. Yksinkertaisesti haluan hyvän halvan parhaan ilmasen.  ;D

Moi!

Haluan sanoa vain, että noita videoita ei kannata käyttää ostopäätöksen tekemiseen, sillä kokenut lennättäjä saa vaikka kattilan lentämään nätisti ja rauhallisesti. Teoriassa kaikista saman kokoluokan koptereista _pitäisi_ saada yhtä rauhallisia ainakin suurin piirtein.

Voidaan verrata täysin jos olet menossa ostamaan mitä tahansa soitinta niin kyllä ne soittomiehet soittaa tosi hyvänkuuloisesti, mutta kun itse kokeilee niin huomaa erot.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #22 : 15 Heinäkuu, 2011, 11:42:15 »
Njuu ei kai siinä auta kun ite tehä päätös mikä parhaalta tuntuu ja vaikka paperille vetää plussat ja miinukset kuten Iceheart sano. Ideana oli kuitenki kysellä kokemuksia koneista mutta ei sille taida suoraa mielipidettä olla mitä kannattaa hankkia. Ja totta se että ei videoista kannata katsella mutta kyllä ne pientä suuntaa antavat mielestäni jos useita katsoo niin saa pienen yleisvaikutelman koneista. Kaikissahan on toki eri lennättäjät ja säädöt.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #23 : 15 Heinäkuu, 2011, 12:14:15 »
Joo, se on vähänniinkuin housujen osto. Yks tykkää punasista ja toinen sinisistä ja kaikki näyttää hyvältä mallin päällä ;)
Kloonien hyviä puolia on vapaavalintaiset sähköt (voi toki olla huonokin puoli) ja halvemmat torpit.
Yleensä lentävätkin kohtuullisen/riittävän hyvin aloittelua silmälläpitäen.
Huonoja puolia on mm. heikko katu-uskottavuus (joillakin harrastajilla on systemaattinen tapa haukkua ja sekös harmittaa)
Ns. merkkituotteiden hyvät puolet on parempi yleinen laatutaso ja katu-uskottavuus, mutta yleensä pakkosyötetään sähköt samaan pakettiin. Kalliimmat varaosat , eli ei kannata torpata, jos ei kehtaa korjata kloonien osilla.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: 450 Kloonikopteri projekti. (pikkuhiljaa)
« Vastaus #24 : 15 Heinäkuu, 2011, 12:48:28 »
Joo, se on vähänniinkuin housujen osto. Yks tykkää punasista ja toinen sinisistä ja kaikki näyttää hyvältä mallin päällä ;)
Kloonien hyviä puolia on vapaavalintaiset sähköt (voi toki olla huonokin puoli) ja halvemmat torpit.
Yleensä lentävätkin kohtuullisen/riittävän hyvin aloittelua silmälläpitäen.
Huonoja puolia on mm. heikko katu-uskottavuus (joillakin harrastajilla on systemaattinen tapa haukkua ja sekös harmittaa)
Ns. merkkituotteiden hyvät puolet on parempi yleinen laatutaso ja katu-uskottavuus, mutta yleensä pakkosyötetään sähköt samaan pakettiin. Kalliimmat varaosat , eli ei kannata torpata, jos ei kehtaa korjata kloonien osilla.
Katu-uskottavuudella ei ole paljon väliä kun taidan olla tässä 40km säteellä ainoa kopteristi. :D Ja jos beltilläkin kehtaa..

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2918 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Syyskuu, 2009, 21:46:57
kirjoittanut miccot
4 Vastauksia
3369 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2009, 17:20:09
kirjoittanut ChiKung
2 Vastauksia
2784 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Helmikuu, 2013, 23:02:57
kirjoittanut pilot4fn
5 Vastauksia
3702 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2010, 22:55:47
kirjoittanut Vatkain
23 Vastauksia
21704 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2015, 17:08:51
kirjoittanut Jeltsin