Minä painin tällä hetkellä samojen kysymysten äärellä kuin yeps, mulla on myös edessä ensimmäisten kamojen hankinta.
Mitä muita miinuspuolia on 1.3ghz kamoissa kuin tuo antennien koko ja luvan hankinta? Niin, ja vissiin erillisen vastarin hankinta jos käyttää fatsharkkeja. Haaveissa olisi kuitenkin tämän tyylinen harrastaminen
Tuossa keväällä kun luin kommentteja, niin useat vannoivat 1.3:sen nimeen juuri tuon läpäisykyvyn takia, mutta nyt tuntuu olevan suunta 5.8:n systeemeihin..
Niinkuin tuossa videossa näkyy niin hyvin riittää läpäisykyky 5 gigasessa, oikeilla antenneilla. Ja kyllä erillinen vastaanotin pitää olla 1.3 ja fat sharkeille.
Olisko mikek:lla pätkää siitä antenni testistä? Sais käsityksen mihin toi 5 giganen pystyy. Siinä missä kaverit veti 1.3 niin itse tulin 5.8 samoista paikoista.
Etuna 5 gigasella on kanavien suurempi määrä, toisinkuin 1.3Ghz (tasan 1 laillinen suomessa). Tosiaan se antennien koko.
Vastaanottimen saa laseihin (saattaa saada myös 1.3Ghz vastarin sharkkeihin, ei voi muistaa), eikä tarvitse kantaa suurta määrää piuhoja sun muita mukana (keveni itsellä reppu huomattavasti kun sain sharkkeihin vastaanotinmodulin).
5 gigasessa on parempi kuva verrattuna 1.3Ghz (luettu jostain foorumilta). Lähettimet ovat pikkasen pienempiä 5 Gigasessa (lähinnä mini rungoissa hyötyä).
Jos asut etelässä niin tule ihmeessä ihmettelemään vaikka torstaina (jos sää sallii) puskaan miten 5 Giganen toimii
Itse en pysty tarjoamaan vertailu kohtaa 1.3 kun en niitä omista, mutta jos joku muu jaksaa ne ottaa mukaan niin sitten saattaa onnistua. Kopterin kyytiin pääset helposti koska suurella osalla on samat vehkeet käytössä ja laseja on monella. Lisää infoa missä ja millon lennetään löytyy täältä
http://trosendahl.kapsi.fi/smf/index.php/topic,77.0.html