Kirjoittaja Aihe: Castle Creations Phoenix 120 HV ICE service advisory  (Luettu 15253 kertaa)

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
Vs: Castle Creations Phoenix 120 HV ICE service advisory
« Vastaus #25 : 29 Joulukuu, 2011, 09:44:13 »
Ei, vaan ne käyttää sinne lähetettyjä nopareita hyväksi johon he vaihtavat komponentit. Sitten uusi tarra kylkeen (ICE2). He yrittävät sitä että saisit omasi takaisin mutta eivät voi taata sitä. Tosin jotkut ovat ilmeisesti saaneet uusiakin.

Voisi mennä pulju konkkaan äkkiä jos palautuksiin pitäisi kaikkiin ostaa uudet komponentit ja kasata ne ja heittää kentältä tulleet roskiin. Luulisi että Castlekin on aika pieni yritys, muiden RC pajojen ohella.

-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Vs: Castle Creations Phoenix 120 HV ICE service advisory
« Vastaus #26 : 29 Joulukuu, 2011, 10:10:06 »
Ei, vaan ne käyttää sinne lähetettyjä nopareita hyväksi johon he vaihtavat komponentit. Sitten uusi tarra kylkeen (ICE2). He yrittävät sitä että saisit omasi takaisin mutta eivät voi taata sitä. Tosin jotkut ovat ilmeisesti saaneet uusiakin.

Voisi mennä pulju konkkaan äkkiä jos palautuksiin pitäisi kaikkiin ostaa uudet komponentit ja kasata ne ja heittää kentältä tulleet roskiin. Luulisi että Castlekin on aika pieni yritys, muiden RC pajojen ohella.

-

Tätä mäki oon ihmetelly että miten niillä on varaa ku toi takasinkutsuhan on laajentunu tosi moneen niiden tuotteeseen... Kaine sitte hyödyntää niitä vanhoja jotenkin. Tosin tollasen hinta ei varmasti ole kovin todellinen ku maksaa monta sataa... Itse kikkareen valmistus ei paljoa maksa.

Tää mun nyt ainakin vaikuttaa uudelta ku vanhassa muovi kuoressa oli halkeema ja tässä ei ole. Lisäksi johdot on uudet (olin leikelly vanhat lyhyiksi).

Lähetteessä lukee "replacement"
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #27 : 29 Joulukuu, 2011, 10:43:09 »
Tätä mäki oon ihmetelly että miten niillä on varaa ku toi takasinkutsuhan on laajentunu tosi moneen niiden tuotteeseen... Kaine sitte hyödyntää niitä vanhoja jotenkin. Tosin tollasen hinta ei varmasti ole kovin todellinen ku maksaa monta sataa... Itse kikkareen valmistus ei paljoa maksa.

Tää mun nyt ainakin vaikuttaa uudelta ku vanhassa muovi kuoressa oli halkeema ja tässä ei ole. Lisäksi johdot on uudet (olin leikelly vanhat lyhyiksi).

Lähetteessä lukee "replacement"

Mäkin sain nyt omani juuri käteen. Lähetyksineen meni aika tarkalleen 2 kuukautta. Ei mitään väliaikatietoja tai ilmoituksia että nyt on korjattu. DPD vaan toimitti yllättäen paketin.

Kuitissa lukee myöskin "replacement" molemmille nopareille. Lisäksi myös info että nopari on resetoitu.

Tohon on nyt ainakin vaihdettu ainakin johdot ja yhtään liittimiä ei ole kiinni. Lisäksi muovikuoret on uudet, sillä mulla oli aiemmin vielä vanhempaa mallia olevat kuoret. ICE2 tarra on tietenkin päivitetty. Ulkoisesti näyttää täysin uudelta.

Hyvä homma ja nyt toivotaan että toimii niinkuin ennemminkin.

edit: Mukana tuli myös Castlen Radio sling, eli tuo kaulanauha millä saa radiot roikkumaan. Voi jopa tulla käyttöön.
edit2: tulihan mullekkin viesti tosin että ovat vastaanottaneet noparit.

-
« Viimeksi muokattu: 29 Joulukuu, 2011, 10:52:34 kirjoittanut Maikko »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #28 : 29 Joulukuu, 2011, 10:48:51 »
Mäkin sain nyt omani juuri käteen. Lähetyksineen meni aika tarkalleen 2 kuukautta. Ei mitään väliaikatietoja tai ilmoituksia että nyt on korjattu. DPD vaan toimitti yllättäen paketin.

Kuitissa lukee myöskin "replacement" molemmille nopareille. Lisäksi myös info että nopari on resetoitu.

Tohon on nyt ainakin vaihdettu ainakin johdot ja yhtään liittimiä ei ole kiinni. Lisäksi muovikuoret on uudet, sillä mulla oli aiemmin vielä vanhempaa mallia olevat kuoret. ICE2 tarra on tietenkin päivitetty. Ulkoisesti näyttää täysin uudelta.

Hyvä homma ja nyt toivotaan että toimii niinkuin ennemminkin.

edit: Mukana tuli myös Castlen Radio sling, eli tuo kaulanauha millä saa radiot roikkumaan. Voi jopa tulla käyttöön.

-

mulla tuli aikanaan tieto että on saapunut perille ja noparit on loppu eli odotettavissa on 3kk odotus. muuta väliaikatietoa ei sitten tullutkaan. toi nauha lahjus on ihan kiva lisä vaikka kehtaako sitä castlen nauha kaulassa roikkua tuolla kentällä?!  ;D
alkaa noita nauhoja olemaan joka lähtöön :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #29 : 29 Joulukuu, 2011, 11:18:47 »
Ei castlen nauhalla kehtaa!

[spoiler]Pitaa olla Turnigy  ;D Se sulta taitaa puuttua![/spoiler]

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #30 : 29 Joulukuu, 2011, 11:49:50 »
Jos noparista on vaihdettu johdot, kuoret ja tarrat, miksi epäilet että sisuskalut olisivat vanhat? :) Eli mikä saa epäilemään, ettei koko nopari olisi vaan pakasta vedetty uusi yksilö?

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #31 : 29 Joulukuu, 2011, 14:00:07 »
Jos noparista on vaihdettu johdot, kuoret ja tarrat, miksi epäilet että sisuskalut olisivat vanhat? :) Eli mikä saa epäilemään, ettei koko nopari olisi vaan pakasta vedetty uusi yksilö?

Kuorella tarkoitin tuota muoviosaa. Metallikuoresta en osaa sanoa.

Muistan aivan varmasti lukeneeni asiasta tuolla service advisory sivulla. Lisäksi siellä mainittiin että pyrimme lähettämään takaisin juuri sinun omasi, mutta sitä ei voida taata (tämä viittaa korjaukseen). Nyt siellä kuitenkin on ainoastaan alla oleva quote, joka kyllä oman muistikuvan mukaan on muuttunut:
Lainaus
NOTE: For purposes of fast turnaround, you will be sent another Phoenix Ice HV 120 controller. Remove all connectors, etc. from your ESC before shipping as they will not be returned with your replacement controller.

En siis valita, vaikka olisivatkin korvanneet kokonaan uudella. ;D.

Jos joku haluaa vaihtaa tämän uuden ICE2 120:sen vaikka Kontronikin Heli Jiveen niin vaihtoa voidaan harkita. Ykkösversion mukana vakiona tullutta vaahtosammutinta ei tod näk enää tarvita.

Nyt sitten tarkkailemaan tätä ketjua:
Helifreak - So how many ICE2 ESCs have burnt up since the recall?

-

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #32 : 29 Joulukuu, 2011, 14:11:14 »
Jatketaampa tähän alle:

Eli tuossa linkkaamassa ketjussani oli 9 kappaletta nyt ICE2:ia palanut, savunnut tai ei käynnistynyt. Eli mielestäni vielä hyvin normaalin rajoissa.

Myös tällainen kommentti oli:
Lainaus
I am very happy with the new ICE2 80HV. It seems to run warmer than the previous version, but motor temps are lower and I am using less mah. This is totally unscientific of course, but I was going to dump my old Turnigy packs prior to the recall and now that the esc "appears" to be running more efficiently these old packs have plenty of power for my needs. I am also flying considerably harder than I was 4 months ago...weird!

Poissa Trnquill

• Seniori torppari
« Vastaus #33 : 29 Joulukuu, 2011, 14:25:34 »
Kuorella tarkoitin tuota muoviosaa. Metallikuoresta en osaa sanoa.
Aivan, no sitten. :) 80HV:n tapauksessa ICE ja ICE2 -mallit eroavat metalliosan korvakkeiden osalta, joten siinä kokonaan vaihtuneen yksilön havaitsee ainakin helposti. ICE:ssä ei ole korvia, ICE2:ssa on.

Itse tein niin, että tilasin kaupasta uuden ICE2:sen ja lähetän (ehkä) vasta nyt tuon vanhan ICE 80HV:n huoltoon/vaihtoon.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2109 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Syyskuu, 2008, 11:31:01
kirjoittanut Jyri
1 Vastauksia
2572 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Marraskuu, 2009, 21:19:42
kirjoittanut tuupola
11 Vastauksia
6445 Lukukerrat