Kirjoittaja Aihe: Kopteripaketti HK-500?  (Luettu 69344 kertaa)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #25 : 04 Elokuu, 2011, 17:23:05 »
Hepsgugguu

Lähettivät paketin viimein Hong kongista, kun jouduin jo pyytämään pankkia apuun ja uhkailemaan heitä virkavallalla
 :'( :'(
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #26 : 04 Elokuu, 2011, 19:01:28 »
Tuohon virransaantiin sen verran, että kannattaa laittaa mankasta ajastin päälle, ettei akkuja tule ajettua liian tyhjäksi. Siihen on kaksi syytä, akut tuhoutuu helposti, jos ne puretaan liian tyhjäksi. Toimivana rajana pidetään 20% varausta miniminä. Kennojännite on silloin n. 3,7V:n tietämillä. Toinen hyvä syy on se, että kopu pysyy paremmin lennettävänä, kun moottorille riittää paukkuja. Muut sähköt kyllä pelaa, vaikka moottori ei enää jaksisikaan pyöriä, mutta kuten sanottu akut ei tykkää liian syvästä purusta.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #27 : 04 Elokuu, 2011, 19:34:21 »
Ja Noparista Soft-cut päälle. Se alkaa rajoittaa virransyöttöä moottorille akkujännitteen alittaessa tietyn rajan. Muille laitteille virtaa riittää vaikka koneesta veto pikkuhiljaa hiipuukin. Turvallista jos vahingossa ajat akun liian tyhjäksi; ehdit ottaa kopterin siististi alas vaikka kierrokset putoaa ja akku ei mene pilalle. Kannattanee käyttää korkeinta jännitettä mitä asetuksista löytyy.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #28 : 04 Elokuu, 2011, 23:41:43 »
Kiitos vinkeistä ;)Tuota soft cutia just ajattelin ettei kopu tipahtaa kuin koppelo oksalta. Ostin flyskyn
leluja.netistä ja ainakin säätöjä on niin että hirvittää ;D :)

Hobbykinkystä en tilaa enää mitään, mikähän verkkokauppa olisi parempi vaihtoehto?
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #29 : 04 Elokuu, 2011, 23:52:44 »
ei HK:ssa mitään vikaa ole, kyl sieltä paketit tulee mutta ei niitä seuraavaks päiväks ovelle kannatta oottaa, ne tulee sit ku tulee
rc711, radiocontrolledshop.ie. fast-lad, trex store, rc sabe...

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #30 : 05 Elokuu, 2011, 18:01:54 »
Samat sanat HK:n suhteen. Ei vielä kannata hermostua. Nehän selitti nettisaitillaan, että niillä oli varaston laajennus ja järjestelmien uusiminen joiden takia tuli extraviiveitä. Ite olen tilannut n.15 pakettia ja keskimäärin 1,5 viikkoa menee. Maksimikin oli reilu kolme viikkoa äskettäin juuri noiden mainitsemieni syiden takia. Jos paketti ei näytä nopeasti lähtevän varastosta, laita niille postia. Se oikeasti auttaa ja nopeuttaa  :)

Jos tarvit apua sen FlySkyn säätelyyn ja asetuksiin niin täältä löytyy apua, kysele pois vaan vaikka YV:llä jos haluat. Itse sen radion olen muutaman kuukauden aikana opiskellut aika perusteellisesti ja osin kantapäänkin kautta. Ei sun kannata kantapäitäs kipeyttää kun olen tehnyt sen sun puolestasi  ;D

Poissa fox78

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #31 : 05 Elokuu, 2011, 18:50:04 »
Ihan hyvät kokemukset HK:sta myös täällä. Viitisen kauppaa tehtynä ja kaikki sujunut mallikkaasti.
Noin 1,5 viikkoo keskimäärin vei, kun tilauksen jälkeen tavara oli käsissä.Yks tilaus tuli jopa alle viikossa.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #32 : 15 Elokuu, 2011, 11:53:12 »
Dodii!

Kopu on nyt kasattu ja servotkin kiinnitetty. Kuinkas tiukalla lapojen pitää olla. Menevätko työntötangot linkkipalloihin painamalla. Turnigyn moottorin piuhat ovat alapuolella eli tuleeko esci siten
että akkujohdot osoittavat ylöspäin.

Paketti vaikuttaa aika hyvältä!
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #33 : 15 Elokuu, 2011, 12:24:14 »
Kopteri kyljellään ja kun "pujautat" sitä niin lapojen pitäisi valahtaa alas.
Linkit menee painamalla.

Lainaus
Turnigyn moottorin piuhat ovat alapuolella eli tuleeko esci siten
että akkujohdot osoittavat ylöspäin.
Mitähän tarkoitat tällä?
On ihan sama miten laitat noparilta moottorille tulevat kolme johtoa... jos moottori pyörii väärään suuntaa niin vaihda kaksi keskenään.
Itse komponenttien asettelu on ihan itsesi valinta mikä miellyttää...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #34 : 15 Elokuu, 2011, 12:35:36 »
Dodii!

Kopu on nyt kasattu ja servotkin kiinnitetty. Kuinkas tiukalla lapojen pitää olla. Menevätko työntötangot linkkipalloihin painamalla. Turnigyn moottorin piuhat ovat alapuolella eli tuleeko esci siten
että akkujohdot osoittavat ylöspäin.

Paketti vaikuttaa aika hyvältä!

Lapojen tiukkuuuden voit tarkistaa pitämällä kopua pystysuorassa nokka alaspäin: lapojen tulisi pysyä suorassa suhteessa lavanpitimiin, mutta hieman ravistaessa pitäisi valahtaa alaspäin molempien saman verran.

Linkkipallot saa painettua sormin tai mieluiten kannattaa hankkia jatkoa varten linkkipihdit. On meinaan paljon mukavampi irrotella ja kiinnitellä.
En ole varma mitä tarkoitit kysymykselläsi, mutta kytke moottorin ja noparin johdot niin, että moottori pyörittää lapoja myötäpäivään ylhäältä katsottuna. Voit muuttaa pyörimissuunnan vaihtamalla mitkä tahansa kaksi johtoa keskenään.
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #35 : 15 Elokuu, 2011, 13:10:37 »
Lainaus
Turnigyn moottorin piuhat ovat alapuolella eli tuleeko esci siten että akkujohdot osoittavat ylöspäin.
Komponenttien sijoittelusta jos on kyse, niin googlen kuvahaulla löytynee esimerkkejä ko. kopun kohdalla. Mutta kuten edellä sanottiin: mihin vain saat parhaiten sopimaan, kunhan johdot ei hankaa liikkuviin osiin. Ääriolosuhteissa myös jäähdytyksellä on merkitystä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #36 : 20 Elokuu, 2011, 23:17:37 »
Hei!

Aluksi hyvät ja huonot uutiset:

hyvät ovat ne, että kopu on komiasti kasassa ja vermeet hankittu. Radiona on Flysky

Huonot uutiset ovat sitten pidemmät:

- Mikään ei toimi: Kytkiessäni virrat kopuun olivat akun johdot menneet myyjällä väärin päin ja sen seurauksena liittimistä tuli aika lailla savua. Itse asiassa metallia suli. Pahaksi onnekseni olin kytkenyt kaikki valmiiksi: escin, flymentorin ja vastarin. Kädet täristen jäin miettimään mitä nyt????? :o :o :o ??? ???

Otin flymentorin irti systeemistä ja raotin sen verran akkujohtojen kutistesukkaa että sain banaanit sinne kiinni. Tästä pääsin kytkemään johdot oikein päin. Normaali naksahdus kuului kytkettäessä mutta mitään muuta ei sitten tapahtunut ??? Ei piippauksia Turnigyn escistä (pitäisikö kuulua????)

Otin bindausjohdon ja kytkin sen vastariin. Punainen valo alkoi vilkkua. Sitten yritin Flyskyllä bindausta. Valo vaihtui vastarissa kiinteäksi. Otin bindausjohdon pois ja vastari pimeni. Kytkin myös servot normitapaan suoraan vastariin nähdäkseni tapahtuuko jotain, mutta mikään ei liiku.

Kyllä tämä osaakin korventaa mieltä. Mitä nyt?


Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #37 : 20 Elokuu, 2011, 23:39:08 »
En ole turnigyn escien elektroniikkan kummemmin perehtynyt, kuulostaa siellä on napaisuus-suoja joka on oikosulkenut akun, typerää sinäänsä jos tällainen on siis joka oikosulkee akun... tämä on todennäköiesesti säästänyt elektroniikan tai sitten väärinpäin kytkettynä nopari on palanut.. veikkaisin että nopari on entinen..
Noparin pitäisi piippaila startissa JOS moottori on kiinni... siitä ne äänet tulee.
Kokeile erillisellä akulla vastaanotinta, vaikka 4-kennoinen nihm akku...
Jos on toista noparia kokeile sellaista, ihan sama minkä kokoinen jos löytyy bec että voit kokeilla elektroniikan toiminan..
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2011, 23:41:26 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #38 : 22 Elokuu, 2011, 10:21:47 »
En ole turnigyn escien elektroniikkan kummemmin perehtynyt, kuulostaa siellä on napaisuus-suoja joka on oikosulkenut akun, typerää sinäänsä jos tällainen on siis joka oikosulkee akun... tämä on todennäköiesesti säästänyt elektroniikan tai sitten väärinpäin kytkettynä nopari on palanut.. veikkaisin että nopari on entinen..
Noparin pitäisi piippaila startissa JOS moottori on kiinni... siitä ne äänet tulee.
Kokeile erillisellä akulla vastaanotinta, vaikka 4-kennoinen nihm akku...
Jos on toista noparia kokeile sellaista, ihan sama minkä kokoinen jos löytyy bec että voit kokeilla elektroniikan toiminan..

Jep, oikein meni....eli noparista tuli entinen mutta sain tilalle Ubecin erillisellä virranlähteellä.Kytkin kamat yhteen ilman flymentoria, bindasin vielä kerran ja heps: homma heräsi henkiin  eli servot lähtivät liikkeelle. Seuraavaksi päänsärrrrkyä tuotti Flymentor, joka ei suostunut yhteisymmärrykseen muiden kanssa. Servot eivät liikkuneet mihinkään. Vasta kun katsoin erästä youtuben videoita, huomasin tsekata, että maajohto on aina alaspäin kytkennöissä. Siitä sitten sain servotkin henkiin.

Saan muuten Flymentorin ohjelmoitua macilla, jossa on Vmvare + win xp.
« Viimeksi muokattu: 22 Elokuu, 2011, 11:08:01 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #39 : 22 Elokuu, 2011, 17:20:26 »
Flymentoria kun joudut kumminkin viritteleen kentän laidalla niin hanki ihmeessä siihen se ohjelmointiboksi. Ei se maksa kuin parikymppiä ja on nopea ja näppärä käyttää. Siihen saat myös asetukset kätevästi muistiin.

Onhan sulla muuten erillinen gyro perälle? Itselläni on Flymentor myös ja sen gyro on todettu lähinnä vaaratekijäksi. Laitoin erillisen siis perälle ja säädätin koko hökötyksen asiantuntijalla. Nyt voi sanoa että toimii  :D Sillä FM:n omalla ei mitään toivoa. Jos on epäselvyyttä johdotusten kanssa niin kysy pois  :)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #40 : 23 Elokuu, 2011, 13:48:14 »
Ok, linkkien pituudet ovat symmetriset ja parin osan vaihtoa lukuunottamatta alkaa olla valmista....Mitkähän olisivat sopivat kaasuasetukset ja lapakulmat leijuttelua varten?

-Jere
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #41 : 04 Syyskuu, 2011, 15:07:17 »
Moi koppu kaverit! Uusi näissä helihommissa. Tuli ostettua ensin kiinalainen HKH 450 clon. Nyt olen kytkemässä flymenttoria sihen. Miten servo johdot tulee flymentor boxiin?? Manuaalissa lukee vain servo 1 servo 2 jne. Mitkä servot laitan mihin?? Sitten kun osaan kytkeä sen ja lentää HKH:lla niin on hyllyssä uusi Align 450 sport melkein valmiiksi kasattu. Anteeksi jos tulee kirjoitus virheitä. Ruotsin pojalla kirjaimet hukassa :)
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #42 : 04 Syyskuu, 2011, 16:05:06 »
Pakkomainita vaikka jotain joku saattaa ärähtää,
Tässä tapauksessa varmaan taas tekisin sinuna niin että simulaattorilla leijutuskuntoon, sitten se alignin sportti ilmaan.. ku sillä onnistuu lejuttelut ja säätely niin sitten se hk450 flymentorilla kasaan ja ilmaan ku homma on muuten tuttua. Ei tartte mennä perse edellä puuhun.
Toki se onnistuu kuvailemallasikin mutta mielestäni hankalammin, se 450 sportti on sen verta vakaa ja hyvin lentävä kampe että melkein suosittelen suoraa sillä vetään, tai hk:lla ilman sitä flymentoria.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #43 : 05 Syyskuu, 2011, 18:30:16 »
Omasta tuoreesta aloittelijakokemuksesta lisäisin että etsi käsiisi kokenut kopterin säätelijä ja anna hoitaa kone lentokuntoon. Mulla ei ollut mitään pahoja säätövirheitä mutta silti sen verran pielessä että tuskin olis ollut lentokuntoinen ilman asiantuntijan virittelyä. Esim. nupin liikeradat oli aivan tolkuttoman laajat kun ei missään ollut kerrottu että niitä kannattaa alkuvaiheessa pienentää. Samoin lapakulma- ja kaasukäyrien suhteen monet ohjeet antaa aika rajuja arvoja aloittelijan käytettäväksi.

Niin ja jos sen Flymentorin siellä aiot pitää niin sitten on tuplasti syytä käyttää osaavaa apua. Omassani se laite on myös ja toimii, mutta sen kanssa kopterin saaminen toimiviin säätöihin on normaaliakin hankalampaa. Voin vakuuttaa että pelkän manuaalin kanssa et saa sitä lentävään kuntoon.

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #44 : 07 Syyskuu, 2011, 23:49:43 »
Moro!

Itse asiassa tässä kävi niin, että kopteri on kyllä kasassa ja koelennettykin, mutta eniten päänvaivaa on tuottanut elektroniikka sekä se, että ensimmäisellä kerralla petti perähihnaa pyörittävä ratas liimauksistaan. Toisella kerralla tilalla meni Alignin perävetoratas jonka HK:n autorotaatioratas söi hampaattomaksi kolmella akunlatauksella. Autorotaatioratas ei ole enää kovinkaan tiukasti kiinni nupissa vaan siihen on tullut oudosti klappia. Olen tarkastanut perähihnan kireyden siten, että perälavat pyörivät suht' herkästi.Uusi perävetoratas on tilauksessa, mutta lukuisista vastoinkäymisistäni tuskastuneena ostin käytetyn 500-luokan kopun (KDS 500 II), jota kävin äsken koelennättämässä. Ainakin aluksi on vaikuttanut, että laadussa on huomattavasti eroa KDS:n hyväksi.

Kyllä tässä on ollut vastoinkäymistä kerrakseen. Monta sataa on mennyt ja tiiman voi laskea minuuteissa. Pahin juttu oli vialliset escit, joista toisen syttyessään tuleen oli polttaa talomme. Kytkennöissä ei ollut vikaa, syytä en vieläkään tiedä. Kytkin kolmannen, erimerkkisen escin samalla tavalla ja se toimii hyvin edelleen. Ei tämä ole ollut kovinkaan kivaa, mutta uusi kopu sentään vaikuttaa paremmalta.

Jonkin verran uuden kopun perä vatkaa alussa kierroksia kasvattaessani,  mutta 30-40 prossan tehoilla perä rauhoittuu. En ole vielä laitttanut uuteen kopuun flymentoriani koska olen oppinut että homma kannattaa pitää niin yksinkertaisena kuin se on mahdollista.
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Jartsa01

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #45 : 08 Syyskuu, 2011, 10:47:05 »
moi,

itsekin tässä olen hk500GT:tä kasaillut rauhassa, ja osia tulee aina silloin tällöin.

Kysymyksenä on tuo lepatusakseli ja paine- ja normaalit -laakerit ja koko roskan kireys.

Eli videoissa (Bob White step4-Blade Grip Installation) ja muissa on ollut että laitetaan kunnolla ruuvit kiinni,
kyllä se on ihan järkevää, mutta sitten noi (pää)lapojen kiinnittimet eivät liiku sulavasti, vaan muuttuvat kiriksi ja portaisiksi
Kun en löytänyt mistään muuta selitystä kuin että "näin ei saa olla", niin mikä tässä menee pieleen?

Varmaan jotain huonoa komponenttia, painelaakerit kenties? Liikaa painetta ja materiaali antaa periksi, vääntyy?

Ai niin vielä toinen kyssäri: Laakereiden puhdistus. tuossa yksi jannu otti jotenkin laakerista pölysuojan pois, ja
vaihtoi paremmat rasvat, ja kyllä sitten laakeri pyöri kuin ikiliikkuja. Tosin sitten saa puhdistaa jatkuvasti.
Kuinka näistä HK:n laakereista saa sen suojan pois? Varmaan google auttaa...


Olisikos vinkkejä. Trex-storeen tilausta oikeista osista?

Muuten tuntuu että osat ovat aikalailla ihan ok (noh swashplate on mitä on). Mielipiteelläni nyt ei ole katetta, mutta periaatteessa.

Aikamoinen harrastus tässä teillä,minulla? täytyy sanoa. Mutta on kivaa pikkuhiljaa rakennella ja tutkia ja ihmetellä.
Ei tässä ole mikään kiire.

UPDATE #1
Jaa tuolla HK:foorumilla on joku tehnyt selvitystä asiasta, ja ei pitäisi kiristää liikaa, vaan temppuilla ruuvilukitteen kanssa.
Vai onkos nuo kumit liian pitkiä, ja tekevät oman osuutensa väärin? Akselin paksuus on kyllä niin jämpti näihin osiin,
että ei pitäisi osien hötkyillä.


T: Jari
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2011, 11:39:01 kirjoittanut Jartsa01 »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #46 : 08 Syyskuu, 2011, 11:43:52 »
Ei saa olla pykälyyttä, kokeile vetää lavanpitmistä vastakkaisiin suuntiin samalla ku liikutat, tuntuuko kireys... painelaakerit toimii "oikein" vasta kun pakosvoima vetää lapoja ulospäin. Ja kiristä ihan kiinni, älä jätä löysälle edes lukitteen kanssa. Jos ei ala toimimaan niin parmepia osia tilalle.
Tässä on ollut taas pari hyvää esimerkkiä että halvasta voi tulla kallista kun ruetaan noita epäsopivia osia vaihteleen...  ::)
Toleranssit on mitä on.

Eikä se laakeri homma ole moista hifistelyä, älä avaa suljettuja laakereita... vaihdat uuteen jos torpissa tulee selvästi siipeen eli rahisee jne. Sama kulumisenkin kannalta, jos tulee välyksiä ja rahinoita kitinäitä niin uusi tilalle ei ne tarvi sen kummempaa rasvaamista.
« Viimeksi muokattu: 08 Syyskuu, 2011, 11:46:15 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #47 : 08 Syyskuu, 2011, 11:47:20 »
Mulla ainakin HK-450:n lavanpitimissä on eroja... Toisiin tarvitsi enemmän prikkaa sinne painelaakerin alle. Jos sulla on vain tuon videon mukaiset, hyvin ohuet aluslevyt siellä, nekin voi olla liikaa?
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa Jartsa01

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #48 : 08 Syyskuu, 2011, 12:11:54 »
Uskoisin että pitimiä vetämällä niin tuntuma on eri, ja ehkäpä kitka on pienempi.
Pikatestinä nostin pääakselin romppeet 90 asteen kulmaan, vedin lavanpitimistä,
päästin koko höskän liikkumaan, ja katsoin kauanko liikkui. Ja liikkui vähän pidenpään
kuin ilman lavanpitimien vetämistä.

Täytyy kokeilla ilman prikkoja ihan vain testinä. Jotenkin tuntuu että lavanpitimen
sisällä oleva prikka joka on painelaakerin ja normilaakerin välissä, voisi painautua
kiinni normilaakeriin.

T: Jari

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteripaketti HK-500?
« Vastaus #49 : 08 Syyskuu, 2011, 12:47:14 »
Onhan sillä prikalla siellä virkansa; kohdistaa painelaakerin kuorman sen aksiaalisen laakerin ulkokehälle. 450:ssä en ole vain jaksanut moisesta piitata, en usko niissä mittasuhteissa asialla olevan merkitystä.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä