Kirjoittaja Aihe: E-flite Blade 400 3D  (Luettu 154754 kertaa)

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #300 : 25 Huhtikuu, 2010, 09:34:30 »
Olen ladannut Bladen vakioakun pari kertaa ja ihmettelen kennojen välistä jänniteroa. Viimeksi jännitteet olivat: 4,20  4,19  3,93.
On tällainen jännite-ero normaalia?

big m
Ei ole normaalia. Latauksen jälkeen tulisi kaikkien kennojen olla tyyliin 4,18 - 4,20 volttia (harvoin kaikki on just tasan 4,20V), mutta noin iso ero ei ole hyvä. Millaisella laturilla lataat?


Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #301 : 25 Huhtikuu, 2010, 10:18:32 »
Olen ladannut Bladen vakioakun pari kertaa ja ihmettelen kennojen välistä jänniteroa. Viimeksi jännitteet olivat: 4,20  4,19  3,93.
On tällainen jännite-ero normaalia?

big m
Ei ole normaalia. Latauksen jälkeen tulisi kaikkien kennojen olla tyyliin 4,18 - 4,20 volttia (harvoin kaikki on just tasan 4,20V), mutta noin iso ero ei ole hyvä. Millaisella laturilla lataat?

Laturi on Imax B5, joka on toiminut oikein kaikkien muiden akkujen kanssa.

big m


DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #302 : 25 Huhtikuu, 2010, 11:24:30 »
Ja käytät balansointiohjelmaa?
Oma laturini ei tuollaisilla jännite eroilla edes ilmoita akun olevan täynnä, vaan aikakatkaisu (120min) puuttuu peliin. Joskus on auttanut kun lataa moneen kertaan peräkkäin.
Startterin akku mulla vaatii yleensä useamman latauskerran balansoituakseen, mutta se onkin joku halpa pska.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #303 : 25 Huhtikuu, 2010, 12:55:54 »
Kannattaa kokeilla LIPO BALANCE ohjelmaa, itse latailen normaalisti lipo chargella.. tasaa sekin mutta nopeampi.. balanceen pienempi latausvirta niin tasaa hitaammin ja tarkemmin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #304 : 26 Huhtikuu, 2010, 18:31:22 »
Kannattaa kokeilla LIPO BALANCE ohjelmaa, itse latailen normaalisti lipo chargella.. tasaa sekin mutta nopeampi.. balanceen pienempi latausvirta niin tasaa hitaammin ja tarkemmin.

Kyllä tuo jännite-ero näyttää pienentyvän yllä olevalla tavalla tehtynä. Kiitos neuvost!

big m
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #305 : 02 Toukokuu, 2010, 20:43:37 »
Mitä kuvasta puuttuu?

Stabbarikehyksen reikä on liian suuri stabbritangolle. Puuttuuhan siitä osa vai enkö ole hoksannut jotain olennnaista?

Sain ao. nupin Bladen vaihto-osien mukana. Se on jokin 450 kokoluokan klooninuppi kai.  Myös seesaw holderin ja stabbarikehyksen väliin jää millin rako molemmin puolin...???

Mistä puuttuvan osan voisi löytää? Tietääkö kukaan? Kiitos infosta!
« Viimeksi muokattu: 02 Toukokuu, 2010, 20:48:02 kirjoittanut Illodin »

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #306 : 02 Toukokuu, 2010, 21:01:28 »
Tuossa http://www.trex-store.com/metal-flybar-control-dark-blue-p-269.html
kuvassa näyttäisi olevan messinkiset holkit, tulevat ilmeisesti kyseisen osan mukana.
Mutta olisko tuossa muovisessa vaihtoehdossa mahdollista irrottaa niitä?
 http://www.trex-store.com/flybar-control-plastic-p-272.html
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #307 : 02 Toukokuu, 2010, 21:02:03 »
siine pitäis olla holkit tuola reijän sisällä vielä, itse kääntäisin vielä niin että tuo stabbitangon kiinnitys ruuvit on yläpuolella.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ostaa koko uusi kehys.

edit: kaija kerkes ensin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa jkaija

  • Pro torppari
  • ****
  • #0053
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #308 : 02 Toukokuu, 2010, 21:04:22 »
RJX; Extreme X-90Gas
ESky; -BeltCp, Smart
JR 11X Zero

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #309 : 02 Toukokuu, 2010, 21:24:47 »
Heips

Kiitos nopeista vastauksista  :D

Ja ennen kaikkea kiitos sille kopteri.nettiläiselle, joka myi mulle nupin ilman holkkeja  ??? Käytti hyväkseen totaalista noobiuttani. Olkoos huvä vaan.

EDIT: jäljet johtivat sylttytehtaalle: siis omaan tähän itseeni. Sieltä ne holkit löyty stabbaritangosta, kun vain tiesi mitä etsiä. Pahoittelut sille kopteri.nettiläiselle, jonka jo syyllistin.  ;D

EDIT 2: itseruoskinta jatkuu. Mainittakoon vielä, että sain alunupin kopteri.nettiläiseltä kaupanpäällisiksi, olin unohtanut senkin. Väärän puun haukkuminen oli siis todellä törkeää. Anteeksi ao. herralta pyydän. Anteeksi.

.i
« Viimeksi muokattu: 04 Toukokuu, 2010, 17:38:58 kirjoittanut Illodin »

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #310 : 20 Toukokuu, 2010, 15:36:47 »
Sataan kertaan nämäkin sanottu mutten löydä tahi tiedä

Millä voitelette peräroottorin akselin että se liu'utin siinä sulavasti kulkee?  Olen käyttänyt silikoniöljyä, kun ajattelin että se ei sotke ja siten pitää paikat puhtaana. Tuntuu sekin tönköksi perän vetävän, kun likaa kerää.

Miten sulavasti  sliderin tulee liukua? Pitäisikö liukua noin suunnilleen painovoimalla? Ongelma on se, että perä vatkaa (HH:lla enemmän kuin RateMoodissa) koko ajan ja gyron gaineista ei homma ole kiinni. Eikö juuri liika kitka perässä aiheuta tuota vatkaamista?

Voiko himpun kiero peräakseli aiheuttaa vatkaamisen. Pahimmillaan vatkaa 5 - 10 centin matkan. Vaikka konetta vain leijuttaa, alkaa vatkaaminen itsestään, lakkaa hetkeksi ja alkaa taas uudestaan.

Korpee kun ei pääse päästeleen  :D Kiitos taas auttaville avusta!

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #311 : 20 Toukokuu, 2010, 15:44:01 »
Sataan kertaan nämäkin sanottu mutten löydä tahi tiedä

Millä voitelette peräroottorin akselin että se liu'utin siinä sulavasti kulkee?  Olen käyttänyt silikoniöljyä, kun ajattelin että se ei sotke ja siten pitää paikat puhtaana. Tuntuu sekin tönköksi perän vetävän, kun likaa kerää.

Miten sulavasti  sliderin tulee liukua? Pitäisikö liukua noin suunnilleen painovoimalla? Ongelma on se, että perä vatkaa (HH:lla enemmän kuin RateMoodissa) koko ajan ja gyron gaineista ei homma ole kiinni. Eikö juuri liika kitka perässä aiheuta tuota vatkaamista?

Voiko himpun kiero peräakseli aiheuttaa vatkaamisen. Pahimmillaan vatkaa 5 - 10 centin matkan. Vaikka konetta vain leijuttaa, alkaa vatkaaminen itsestään, lakkaa hetkeksi ja alkaa taas uudestaan.

Korpee kun ei pääse päästeleen  :D Kiitos taas auttaville avusta!

Jos se sliderin akseli on kiero niin varmasti aiheuttaa ongelmia. Tosin kannattaa tehdä perän mekaaniset ja sähköiset säädöt kohdalleen myös joka tapauksessa. Katsopa voisiko täältä löytyä apua:  http://www.slyster.com/heli/b400bible.html
big m
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #312 : 20 Toukokuu, 2010, 16:08:58 »
Katsopa voisiko täältä löytyä apua:  http://www.slyster.com/heli/b400bible.html
big m

Näinhän se on: ei vaan jaksais vaihtaa -taas.  ;)  Jep, Blade Bible peruskauraa ja bookmarkkina jo vuodesta... sieltä just lueskelin ennen kuin viestin laitoin. Taidan jatkaa silikonilla siis.

EDIT: vakaasti taas kulkee perä. Ei se pieni mutka peräakselissa haittaa -näämä. Purin ja puhdistin koko perän ja laitoin saman akselin takas. Jotain kitkaa siellä perässä vaan oli, joka lähti kun siivosin paikat.
.illodin
« Viimeksi muokattu: 20 Toukokuu, 2010, 18:09:43 kirjoittanut Illodin »

Poissa Bonzer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #313 : 20 Toukokuu, 2010, 20:05:10 »
Onkos moni saanu sen teräs akselin taitettua lennon aikana? (ilman torppia)
Autoja, kiinteäsiipisiä ja Quadi.

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #314 : 20 Toukokuu, 2010, 22:50:48 »
Onkos moni saanu sen teräs akselin taitettua lennon aikana? (ilman torppia)

No kuinkas satuitkaan kysymään: juuri sitä mietin, että miten sen juuri vaihdetun mutkalle sain? Kun en konetta torpannut.

Toki pari kovakouraista laskeutumista kovaan alustaan kuului kuvioon. Ajattelin, että siitä sen sitten on pitänyt...mutta himpun verran outoa kyllä.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #315 : 21 Toukokuu, 2010, 08:43:45 »
juuri sitä mietin, että miten sen juuri vaihdetun mutkalle sain? Kun en konetta torpannut.
"Uusi" ei ole sama, kuin "varmasti suora". Eli kyllä niissä uusissakin osissa joku prosentti jo valmiiksi kieroja on. Kannattaa tarkistaa vaikka heittokellolla ennen kuin tuuppaa paikalleen.

En tosin usko, että akseli olisi nyt syypää. Jos käyttämäsi öljy tekee peräakselin tahmaiseksi, ei sitä varmasti kannata käyttää. Perän linkistön ja sliderin pitäisi liikkua äärettömän helposti.

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #316 : 01 Kesäkuu, 2010, 20:08:36 »
Taas sattuu kun ei jaksa ajatella

Asensin Bladen orginaalinupin tilalle kiinan aluihmeen: hienosti heittämällä sisään. Nuppia en muista purkaneeni, ihan paketista. Nyt lapakulmat lähtee negatiiviselle kun yrittää nousta.

Mikähän siinä nyt on? Mitä tulee korjata tahi kääntää?

Radioon en ole tyhnyt muutoksia. Vasen tikku ylös, kallistuslevy menee alas. Roottori pyörii myötäpäivään. Nuinhan se nuppi tekee, kun katsoo miten se on rakennettu. Kts. kuva. Mutta miksi ja mitä on muutettava... :o

Kiitos avustasi jo nyt  :D
« Viimeksi muokattu: 01 Kesäkuu, 2010, 20:10:27 kirjoittanut Illodin »

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #317 : 01 Kesäkuu, 2010, 20:14:22 »
Kuvaa katsomalla näyttää olevan oikein koottu. Eikä se swashplate voi mekaanisesti liikkua väärään suuntaan vaan siihen vaaditaan muutos radion softasetupissa. Radioista riippuen säätöä, spektrumissa -->swash mix --> pitch ja arvo positiivisesta negatiiviseen tai toisinpäin riippuen käytössä olevasta arvosta.

Vai pitiköhän niitä muuttaa kaikkia "peilikuviksi". Kertokoon joku joka muistaa,nyt ei mulla leikkaa enempää vaikka sama lähetin onkin käytössä :)
« Viimeksi muokattu: 01 Kesäkuu, 2010, 20:18:41 kirjoittanut Nube »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #318 : 01 Kesäkuu, 2010, 21:20:05 »
Spektrumilla juuri "pit" kohdasta vaihtaa merkki arvon eteen niin liikesuunta muuttuu.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #319 : 01 Kesäkuu, 2010, 22:46:14 »
Kiitos infosta,
Kuvasta näkee myös, kuinka kallistuslevyn alta on laakeria suojaava renkula tipahtanut. Oisko kellään mitään kikkakuutosta, millä sen sais takas?

Saattaa jäädä nupin elinkaari perin lyhyeksi, jos lika pääsee paikoille.

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #320 : 19 Kesäkuu, 2010, 10:26:41 »
Monologin loppu,

Ajattelin siirtyä ennen seuraavaa tosihankintaa HK:n talliin toistaiseksi. Siksi kysymäänkin sopiiko Bladen pakasta otettu moottori HK450:een?

Muutenkin onko nuo moottorit 450:ssä aina ihan standardikamaa niin koon kuin kiinnityksenkin osalta? Miten tarkka pitää olla ostaessa.

Ja kun vauhtiin pääsin, niin onko Bladen sähköissä (muutakin kuin servot ja gyro  ;D) jotain niin pa**aa, että nekin pitäs päivittää HK:n talliin päästäkseni?

Kiitos kaikkille jotka ovat minua auttaneet! Olette säästäneet paljon aikaa ja rahaa että on päässyt lentämään!

.Illo

Poissa vmslehtinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #321 : 19 Kesäkuu, 2010, 17:58:17 »
Ja kun vauhtiin pääsin, niin onko Bladen sähköissä (muutakin kuin servot ja gyro  ;D) jotain niin pa**aa, että nekin pitäs päivittää HK:n talliin päästäkseni?

.Illo

Jäljelle jää siis nopari ja moottori...mitäänhän en tiedä, mutta omat kokemukseni on seuraavat: Alkuperäinen moottori, n. 100 lentoa takana, ei tehty ikinä mitään huoltoa tms., rokkaa hyvin, ei tunnu mitään välyksiä tahi muitakaan kulumisen oireita. Eka nopari toimi 5 lentoa ja paloi. Toka käytettynä hankittu samanlainen orggis nopari on toiminut sitten n. 95 lentoa mulla ja ties kuinka monta edellisellä omistajalla. Ja toimii edelleen. Molempien kanssa käytetty erillistä becciä, se on isojen poikien mukaan heikohko tossa kokoonpanossa.

Mutta jos HK rojua alat tilaamaan, niin samallahan tuolta tulee muutamalla kympillä kone ja nopari. Turnigyn Plush säätimet ja Turnigyn koneet on ollut toistaiseksi idioottivarmoja tuolla kiinteäsiipisten puolella, ei ikänä mitään ongelimia niitten kanssa.


Ja jatka vaan vielä sillä bladella ajelua ja monologia siitä. Se on ihan hyvä kone kun servot ja gyron vaihtaa, en usko että HK:lla saat yhtään enempää elämyksiä. Kyllä mä tota bladea edelleen kiusaan enemmän, vaikka TRex majaileekin sen kanssa tallissa. Onhan räksä "parempi", mutta perus taivaslentelyssä ilman AD3D tarvetta bladellapärjää juuri niinkuin Räksälläkin. Etten jää viimeiseksi Bladekuskiksi tähän maahan....

Ville
--
Align T-Rex 450 Sport, 3xHS-65HB, Spartan DS760+HS-5084
Align T-Rex 600 ESP, 3xDS610, Spartan DS760+DS650
HK-190 ja kasa kiinteäsiipisiä

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #322 : 19 Kesäkuu, 2010, 18:33:44 »
TRex majaileekin sen kanssa tallissa. Onhan räksä "parempi", mutta perus taivaslentelyssä ilman AD3D tarvetta bladellapärjää juuri niinkuin Räksälläkin. Etten jää viimeiseksi Bladekuskiksi tähän maahan....

Ville

AD3D. Nauratti. Hyvä on.

Kyllä Bladetti jää käyttöön. Siinäkin vaan alkaa olemaan suuri osa jo muuta. Ja kun parin varaosan hinnalla saa koko HK:n, jollain kertaa panen (HS 19.6 A14) semmosen.
« Viimeksi muokattu: 28 Kesäkuu, 2010, 09:05:49 kirjoittanut Illodin »

Illodin

  • Vieras
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #323 : 28 Kesäkuu, 2010, 09:12:41 »
Tahtoa enemmän kuin taitoa...

...ja siksi mietin, miten sen koneen sieltä taivaanrannasta erottaa.

Millähän nimellä menee paloautojen oranssi (fluorosoivako?) maali? Mistä sitä (Biltemastako?) saa ja eikö se sillä erottuis aika täpäkästi?

(Varmasti tästäkin on jo jossain kirjoitettu. En vaan löytänyt)

Kiitos taas tietäville.

.Illo

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: E-flite Blade 400 3D
« Vastaus #324 : 28 Kesäkuu, 2010, 10:56:33 »
Kirkkaat värit helpottavat huomattavasti kopterin näkemistä.
Fluorensoivat värit erottuvat normaalimaaleja paremmin, joten niillä saa näkyvyyden uusiin ulottuvuuksiin.

Fluorensoivia värejä paukkupullossa saat biltemasta, motonetista ja melkeimpä mistä vaan rautakaupasta, jossa maaleja on myynnissä. Lisäksi kannattaa harkita lakkapullon hankkimista samalla, se tuo värit esiin, suojaa maalia ja tuo antaa mukavan kiillon kabiinille.

Jos kyseessä on muovi kabiini, niin muovipohjamaalia kannattaa ottaa siinä samalla.
Lakkana voi käyttää vaikka tuota akryylilakkaa, joka löytyy myös honkkarin valikoimasta.


Editti:
Kuvia joistakin päivänhohdeväreillä maalattuja kabiineita löytyy täältä
« Viimeksi muokattu: 28 Kesäkuu, 2010, 11:02:33 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
49 Vastauksia
23763 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2010, 23:34:21
kirjoittanut tomman
2 Vastauksia
3279 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2009, 23:32:48
kirjoittanut 0lli
555 Vastauksia
288027 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2023, 20:09:17
kirjoittanut Dutchman
555 Vastauksia
305254 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2015, 11:26:47
kirjoittanut Mrco
30 Vastauksia
19927 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Tammikuu, 2012, 17:03:20
kirjoittanut velli76