Kirjoittaja Aihe: Popular kilpailutoiminta?  (Luettu 57875 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #75 : 27 Tammikuu, 2015, 17:10:36 »
Kun yleoisöä aletaan haalia paikalle täytyy muistaa riskianalyysit, turvajärjestelyt jne.


Siksi meidän leireistä ei olla tiedotettu missään mualla kun tällä foorumila ja muilla suljetuilla sivuilla.


Eikä myöskään tulla tiedottamaan Syysleirin tai Elimäen lennätystapahtumien osalta.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #76 : 27 Tammikuu, 2015, 23:01:15 »
Tässä on muutama juttu viriämässä, siitä tuonnempana, mutta turvallisuus ja se mitä olen nähnyt kentillä , on hieman paisetettu kun katsoo kuvaa isoista Heli tapahtumista rapakon takaa niin isosti on jengiä paikalla ..

Se että ihmisiä ei päästetä tutustumaan on mielestäni huono juttu , kyllä ne saapuvat katselijat saa karsinoitua, on niitä tuhat kertaa vaarallisempia lajeja olemassa . Mutta en siis väheksy asian vaatimaa vakavuutta .

Pikku vinkki olympia stadion , vain pää katsomo käytössä ja muut kiinni , kaikki on mahdollista kunhan on vain halu ja oikeat kumppanit ..

Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #77 : 27 Tammikuu, 2015, 23:27:31 »
Alkuun, ettei tule väärinkäsityksiä niin hienoa että on henkeä organisoida. Arvostan.

Lainaus
Se että ihmisiä ei päästetä tutustumaan on mielestäni huono juttu , kyllä ne saapuvat katselijat saa karsinoitua, on niitä tuhat kertaa vaarallisempia lajeja olemassa . Mutta en siis väheksy asian vaatimaa vakavuutta .

Sinulla oli esimerkkinä kaivopuisto johon virtaa ihmisiä  kaikista ilmansuunnista, mistä johtuen on melko mahdoton karsinoida/ohjata ihmisiä tai /sulkea aluetta. Jäällä voisi onnistua jos jäätä olisi ja voitaisiin varmistaa että ihmiset pysyvät yhdellä puolella lentolinjaa.  Stadion ei oikein riitä kuin leijutteluun ja 3d kikkailuun, F3C taivasohjelman läpiajo vaatii enemmän tilaa sivusuunnassa. Kääntymässä käydään aika kaukana.
Asiallisilla paikoilla pidettäviin kopterikisoihin on tottakai aina kaikki tervetulleita ja varsinkin funfly tapahtumissa on kyllä vartavasten saapunutta yleisöä ja renkaanpotkijaa ihan mukavasti. 

Sitten jos tarkoituksella järjestää  suurelle yleisölle tapahtuman, niin on myös vastuussa ja pitää olla bajamajaa ja turvallisuusselvitystä etcetc..  Me lennättäjät kuitenkin haluamme lähinnä lennättää emmekä järjestää tapahtumia. Nyt voi joku vetää herneen nenään ja mielipide on vain oma, mutta en minä edes kaipaa mitään suuria yleisöä tai laajaa mielenkiintoa lajiin. Miksi kaipaisin? Jos Nummelan kentällä yhtäkkiä olisi kymmenen kertaa enemmän harrastajia niin pitäisi vaihtaa paikkaa tai harrastusta kun lentoslotit loppuisivat kauniina päivänä heti kättelyssä.

Kopteri/varasoa busineksen kannalta voisi olla hyvä saada näkyvyyttä, mutta yksittäisen lennättäjän kannalta se ei oikeastaan ole mikään etu. Ammattilaislajia tästä ei kuitenkaan mielestäni mitenkään saa suomessa.

EDIT: Varmaan jonkin pikkukopterinäytöksen voisikin saada aikaiseksi kaivopuistossa, muistaakseni mnentvig kävi lennättämässä näytöstyyliin asema-aukion jääradalla muutama vuosi sitten??  Isojen kopterien isot liikkeet on riskilappu johon harva haluaa vetää nimeä alle. Vaikka harvoin mitään sattuu, niin isolla sattuminen on fataalia.
« Viimeksi muokattu: 28 Tammikuu, 2015, 00:01:10 kirjoittanut Jussi. »

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #78 : 27 Tammikuu, 2015, 23:33:27 »
Kun sitten taas katsoo kuinka me lennättäjät näitä lennätellään niin sitä turvallisuutta nähtävästi pitääkin paisutella kun ei aina näy muuten menevän kaikille kupoliin.

Jos ulkopuolisia pörrää paikalla niin se turvallisuus ja käytännön järjestelyt sen saavuttamiseksi vaatii työtä ja siihen pitää jo keskittyäkin.

Matti on oikeassa, jos järjestetään yleisätilaisuus asettaa se ihan eri vaatimukset järjestelyille, tilaisuuden koosta riippuen pelastussuunnitelmat jne eli se on vähän kakspiippunen juttu ja damokleen miekka tuo yleisötilaisuus. Sillähän sitä yleisöä saisi ja mahdollisesti muita koukkuun mutta sitten taas...

Ihan ilman yleisötapahtumiahan me ei olla, yhtenä parhaimpana on esim Model Expo jossa kiinnostuneita piisaa. Lisäksi taisi olla Espoon kentällä joku häppeninki lennokkikerhon kanssa, noita vois miettiä että miten me päästäis noihin enemmän / paremmin mukaan, lennukerhot järjestelee noita silloin tällöin.

Olympia-stadion on hyvä idis mutta onko se liian iso? Mistä saa siihen rahat / tuen? Onko kellään faktaa mitä sen vuokrat maksaa?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #79 : 28 Tammikuu, 2015, 00:09:42 »
Isoilla kopuilla ei ole mitään asiaa keskustaan.

Vaikka kuinka huolehdittaisiin turvallisuudesta, teknisiä vikoja voi tulla.

Esim perän lauetessä 700nen pirottaa hallitsemattomasti tuoleissa istuvien katselioiden päälle.. ei kivaa.

Kun on kerrankin nähnyt vastaavan tilanteen pitäisi viimeistään ymmärtää ettei näillä voi leikkiä muualla kuin oikeilla kentillä.


Suuret yleisötapahtumatkin ulkomailla järjestetään kentillä eikä keskustoissa.. Nummelan fun fly on ihan juuri tälläinen paitsi että jengiä paljon vähemmän.


Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #80 : 28 Tammikuu, 2015, 08:37:46 »
Ollaan joskus käyty lennättämässä Lahden torilla. Silloin alue oli suljettu teräsaidoin, kun meidän jälkeen torille laskeutui joulupukki helikopterilla:) oleellista näissä tapahtumissa on, ettei milloinkaan lennetä yleisön päällä ja yleisön liikehtiminen on rajattu niin, että he ovat riittävän kaukana lennättäjän selän takana. Samoin on asiat organisoitu useimmilla kentillä euroopassa, missä olen käynyt. Aidat ja verkot ovat yllättävän yleisiä. Lahden urheilukeskuksessa on myös käyty lennättämässä samantyyppisillä järjestelyillä.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #81 : 28 Tammikuu, 2015, 08:51:35 »
Yksi paha onnettomuushan on Suomessa yleisötapahtumassa aikanaan sattunut, ei rc-kopterilla vaan nopeuslennokilla.

Tapahtuma-aika sijoittuu 80-luvulle(?). Nopeuslennokkiin tuli radiohäiriö(?) ja lennokki törmäsi kovalla nopeudella katsojaan. Todellinen onni onnettomuudessa oli se, että ambulanssi miehistöineen oli ihan vieressä ja hoitotoimenpiteet saatiin aloitettua heti.

Otin kerran asian puheeksi erään tuttavani kanssa ja hän kertoi olleensa noin 5 metrin päässä tapahtumapaikasta.


Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Teme

  • Vieras
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #82 : 30 Tammikuu, 2015, 14:49:59 »
Karting autoilla kilpaileminen suljetulla kadulla vaatii todella isot turvajärjestelyt ja suoja-alueet, ettei käytätännössä sellaista voi järjestää mitenkään järkevästi yleisön kannalta.

Ihan vinkkinä jos tapahtumaa alkaisi joku suunnittelmaan, niin järjestäjäksi tulee ensi töikseen valita joku firma joka tuottaa yleisötapahtumia. Toisena on sitten yhteistyö viranomaisten kanssa, kun perustiedot ja suunnitelmat on kasassa. Kolmanneksi sitten tulevat nämä yhdistykset ja liitot mahdollisuusien mukaan auttamaan. Näin ehkä omakin selusta tulee turvattua ei toivottujen sattumusten varalta.

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #83 : 04 Maaliskuu, 2015, 09:35:44 »
Laitetaas nyt vielä kyssärii jos tulee mukaan poppikseen kokeileen, niin saako tulla 800 trekkerillä tai benzin trainerilla? Ei nyt satu oleen kunnossa pienempää tälle keväälle?
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #84 : 04 Maaliskuu, 2015, 09:45:09 »
Laitetaas nyt vielä kyssärii jos tulee mukaan poppikseen kokeileen, niin saako tulla 800 trekkerillä tai benzin trainerilla? Ei nyt satu oleen kunnossa pienempää tälle keväälle?

Kyllä saa. Noi sun mainitsemat kopterit käy molemmat populariin ja eurosporttiin vallan mainiosti. FAI-luokkaan saat osallistua SM kisoihinkin jos pistät 795mm lavat kiinni.

Tuo ensimmäinen kisa on täysin epävirallinen, joten meidän ei tarvitse noudattaa periaatteessa mitään tekniikkaan liittyviä sääntöjä. Pääasia että mahdollisimman moni tulee kokeilemaan hommaa kalustosta riippumatta :)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #85 : 04 Maaliskuu, 2015, 09:52:17 »
Katotaan jos aika sopii niin mikä ettei kumpikin ole takakontissa, saa sit valita kärpäslätkien ja 3GX:n väliltä.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #86 : 30 Maaliskuu, 2015, 06:37:04 »
Koska kisataan ?
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #87 : 30 Maaliskuu, 2015, 10:54:52 »
Se ambulanssi taisi muuten silloin itse aiheuttaa sen onnettomuuden radiopuhelimellaan tms.  Hyvä juttu sinänsä, ettei 30 vuoteen ole sattunut mitään muuta. Nykyisissä lentonäytöksissä myös noudatetaan huomattavasti suurempia varoetäisyyksiä kuin takavuosina kaiken suhteen. Lennättäjä on itse suurimmassa vaarassa.

TP.

Yksi paha onnettomuushan on Suomessa yleisötapahtumassa aikanaan sattunut, ei rc-kopterilla vaan nopeuslennokilla.

Tapahtuma-aika sijoittuu 80-luvulle(?). Nopeuslennokkiin tuli radiohäiriö(?) ja lennokki törmäsi kovalla nopeudella katsojaan. Todellinen onni onnettomuudessa oli se, että ambulanssi miehistöineen oli ihan vieressä ja hoitotoimenpiteet saatiin aloitettua heti.

Otin kerran asian puheeksi erään tuttavani kanssa ja hän kertoi olleensa noin 5 metrin päässä tapahtumapaikasta.
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #88 : 30 Maaliskuu, 2015, 12:32:32 »
ei varmaan olisi pahitteeksi jossain kohtaa järjestää leikkimielistä kilpailua ennen sm kisoja
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #89 : 17 Huhtikuu, 2015, 08:57:25 »
Nyt HJK ja muut kisoja kaipailleet ilmoittautumaan Ämmässuon kisoihin! Tällä hetkellä ilmoittautuneita on vain neljä, joten peruminen uhkaa jos porukkaa ei saada paikalle.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa HJK

  • Jäsen 2024
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #90 : 17 Huhtikuu, 2015, 13:56:14 »
Nyt HJK ja muut kisoja kaipailleet ilmoittautumaan Ämmässuon kisoihin! Tällä hetkellä ilmoittautuneita on vain neljä, joten peruminen uhkaa jos porukkaa ei saada paikalle.

HJK kuittaa...
Meni hetken jo ihan mukavasti 600-tankosilla, jopa eurosporttia "taivastellessa". Katseltiin jo kisakalenteria joska papatkin ottaisi osaa poppikseen  8)

Mutta sitten tapahtui jotakin käsittämätöntä, eli uusi "bittien sekainen" aika iski wanhaa turpaan ihan nurkan takaa  :o - kun FBL-purkitukset tuli luvalliskeksi myös kisoissa  >:( Uskottiin siitä saatavaan hyötyyn niin lujasti, että kaikki kehitys pysähtyi purkkeja ihmetellessä. 60-luvun "laskutikuilla" yritettiin vielä perehtyä bittien säätelyyn, mutta useiden halpispurkkien ja kahden lääkärireissun jälkeen jäin parissa vuodessa niin jumiin että kaikki kehitys ja kisahaaveet hiipui uuden purkkitodellisuuden edessä.

Näin jälkeenpäin tajuan että nuo 3G purkit on syntyneet 3D pompottelun tarpeisiin ja niiden perusasetukset on kaikkea muuta kuin leijuntakuvioihin/sulavaan taivasajoon. Kaveritkin lipesi jo aikapäiviä hienompiin (helpompiin) multikopuihin ja 3D printtereihin. Pelkkää taantumista siis - kiitos noiden "pirun purkkien". Ainoa minkä olen saanut joitenkin lentämään on vanha Turnigyn 3D-H ja nyttemmin myös 3GX purkit (meni vuosi hukkaan nahistellessa viallilsen purkin säätöjen kanssa). Bittien aikakausi on ajanut jo mun kyvyistä ohi, enkä saa aikaan enää kuin ikävän näköistä hötkyilyä.

Toki Matti äskettäin opasti, ettei pidä jäädä säätelemään! - vaan keskittyä ajamaan ja paljon! - niin sieltä ne "säädöt" löytyy uudelleen oppimisen kautta! Se mun oppimisen aika tais jo mennä, mitä nyt enää vanhoja muistelemaan... Tankosten "vanhoja hyviä aikoja" ikävöidessä, ajelen enää lennokkien stunttikisoja - harvakseltaan vanhasta muistista  ::)

HJK
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #91 : 17 Huhtikuu, 2015, 14:35:00 »
Helv....kö sitä selitteleen. Meikäki hommas tankosen kopterin kisoihin ku ne tuntuu kotoisemmilta. Luultavasti muutan isonki kopterin tankoseksi. Lentäähän nää f3c miehetkin tankosella.

Purkit on tosiaan tehty 3D miehille ja f3c hen kova säätäminen. Huonommin löytyy säätöapua vielä f3c säätöihin kun ne ei oo ollu sallittu kisoissa pitkään.

Sillä mennään mikä tuntuu omalta.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #92 : 17 Huhtikuu, 2015, 16:18:18 »
Helv....kö sitä selitteleen. Meikäki hommas tankosen kopterin kisoihin ku ne tuntuu kotoisemmilta. Luultavasti muutan isonki kopterin tankoseksi. Lentäähän nää f3c miehetkin tankosella.

Purkit on tosiaan tehty 3D miehille ja f3c hen kova säätäminen. Huonommin löytyy säätöapua vielä f3c säätöihin kun ne ei oo ollu sallittu kisoissa pitkään.

Sillä mennään mikä tuntuu omalta.

Mulla eka kesä menossa FBL nupilla, lentoja ei oo vielä paljon alla mutta kyllä voin sanoa että kopteri toimii paremmin kun tangollisella. Onhan se erilainen, mutta paljon johdonmukaisempi. Uskon että tärkeä juttu on lavat ja liikealueet, herkästi tulee liikaa kulmia ohjaukselle ja kopteri on liian herkkä. Myös lavoilla on iso merkitys, mulla on nyt uudet SAB 720 F3C lavat kiinni, painoa 244g per lapa ja kyllä on mukava. Taivaalla ei haukkaile ja leijunnassa pitchin suhteen tosi vakaa. Gyrona mulla tosiaan bavarian Demon 3x, aika lähellä preset asetuksia. Säie löytyy tuolta gyro-osiosta.

F3C kisaamista maailmalla ammatikseen tekevät lentävät kaikki FBL-nupeilla. 

Voidaan kisoissa ihmetellä noita gyrojen säätöjä myös :)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #93 : 17 Huhtikuu, 2015, 17:09:03 »
Niin, gyropurkkihan tekee hyvissä säädöissä just mitä pyydetään. Tangollinen tekee mitä pyydetään, mutta siinä on kelinmukaista vaihtelua. Siksi varmasti kaikki siirtyneet FBL, koska joka kerta kääyttäytyy samalla lailla, paitsi korkeusohjaukseen vaikuttaa keli - akselisuuntaisiin liikkeisiin ei.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa HJK

  • Jäsen 2024
  • *****
  • FIN 3242. SIL-hopea, lennokkimestari no. 77.
Vs: Popular kilpailutoiminta?
« Vastaus #94 : 18 Huhtikuu, 2015, 08:52:45 »
Helv....kö sitä selitteleen.
Sillä mennään mikä tuntuu omalta.

Ajatukseni oli kyllä panna merkille miten tärkeää kilpailutoiminta on etenkin alkeisluokissa!

Vaikka kopteripuuhani on vain alkeisräpeltelyä, niin halu saada edes yksi kisastartti koptereilla sai aikaan jo satoja lentoja vuodessa. Mutta kun se kisastertti jäi ajamatta, niin kohta sammui tekemisen meininki kokonaan. Aika pian puuhastelu sortui epäolennaisuuksiin ja kehitys pysähtyi kokonaan (purkkiongelmat ja itsekseen puuhastelu). Lennokeilla olen saavuttanut jopa 1000-lennon vuosia ja siinä lennokki lentää jo kuin "itsestään". Tältä pohjalta yritin saada aikaan koptereillakin vähän "valmiimpaa", mutta se oli virhe! Ainoa oikea asia olisi ollut osallistua sellaisenaan kisoihin, niin kehitys olisi lähtenyt oikeaan suuntaan.

Jo ensimmäisenä kopterikesänä hanskaa helposti poppiksen perusasiat! Jos siitä rohkenee kisoihin, niin kohta on vuorossa eurosport ja tekemisen (lennätyksen) hinku vaan kasvaa! Luulen että nuorista kopteristeista löytyy kymeniä poppiksen kykeneviä harrastajia! Vanhan kisaukon vinkki: - heti kun ajatus kilpailutoiminnasta syntyy, niin pois katsomosta osallistujan paikalle! Onhan se kovaa kohdata oma vaatimattoman osaamisensa tuomarien edessä, mutta se on oikeesti ainoa tie intoon ja kehitykseen!

Saavutin jo eläkeiän, eikä koptereista tullutkaan vanhan papan speciaalia, mutta kosolti mukavia kopukamppeita kuitenkin :)
« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu, 2015, 08:54:46 kirjoittanut HJK »
XK K100  l  XK K110s  l  XK K130  l  Esky Belt CP V2  l Walkera V450D03
l  Align T-Rex 470L Dominator  l  Align T-Rex 550 DFC  l  Logo 550  l  Logo 600 SE/Jet Ranger  l  Align T-Rex 700 Dominator

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
88 Vastauksia
81218 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2015, 16:17:37
kirjoittanut Tohtori R
23 Vastauksia
12568 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2015, 17:18:26
kirjoittanut Anssi
2 Vastauksia
4151 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Kesäkuu, 2015, 13:59:29
kirjoittanut Hayabusa
3 Vastauksia
3705 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2018, 21:08:20
kirjoittanut Anselmo
2 Vastauksia
14918 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Toukokuu, 2021, 21:56:05
kirjoittanut Anselmo