Onko kenelläkään kokemuksia akun uusimisesta tähän mankkaan? Mukana tullut NiMH akku aivan kulahtanut, ja kestää vajaan tunnin käyttöä.
Selailin tätä ketjua, Helifreakkia ja Runryderiä. Tuntuu että todella moni ottanut random lipon ja iskenyt sisään. Itse en kuitenkaan tykkää ajatuksesta että pitää aina lataukseen repiä lipo irti mankasta. Runryderissä joku mainitsi että Robbella olisi sopiva akku ja löysinkin Robben sivuilta. Onko kenelläkään tästä kokemuksia / ajatusta millaisia latausvälejä tällä voisi saada? Laturihan tuon kanssa pitäisi vaihtaa, mutta sekin löytyy Robbelta
Mulla tuli juuri tuollaisella paketilla mankka. Tai sitten se oli vielä isompi akku. Se kesti aikansa, ei tietysti voi tietää kuinka vanha akku on ollut kun mankka tuli mulle. Lataus kesti yön yli mutta myös mankalla simutteli ja lenteli kuukauden ilman latausta. Olisko vuoden verran kestänyt kyseinen akku eli ei kovin pitkäikäinen kuitenkaan.
Siellä on joku suojapiiri, joka estää akun ylilatauksen, mutta kun se ei balansoi mitenkäään, se akku taitaa mennä siinä ajan kanssa. Mulla oli 2s2p akku, ja luultavasti noista yksi kenno on tosi huonossa hapessa. Nyt pitää ladata huomattavan paljon tiheämpään, sisäinen tasuri, vahti, mikä lienee on suolistettu ulos ja tilalle pistetty 2S balanseripiuha.
Mankassahan on hyvä vahti eli se kyllä ilmoittaa koska akku menee liian tyhjäksi, jos epäilyttää, voi hälytysrajaa nostaa vielä lisää. Uskoisin ettei tuo nyt kärähdä tuolla akulla ja vielä enemmän uskon ettei se mankka sammu yllättäen eikä yhteys katkea jos vaan lopettaa lentämisen kun varoitus tulee.