Kirjoittaja Aihe: Speedyn kopterit  (Luettu 29055 kertaa)

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #25 : 27 Maaliskuu, 2012, 11:28:43 »
Nyt on vihdoin ALZRC 450 PRO V2 kopteri blade trackinkiä vaille valmis.

Kopteri paketti vaikutti oikein hyvälaatuiselle pääratasta lukuunottamatta. Pääratas ei ollut ympyrä vaan ovaalin muotoinen jolloin pinjoni ahisti toiselta puolelta ja toiselta hampaat ei meinanneet ottaa ollenkaan kiinni. Tämä korjaantui ostamalla tilalle Alignin alkuperäisosa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #26 : 27 Maaliskuu, 2012, 11:33:57 »
Nyt on vihdoin ALZRC 450 PRO V2 kopteri blade trackinkiä vaille valmis.

Kopteri paketti vaikutti oikein hyvälaatuiselle pääratasta lukuunottamatta. Pääratas ei ollut ympyrä vaan ovaalin muotoinen jolloin pinjoni ahisti toiselta puolelta ja toiselta hampaat ei meinanneet ottaa ollenkaan kiinni. Tämä korjaantui ostamalla tilalle Alignin alkuperäisosa.


onko tossa joku kokemuksen kautta hankittu data pohjalla että sulla on teippi / metallilevy / teippi tuolla gyron alla? voisin kuvitella aika huonoksi ratkasuksi fbl gyron kanssa.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #27 : 27 Maaliskuu, 2012, 14:27:21 »
onko tossa joku kokemuksen kautta hankittu data pohjalla että sulla on teippi / metallilevy / teippi tuolla gyron alla? voisin kuvitella aika huonoksi ratkasuksi fbl gyron kanssa.

jep, ohutkin teippi riittaa hyvin.. ei ole yhtaan tarinaherkka tuo 3x1000

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #28 : 27 Maaliskuu, 2012, 14:42:13 »
Ei tuossa mitään erikoista jujuna ollut. Tuo teippi/metallilevy/teippi yhdistelmä jäi tuohon ensi yrityksestä kun yritin pyörittää tuota originaalilla päärattaalla, joka aiheutti mieletöntä tärinää ja värinää kopterin runkoon. Ensi viikonloppuna meinasin tehdä penkissä tuota blade trackkingiä ja katsoa miten paljon kopteri tärisee nyt kun siinä on Alignin pääratas ja päättää sen jälkeen gyron kiinnitystapa.

Onkohan kellään täällä kokemuksia pienestä 450 kokoisesta FBL kopterista jossa on gyron kiinnityksenä teippi/metallilevy/teippi? Manuaalin mukaan sitä voi käyttää isoissa ja tärisevissä koptereissa, mutta miten tälläinen pienempi kopteri toimii tuolla yhdistelmällä?

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #29 : 02 Huhtikuu, 2012, 13:56:52 »
Kelit kun eivät vielä ole okein mukavat niin on ollut viikonloppuisin aikaa säätää kepterilaivuetta kesäkuntoon. Nyt käsittelyyn joutui HK 250GT.
Kopteri muuttui FB kopterista FBL kopteriksi Tarotin nupilla ja CopterX:n CX-3X1000 gyrolla. Lisäksi lyhensin cyclic servojen johdot samoin kuin gyron johdot, että sain kaiken mahtumaan mukavasti pikku kopterin sisälle.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #30 : 08 Toukokuu, 2012, 13:55:30 »
Nyt on pari viikkoa tullut yritettyä säätämistä ja lentämistä tuolla HK 250GT:llä, mutta en saa sitä silti toimimaan kunnolla. Cyclic servojen gainia ei saa tarpeaksi ylös kopterin alkamatta tekemään lennossa tiputanssia ja peräkin tahtoo karata omille teilleen...
Seuraavaksi vaihtoon lähtevät nuo turhan hitaat analogiset cyclic servot ja HK:n huonolaatuinen swasplate jossa on pari milliä välystä jolloin swashin yläosa heiluu alaosaan nähden kun lapoja kääntelee. Lisäksi tuo HK:n perän laatu ei vakuuta. Täytynee vaihtaa sinnekin aitoja alikilin osia jos saisi tuon 10-asteen välyksen sieltäkin pois.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #31 : 23 Toukokuu, 2012, 22:40:28 »
Nyt on päivitysosat HK250GT kopteriin tulleet. Alkaa pikkuhiljaa kopteri muuttua Aligniksi kun huonot ja väljät HK:n osat vaihtuu kunnollisiin... Jospa näiden osien vaihdon jälkeen kopteriin saisi kunnon tuntuman.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #32 : 30 Toukokuu, 2012, 08:47:03 »
Onpa epäonnea matkassa.  >:(
HK250GT:n uusista servoista yksi oli susi jo syntyessään. Se tärisee kokoajan oli se sitten missä tahansa asennossa:

Onneksi saan uuden ilmaiseksi tilalle, joten tuo jää varaosiksi muille servoille. Tosin uuden saapuminen kestää kiinanmaalta taas viikon/pari...

Viikonloppuna ajattelin korkata tuon ALZRC 450:n ja ensimmäinen akku menikin hyvin, mutta heti toisella akulla nousun jälkeen nopari kärähti. Onneksi on tullut phoenixissä harjoiteltua autorotaatiota eikä mitään mennyt rikki 10m pudotuksessa. Onneksi varaosalaatikosta löytyy vanha turnigy plushi, niin pääsee piakkoin taas ilmaan. Valitin tuosta kun nopari ei kestänyt edes kahta lentoa ja saan RC711 kaupasta seuraavan tilauksen yhteydessä alennusta hobbywingin pilipali skywalkerista 50%. No voihan tuon skywalkerin ostaa varalle.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #33 : 18 Kesäkuu, 2012, 13:24:29 »
Päivitetään kalustokuvia tännekin.

Eli HK250GT on saanut uuden Alignin swashplaten, MKS:n cyclic servot ja perälle Alignin "Metal Tail Rotor Control Arm", "New Metal Tail Holder Set" ja "Tail Pitch Assembly".
Ja ALZRC 450 pro V2 on saanut uudet DS45MG cyclic servot, punaisen canopyn ja perään ALZRC:n metallisen tail rotor control armin.

Nyt vaan toivotaan että vapaa-ajat ja sateet eivät aina osuisi aina päällekkäin  8)

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #34 : 13 Helmikuu, 2013, 11:58:08 »
Tuli ostettu AR7200BX tuon CopterX gyron tilalle. Kuitenkin kun testasin kopteria ilman lapoja swashplaten servot sekoilivat ihan täysin tärinästä tähän tyyliin:



Eipä edes perän ja päärattaan irroitus auttanut vaan tärinän lähteeksi osottautui tuo ALZRC 3500kv moottori. Kun vaihdoin tilalle Alignin 450MX moottorin tärinät katosivat ja gyro rupesi toimimaan kuten sen kuuluukin koko kierrosalueella.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #35 : 10 Maaliskuu, 2013, 12:08:48 »
ALZRC kopteri on kokenut päivityksiä tässä kevättä ja hyviä lentokelejä odotellessa...

Kopteriin vaihtui AR7200BX ja siihen TM1100 telemetria. Olipa ahdasta saada kaikki rpm, temp ja voltage kamat mahtumaan tuonne pieneen 450 kokoiseen runkoon. Moottori vaihtui Alignin 450MX:ään ja pääratas ja pinjoni tuollaiseksi helicaliksi (kylläpä kopterin meteli väheni huomattavasti).
Kopteri sai muutamia alumiinipäivityksiä kuten battery tray, tail servo holder, anti rotation bracket ja metal tailboom support rods reinforcement plates (niiden muovisten tilalle, jotka halkesivat kun kiristin niitä ruuveja). Lisäksi perään hommasin tuon dual tail control setin ja hiilikuituisen työntötangon.

Nyt sitten vain pitää odotella että kelit lämpenisi. Vielä tänäkin aamuna mittari näytti -24 astetta  >:(

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #36 : 10 Toukokuu, 2013, 23:05:07 »
Tänään pääsin ensimmäistä kertaa koittamaan tuota BeastX:ää ja sehän on toimii kertakaikkiaan loistavasti suoraan paketista verrattuna noihin kiinalaisiin gyroihin joiden kanssa pitää edetä yritys erehdys menetelmällä  8)
Oikeastaan ainoa parametri jota tuli säädettyä niin oli se revo mix jonka laitoin offilta low asentoon ettei perä irtoaisi kovissa pitch pumpeissa. Niin ja tietenkin perän gainia piti säätää, eli ensiksi laitoin sen liian suureksi kun oikein nopeassa lennossa perä rupesi väpättämään. Gyro teki kopterista myös todella vakaan leijutella tuulesta huolimatta. En tiedä pitääkö jossain välissä säätää noita potikoita suuntaan tai toiseen? Toisaalta olen jo nyt tyytyväinen että tuntuma oli niin paljon parempi kuin noissa kiinalaisissa vastikkeissa kovankin säätämisen jälkeen...

11 akullista tuli aamupäivällä lennettyä koleassa tuulessa sateen uhkan ollessa päällä. Tietenkin heti iltapäivällä kun olin lopettanut lentämisen aurinko tuli pilvistä esiin ja lämpötila nousi tuonne 20-asteen tuntumaan  >:(

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #37 : 27 Toukokuu, 2013, 11:08:55 »
Vihdoin pääsin pitämään hiihtolomaviikon ja mikäs onkaan mahtavampi tapa aloittaa maanantai kuin lähteä kopterilla lentelemään  8)

BeastX toimii edelleen loistavasti, mutta telemetria rupesi mietityttämään. Kun uskalsin jo vähän rankaista kopteria niin sain aikaiseksi telemetria näyttöön yhden F:n ja yhden A:n. Nyt online manuaalia lukiessa selvisi että tuli yksi frame lossi ja yksi antenna fade. Onneksi manuaalin mukaan frame losseja pitää olla alle 20 ja antenna fadeja saa olla 50-100 yhden lennon aikana, joten se rauhoittaa mieltä.

mutta mutta... rx voltage max/min arvot minua rupesi huolestuttamaan. Lähettimen mukaan max oli 6.1V ja min 3.9V  ???
No kopsasin nyt kotona DX8:n muistikortilta lokitiedoston koneelle ja sen mukaan rx jännite on pysynyt välillä 6.1V - 5.88V, joten kumpaahan tässä uskoa? Tuo AR7200BX ei varmaan tykkää jos jännitte laskee liian alas.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #38 : 01 Kesäkuu, 2013, 12:40:33 »
Olipa loistava "hiihtoloma" viikko:
(kerrankin nämä helle kelitkin sattui lomaviikolle kohdilleen, mitä nyt päivällä tuuli on aina yltynyt, mutta kaikkeahan ei tietenkään voi saada)
  • 450 kopu sai kyytiä 36 akun verran ja tail revo mix asetuksella beastX:ssä sain pitch pumpin perän heilutuksen lähes kokonaan pois.
  • 250 kopteri sai taas kyytiä 8:n akun verran. En oikein päässyt sisälle tuohon Robird G31:n sielunelämään. Kopterin aileron ja elevator potikat sain säädettyä niin että se pysyy hyvin leijunnassa, mutta perä on kauhea pitch pumpeissa. Tick tockeissa kopterin perä pyörähtääkin sitten ihan hallitsemattomasti jonnekin :( Laitoin jopa tuon CollPit => TailRud arvon maksimiin, mutta peräservon korjausliike pitchiä vaihtaessa on silti aivan olematon.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #39 : 04 Elokuu, 2013, 16:45:46 »
Tänään kauden 92. lento 450 Alzrc:llä ja ilmassa kopteri rupesi pitämään kovaa meteliä ja tehot hävisivät. Laskeutuminen ilman tehoja onnistui ja metelöinnin syy löytyi kun pääratas oli kulahtanut ??? Välys oli kyllä säädetty keväällä sopivaksi ja moottorin ruuvit kiristetty tiukkaan, mutta voiko tämä kuuma keli vaikuttaa ruuvien kiinnitykseen?

Ei ole nyt viimeaikoina lennot menneet putkeen kun viikko sitten perälavan pidike melkein irtosi kun toinen perälavan pidikkeen ruuvi oli todella löysällä (Lentäessä kopteri rupesi heiluttamaan pyrstöä kuin iloinen koira häntää eikä gyron gain vaikuttanut siihen mitään). Tuon jälkeen kokosin perän uudelleen ja laitoin punaista lukitetta noihin lavanpidikkeihin. Tässähän rupeaa pelkäämään että seuraavaksi irtoaa ruuvi leparista täydessä vauhdissa...

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #40 : 29 Elokuu, 2013, 20:36:45 »
Nyt on tämän vuoden lennätykset lennetty. Perheenlisäys pitää huolen että vapaa-aikaa ei pahemmin enää ole  :(
ALZRC sai 104 lentoa alleen ja kerrankin vehkeet pysyi kasassa eikä torppeja tai muita tullut.

Yksi asia tässä vaan askarruttaa, huomasin tuossa että nuissa lapojen pidikkeissä on klappia:



En muista oliko tuollaista klappia nupissa uutena. Pitäisiköhän vuosihuollossa vaihtaa uudet laakerit tuonne?
Miten usein yleensä 450 kokoiseen kopteriin vaihdetaan laakereita?

Poissa pintke

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Aloitteleva sekakäyttäjä
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #41 : 29 Elokuu, 2013, 22:10:19 »
Nyt on tämän vuoden lennätykset lennetty. Perheenlisäys pitää huolen että vapaa-aikaa ei pahemmin enää ole  :(
ALZRC sai 104 lentoa alleen ja kerrankin vehkeet pysyi kasassa eikä torppeja tai muita tullut.

Yksi asia tässä vaan askarruttaa, huomasin tuossa että nuissa lapojen pidikkeissä on klappia:



En muista oliko tuollaista klappia nupissa uutena. Pitäisiköhän vuosihuollossa vaihtaa uudet laakerit tuonne?
Miten usein yleensä 450 kokoiseen kopteriin vaihdetaan laakereita?

Omakohtaisella kokemuksella alzin lavan pitimista, mulla on ollu kolme paria uusia alzrc:n lavan pitimia ja kaikissa še laakeripesä on ollu niin väljä että laakerit jää klappaamaan jos et sitä sinne ollain liimaa. Välystä on ollut sen sen verran että normaalit anaerobiset luokittelee ei sinne tunnu kovettuvan.

-Petri
Gaui X3 - MSH MiniProtos - SAB Goblin 500
Graupner MZ-18

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #42 : 29 Elokuu, 2013, 22:21:17 »
Toi sun välys on lähes normaali.
Sen saa pois kun vaihtaa sen tasapaksu päivitys leparin ja siihen sopivat painelaakerit sekä uudet lavampitimen laakerit.
Samalla kannattaa vaihtaa lepari kumit ja prikat.
 
Kyllä 450:n nippikin vaatii huoltoa.
Tosin tolla uudella leparila en osaa sanoa kuinka usein. Alzrc:n lepari kumit kesti n. 50 lentoa ja sitten ne oli ihan soseena.
 
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #43 : 02 Lokakuu, 2013, 08:50:54 »
Meinasin muuttaa 450 pron 3S systeemistä 6S systeemiin ensikaudeksi.
Tuli myös tilattua muitakin päivitysosia samalla kun joutuu kopteria purkamaan:

- Align mustat rattaat eteen ja taakse (varalle hommasin nämä. otan käyttöön vasta sitten kun alignin valkoiset sanoo itsensä irti)
- Tarot painelaakeroidut takalavan pidikkeet. (ei enää laakeri vasten ruuvia olevaa viritystä josta tuli väljyyttä)
- Tarot One-piece Main Shaft Mount (mahdollistaa servojen kääntämisen pois tieltä kun säädetään esim. pinjonin välystä)
- Tarot Metal Tail Transmission (mahdollistaa eturattaiden vaihdon ilman kopterin purkamista)
- Align 450MX 1700kv moottori (6S) + uusi 12T helical pinjoni
- YEP 40A nopeudensäädin ja ohjelmointikortti. (tarkoitus olisi testata tämän governooriä. Vanhassa kokoonpanossa kopterissa oli Hobbywing Platinium PRO 40A governoorillä käytössä ja olin tyytyväinen siihen, mutta maailmalla ovat kehuneet YEPin governooria huomattavan paljon paremmaksi. Katsotaan miten se toimii ja huomaanko eroa kun ei ole kokemusta "paremmista" governooreistä)

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #44 : 16 Lokakuu, 2013, 12:05:18 »
Pitääpä nyt täälläkin mainostaa näitä:

http://www.rc711.com/shop/devil-450-fast-frame-hardware-for-alztrex-450pro-p-5348.html

Tuli ostettua noita pari pussia ja nuohan ovat todella hyvää tavaraa  :D.
2mm kuusiokolo meisseli käy noihin just eikä melkein ja lisäksi nuo ovat tehty kovasta tavarasta (tai ainakin se erä ruuveja oli mitä minulle tuli). Ei ole pelkoa että ruuvinkannat korkkaa jos liikaa lukitetta tulee laitettua. Pikemminkin on pelkona että noilla ruuvaa alumiiniosien kierteet pois jos liian kovasti ruuveja alkaa vääntämään kopteriin kiinni. Lisäksi nuo ovat melkeinpä ilmaisia verrattuna RC ScrewZien hintoihin.

ps. Onneksi ostin kaksi pussia koska minun 450 kopterissa ei ole mitään muovista jolloin yhden pussin metalliruuvit eivät riittäneet.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #45 : 17 Joulukuu, 2013, 20:15:50 »
Nyt oli vihdoin aikaa asentaa päivitykset ALZRC 450 prohon:
- Tarot painelaakeroidut takalavan pidikkeet. (ei enää laakeri vasten ruuvia olevaa viritystä josta tuli väljyyttä)
- Tarot One-piece Main Shaft Mount (mahdollistaa servojen kääntämisen pois tieltä kun säädetään esim. pinjonin välystä)
- Tarot Metal Tail Transmission (mahdollistaa eturattaiden vaihdon ilman kopterin purkamista)
- Align 450MX 1700kv moottori (6S vanhan 3S:n tilalle)
- YEP 40A nopeudensäädin
- ALZRC kopan pikakiinnittimet ja uudet ALZRC 2mm kuusiokolo ruuvit

Lisäksi tuli vedettyä uudelleen johdot. Telemetria ahtaminen tuohon kokoon on haastavaa, mutta olen silti saanut johdot kivasti piiloon rungon sisään.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #46 : 19 Joulukuu, 2013, 20:11:22 »
Tulipa rakenneltua ensimmäinen quad kopterini ja tänään kävin sitä lennättämässä. Yllätyin kun sen lentäminen oli niin lapsellisen helppoa. Kyllä tuo kuvausplatformiksi käy, mutta varmana pidemmän päälle lentäminen tulee käymään puuduttavaksi kun siinä ei ole oikein mitään haastetta.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #47 : 24 Tammikuu, 2014, 19:40:26 »
Tulipa tuossa syksyllä ostettua 5 tankillista käytetty T-Rex 600N. Tässä on tullut purettua kopteri palasiksi ja sitten koottua se uudelleen. Tuli asennettua siihen CSM CarmSmart ja Lynx helin MOAS clunkki. Lisäksi telemetria tuli kytkettyä jolloin radion lokiin jää moottorin lämpötila, kierrosluvut ja jännitteet + muut signaalijutut.

Nyt sitten odottamaan että kelit lämpenee että pääsee säätämään moottorin neulat kohdilleen ja sen jälkeen lentelemään.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #48 : 24 Huhtikuu, 2014, 22:13:20 »
Tänään tuli testattua HK250GT kopterissa 3GX purkkia. Kaikki ei todellakaan sujunut niinkuin piti. Perä heilui kuin koiran häntä heti kun nousin ilmaan. Nostin mankasta hieman gainia ja napsautin vielä lisää kierroksia nuppiin. Perän heiluminen väheni, mutta se tuntui oudolle, kuminauhamaiselle eikä ollenkaan tarkalle vaan teki itse mitä lystäsi joten päätin heittää vieläkin lisää gainia joka oli virhe kun kopteri lähti tämän jälkeen ihan lapasesta kun perä sekosi ilmassa ja kopteri alkoi villisti pirottaa joka taas aiheutti tippumisen peltoon. Onneksi holdi sormi toimi ja vauriot jäivät pieniksi:

- feathering shaft kiero
- molemmat ländäri telineet vasemmalta poikki
- jeesuspultti kiero (onneksi ei katkennut kierteisiin)
- molemmat titanium turnbucklessit kierot (pystyi oikaisemaan)
(main shafti pitää vielä tarkistaa)

Kopterin perä on mekaanisesti ihan Align 250 SE ja servona on Alignin DS420. Mitäköhän tuolta 3GX purkin asetuksista pitäisi säätää että perän saisi toimimaan tuolla 3GX:llä?  ???

Poissa Speedy

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Speedyn kopterit
« Vastaus #49 : 04 Syyskuu, 2014, 19:35:22 »
Päivitetään tätäkin välillä...

Suurin osa kesän lennoista on tullut lennettyä 600N:lla. 450 Pro:n perä ei enää toimi kovin hyvin. Alzrc:n S9257 peräservoon on 150 lennon jälkeen kehkeytynyt klappia metallirattaisiin. Joka asennossa väljyyttä on monta astetta.  :(

Tänään tuli postissa Aasiasta päin paketti joka sisälsi uuden peräservon. Toivottavasti tuo servo suoriutuu hommastaan paremmin...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2849 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184612 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4393 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
137370 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK