Kirjoittaja Aihe: Zendan kopterit. (Kuvia ja videoita)  (Luettu 48364 kertaa)

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
Vs: Zendan kopteri.
« Vastaus #75 : 16 Marraskuu, 2011, 19:04:21 »
No nyt metallinen mSR, taakse en vielä laittanut sitä alumiini tailboomia, pitää erikseen tilata moottori siihen joskus.

Tulipa pähee pieni mSR ja taas pääsee lennättämään, jes!  8)

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #76 : 16 Marraskuu, 2011, 20:06:46 »
Akut vissiin kuollu kun moottori ei pyöri kun alle sekunnin, ja laturi näyttää että ei edes lataa osaa akuista..

Vai kuulostaako siltä, että akut kaput?

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #77 : 16 Marraskuu, 2011, 20:17:43 »
Mulla oli saman tyylinen vika itelläni. Tai no tarkemmin sanottuna puolella kaasulla pyöri vähän aikaa ja tappiin ku veti kaasun nii katkas virrat. Mietin eka et akut ois kaput mutta tais olla nopeudensäätimessä tai moottorissa häikkä. Takuuhuollossa kävi ja sen jälkeen toiminu ku junan vessa.

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #78 : 16 Marraskuu, 2011, 20:26:27 »
Mulla oli saman tyylinen vika itelläni. Tai no tarkemmin sanottuna puolella kaasulla pyöri vähän aikaa ja tappiin ku veti kaasun nii katkas virrat. Mietin eka et akut ois kaput mutta tais olla nopeudensäätimessä tai moottorissa häikkä. Takuuhuollossa kävi ja sen jälkeen toiminu ku junan vessa.

Voi myrkky, just sain tuon uuden piirilevyn tuohon tilattua, muuten toimii oikein, akkuja laturi ei kuitenkaan itsellä lataa kunnolla, puhti näyttäis olevan poissa.

Ite en saa edes puoleen kun sammuu, ei pyörähdä edes kierrosta, tuosta ajattelin että akut olis kuollu kun, ei ole päässyt lennättään koska osat solmussa (glow in darkit oli huonot) ja nyt öaturin valot palaa miten sattuu ja akuista näyttäis olevan puhti poissa totaalisesti.
« Viimeksi muokattu: 16 Marraskuu, 2011, 20:39:00 kirjoittanut Zenda »

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #79 : 12 Joulukuu, 2011, 19:04:09 »
No nyt mcpx leijutettu kaikki neljä akkua, hauska vehje tosin karkaa käsistä välillä, piti säätää vähemmän aggressiiviseksi.  ::)

Ja mitä tulee tuohon msr:ään niin se moottori kärys ja pitäs hankkia uus, saa oottaa tammikuuhun koska sillon menee synttärilahjaksi itelle tuo GAUI 500X-s  todennäköisesti, tulee samalla, pitänee ottaa varalta tuohon mcpx:n kanssa moottoria ym.

Onko tuossa se syy miksi porukka modaa mcpx ja jopa msr harjattomaksi ettei toi motti käryä tuolleen..? Vai ihan tehon takia?

Poissa nik-92

• Seniori torppari
  • #LajinHelppousViehättää
« Vastaus #80 : 12 Joulukuu, 2011, 19:31:46 »
Mcpx:iä modataan ihan puhtaasti tehon takia. msr:rästä en sitten sano mitään :D

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #81 : 12 Joulukuu, 2011, 20:56:56 »
Mcpx:iä modataan ihan puhtaasti tehon takia. msr:rästä en sitten sano mitään :D

Pitänee kuitenki hankkia pari moottoria ym varastoon kun näyttää kärsivän vaikka en ole edes pahasti murjonu sitä..  ???

Noh, vaikka välillä tympäsee niin  loppujen lopuksi silti hauskaa korjailla ym. Onneksi sai tuon mcpx:n niin edes yksi jolla saa sisällä vähän leijutella ja lentää.  ;D

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
Vs: Zendan kopterit.
« Vastaus #82 : 15 Joulukuu, 2011, 15:14:49 »
Tulipa mcpx pärrättyä, kaikki meni hyvin kunnes mahdottoman itsevarma tunne sai vallan ja sitten se karkas lapasesta.. linkki hajos ja tietenkään en ollu moisia ostanut.
Noh, tulipa palattua äkkiä takaisin maanpinnalle ja huomattua, että olen tumpelo aloittelija vielä, parit pussilliset linkkejä tilaukseen.

Tätä on kyllä hauska lennättää kun vaikeampi mitä msr, eli tämä on varmasti parempaa harjoitusta.

Typerä kysymys: Mitä ihmeen lapoja ne bullet-lavat ovat mistä tyypit puhuu ?  ???

Poissa Xen

• Seniori torppari
« Vastaus #83 : 15 Joulukuu, 2011, 15:27:37 »
Typerä kysymys: Mitä ihmeen lapoja ne bullet-lavat ovat mistä tyypit puhuu ?  ???
Niissä on ne painot (a ka bulletit) lapojen etureunassa. Kuva: http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #84 : 15 Joulukuu, 2011, 15:42:36 »
Niissä on ne painot (a ka bulletit) lapojen etureunassa. Kuva: http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg

Ahaa, asia harvinaisen selvä.

Kiitos!

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #85 : 15 Joulukuu, 2011, 17:21:31 »
mCPX mukana tuli muutama ylimääränen linkki! katoppa laatikosta jos sullakin olis ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #86 : 15 Joulukuu, 2011, 18:02:49 »
mCPX mukana tuli muutama ylimääränen linkki! katoppa laatikosta jos sullakin olis ;)

Niinpä muuten on, menin hätäilemään..  :o

Noh, onpahan kohta lisää, ei pitäisi päästä loppumaan aivan heti! Tulipa tilattua kuitenkin niitä, kun tuolla postauksessa luki, että pamahtaa vissiin useinkin päreiksi nämä.

Eikun lisää lennätystä siis, kiitos! Ja anteeksi typeryyteni..  ;D

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #87 : 15 Joulukuu, 2011, 21:28:28 »

On muuten ihmeen kesyn tuntonen nyt noilla lavoilla..  :o

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #88 : 27 Joulukuu, 2011, 12:23:38 »
Lisätty mcpx, siitä puuttuu vielä se bling nuppi, mutta se saa odottaa ainakin seuraavalle kuulle, tilaa samalla kun GAUI 500X:n

Nyt pysyy hyvin lapasessa tuo mcpx, tuli leijuteltua muutama akullinen, sitten kun yritin nopeaa huoneesta toiseen niin linkit lensi.
Ehkäpä lisää leijutusta ja simussa nokka itseä kohti.

Märkä ja tuulee perkeleesti niin ulos ei asiaa lennättään..  :-\

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #89 : 08 Tammikuu, 2012, 20:55:02 »
No nyt on tullu lennäteltyä mcpx aika paljon, ja pysyy hyvin hyppysissä (en käytä enään harjotusjalaksia, tuntuu vakaammalta ilman) taas meni 2 akkua eikä kopteri karannut käsistä kertaakaan kun leijutin ja lensin eteen ja taaksepäin tuossa olohuoneessa, mahtava fiilis kun alkaa sujumaan tämä lennätys, tiedä sitten miten tuon rekkulan kanssa homma sujuu keväällä/kesällä jos en nyt talvella uskalla lennätellä (pelkään että elektroniikat hajoaa kosteudesta ym)

Voisi yrittää kuvata jos kaveri sattuupi paikalle.

Mutta näin yleisesti tosi hyvä fiilis kun alkaa homma sujumaan ja ei karkaa kopu lapasesta.  :D

(Saakohan mcpx mistään night flying gearia?  ???)

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #90 : 10 Tammikuu, 2012, 20:36:44 »
Jos tätä nyt kukaan edes lukeepi, niin pysyykö keväällä/kesällä tuo 450 nyt lapasessa kun mcpx pysyy jo suht hyvin hanskassa kun leijuttelen ym, ei tosin pysy aivan paikallaan, seilaa minimissään sentin pari parhaillaan.

Mitä mieltä olette?  ???

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #91 : 10 Tammikuu, 2012, 20:56:02 »
Jos tätä nyt kukaan edes lukeepi, niin pysyykö keväällä/kesällä tuo 450 nyt lapasessa kun mcpx pysyy jo suht hyvin hanskassa kun leijuttelen ym, ei tosin pysy aivan paikallaan, seilaa minimissään sentin pari parhaillaan.

Mitä mieltä olette?  ???
Veikkaisin, että kyllä pysyy. Jos sulla on nyt toi 450:n (en muista koko säiettä..), niin sopivan ilman tullen kentälle kokeneempien kopteristien kanssa jotka katsoon sen säätöihin ja eiku ilmaan vaan --- paluuta ei ole! ;D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #92 : 10 Tammikuu, 2012, 21:05:01 »
Veikkaisin, että kyllä pysyy. Jos sulla on nyt toi 450:n (en muista koko säiettä..), niin sopivan ilman tullen kentälle kokeneempien kopteristien kanssa jotka katsoon sen säätöihin ja eiku ilmaan vaan --- paluuta ei ole! ;D

Juu on 450 sport, ekassa postauksessa näkyy, jäi säätäminen vähän kesken kun tuli huonot ilmat, tässä varmaan keväällä/kesällä uskaltaudun, en halua kosteutta ja lunta elektroniikkaan.
Ei tuo säätäminen nyt niin kauheaa ole mitä oletin, selkeät valikot ym, muistaakseni gyroa en ehtiny kokonaan säätämään, pitäs olla helppo homma ja mennä vaivatta.

Itse opin hyvin kun testaillut ja lukenut noista säädöistä, vähän vain arveluttaa tuo, jos torppaan sen heti.
Ja eikö tuon kuitenkin pitäs olla vakaanpi kuin mcpx:n ?  ;D

Pitäs tosiaan vaan uskaltatua ulos sen kanssa.

Huomenna tulossa GAUI 500X ja sen laittaminen kasaan ja lentokuntoon, toivotaan että onnistun.

Pakko vielä tähän heittää, että on se mahtava fiilis kun onnistuu ja saa pysymään edes tuon mcpx:n lapasessa, menee jo koko akullinen, ilman että osuu maahan ym.  :)

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #93 : 10 Tammikuu, 2012, 21:08:33 »
aika jännä tää kehityskaari 3D lennossa :)

1. kopteri edes ilmaan
2. mahollisimman vähän maakosketuksia
3. korkeella ja kovaa, mitä isompaa sen parempi
4. paikallaan pyörittelyä
5. lähemmäs maata
6. matalalla ja kovaa
7. täysiä maata kohti ja pientä pyörittelyä, mitä pienempää sen parempi
8. mitä enemmän maakosketuksia sen parempi ;D

;D ;D ;D

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #94 : 10 Tammikuu, 2012, 21:17:28 »
Olen itse täys noviisi ja tonen koptereistani on HK450GT. Olen yrittänyt hakea samanlaisia säätöjä simuun kun mitä ite kopteri on, jotta voisin lentää simussa samantyyppisellä tuntumalla kun ite kopterilla.
Säädin 'Hover stability' tms säädön simusta arvoon 80 (asteikko 0-200 ja simun oletusarvo on 100), tämä tekee ton 450:n lentämisen aikalailla yhtä kiikkeräksi kuin mitä se on oikeallakin (kevyillä kiinalavoilla, mitkä mulla on ;)). sun Allun lavoilla toi sportti on varmaankin stabiilimpi.

Kopterin ekaa lentoa varten suosittelen kokemuksen syvällä rintaäänellä pyytämään joku osaava säätämässä sen ensin lentokuntoon, jotta pystyt itse sitten keskittymään kopterin ilmassa pysymiseen jossa on työtä ihan riittäminn hyvin säädettynäkin. Säätäminen mistä puhun on paras tehdä ilmassa trimmeillä ja myöskin radiota säätämällä (gain, kaasu- ja lapakäyrät yms.).

Paremmin näistä henkimaailman asioista ymmärtävät täällä voivat oikaista / neuvoa lisää.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #95 : 10 Tammikuu, 2012, 21:20:14 »
aika jännä tää kehityskaari 3D lennossa :)

1. kopteri edes ilmaan
2. mahollisimman vähän maakosketuksia
3. korkeella ja kovaa, mitä isompaa sen parempi
4. paikallaan pyörittelyä
5. lähemmäs maata
6. matalalla ja kovaa
7. täysiä maata kohti ja pientä pyörittelyä, mitä pienempää sen parempi
8. mitä enemmän maakosketuksia sen parempi ;D

;D ;D ;D
Luokittelen itseni onnekkaaksi kun olen päässyt seuraamaan hyvin läheltä tätä kehitystä rivistä 6 eteenpäin jo jonkin aikaa ja vielä sivustakatsojana  :D (itse olen edelleen kohdassa 2 huiman lentataitoni kanssa ::))

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #96 : 10 Tammikuu, 2012, 22:02:28 »
Simu jääny vähemmälle koska ainoa apu mitä saan irti siitä on noi ilmansuunnat + nokka itseäni kohti leijutus josta apua..  :-\

3D ei erikoisemmin inspaa itseä, lähinnä tuo jos joskus laittaa kameran kyytiin, siksi tuli nyt tilattua tuo 500X joka tulee huomenna.

Itse olen tämmönen outo joka vierastaa muita niin, en ilkeä alkaa kyseleen muita auttamaan ym, jtn sosiaalisia ongelmia kait.
Uskoisin, että onnistuu ja jos ei niin tulen foorumeille huuteleen missä voisi olla vikaa..  ::)

On muuten raivostuttavaa ladata mcpx:n akkuja tällä mukana tulevalla laturilla, pitää yksitellen latailla ne ja kestää suht kauan.  >:(

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #97 : 10 Tammikuu, 2012, 22:24:27 »
Simu jääny vähemmälle koska ainoa apu mitä saan irti siitä on noi ilmansuunnat + nokka itseäni kohti leijutus josta apua..  :-\

3D ei erikoisemmin inspaa itseä, lähinnä tuo jos joskus laittaa kameran kyytiin, siksi tuli nyt tilattua tuo 500X joka tulee huomenna.

Itse olen tämmönen outo joka vierastaa muita niin, en ilkeä alkaa kyseleen muita auttamaan ym, jtn sosiaalisia ongelmia kait.
Uskoisin, että onnistuu ja jos ei niin tulen foorumeille huuteleen missä voisi olla vikaa..  ::)

On muuten raivostuttavaa ladata mcpx:n akkuja tällä mukana tulevalla laturilla, pitää yksitellen latailla ne ja kestää suht kauan.  >:(
Minä oon suht koht sosiaalinen mutta kriittisillä aloitus hetkillä ei lähellä ollut kopteristejä. Sain kuitenkin beltin säätöihin ja olen myös saanut tuon poron säätöihin. PALJON lukemista ja kyselyä niin kyllä yksinkin pärjää mutta kyllä jos mahis on saada osaavaa väkeä paikalle se on todella suositeltavaa.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #98 : 10 Tammikuu, 2012, 22:32:04 »
Hyvin se onnistuu yksinkin, nimimerkillä kokemusta on. Tosin torppasin kopun ekalla lennollani joten mahtoiko sittenkään onnistua ;). Vähän hankalaahan se on, paljon testailua ja hiomista.

Ps. Icharger lataa 7 mäsä äksän akkua viidessä minuutissa ;)

Poissa Zenda

• Tavallinen torppari
« Vastaus #99 : 12 Tammikuu, 2012, 00:36:07 »
Lisäilin tuohon uuden kuvan MCPX:stä kun vaihdoin tuon nupin ja lavat, ihan hyvät hiilikuitu lavat nämä mitkä löyty fast ladistä, ei mitään moitittavaa vielä ainakaan.
Ainoa että linkit tuntuu hieman väljiltä kun alhaisilla kierroksilla tahtoo vähän täristä kopu, muuten ei tärise eikä ongelmia.

ja sitten tuo GAUI 500X, perjantaina aikasintaan saan loput osat ym ja pääsee bindaan ja säätän ne noparit, saa nähdä mitä siitäkin tulee, vai onkohan Oulussa ketään jolla olisi kans tämä? Itse tosin haluan yrittää saada tämän lentokuntoon, jos ei niin sitten kyselen täältä, olen hieman epäsosiaalinen otus.

Onneksi asioilla on tapana aina järjestyä.

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
5135 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2011, 13:46:49
kirjoittanut Sammy
0 Vastauksia
1746 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2014, 19:35:53
kirjoittanut tompe
84 Vastauksia
57302 Lukukerrat