Muutama tarkistus kyssäri. Ohjaustuntumalla tarkoitit flight condition control ja perän pidolla rudder locking gain.
Kävin tänään porukoilla kokeileen säätöä ku heillä läppäri nii saa kentällä säätää. Suurin ongelma oli tuon perän kans. Juuri tuota perän pitoa nostamalla sai parannusta mutta pitch pumpissa ei oikeen pitänyt ja nopeanpaa flipatessa perä kans vatkasi.
Ele/pit ja perä/pit comppeihin en ole vielä koskenu. Samoin vielä mietityttää tuo ail sensitive ja ele gain, että missä ne pitäis olla. Asteikkohan on 0-200. Noita säätämällä en oikeen saanu käsitystä että mikä ois hyvä.
Olen tällä hetkellä reissussa enkä voi tarkistaa asioita niin kuin haluaisin!
Mutta mikäli fcc on siinä ylimmäisenä niin sitä pienetämällä saa kopun ohjausta terävöitettyä, oletus asetuksena se on ihan ok.
Mutta mikäli haluaa terävyyttä niin siittä sitä saa. Milestäni suurin vaikutus on pit suuntaan.
RLC vaikuttaa eniten peräedeltä kovalla vaihdilla lennetteäessä (etenkin invert). Mikäli perä pyrkii luistamaan sisään tai ulos niin tätä lisäämällä asia parantuu.
Noi perän vatkaukset perusliikeissä pitch pumpissa ja flipeissä johtuvat yleensä perän mekaniikasta. Perän täytyy liikkua herkästi koko liike alueella. Mikäli se jumittaa reunoissa on syynä yleensä liian tiukalla oleva perälavanpitimen ruuvi. Tätä ruuvia ei sa kiristää ollenkaan vaan se on kiinni pelkän lukitteen varassa.
Olethan tarkistanut perän liikealueen maksimiinsa ja perän gainin vägäys rajalle.
Sitten vielä eräs asia. Kaikki servot ja muu mekaniikka täytyy ola kunossa. Mikäli sulla on esim. riittämätön peräservo et saa perää toimimaa kunnolla.