Kirjoittaja Aihe: os 50 neulasäädöt  (Luettu 4623 kertaa)

keijon

  • Vieras
os 50 neulasäädöt
« : 24 Elokuu, 2011, 20:34:29 »
Moi

Niinpä testasin tolla enya 3 tulpalla ja hyvä  valinta tolle motille. Ihmetyttää vaan neulasäädöt kun joissakin ohjeissa oli pääneula-säädön jälkeen alaneulan säätö-ohje puristamalla polttoaineletku tukkoon pitäisi n. 3 sekunnin jälkeen kiorrokset nousta ja 9 sekunnin jälkeen sammua. Alaneula täysin auki nousi kiepat n.2 sekunnin jälkeen ja sammui n.5 sekunnin jälkeen.Kieppaa nostaessa tukehtuu eli liikaa saa. Eli en taida tota säätö-ohjetta käyttää vaan enemmänkin korvalla kun tikun-nostoon reagoi saman tien ja muutenkin kuulostaa hyvältä niin eikö oo sit siinä.

Poissa Eelis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • You're never too old to learn something stupid
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #1 : 24 Elokuu, 2011, 22:22:41 »
Kieppaa nostaessa tukehtuu eli liikaa saa.

Oma 50 teki juuri tätä eli ilmiö tuppaa olemaan 50:n ja yksineulaisen kaasarin ominaisuus. Jos ruuvailet seosruuvia (ei siis neulaa) kireämmälle voit päästä tukehtumisilmiöstä eroon, mutta keskialue menee todennäköisesti samalla laihalle. Ruuvi nimittäin vaikuttaa myös siihen. Suosittelen, että opettelet nostamaan kierroksia tyhjäkäynniltä hiljalleen milli kerrallaan ja keskityt enemmänkin yläneulan säätöön.
-- T-Rex 700N [YS91ST][Brain] -- T-REX 600LE [55 HZ-H][Brain] -- T-REX 500ESP [Brain] -- mCP X --
-- DX9 -- Peeniks 5.0 --

keijon

  • Vieras
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #2 : 25 Elokuu, 2011, 09:03:09 »
Jup. Säädinkin ensin yläneulan jonka jälkeen seoksen kohdalleen ja nytten käykin kuin kello. Sopiva savu ja kierrokset tikun mukaan. Ei röpötä eikä liian laihallakaan.Lämmötkin kohtuulliset. Kyllä eroa oli os8 tulppaan eli toi enya3 sopiva. Toi seos ollut tehdasasetuksissa tähän asti, mutta rikkaammalle kun laittoi niin parani. Oli vaan toi seoksen säätöruuvi aika tiukka kääntää vaikka lukitusruuvi löysällä. Löyty youtubesta 6 osainen ohjeistus tosta kaasarista tosin ranskankielinen tais olla. No näki ainakin osa osalta minkälainen ja pitihän sen omankin purata osa osalta niin helpompi ymmärtää noiden säätöjen vaikutus

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #3 : 26 Tammikuu, 2012, 19:04:08 »
Mulla on 600N rexässä melkein toi OS 50... eli Align 50Hyper, joten sen takia laitoin tähän säikeeseen...

Tällä hetkellä kone käy ja kukkuu hyvin omien lennätys taitojen puitteissa, mutta pitäis vissiin ottaa kone auki kohta puoliin.
Nykyinen männän rengas kiiltää melkein kuin ois kromattu.
Nyt on talvi ja en halua vaihtaa mäntää ja syliteri putkea näin kylmillä ilmoilla, sen teen vasta keväällä, jotta sisään ajo pinkeällä pannulla olisi vähemmän ressaavaa koneelle.

Kysynkin suositusta teiltä näistä nitro härpäkkeistä paremmin ymmärtäviltä:
Pitäisikö mun nyt vaihtaa tuo männän rengas talvi lentoja varten ja tehdä kunnon koneremppa sitten lämpimillä keleillä VAI lentää tuolla tällä hetkellä hyvin toimivalla kiiltävällä männän renkaalla talvi läpi ja tehdä lämpimien ilmojen tullessa sitten se kunnon koneremppa?
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #4 : 26 Tammikuu, 2012, 20:47:45 »
Ei sitä ajankuluksi avata kannata, jos kerran hyvin lähtee käymään, on puristukset tallella.

Väljä motti ei tahdo kaasari tyhjäkäyntiasennossa käynnistyä.

Mistä muuten päättelit, ettei männänrengas saisi kiiltää?
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #5 : 26 Tammikuu, 2012, 20:55:12 »
Ei sitä ajankuluksi avata kannata, jos kerran hyvin lähtee käymään, on puristukset tallella.

Väljä motti ei tahdo kaasari tyhjäkäyntiasennossa käynnistyä.

Mistä muuten päättelit, ettei männänrengas saisi kiiltää?
Joo, toi kone käy toistasex ihan hyvin ja käynnistyy todella hienosti. Parempi ois jos ei tartte avata vielä.
Männässä on muutama pieni naarmu ja mäntä on jonkin verran mustunut sivusta pakoaukon kohdalta. Saanut kovaa 3D lentoa nik-92:n toimesta. Minun lentotaitoon nähden, en todellakaan kaipaa lisää tehoa tässä vaiheessa.

Olen ollut siinä luulossa, että alkuperäinen männärengas kun on uutena musta. Kun se männän rengas rupeaa kiiltämään kunnolla, ois se todennäköisesti jo niin kulunut, että vaikuttaa koneen käyntiin ja tehoon heikentäen molempia...
Olenko tässä hakoteillä?

EDIT: Siis, oletan että männän rengas EI saisi kiiltää... :-\
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2012, 20:58:14 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #6 : 27 Tammikuu, 2012, 00:06:36 »
Jos kone kerran toimii moitteitta, laita änkkäri paikalleen, ettet nää kuinka rengas kiiltää. Kovaa ajoa vaan, sit vasta, kun ei enää kunnolla käynnisty,tai puhti häviää, alat vaihtaan osia.

Yleensä laakerit menee ennen, kuin kone väljistyy.Jos ei satu jostain syystä käymään laihalla, ja leikkaa kiinni siksi.

Ja jos sen pelkän renkaankin vaihdat, sama sisäänajo on edessä kuin kaikki kilkkeet vaihtaessakin, rengaskoneessa kun nimenomaan tarkoituksena on "sovittaa" se rengas sylinteriin.

Kannattaa aina muistaa, että liika tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä  ;D ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #7 : 27 Tammikuu, 2012, 06:13:38 »
Juuri näin  ;D Ja laakerithan tuosta on juuri vaihdettu.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #8 : 27 Tammikuu, 2012, 06:22:50 »
Jos kone kerran toimii moitteitta, laita änkkäri paikalleen, ettet nää kuinka rengas kiiltää. Kovaa ajoa vaan, sit vasta, kun ei enää kunnolla käynnisty,tai puhti häviää, alat vaihtaan osia.

Kannattaa aina muistaa, että liika tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä  ;D ;D
Laitan mustat lasit päähän ja kiinnitän änkkärin etten enään näe sitä kiiltoa ja sitten nollaan vielä muistin varmuuden vuoksi, ettei tuo jo näkemäni männän renkaan kiilto tule enään mieleen. ;D
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: os 50 neulasäädöt
« Vastaus #9 : 27 Tammikuu, 2012, 10:28:12 »
Laita viälä siihen änkkärin laippaan vähän epoksia tiivisteeksi, toimivuus vaan paranee ja lähtee kyllä irti tarvittaessa. Ihan sellain tosi vähän vaan.

Kaikki tiivisteet siinä välissä on ihan p....stä, ja ilman tiivistystä yleensä vähän vuotaa.

Tavallinen epoksi käy, kestää tarpeeksi lämpöä.
« Viimeksi muokattu: 27 Tammikuu, 2012, 10:33:12 kirjoittanut JariN »
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207