Päivitetäänpäs tänne nyt muutamia kommentteja kun kopteri on ensilentonsa saanut ja hyväksi todettu.
Eli setupiksi päätyi lopulta seuraavaa:
Runko: Align T-Rex 600EFL Pro
Lavat: Align 600 3G Carbon Fiber
Moottori: Align 600MX 510kV
Nopari: Kontronik Jive 80+ HV
Akut: 2x Turnigy 6S 3000mAh / 2x Turnigy Nano-Tech 6S 3000mAh
Nuppiservot: Align DS610
Peräservo: Align DS650
FBL-yksikkö: BeastX Microbeast
Vastari: Futaba R6023SB
Eli päädyin kuitenkin siihen että Jiven BECillä mennään, toistaiseksi on toiminut erittäin vakuuttavasti.
Muutamia huomioita:
Kasausohje on melko huono, mielestäni huonompi kun vanhassa 450SEv2:ssani. Kannattaa tutkia koko rakenne läpi ennenkuin alkaa käyttämään ruuvilukitetta...
Canopyn kiinnitys on aivan käsittämättömän huono. Quick UK:n ratkaisua odotellessa...
Rungossa on yllättävän ahdasta, nuo Nano-Techit mahtuvat hyvin mutta normi-Turnigyjen kanssa on tiukkaa saada canopyä kiinni. Nano-Techit ovat 200g kevyemmät, niillä koneesta tulee hieman peräpainoinen mutta se ei tunnu Beastia häiritsevän.
Maailmalla on valitettu elevatorin jumittumisesta, ja koin itsekin tämän pöydällä testaillessani. Eli se alumiinikollari joka tulee elevator shaftin ympärille elevatorin A-armin viereen on juuri sen kokoinen että jumittuu laakerin ulkokehää vasten pahasti. Ratkaisuna voi joko jättää koko kollarin pois (näin tein itse koska työstömahdollisuuksia ei ole, pitää olla aika tarkkana A-armin sijoituksen kanssa jotta saa phasingin oikein) tai työstää kollarin toiseen päähän viisteen jolloin se nojaa vain laakerin sisäkehään eikä enää jumitu. Sopivan kokoinen prikka toimii kuulemma myös kunhan kollaria lyhentää vastaavan määrän.
Laittamalla lyhyemmät linkkipallot servoarmien sisempiin reikiin saa FBL-nupin geometrian lähes Beastille optimaaliseksi (sininen löytyisi noin 6.2 asteen kohdalla), mutta kulmat jäävät melko pieniksi, itselläni on nyt 11.5 astetta collectivea ja noin 11 cycliciä ja ollaan aivan rajoilla etteikö joissain kohtaa liikettä bindaisi.
Perä ei tosiaan vakiosetupilla pidä kovin hyvin matalilla nuppikierroksilla kuten maailmalla on todettu. Nostamalla kierroksia pito parani selvästi. Testaan vielä ehtiessäni pidempiä perälapoja koska minulla moiset (ja korkeammat landarit) laatikossa on.
Tällä hetkellä ajan 75% kuvernöörillä, kierroksia en ole mitannut. Liikahtaa kyllä aivan tarpeeksi meikäläisen makuun näillä kierroksilla ja kulmilla... Timerissä 4:30, akkuihin menee noin 70% kapasiteetistä sisään riippuen lentotyylistä. Akut tulevat alas noin kädenlämpöisinä, nopari myös, moottori lämpiää selvästi tässä setupissa eniten muttei sekään liiaksi ainakaan näillä kierroksilla ja kulmilla.