Kirjoittaja Aihe: 600EFL Pro kasausta  (Luettu 26076 kertaa)

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
600EFL Pro kasausta
« : 01 Syyskuu, 2011, 01:51:46 »
UPS toi paketin tänään, joten ruuvailu pääsi alkamaan.

Setupiksi on siis tulossa:

Runko: Align T-Rex 600EFL Pro
Lavat: Align 600 3G Carbon Fiber
Moottori: Align 600MX 510kV
Nopari: Kontronik Jive 80+ HV
Akut: 2x Turnigy 6S 3000mAh
BEC: Castle CC BEC
Vastariakku: 2S 2000mAh
Nuppiservot: Align DS610
Peräservo: Align DS650
FBL-yksikkö: BeastX Microbeast
Vastari: Futaba R6023SB

Pientä epävarmuutta vielä haluanko käyttää tuota erillistä BECiä ja vastariakkua vai käyttäisinkö sittenki Jiven BECiä, sitä kun on kovasti maailmalla kehuttu. Pitää tutkailla miten painopiste asettuu myös koska tuo on suunniteltu niin että vastariakku on painopisteen etupuolella...

Muutaman tunnin ruuvailun jälkeen runko on kasassa, huomenna lisää ruuvailua...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #1 : 01 Syyskuu, 2011, 08:02:19 »
noni hyvähyvä :)

tosta BECistä...

ton kokonen kone ottaa jo sen verran virtaa servoille että vois olla hyvä laittaa BEC kiinni kahdella liittimellä vastariin!
CC BEC ulostulossahan on vaan yksi johto... vai tarkoititko CC BEC PROta jossa on 2 johtoa?

käsittääkseni JIVEn BEC on hakkuri ja varsin hyvä sellainen :) miksei siis käyttäisi sitä? ::) näin mä ainakin tekisin ::)
CC BEC ei kestä 12s käyttöä joten joutuisit ottamaan johdotuksen vaan "alemmalta" 6s akulta joka monimutkaistaa johdotusta ja akkujen vaihtoa! vaikka CC BEC PROn pitäis kestää 12s on niitäkin palanu muailmalla enkä ite uskaltanu sitä ainakaan omassa 700Essäni käyttää 12s setupilla vaan kytkin vaan "alemman" akun rinnalle... vaihdoin sen sitte pois ja tilalle tuli:
http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html
on kallis pala mutta maailmalla kehuttu ja kestää varmasti 12s käytön joten sain johdotuksen ja akun vaihdon helpommaksi! :)
« Viimeksi muokattu: 01 Syyskuu, 2011, 08:06:29 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #2 : 01 Syyskuu, 2011, 08:31:58 »
Jiven bec pitäis olla ihan riittävä, laitat sen slave kaapelin käyttöön kans.
Mulla ainakin toiminut moitteetta.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #3 : 01 Syyskuu, 2011, 09:23:43 »
käsittääkseni JIVEn BEC on hakkuri ja varsin hyvä sellainen :) miksei siis käyttäisi sitä? ::) näin mä ainakin tekisin ::)
CC BEC ei kestä 12s käyttöä joten joutuisit ottamaan johdotuksen vaan "alemmalta" 6s akulta joka monimutkaistaa johdotusta ja akkujen vaihtoa! vaikka CC BEC PROn pitäis kestää 12s on niitäkin palanu muailmalla enkä ite uskaltanu sitä ainakaan omassa 700Essäni käyttää 12s setupilla vaan kytkin vaan "alemman" akun rinnalle... vaihdoin sen sitte pois ja tilalle tuli:
http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html
on kallis pala mutta maailmalla kehuttu ja kestää varmasti 12s käytön joten sain johdotuksen ja akun vaihdon helpommaksi! :)

Tarkoitus oli siis käyttää erillistä vastariakkua tuon CC BECin kanssa, koska kone on suunniteltu siten - en ole varma saanko painopistettä kohdalleen suht "kevyillä" 3000mAh akuilla jos jätän erillisen vastariakun pois. Pitää tutkia...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #4 : 01 Syyskuu, 2011, 09:53:39 »
tää on taas näitä...

moni pitää vastariakkua ylimääräsenä turvana mutta ite miellän kyllä vaaratekijäksi ::)
yksi latauskohde lisää jonka takia on monella kepakko pudonnu ku on unohtunu lataus...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #5 : 01 Syyskuu, 2011, 17:05:50 »
tää on taas näitä...

moni pitää vastariakkua ylimääräsenä turvana mutta ite miellän kyllä vaaratekijäksi ::)
yksi latauskohde lisää jonka takia on monella kepakko pudonnu ku on unohtunu lataus...

Aika monella on myös kepakko pudonnut becin pettäessä..

Miks tota vastarin akkua ei muistais ladata kun ajoakutki pitää ladata, vai unohteleeko porukka ladata sähkökopuista akkujaan yleisesti??

Nitroissa ton unohtamisen ymmärrän jotenkin paremmin.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Mikka

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jäsen nro #99
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #6 : 01 Syyskuu, 2011, 17:50:45 »
Miks tota vastarin akkua ei muistais ladata kun ajoakutki pitää ladata, vai unohteleeko porukka ladata sähkökopuista akkujaan yleisesti??
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.
Muutama kopteri, lennokki ja pari rakettia

MIKKELSONNI

  • Vieras
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #7 : 01 Syyskuu, 2011, 19:04:47 »
Mun vakkari kysymys aina kun joku kertoo ostaneensa uuden kopun  ;D mut mistä lonewolf ostit kopusi kun ups oli kuljetus firmana?

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #8 : 01 Syyskuu, 2011, 20:39:19 »
Mun vakkari kysymys aina kun joku kertoo ostaneensa uuden kopun  ;D mut mistä lonewolf ostit kopusi kun ups oli kuljetus firmana?

Fast Ladilta, heillä on erittäin hyvä tarjous tuosta super combosta johon oli vaihdettu Castlen surullisenkuuluisan noparin tilalle tuo Kontronik.

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #9 : 01 Syyskuu, 2011, 20:42:05 »
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.

Eipä latailla ei, mutta kyllähän se täytyy jokatapauksessa vaihtaa vaikka sitten n akullisen jälkeen. Vois äkkiä kuvitella et tekee akuista sellasia sarjoja ja aina kun on sarjan lennätellyt niin vaihtaa myös vastarin akun.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #10 : 01 Syyskuu, 2011, 20:43:25 »
Eipä latailla ei, mutta kyllähän se täytyy jokatapauksessa vaihtaa vaikka sitten n akullisen jälkeen. Vois äkkiä kuvitella et tekee akuista sellasia sarjoja ja aina kun on sarjan lennätellyt niin vaihtaa myös vastarin akun.



oli miten oli isompi inhimillisen erehdyksen mahdollisuus siinä silti piilee!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #11 : 01 Syyskuu, 2011, 20:45:12 »
oli miten oli isompi inhimillisen erehdyksen mahdollisuus siinä silti piilee!

Tämä on totta. Sama koskee joka kohtaa kopterissa mitä joudut itse säätämään / kokoamaan.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #12 : 01 Syyskuu, 2011, 21:50:43 »
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.

Arvasin, että keskustelu menee tähän, kun tämä becjuttu tuli esille. Mielestäni turvallisuus etusijalla, joten täytyy olla kyllä vähä-älynen lennättäjä, jos ei vastariakkua "muista" ladata. Onhan niitä aika käteviä laitteita millä näkee akkujen jännitteet, jos ei kykene muistamaan milloin vastariakku on viimeksi ladattu. Vähän sama kun ei muistais käydä tankkaamassa autoa, eikä edes pääsisi kentälle asti :D

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #13 : 03 Syyskuu, 2011, 16:31:17 »
Kaks kertaa oon nähny kun erillinen vastariakku pelastaa koneen, omasta 700:sta sytty tuleen ajoakku ja toisesta 700:sta säädin. Myös yhestä pienemmästä kopterista on syttyny säädin tuleen, mutta onneks maassa joten ei tullut sen suurempia vaurioita. Alottelija ajaa tommosella 5000sella akulla varmaan 15-20 lentoa ja eiköhän sen akun nyt muista ladata ainakin joka toisen lennätyskerran jälkeen. Toki jos laittaa niin pienen akun että ei riitä edes yhdeksi lennätyspäiväksi ja on matkassa "kyllä se vielä yhden lennon kestää" asenteella niin sit voi tulla ongelmaa. Lipoakun saa kyllä ajaa melko tyhjäksi että jännite ei riitä ohjaukseen. Jos haluu yhtäaikaa BEC:in ja erillisen akun hyvät puolet niin oon nähny FAI kuskeilla koneissa pieniä neljän kennon nikkeliakkuja (noin 1000mAh) siltä varalta että BEC pettää. Ilmeisesti ovat suoraan kiinni vastarissa ja latautuvat kätevästi lennon aikana.
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu, 2011, 16:33:46 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #14 : 06 Lokakuu, 2011, 12:33:27 »
Päivitetäänpäs tänne nyt muutamia kommentteja kun kopteri on ensilentonsa saanut ja hyväksi todettu.

Eli setupiksi päätyi lopulta seuraavaa:

Runko: Align T-Rex 600EFL Pro
Lavat: Align 600 3G Carbon Fiber
Moottori: Align 600MX 510kV
Nopari: Kontronik Jive 80+ HV
Akut: 2x Turnigy 6S 3000mAh / 2x Turnigy Nano-Tech 6S 3000mAh
Nuppiservot: Align DS610
Peräservo: Align DS650
FBL-yksikkö: BeastX Microbeast
Vastari: Futaba R6023SB

Eli päädyin kuitenkin siihen että Jiven BECillä mennään, toistaiseksi on toiminut erittäin vakuuttavasti.

Muutamia huomioita:

Kasausohje on melko huono, mielestäni huonompi kun vanhassa 450SEv2:ssani. Kannattaa tutkia koko rakenne läpi ennenkuin alkaa käyttämään ruuvilukitetta...

Canopyn kiinnitys on aivan käsittämättömän huono. Quick UK:n ratkaisua odotellessa...

Rungossa on yllättävän ahdasta, nuo Nano-Techit mahtuvat hyvin mutta normi-Turnigyjen kanssa on tiukkaa saada canopyä kiinni. Nano-Techit ovat 200g kevyemmät, niillä koneesta tulee hieman peräpainoinen mutta se ei tunnu Beastia häiritsevän.

Maailmalla on valitettu elevatorin jumittumisesta, ja koin itsekin tämän pöydällä testaillessani. Eli se alumiinikollari joka tulee elevator shaftin ympärille elevatorin A-armin viereen on juuri sen kokoinen että jumittuu laakerin ulkokehää vasten pahasti. Ratkaisuna voi joko jättää koko kollarin pois (näin tein itse koska työstömahdollisuuksia ei ole, pitää olla aika tarkkana A-armin sijoituksen kanssa jotta saa phasingin oikein) tai työstää kollarin toiseen päähän viisteen jolloin se nojaa vain laakerin sisäkehään eikä enää jumitu. Sopivan kokoinen prikka toimii kuulemma myös kunhan kollaria lyhentää vastaavan määrän.

Laittamalla lyhyemmät linkkipallot servoarmien sisempiin reikiin saa FBL-nupin geometrian lähes Beastille optimaaliseksi (sininen löytyisi noin 6.2 asteen kohdalla), mutta kulmat jäävät melko pieniksi, itselläni on nyt 11.5 astetta collectivea ja noin 11 cycliciä ja ollaan aivan rajoilla etteikö joissain kohtaa liikettä bindaisi.

Perä ei tosiaan vakiosetupilla pidä kovin hyvin matalilla nuppikierroksilla kuten maailmalla on todettu. Nostamalla kierroksia pito parani selvästi. Testaan vielä ehtiessäni pidempiä perälapoja koska minulla moiset (ja korkeammat landarit) laatikossa on.

Tällä hetkellä ajan 75% kuvernöörillä, kierroksia en ole mitannut. Liikahtaa kyllä aivan tarpeeksi meikäläisen makuun näillä kierroksilla ja kulmilla... Timerissä 4:30, akkuihin menee noin 70% kapasiteetistä sisään riippuen lentotyylistä. Akut tulevat alas noin kädenlämpöisinä, nopari myös, moottori lämpiää selvästi tässä setupissa eniten muttei sekään liiaksi ainakaan näillä kierroksilla ja kulmilla.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #15 : 06 Lokakuu, 2011, 22:11:29 »
Ajattelin tuoda esiin tämän kopterin kanssa touhuaville seuraavanlaisen pikku huomion, että seuratkaa sitä perän front umbrella ratasta!
Jos rattaasta lähtee valkoista pölyä, niin se kuluu aika vauhdilla ja on vain ajan kysymys että milloin se korkkaa ilmassa, niinkuin minulle kävi ja autorotaatio ei onnistunut tälläkertaa niin hyvin kuin olisin toivonut  :(  Pirottaa yllättäen aika vauhdilla  ;D
Lentoja kopussa oli varmaan se n.20

Kopu muuten on oiken mukava lennellä ja on suorituskyvyltään ihan ok.
 
 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #16 : 06 Lokakuu, 2011, 22:13:24 »
Ajattelin tuoda esiin tämän kopterin kanssa touhuaville seuraavanlaisen pikku huomion, että seuratkaa sitä perän front umbrella ratasta!
Jos rattaasta lähtee valkoista pölyä, niin se kuluu aika vauhdilla ja on vain ajan kysymys että milloin se korkkaa ilmassa, niinkuin minulle kävi ja autorotaatio ei onnistunut tälläkertaa niin hyvin kuin olisin toivonut  :(  Pirottaa yllättäen aika vauhdilla  ;D
Lentoja kopussa oli varmaan se n.20

Kopu muuten on oiken mukava lennellä ja on suorituskyvyltään ihan ok.
 
 

samaa kannattaa tarkkailla 700e kepakoissa! itsellä kestäny noi rattaat sadan lennon luokkaa...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #17 : 20 Tammikuu, 2012, 10:56:42 »
Moi,

Voisitko sinä LoneWolf tai joku ko. kopterin omistajista mitata laakeripukkien välisen keskeltä-keskelle -etäisyyden?



Kiitti paljon!
« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2012, 10:58:42 kirjoittanut arin »

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #18 : 20 Tammikuu, 2012, 17:17:31 »
Moi,

Voisitko sinä LoneWolf tai joku ko. kopterin omistajista mitata laakeripukkien välisen keskeltä-keskelle -etäisyyden?



Kiitti paljon!

51mm
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #19 : 13 Helmikuu, 2012, 15:06:01 »
Moro,

Mitkä reiät teillä muilla BeastX+600EFL comboa lentävillä on käytössä nupissa? Siis käytättekö servo armeissa sisempiä vai ulompia reikiä? Ja kummat reitä teillä on käytössä tuossa elevator levelerissä? Manuaali kehottaa käyttämään kaikissa ulompia reikiä, mutta Helifreakissa kirjoitellaan että sisemmät toimisivat paremmin Beastilla.

Lonewolf ja J@ni taitavat ainakin käyttää tätä samaa BeastX+600EFL setuppia?

Muuten alkaa kopteri olla kasassa ja johdotuksetkin vedettynä. Vielä nopari paikalleen ja saa alkaa säätämään.  :)

EDIT: Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, että kuinka kaukana teillä on peräservon linkkipallo servoarmin keskeltä mitattuna? Tästä ei manuaalissa (nopealla vilkaisulla) ole mitään tietoa.
« Viimeksi muokattu: 13 Helmikuu, 2012, 16:27:54 kirjoittanut Miika »
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #20 : 13 Helmikuu, 2012, 18:50:08 »
Moro,

Mitkä reiät teillä muilla BeastX+600EFL comboa lentävillä on käytössä nupissa? Siis käytättekö servo armeissa sisempiä vai ulompia reikiä? Ja kummat reitä teillä on käytössä tuossa elevator levelerissä? Manuaali kehottaa käyttämään kaikissa ulompia reikiä, mutta Helifreakissa kirjoitellaan että sisemmät toimisivat paremmin Beastilla.

Lonewolf ja J@ni taitavat ainakin käyttää tätä samaa BeastX+600EFL setuppia?

Muuten alkaa kopteri olla kasassa ja johdotuksetkin vedettynä. Vielä nopari paikalleen ja saa alkaa säätämään.  :)

EDIT: Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, että kuinka kaukana teillä on peräservon linkkipallo servoarmin keskeltä mitattuna? Tästä ei manuaalissa (nopealla vilkaisulla) ole mitään tietoa.

Mulla on pallolinkit sisemmissä reijissä ja silti biistin sininen valo ei ihan tule esiin sillä kuudella asteella, mutta hyvin lähellä se on (toimii hienosti).
Peräservon pallolinkin etäisyys nopeesti mitattuna on 16mm

 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #21 : 13 Helmikuu, 2012, 18:54:55 »
Kiitos!

Onko sulla ne sisemmät reiät käytössä myös siinä elevator levelerissä?
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #22 : 13 Helmikuu, 2012, 18:58:31 »
Kiitos!

Onko sulla ne sisemmät reiät käytössä myös siinä elevator levelerissä?

Juu, sisemmät reijät käytössä jotta symmetria säilyy.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #23 : 15 Helmikuu, 2012, 22:04:28 »
Ja jälleen olisi apu tarpeen...
Ongelma on seuraava: Käytössä on servoarmeissa sisemmät reiät. Kun laitan nuppiin täydet miinuskulmat (n. -13 astetta) ja lisään vielä hieman aileron-kallistusta, alkaa servon linkkipallo bindata servo koteloa vasten. Pari kertaa bindaamisen tuloksena linkki ponnahti irti pallosta... Aileron-kallistusta ei siis täysillä miinuskulmilla saa käytännössä ollenkaan

Miten olette ratkaisseet tämän ongelman? Servoarmit ovat 90 asteen kulmassa ja linkit manuaalin mitoissa.

Kiitos jälleen jo etukäteen!
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600EFL Pro kasausta
« Vastaus #24 : 15 Helmikuu, 2012, 22:28:44 »
Noi limitit swashille voi säätää L valikosta.
Kannattaa lukasta manuskasta toi kohta.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9939 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2010, 22:19:03
kirjoittanut Haikara
2 Vastauksia
2897 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Heinäkuu, 2010, 22:51:22
kirjoittanut dreamtrip
0 Vastauksia
1540 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Syyskuu, 2015, 23:06:26
kirjoittanut HeliFlyFinland