Kirjoittaja Aihe: DX6i ja ajastin  (Luettu 2123 kertaa)

entropy

  • Vieras
DX6i ja ajastin
« : 10 Syyskuu, 2011, 15:09:50 »
Elikkä säädin DX6i:n valikosta timer countdown -arvoksi 3min koska akulla ei ole ennen lennetty. Näytöllä näkyy koko ajan 3:00 eikä se liiku siitä mihinkään. En ole saanut hälytystä tms., eikä minulla ole aavistustakaan kuinka kauan olen leijutellut ennenkuin olen laittanut homman pakettiin ettei akku vaurioidu. Mitenkä tuon ajastimen pitäisi oikein toimia? Kuluuko aika vaikka kopteri on vain paikallaan maassa vai pitääkö painaa kaasua että aika kuluu? Kuuluisiko jäljellä olevan ajan näkyä näytöllä vai pelkästään asetettu aikaraja kuten minulla?

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DX6i ja ajastin
« Vastaus #1 : 10 Syyskuu, 2011, 15:59:35 »
Tsekkaa manuaalista mistä se timer lähtee päälle. Esim. FlySky/Turnigy radiossa trainer-nappi käynnistää ja pysäyttää ajastimen. Exit-napilla puolestaan ajastimen saa nollattua.

Poissa velli76

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #53
Vs: DX6i ja ajastin
« Vastaus #2 : 10 Syyskuu, 2011, 16:19:30 »
Elikkä säädin DX6i:n valikosta timer countdown -arvoksi 3min koska akulla ei ole ennen lennetty. Näytöllä näkyy koko ajan 3:00 eikä se liiku siitä mihinkään. En ole saanut hälytystä tms., eikä minulla ole aavistustakaan kuinka kauan olen leijutellut ennenkuin olen laittanut homman pakettiin ettei akku vaurioidu. Mitenkä tuon ajastimen pitäisi oikein toimia? Kuluuko aika vaikka kopteri on vain paikallaan maassa vai pitääkö painaa kaasua että aika kuluu? Kuuluisiko jäljellä olevan ajan näkyä näytöllä vai pelkästään asetettu aikaraja kuten minulla?

Oletuksena DX6i käynnistää downtimerin trainer nappulasta ja minuutin välein piippaa kunnes timeri on nollissa ja sitten alkaa kovempi piippailu. Timerin resetointi onnistuu pitämällä trainer-nappulaa pidempään päällä (tai sammuttamalla radio.)
Aika kuluu koko ajan kaasun asennosta riippumatta. DX6i:n setup list-valikosta löytyy timer-menu josta pystyy ajan, timerin tyypin ja kytkimen määrittelemään omiin tarpeisiin sopivaksi.


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
2702 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Syyskuu, 2008, 18:55:11
kirjoittanut Hermis
8 Vastauksia
5538 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Syyskuu, 2011, 17:32:16
kirjoittanut Falconi
10 Vastauksia
4413 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Lokakuu, 2009, 22:30:35
kirjoittanut Rami
18 Vastauksia
4525 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Helmikuu, 2010, 22:00:20
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
1832 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 10:01:50
kirjoittanut riku_t