Kirjoittaja Aihe: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?  (Luettu 20134 kertaa)

Penara

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #25 : 10 Huhtikuu, 2008, 12:51:21 »
Mikä jottei, mutta simuloidaan ensin ja ostellaan sitten. Vaikka se vaarahan siinä on että sitten on myöhäistä tuota settiä tavoitella :)

jarpiili

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #26 : 10 Huhtikuu, 2008, 13:53:31 »
Ainiin, piti vielä mainita että nyt kevätkaudella oulun alueen sisävuorolla ollaan oltu lähinnä pienellä kopteriporukalla lennättämässä kun lennokkiporukka on mennyt pihalle.
Vuoro on Karjasillan lukiolla 20.45 perjantaisin.
Itse en ole huomenna paikalla, voipi olla että siellä on vain yippo. Mutta ensiviikolla vois olla enemmän porukkaa... että tulee kattomaan jos kiinnostaa.

Tosikovat oulun kopteristit eivät ole paikalla mutta meitä amatöörejä sitäkin enemmän... :)
Toivottavasti en loukkaa ketään paikalla olijaa tuolla kommentilla  ;D ;D

-Jari

Penara

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #27 : 10 Huhtikuu, 2008, 14:09:29 »
Mukava kuulla että täälläpäinkin kokoonnutaan jonnekkin joskus. Onpahan jatkossa ketä rasittaa  ;D Palaan asiaan viimeistään sitten kun MiniTitanini alkaa pysymään simulla ilmassa...
Tämä oli hyvä tieto!

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #28 : 10 Huhtikuu, 2008, 16:07:13 »
>> mutta futten 2,4GHz vastarit maksaa kaikki 90€
No, 6-kanavainen malli maksaa $78 +22 % ALV=63  €. Se toimi myös T7C lähettäjän kanssa.
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=15_70&products_id=1971
Kiitos korjauksesta, olen selannut lähinnä kotimaisia kauppoja noihin hintavertailuihini...
That wasn't meant to be a "korjaus"  :) But if I know of a better price, sure I will let people know.
The point is, that this is IMO no valid argument to stay away from Futaba.

Cheers

Markus

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #29 : 10 Huhtikuu, 2008, 16:13:34 »
The point is, that this is IMO no valid argument to stay away from Futaba.

Markus
No, minulle vastarien hinnat on ollut syy tähän asti pysyä erossa FASSTista, vaikka Futte onkin muuten ihan huippu tavaraa (varsinkin toi 9C...) Aloittelijalle vaan on ärsyttävä tilanne, jos ostaa halvan paketin ja sitten huomaa että vastarit on huomattavasti kalliimpia kuin kilpailevalla merkillä. Sama pätee muuten varaosiin yleensäkin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #30 : 10 Huhtikuu, 2008, 18:45:55 »
Osta suoraan Mini Titan SE, niin ei tarvitse päivittää kopteria irtonaisilla alu-osilla, jotka ovat kalliimpia,
 kun simun jälkeen haluat lentää kunnolla.

Nimim. kokemusta on
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Penara

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #31 : 10 Huhtikuu, 2008, 19:18:36 »
Alumiini parantaa lentoa vai kopukka pysyy ehjänä? Mitä eri versioita näitä k.o. koptereita on ja mitä eroavaisuuksia muuta kuin €uroissa?
 
T. Pihalla edelleen

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #32 : 10 Huhtikuu, 2008, 21:46:45 »
Titania saa perusversiona moottorilla+säätimellä, ilman niitä, tai valmiiksi kasattuna. Sitten se SE on metallinupilla ja perällä, hiiliputkella, metallisilla perärattailla ja kevyillä stabbarilavoilla. Minusta näistä tarpeellisia ovat vaan ne kevyet stab.lavat ja metalliset rattaat.
-flybarless, sedative stabilized head-

korpse

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #33 : 10 Huhtikuu, 2008, 22:50:07 »
SE version nuppi poikkeaa hieman ainakin aikaisemmin myydyistä thunder tigerin alumiinipalikoista, mm. armien laakerit ovat isompia sekä holkit laakerien läpi  -> ei saa kiristettyä armeja liian tiukkaan...Seesawin palaset poikkeavat myös (kaksiosaisia).

SEssä lisäksi päivitetty akkulevy (yhdestä palasta se akkusysteemi, ilmeisesti kestävämpi). Lisäksi mukana tulee shimmiprikkoja lavanpitimen ja hubin väliin joita voi mielen mukaan laittaa paikoilleen 0...3 per puoli -> nuppi jäykemmäksi.

Vihreillä stabbarinlavoilla ainakin minun makuuni liian hätänen (koska en ole pro), mukana onneksi tuli myös vakio valkoiset lavat.

Kerran torpannut kopun kun katosi sähköt (syytä en tiedä, vastari vaihtoon) enkä näin ollen pystynyt autorotaatioita reenaamaan :D. Saldona pohjalevy, peräservokiinnikkeet (microhelit tilauksessa), lavat, akselit, kabiini...

Vähempi klappia alumiininupissa kuin muovisessa...Perä; alumiininen vaikuttas klappaavan enempi kuin muovinen, ovat downgreidanneet yhden osan sieltä vrt. "tavis" titani.

Sabesta saa titanin kuin titanin varmasti sellaiseen hintaan ettei kannata ainakaan runkoa lähteä mistään tilaamaan....
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu, 2008, 22:52:34 kirjoittanut korpse »

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #34 : 11 Huhtikuu, 2008, 17:52:14 »

Lainaus
299 on Sabessa heliversio. Siinä on radio, vastari (AR7000) ja 4 normaalikokoista servoa (ds821). Noi servot on ainakin aiemmin saanut hyvin kaupaksi.

Simu asentuu hyvin ja siinä on monipuoliset mahdollisuudet säätää "tehonkäyttöä" ottamalla yksityiskohtia pois. Eli pyörii hyvin ja näyttävästi vähän vanhemmassakin koneessa.

Sitten siinä on valmiit asetukset DX7 radiolle, joten ei tarvitse kuin hyvän ohjeen mukaan kalibroida radio. Ja tietty hakea viimeisimmät päivitykset Phoenixin sivuilta.


Sabesta EI saa DX7 heliversiona.
Itse tilasin sieltä heliversion mutta sain lennokkiversion,eikä siellä ole ollenkaan heliversioita.Näin minulle sanottiin.
Kummatkin softat laitteesta löytyy kyllä,
mutta lähettimessä on pykälöity kaasu sekä kolmiasentoinen stuntmodekytkin eri paikassa kuin lennokkiradiossa.
Tuon kaasun pykälät voisi itsekin poistaa,mutta en viitsi availla laitetta jossa takuut voimassa.
Laturi lähettimessä on myös jenkkimalli,jota ei mainita missään.
Oletteko noita itse muutelleet vai oletteko saaneet heliversioita sieltä?
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2008, 18:25:18 kirjoittanut Vispilä »
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #35 : 11 Huhtikuu, 2008, 18:28:09 »
Sabeen tulee heliversiota vasta 1.5kk päästä. Sinne kun pistää postia niin lähettävät käsittääkseni korvaavat kytkimet.

Lainaus
mutta en viitsi availla laitetta jossa takuut voimassa.

Sen pykälät tekevän metalliliuskan modaus on yksinkertaista, ja ei radiosta voi takuu mennä jos sen avaa. (Jos myyjä jotain muuta väittää, ihmettelen). Joko laitat kumiletkun pätkän sen liuskan päälle, tai pihdeillä suoristat sen kyhmyn pois.



-op-
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2008, 18:30:42 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sWaltsu

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • FAF kopteri GAUI 200SE
    • Kuvagalleriaa
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #36 : 11 Huhtikuu, 2008, 18:33:42 »
Ei ainakaan lennokkiradiossa raukea taku jos sille kaasuvivulle tekeejotain (muutos osat oli paketissa)
mx-12
S.N.R.T

Graupner MX-12
Gaui 200SE
MPX EG "home-made-electric" Depron "vinka" => lentotunnit alkaa olla täys... Fik-80 Phoenix stimulaattori 2.00.n

seppomikael

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #37 : 11 Huhtikuu, 2008, 18:42:03 »
Katos!

Saben sivuilta kävin lunttaamassa että on heliversio.
Joko olen katsonut ihan ristiin tai ovat muuttaneet tiedot.
Kumpikin on mahdollista. ;D

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #38 : 11 Huhtikuu, 2008, 20:29:52 »
Sehän tässä ihmetyttääkin,
että saben sivuilla sanotaan olevan heliversioita että lennokkiversioita
mutta puhelimessa sanotaan että ei ole muita kuin lennokkiversiota.
Jos uudet radiot kaupasta hommaan niin tahdon niiden olevat täysin soveltuvat käyttööni.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #39 : 11 Huhtikuu, 2008, 20:53:01 »
Alumiini parantaa lentoa vai kopukka pysyy ehjänä? Mitä eri versioita näitä k.o. koptereita on ja mitä eroavaisuuksia muuta kuin €uroissa?
 
T. Pihalla edelleen
No mun mielipide on semmonen että muovi kestää hyvin lentoa ja toimii mainiosti. Alumiini ei hajoa torpissa mutta voi vääntyä eli saattaa näyttää ehjältä mutta on kelvoton, muovissa se joko on ehjä tai rikki helpompi selvittää itse ajan muovi runkosilla ja nuppiki on muovia. Mutta tämä on iso kopteri että pienissä se kestävyys voi olla huonompi en tiedä 30 rapukassa kesti hyvin.

Poissa Marcus

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #40 : 11 Huhtikuu, 2008, 21:49:59 »
Minäkin tilasin torstaina tuon Heli version, matkahuoltoon kumminkin tuli Airplane versio.. Sain Tonin puhelimeen ja tarinoidessani sain tietoon tuon 1.5kk päästä tulevat heliversiot. Sain tähän omaan Air versioon ne korvaavat kytkimet kuluitta, eli pitäisi tulla 3asent. lyhyt ja 2asent. pitkä kytkin., ne katkaisijat ovat toistepäin tässä Air versiossa.
Kuten Vispilä jo kertoikin noista katkaisijoista ja mallista, niin Saben Tonilta nuo tiedot sain ja kerroin niistä myös vispilälle.

 - Marcus
TT Raptor 50*myydään*
TopFlite Cessna 182 1/5scale
Spektrum DX7 2.4G
Phoenix RC 2.0

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #41 : 11 Huhtikuu, 2008, 22:47:20 »
Ihmisiä ne SABEssakin on vaikka palvelu on taivaallista ;) ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #42 : 11 Huhtikuu, 2008, 23:29:24 »
Titania saa perusversiona moottorilla+säätimellä, ilman niitä, tai valmiiksi kasattuna. Sitten se SE on metallinupilla ja perällä, hiiliputkella, metallisilla perärattailla ja kevyillä stabbarilavoilla. Minusta näistä tarpeellisia ovat vaan ne kevyet stab.lavat ja metalliset rattaat.
Hmm! oletko todella sitä mieltä että aluksi noi päivitys osat on tarpeellisia esim: kevyet stabbarin lavat siis aloittelijalle joka ei todellakaan rupee heti ajamaan temppuja. Ja muista Hermis kaikki ei tykkää ajaa 3Dtä. Ja muovirattaat on tavallaan sulake eli kovemmassa iskussa ne hajoo ja muu osa säilyy esim: servoissa mulla meni vaan 2 ratasta mut jos olis ollu metallirattailla ni olis menny 2 servoa uusiks.
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2008, 23:41:26 kirjoittanut Ege »

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #43 : 12 Huhtikuu, 2008, 13:12:36 »
Arvelen, ettei moni jaksa kauaa simun jälkeen ihan vaan leijuttaa ja lentää taivaalla, vaan kun  taitoa karttuu tekee mieli tehdä jotain
enempi ja ruveta temppuilemaan.  :)   Näin ainakin ittelle kävi. No, mielipideasioista ei sovi kiistellä...    ;D
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #44 : 12 Huhtikuu, 2008, 19:42:03 »
Titania saa perusversiona moottorilla+säätimellä, ilman niitä, tai valmiiksi kasattuna. Sitten se SE on metallinupilla ja perällä, hiiliputkella, metallisilla perärattailla ja kevyillä stabbarilavoilla. Minusta näistä tarpeellisia ovat vaan ne kevyet stab.lavat ja metalliset rattaat.
Hmm! oletko todella sitä mieltä että aluksi noi päivitys osat on tarpeellisia esim: kevyet stabbarin lavat siis aloittelijalle joka ei todellakaan rupee heti ajamaan temppuja. Ja muista Hermis kaikki ei tykkää ajaa 3Dtä. Ja muovirattaat on tavallaan sulake eli kovemmassa iskussa ne hajoo ja muu osa säilyy esim: servoissa mulla meni vaan 2 ratasta mut jos olis ollu metallirattailla ni olis menny 2 servoa uusiks.
En todellakaan ole :) Siis pointi oli nyt se, että metallinuppi ei hyödytä juuri ollenkaan lennossa(ai ainkaan niin paljoa että sen huomaisin... ::) ), ja aluputkella pärjää. Vihreet stabbarit lisää kääntyvyyttä ja metallirattaan kestää kulutusta, mutta kaikki muu on blingiä, eikä nosta muuta kuin hintaa ja itsetuntoa. Aloittelija ei tosiaan tarvitse mitään noista, mutta kokeneemmallekkin vain osa on hyödyllisiä.
-flybarless, sedative stabilized head-

Penara

  • Vieras
Vs: 1. kopteri ULKOKÄYTTÖÖN ?
« Vastaus #45 : 12 Huhtikuu, 2008, 20:17:14 »
Minäkin tilasin torstaina tuon Heli version, matkahuoltoon kumminkin tuli Airplane versio.. Sain Tonin puhelimeen ja tarinoidessani sain tietoon tuon 1.5kk päästä tulevat heliversiot.

Saako Suomesta tuota helimallia muualta kuin Sabesta vai onko odoteltava 1.5 kk ?

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
32 Vastauksia
15021 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Helmikuu, 2008, 10:25:42
kirjoittanut mnentwig
3 Vastauksia
3220 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2008, 20:54:23
kirjoittanut MJPilot
59 Vastauksia
28143 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Heinäkuu, 2008, 13:34:04
kirjoittanut Nube
29 Vastauksia
8661 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Joulukuu, 2014, 14:13:17
kirjoittanut zak69
12 Vastauksia
16082 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2016, 21:52:21
kirjoittanut Dutchman