Kirjoittaja Aihe: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G  (Luettu 17962 kertaa)

Poissa TAlho

  • Opetteleva torppari
  • **
Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« : 11 Lokakuu, 2011, 13:47:06 »

Juuri sopivasti ennen sisälennätyskautta on saatu Nine Eaglesin uudet pikku flybarless 3D kopterit kauppoihin.

Pienempi Solo Pro 100 3D 3G (hieno nimi) on oma suosikki ja tällä on tullut suurin osa viime kesän lennättelyistä suoritettua.
http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=04.NE280A&familj=FamNineEaglesNiv%C3%A53&BildLopNr=01

Sähköperäiseksi kopteriksi perä pitää erinomaisesti varsinkin täydellä akulla. Akun viimeisellä neljänneksellä perän saa helppaamaan mutta eihän akkuja saisikaan ajaa aivan tyhjiksi mutta kun esituotanto malli toimitettiin vain yhdellä akulla niin eihän lennätystä malta lopettaa. Nyt kun perämoottorilla on lennetty  noin 60-70 akkua on se tullut selvästi laiskemmaksi, joten niitä täytyy heittää parit varalle jotta voi aina vaihtaa kun rupeää perän pito heikkenemän.
Kopterin kestävyys on jotain uskomatonta, vaikka on torpattu milloin mihinkin niin mitään muuta en ole saanut rikki kuin yhden lavanpitimen.
Ohjain on ihan kunnollisen kokoinen ja ainakin omiin kintaisiin hyvin sopiva mutta asetusten muuttaminen ja valikossa liikkuminen meinää aiheuttaa harmaita hiuksia. Omiin lennättelyihin päämoottorin tehoja vähintäänkin tarpeeksi vaikka onkin harjallinen.

Hieman suurempi Solo Pro 180 3D 3G on varustettu harjattomalla moottorilla ja servo ohjatulla perällä johon voima välitetään kardaanilla.
http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=04.NE318A&familj=FamNineEaglesNiv%C3%A53&BildLopNr=01

Ohjain oma sama kuin pienemmässäkin. Torppejakin tuntuu kestävin ihmeen mutta tällä ei tullu räpätty ihan niin paljon joten torppeja ei tullut ihan yhtäpaljon. Harjattomassa moottorissa riittää paukkua mutta ei mitään mullistavaa verrattuna sataseen ja onhan kone tuplasti painavampi kuin satanen. Peräservo voisi olla nopeampikin mutta hyvin toimii näinkin.

Hienoa nykyään kuin voi ottaa paketista 3D kopterin ladata akun, heittää patterit ohjaimeen ja alkaa 3D väännön.

Caliber 30
Caliber 5

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #1 : 11 Lokakuu, 2011, 14:18:13 »
Hyvä, että tulee kilpailua! Tästä hyödymme... me :)
Varaosia tuntuu olevan Suomessa hieman huonosti.
Futaba T8FG Super

Poissa TAlho

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #2 : 13 Lokakuu, 2011, 14:30:15 »
Varaosia tuntuu olevan Suomessa hieman huonosti.

Nyt varaosatkin on saatu listoille näkyviin.
Caliber 30
Caliber 5

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #3 : 17 Joulukuu, 2011, 15:36:50 »
180:stä muutaman akun lennättäneenä, mitäs varaosia tarvii eniten jos sitä alkaa torppaileen? Lapoja ja akseleita ja rattaita niinku muissakin vai onko joku sulake-osa joka hajoaa ennen muita?

Onko ajatuksia miten pitchin "oskilloinnin" saa kuriin vakiokamppeilla ilman että tarvii vaihtaa kaikkia sähköosia jne.

Poissa vmslehtinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #4 : 17 Joulukuu, 2011, 15:52:24 »
Näihinhän saa sitten varaosat sitten edukkaasti harrastekunkulta.

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=506

Koptereita ei saa tilattua tuolta - kiitos kotimaisen maahantuojan vapaata kilpailua rajoittavien sopimusten, mutta varaosiin ei sopimus ilmeisesti yletä.

V.
--
Align T-Rex 450 Sport, 3xHS-65HB, Spartan DS760+HS-5084
Align T-Rex 600 ESP, 3xDS610, Spartan DS760+DS650
HK-190 ja kasa kiinteäsiipisiä

Poissa jon.lindgren

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #5 : 26 Joulukuu, 2011, 10:59:08 »
Onko näitä jos monellakin? Varsinkin 180 kiinnostaa...
Olisi helppo siirtymä Solo Pro:sta eteenpäin.
Nine Eagles Solo Pro V2

Poissa Aaro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #6 : 28 Helmikuu, 2012, 17:58:05 »
Moi,

Laitanpa tässä pari havaintoa tuosta Solo Pro 100 3D -härvelistä. Nyt kun tämän kanssa on itse tullut turattua niin aattelin että havainnoista voisi olla apuja muillekin hairahtuneille...

1) Näitä saa HK:lta, lähettävät nykyään myös Suomeen. Varaosat vaikuttavat HK:lla olevan totaalisesti backorderissa, onneksi Kyosho-kaupasta niitä saa ainakin täällä keski-Suomessa...http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19176__Solo_PRO_100_3G_Flybarless_3D_Mirco_Helicopter_US_plug_RTF_.html

2) Tehdasasetukset olivat paketista vedettynä ihan päin seiniä, mikä varmaan selittää osan palstoilla (esim RcGroups) vallinneesta valituksesta (aileron-kanavan suunta väärin, 100% liikkeet, ei expoja, ihan hirvittävä lapakulmakäyrä jne)

3) Lähetin ei varmaankaan ole ihan huono muuten kuin mallimuistin totaalisesta puuttumisesta johtuen. Omintakeinen ohjelmointilogiikka aukeaa kun aikansa ährää, yllättäen YouTubesta löytyy muutama logiikkaa avaava video. Olisihan se ollut kiva käyttää Oikeita Radioita mutta menköön nyt tämmöisessä hassuttelussa...

4) Kun perussäädöt on saanut kohdalleen, lentää kopu mielestäni ihan kivasti. Vauhtia piisaa, mutta vakautta ei välttämättä ihan pienimpiin olkkareihin. Perä pitää ihan ok kunnes akkujännite laskee. Tällöin äkkinäinen lapakulmien lisäys saattaa aiheuttaa aikamoisen yllärin.

5) Swashplate purkautuu torpeissa, ja se on tarkoitettukin purkautumaan... "Korjasin" ekan swashplaten liimaamalla yläosan holkin laakeriin, lopputuloksena oli seuraavassa torpissa katkennut swashplaten pallon varsi kun ns. sulake ei toiminut.

Laitoin liitteeksi omaan kopuun asettuneet säädöt (pdf). En ole noita lapakulmia tai tönäreiden pituuksia mitannut, prosentit siis ovat ne lähettimeen piipiteltävät arvot. Nuo on haettu lennättämällä ja fiilispohjalta.

Aaro

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #7 : 29 Helmikuu, 2012, 21:36:53 »
No eipä kovin ylistävä markkinapuhe noin RTF laitteelle ollut....
Kyosho mikä kyosho, vaikka voissa paistaa.

mcpx way to go.
« Viimeksi muokattu: 29 Helmikuu, 2012, 21:41:17 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Aaro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #8 : 01 Maaliskuu, 2012, 20:40:30 »
Noh enpä hokannut että tää onkin joku markkinointipalsta. Mutta toden totta, eipä tuo kopu tosiaan sovi RTF-henkiselle ostajalle joka ei viitsi tai osaa laittaa niitä asetuksia itse kohdalleen. Lievän säädön jälkeen vehje kumminkin lentää ok (mikä on kai pääasia).

Aaro

No eipä kovin ylistävä markkinapuhe noin RTF laitteelle ollut....
Kyosho mikä kyosho, vaikka voissa paistaa.

mcpx way to go.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #9 : 01 Maaliskuu, 2012, 22:21:25 »
Eipä tää kai semmonen markkinaosio suoranaisesti ole, mut ensivaikutelma tiäks.
Enivei, arvokasta infoa niin hyvässä kuin pahassa sinun kirjelmässä, ei vattuja siis henkkoht.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa TeroL

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #10 : 05 Huhtikuu, 2012, 11:07:00 »
Tietääkö joku onko 3D 180:n tulossa päivitystä 3D 125:n tapaan?
= Kyosho | Multiplex | Kontronik =

Poissa Aaro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Nine Eagles Solo Pro 100 uusiolandarit
« Vastaus #11 : 05 Huhtikuu, 2012, 19:40:37 »
Hoi,

SP 100:n alkup. landari on todella heikko, sen saa rikki mm. selälleen laskeutumalla. Piti siis tehdä ns. lopullinen ratkaisu...

Ao. kuvissa oleva landari on juotettu läjään 0,5 mm teräslangasta, ja jalakset ovat 2 mm hiilikuitutappia. Hökötys on kiinni samalla kumilenksulla joka pitää akunkin paikallaan. Ei hajoa, ja ponnahtaa kovemmassa törmäyksessä irti runkoon ruuvatuista kumitateista jolloin runkokaan ei leviä.

Vaihdoin vielä teräksisen pääakselin tilalle 3 mm hiilikuitutangosta valmistetun, lentopaino putosi n. 1 gramman pienemmäksi kuin ennen vaikka 200 mAh originaaliakun tilalla on 300 mAh Nanotech-akku.

Aaro


Poissa NiilaPa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #12 : 16 Huhtikuu, 2012, 18:52:26 »
Moro!

Hommasin itselleni tämän solo pro satasen. Kopteri taustaahan minulla ei ole muuta, kun mitä simulaattorilla jonkin verran reenaillu.

Aluksi oli vaikea saada kopteria edes ilmaan, mutta muutamien akullisten jälkeen alko jo kopteri jotenkin pysymään hallinnassa. Kokeilin väärinpäin leijutusta ja tuntui, että lavoissa ei ole negatiivisia kulmia juuri ollenkaan. Juuri jaksoi leijua, kun tikku oli alhaalla, mutta ei toivookaan takasin jaloilleen pääsystä.

Nyt olen yrittänyt opiskella tuon J6 pro lähettimen sielun elämää. Pääsinkin siihen sisälle ihan ok ja kokeilin aaron normaalilentotilan lapakulma- ja kaasukäyrää. Perä lähti heti pyöriin jos vähänkin nopeasti yritti nousta aaron säädöillä. En keksi mistä saa 3d lentotilan kaasukäyrää muutettua? Lapakulmakäyrän säädössä se lentotila kai valittiin hold kytkimen asennolla, jos oikein ymmärsin?

Onko kellään ideoita tuosta 3d kaasukäyrän säätämisestä, että mistä sitä säädetään tai tarviiko sitä ylipäätään säätää. Entä mistä saattais johtua se, että negatiivisia kulmia ei ole riittävästi? Tarvtsee varmaan yrittää vaan lapakulmakäyrällä säätää niitä negatiivisiakin kulmia sinne sitten.

Niila

Poissa Aaro

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #13 : 16 Huhtikuu, 2012, 19:16:31 »
Moi,

Enpä ole määkään löytänyt tuota 3D-kaasukäyrän säätöä. Jostain ulkomaanpalstoilta jäi vähän semmoinen vaikutelma, että ovat ns. väärinkäyttäneet sitä throttle hold -kytkintä ja asettaneet HOLD-asentoon kaasun 100 %prosenttiin... no käyrästä ei silloin enää oikein voi puhua mutta eipä tuolla kopulla niitä autorotaatioedellytyksiä oikein ole muutenkaan.

Sain omaan kopteriini ihan riittävästi negatiivisia kulmia selkälentoa varten, ts. tarkasta ainakin ettei se swashplate ole purkautumaan päin jolloin kulmat ajatuvat liikaa plussan puolelle.

A


Onko kellään ideoita tuosta 3d kaasukäyrän säätämisestä, että mistä sitä säädetään tai tarviiko sitä ylipäätään säätää. Entä mistä saattais johtua se, että negatiivisia kulmia ei ole riittävästi? Tarvtsee varmaan yrittää vaan lapakulmakäyrällä säätää niitä negatiivisiakin kulmia sinne sitten.

Niila

Poissa NiilaPa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #14 : 16 Huhtikuu, 2012, 19:35:42 »
Moi,

Enpä ole määkään löytänyt tuota 3D-kaasukäyrän säätöä. Jostain ulkomaanpalstoilta jäi vähän semmoinen vaikutelma, että ovat ns. väärinkäyttäneet sitä throttle hold -kytkintä ja asettaneet HOLD-asentoon kaasun 100 %prosenttiin... no käyrästä ei silloin enää oikein voi puhua mutta eipä tuolla kopulla niitä autorotaatioedellytyksiä oikein ole muutenkaan.

Sain omaan kopteriini ihan riittävästi negatiivisia kulmia selkälentoa varten, ts. tarkasta ainakin ettei se swashplate ole purkautumaan päin jolloin kulmat ajatuvat liikaa plussan puolelle.

A
Moro.

Okei. Ei ole swashplatessa vikaa tietääkseni. Väljä se on kun mikä, kun niin paljon olen torppaillut ja se aina aukeaa. Sain negatiivisia kulmia kyllä nyt säätämällä ihan hyvin, mutta ei perä pitänyt, kun yritin selälteen lentää. Lähti pyörittään ja hankeen meni. Tais olla akku jo aika lopussa. Ja aika vaikeeksi muutenkin jostain syystä meni siinä 3d lentotilassa lentäminen. Tarvii säätää ja kokeilla ja säätää ja harjotella. :)

Niila

Poissa NiilaPa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #15 : 17 Huhtikuu, 2012, 22:40:45 »
Moro.

Mulla on ollut ongelma tuon perän kanssa. Aina, kun kaasutikun nopeasti jompaan kumpaan suuntaan vääntää niin lähtee perä pyöriin, josta yleensä seuraa välitön hallinnan menettäminen ja torppi. Viimeisessä torpissa katkesi peräpotkuri, eikä ole enään yhtään ehjää jäljellä. Rupesin miettiin, että mistä mahtaa tämmöinen johtua? Onko se perämoottori vain liian laiska ja sille ei mahda mitään? Entä vaikuttaako gyron herkkyys? Ei kauhean 3d kelpoiselta kopterilta tunnu kyllä ainakaan näillä säädöillä. Mitäs mieltä kokeneemmat on asiasta? :)

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #16 : 17 Huhtikuu, 2012, 23:39:35 »
Moro.

Mulla on ollut ongelma tuon perän kanssa. Aina, kun kaasutikun nopeasti jompaan kumpaan suuntaan vääntää niin lähtee perä pyöriin, josta yleensä seuraa välitön hallinnan menettäminen ja torppi. Viimeisessä torpissa katkesi peräpotkuri, eikä ole enään yhtään ehjää jäljellä. Rupesin miettiin, että mistä mahtaa tämmöinen johtua? Onko se perämoottori vain liian laiska ja sille ei mahda mitään? Entä vaikuttaako gyron herkkyys? Ei kauhean 3d kelpoiselta kopterilta tunnu kyllä ainakaan näillä säädöillä. Mitäs mieltä kokeneemmat on asiasta? :)

Yleinen ongelma näissä pikkukopuissa. Kannattaa pidentää perä ja laittaa parempi potkuri niin auttaa todella paljon.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa TeroL

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nine Eagles Solo Pro 100 ja 180 3D 3G
« Vastaus #17 : 26 Toukokuu, 2012, 10:16:38 »
Tuli ostettua 180 3D 3G käytettynä, ja tuli mieleen että oliko jossain Suomenkieliset käyttöohjeet tälle? Kyosho.fi:n Solo Pro 180:n sivuilta ei sellaista löydy.  :o
Ja kopterin mukana tulleet Chinglishillä väännetyt vessapaperit ei naurata. Enää.
= Kyosho | Multiplex | Kontronik =

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
35 Vastauksia
66568 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Joulukuu, 2011, 12:46:18
kirjoittanut ak9
3 Vastauksia
4705 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Heinäkuu, 2011, 10:43:01
kirjoittanut Taffeli
3 Vastauksia
5028 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2012, 22:12:45
kirjoittanut jon.lindgren
5 Vastauksia
6083 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Maaliskuu, 2013, 11:29:54
kirjoittanut KMikko
0 Vastauksia
4480 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2012, 09:55:38
kirjoittanut Ves@