Sanotaanko niin että rexästä saa virittämällä paremmin lentävän kopterin kuin minititanista, mutta minititan lentää paremmin out of box. Minä luulin silloin rexää ostaessani että sen kanssa ei tule ikinä ongelmia, no niitä tuli ja aika paljon olen saanut laittaa siihen rahaa ennenkuin olin tyytyväinen. Jos rexään päätyy niin moottoriksi pitää laittaa vähintään 430xl että tehoa löytyy yhtä paljon kuin MT:ssa. Rexä on mielestäni yksi parhaimmista tuon kokoluokan koneista, mutta se ei sovellu hyvin aloittelijalle (eikä varsinkaan enemmän haluavalle) perussetupilla. piste.
Noihin muovirexeihin ei kannata tuhlata rahaa, 450S alkaa olla jo toimiva. Ite en tykännyt perus rexän rungosta kovinkaan paljon ja perän säätö oli välillä tuskaista, siksi käytänkin STK runkoa. ccpm on siinä järkevästi suunniteltu, ja osat on melkein ilmasia. Minititanin runko on uudella tyylillä suunniteltu, osat on helppo vaihtaa ja sähköt saa asennettua siististi pienellä vaivalla. Kabiini on minusta aika hirvittävä jostain suunnasta katsottuna, mutta se ei liene valintakriteeri
. Olen titania jonkun verran koettanut, pitäs päästä ajamaan lisää niin saisi jaettua tietoa miten käyttäytyy 3D:ssä verrattuna rexään.
Rexässä hyvä/ tehokas setuppi voisi olla 430XL + Kontronik 40-6-18 + FP 3s akut. (Itellä neu1107 + Kontronik + 4s lipot ja vähempään en tyytyisi)
Minititanin perussetuppi on toimiva, mutta ainakin iteltä hajos blc40 säädin aivan itsestään 4s kanssa. 3s lipoilla voi olla että kestää pidempään. Netistä olen lukenut samanlaisia kommentteja eli se säädin ei ole laadukkaimmasta päästä. Titanissakin voi käyttää 4s akkua, mutta sitten säätimen vaihto on ainakin suositeltavaa. Perus ulkopyörijä motti on hyvä.
Jos perus titanissa on liian paljon muovia, löytyy minititan SE, jossa kaikki tarpeelliset osat metallia/ hiiltä. Hieno kone.
Ja sitten ne valmispakettien osat.. Suosittelen unohtamaan kaikki Alignin akut/ Zingzangzoo servot/ Gyroware 1000 gyrot, ja ostamaan osat erikseen. Kyllä nekin toimii mutta sitten annattaa miettiä haluaako ostaa kaikki osat uudestaan myöhemmin
-op-