Kirjoittaja Aihe: Purkuvastus  (Luettu 1651 kertaa)

Poissa juza

• Seniori torppari
Purkuvastus
« : 18 Lokakuu, 2011, 20:52:47 »
Joissain latureissa on mahdollista käyttää ulkoista purkuvastusta purkutehon lisäämiseksi. Mulla laturina icharger 1010b+ johon niitä etsin. Olen tässä muutaman illan laskeskellut vastuksia, etsinyt electroniikka kaupoista 50-100W tehovastuksia ja miettinyt sopivaa kytkentää oikean tehon/resistanssin saavuttamiseksi. Toisesta kaupasta löytyi vastukset, toisesta sopiva alumiinikotelo. Jätin toistaiseksi tilaamatta. Lueskelin laturin ohjetta ja siinä sanottiin että laturi ohittaa sisäisen purkutehorajan 30 sekunniksi ohjelman alussa että lamput syttyvät ja saavuttavat resistanssin joka niissä on palaessa. Ajattelin sitten kokeilla ihan normi auton 12v H4 polttimolla. Jos vastus liian pieni tai suuri niin laturi tiputtaa purkutehon 30sec jälkeen. 3S lipolla yksi 55w halogenilanka oli sopiva ja 6S lipolla H4 lampun langat sarjaan kytkettynä oli sopiva kuorma. Molemmilla kytkennöillä sai purettua noin 5A virralla akun tyhjäksi. Tämä on todella suuri muutos siihen 1,2A verrattuna jonka laturin ilman ulkoista kuormaa purkivat 6S akusta. Alumiini kotelo + tehovastukset olisivat maksaneet noin 50€.
Millasia purkuvastuksia muut mahtaa käyttää?

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Vs: Purkuvastus
« Vastaus #1 : 18 Lokakuu, 2011, 21:02:17 »
Joissain latureissa on mahdollista käyttää ulkoista purkuvastusta purkutehon lisäämiseksi. Mulla laturina icharger 1010b+ johon niitä etsin. Olen tässä muutaman illan laskeskellut vastuksia, etsinyt electroniikka kaupoista 50-100W tehovastuksia ja miettinyt sopivaa kytkentää oikean tehon/resistanssin saavuttamiseksi. Toisesta kaupasta löytyi vastukset, toisesta sopiva alumiinikotelo. Jätin toistaiseksi tilaamatta. Lueskelin laturin ohjetta ja siinä sanottiin että laturi ohittaa sisäisen purkutehorajan 30 sekunniksi ohjelman alussa että lamput syttyvät ja saavuttavat resistanssin joka niissä on palaessa. Ajattelin sitten kokeilla ihan normi auton 12v H4 polttimolla. Jos vastus liian pieni tai suuri niin laturi tiputtaa purkutehon 30sec jälkeen. 3S lipolla yksi 55w halogenilanka oli sopiva ja 6S lipolla H4 lampun langat sarjaan kytkettynä oli sopiva kuorma. Molemmilla kytkennöillä sai purettua noin 5A virralla akun tyhjäksi. Tämä on todella suuri muutos siihen 1,2A verrattuna jonka laturin ilman ulkoista kuormaa purkivat 6S akusta. Alumiini kotelo + tehovastukset olisivat maksaneet noin 50‚.
Millasia purkuvastuksia muut mahtaa käyttää?
mun purkuvastuksessa on 2 roottoria, se pitää aikamoista pärinää ja pyörii taivaalla ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa hessu63

• Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Purkuvastus
« Vastaus #2 : 18 Lokakuu, 2011, 21:56:47 »
Esim Biltema H4-POLTTIMO 24V 75/70W 3,99 €