Kirjoittaja Aihe: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit  (Luettu 54587 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #50 : 11 Tammikuu, 2012, 21:31:42 »
Toi hiilari tuntuu tykkaavan rundeista.. joskus kokeilin pienilla rundeilla ( 10 000 ) jotta sais metelia pienemmalle mutta paras tulos tuntuu tulevan kun vetaa taysilla eli mulla 27 000 rundii.. ei tarvii naon puolesta hioo ollenkaan..

1.5mm hiilaria oon nyt ajanut 1.5mm ja 1.9mm terilla 2mm/sekuntti eli 120mm/min .. aina lapi asti.. harvemmin kiire nopeampaan, hyva jalki ja terien sailyminen tarkeampaa mulle.

Muovia vedan pienilla rundeilla about max 5 millia kerrallaan ( pommia ) ..koneen softa suosittelee nakojaan 10mm sekunnissa.. Mukana tulleessa softassa valmiit suositukset eri terille ja matskuille..

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #51 : 11 Tammikuu, 2012, 21:57:21 »
Mulla on työn alla projekti "harjaton moottori ajamaan jyrsimen karaa", joten enköhän mäkin jossain vaiheessa pääse tuonne 30k keippeille kiekoissa. :)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #52 : 11 Tammikuu, 2012, 22:00:10 »
Mulla on työn alla projekti "harjaton moottori ajamaan jyrsimen karaa", joten enköhän mäkin jossain vaiheessa pääse tuonne 30k keippeille kiekoissa. :)

Pitaa olla sitten heli motti!  ;D

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #53 : 12 Tammikuu, 2012, 20:11:00 »
No kun ollaan noin pienissä terissä, niin alumiinin kanssa on muistaakseni halk. 3mm terällä n. 30 000 r/min (kovametallinen) Syöttöä voi laittaa 2000-3000mm/min 1mm lastuvahvuudella. Riippuen terän pitimestä. Timantti kun on niin kova aine, niin sille voi ja pitääkin antaa niin paljon kuin koneesta löytyy. Mututuntumalla timantille voi antaa 3x enemmän lastuamisnopeutta kuin kovametallille, riippuen tietysti vähän kaikista parametreistä ja koneen rakenteesta.

Jos hiilaria työstää D1mm terillä ja kiekkaa on alle 10 000 r/min, niin syötön on pakko olla pieni, koska terä ei ehdi lastuta kunnolla ja sitten se menee poikki isolla syötöllä (tietysti) ;D
Kokeilemalla sen tietysti oppii, mutta kun tietää mistä lähtee kokeilemaan, niin se auttaa paljon.

Mie oon alumiinia paljon työstäny, mutta ei ole niin paljon kokemusta hiilarista, muuta kuin poraamisen merkeissä.

Toivottavasti näistä minun jutuista on jotaki apua :)
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2012, 20:25:14 kirjoittanut Fillarimies »
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #54 : 12 Tammikuu, 2012, 20:21:05 »
Tuommoisesta Kosy 3 A5 koneesta pyysin tarjousta 5 vuotta sitten rensiltä ja 4250 € maksoi pölysuojan kanssa (pleksikoppi ympärille) Liikealueet: 220 x 160 x 108mm
Jos samaisesta koneesta halusi enemmän liikkeitä niin hinta kasvaa:

KOSY 3  A4    310 x 260 x 108 mm (X, Y, Z)   €    5.680,-
-läpimenokorkeus  n. 60 mm

KOSY 3  A3   520 x 310 x 108 mm  (X, Y, Z)     €    6.480,-
-läpimenokorkeus  n. 100 mm

Tuohon päälle ne kauppaavat vielä surfcam työstöratojen luontiohjelmaa n. 5000€ hintaan. Ohjelma on kyllä hyvä ja olen itse surfCAM käyttänyt. MasterCAM ois tietysti parempi ja selkeämpi, mutta veikkaan, että maksaa vielä enemmän.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #55 : 12 Tammikuu, 2012, 20:32:27 »
Toi mun on just toi KOSY 3  A3 mutta "Spezial" malli.. vahvemmilla syotteilla ja kiinnikkeilla ym. Ostin myos ton automattisen teranpituusanturin.   Ollut mainio..

Sen mukana tulee nccad perus softa joka on ok 2d hommiin.. 3D puuhastelussa jyrsin radat on alkeelliset ja hermot menee..

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #56 : 13 Tammikuu, 2012, 01:15:52 »
Se terän pituuden automaattinen mittaus on kyllä kieltämättä kätevä. Onkos se renishawin valmistama?
Itellä on himottanu joku tuommonen pieni cnc-jyrsin jo pitkään, mutta ei anna talous periksi. Kyllä sille sitten pitäs olla jo jotakin kaupallista käyttöä, että kannattaa alkaa laittaan. Lottovoittokin kelpaa ;)
Ottaako tuo kone vastaan aivan normaalia G-koodia?
Mietin vaan, että muistaakseni mastercamin demoversiosta saa jonkupätkää koodia ulos, niin silloinhan voisi tehdä 2.5 akseliajoakin näppärästi. Toki 3-akselin ajo ois aina plussaa.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #57 : 13 Tammikuu, 2012, 01:46:49 »
Se terän pituuden automaattinen mittaus on kyllä kieltämättä kätevä. Onkos se renishawin valmistama?
Itellä on himottanu joku tuommonen pieni cnc-jyrsin jo pitkään, mutta ei anna talous periksi. Kyllä sille sitten pitäs olla jo jotakin kaupallista käyttöä, että kannattaa alkaa laittaan. Lottovoittokin kelpaa ;)
Ottaako tuo kone vastaan aivan normaalia G-koodia?
Mietin vaan, että muistaakseni mastercamin demoversiosta saa jonkupätkää koodia ulos, niin silloinhan voisi tehdä 2.5 akseliajoakin näppärästi. Toki 3-akselin ajo ois aina plussaa.

Ei hajuakaan kuka tehnyt..  Omanaan Kosy myy.. älyhän siinä on tossa samassa controlli laudassa ja anturi on tollane nastatyppinen kytkin. Näkyy tossa kuvassa. Tommonen siniharmaa palikka josta lähtee johto.. tossa pöydän vasemmassa reunassa.

G koodia syö joo..

Tossa on myös liitäntä U akselille jos haluu pientä kääntö pöytää.. ja teränvaihto sydeemit myös mutta ne makso mustaakseni toista tonnia. sillä rahalla vaihdan terän itse..


Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #58 : 13 Tammikuu, 2012, 04:19:57 »
G-koodia, hyvä. M08/09 komennon taakse vois laittaa vaikka imurin kun tuo hiilari on makiaa hengitysteille.
Löysin hyvän videon noista eri terien purevuudesta hiilariin:

Tuosta videosta tulee heti mieleen, että on syytä olla pölynpoisto kunnossa tuossa vehkeessä. Lähtee tuota tavaraa sen verta vauhdilla että....
Terät kyllä vaihtaa kotihommissa itse.
Mitäs nuo puunjyrsintä vehkeet ottaa parhaimmillaan kierroksia?
Jos joku näistä koneista tosissaan vielä innostuu niin haas DT-1 sai muistaakseni 30 k€ uutena. Tällä alkas jo tekemään vaikka ja mitä. Vauhtia riittää:

Ekana tulee mieleen tuosta koneesta, että saa varmaan vaihtaa melko usein noita työkalunvaihtajan tartuntakynsiä ;D
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #59 : 13 Tammikuu, 2012, 08:48:01 »
Tuosta videosta tulee heti mieleen, että on syytä olla pölynpoisto kunnossa tuossa vehkeessä. Lähtee tuota tavaraa sen verta vauhdilla että....
No kai se tavara lentää, kun noin suurilla terillä ja kovilla kierroksilla painetaan menemään. :) Taitaa olla aika raju ilmankiertokin tuolla tilassa pölyn lentoreiteistä päätellen. Mulla meininki näyttää täysin toisenlaiselta, kun jyrsin hiilaria matalilla kierroksilla ja pienellä terällä. Leikkuurailon reunoille nousee pientä purua, eikä ilmaan lennä yhtikäs mitään (silmin havaittavaa).

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #60 : 13 Tammikuu, 2012, 09:13:51 »
Jep, ei siitä tommosta sotkua tuu. Kuvasta näkyy hyvin:



Tossa siis 1.9mm terällä 120mm/min

Tossa karan vieressä on vielä reikä pölynimurin letkulle ja mulla on harja viiksetkin mutta en niitä yleensä käytä.

JCA

  • Vieras
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #61 : 13 Tammikuu, 2012, 19:53:54 »
Asiaa vähän tällain sivuten, ollaan tätä meiän cnc -konetta rakennettu pari viikonloppua täällä koti verstaalla..





« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 20:05:22 kirjoittanut Johny »

Poissa Fillarimies

  • Pro torppari
  • ****
    • Nparts
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #62 : 14 Tammikuu, 2012, 00:03:04 »
No kai se tavara lentää, kun noin suurilla terillä ja kovilla kierroksilla painetaan menemään. :) Taitaa olla aika raju ilmankiertokin tuolla tilassa pölyn lentoreiteistä päätellen. Mulla meininki näyttää täysin toisenlaiselta, kun jyrsin hiilaria matalilla kierroksilla ja pienellä terällä. Leikkuurailon reunoille nousee pientä purua, eikä ilmaan lennä yhtikäs mitään (silmin havaittavaa).
Arvasin, että tartut tuohon terän paksuuteen. Pointtina oli kuitenkin noiden terien erinlaisuudet  ;)
Pääasiahan on, että saadaan semmosia palikoita kuin halutaan koneesta irti ja loput on sitten sitä ns. hifistelyä.
| Beam E4 | Rc-factory Flash | GWS E-starter | lentävä siipi + muita omatekeleitä |
Nparts

Poissa rha

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #63 : 04 Toukokuu, 2012, 21:07:36 »
Moro,

Hiukan omia kokemuksia..

Tämän ketjun pohjalta ja kamakazelta saaduilla lisärohkaisuilla tuli hankittua kiinaihme mallia 3040Z.

Käyttökokemusta ei ole vielä kovinkaan paljoa, puuta, alumiinia, muovia, lasikuitua ja hiilaria on tullut jonkin verran ajettua. Teriä on mennyt lähinnä muovilla, kun kierroksia tuli annettua ihan liikaa ja tarrasi terään ikävästi kiinni.   Alkuun oli myös ongelmia Y-akselin kanssa, mutta syyksi paljastui hiukan löysälle jättämäni servon akseliholkki. Niin ja tänään katkesi yksi johdin Z-akselin kaapelista.

Vesijäähdytystäkään en ole vielä ottanut käyttöön, kun ajot ovat olleet sen verran pieniä, ettei moottori ole lämmennyt juuri nimeksikään.

Pahimpana puuteena laitteessa on rungon suojamaadoituksen puute, varsinkin tässä mallissa, jossa moottorille ajetaan verkkojännite taajuusmuuttajan läpi. Suojamaadoitus tuleekin ehdottomasti lisätä runkoon.

Ajan konetta EMC:llä linuxin päältä, sen suhteen ei ongelmia. piirtelyitä QCAD:llä sitten pulautus dxc2gcode pythonhimmelillä gcodeksi. Pieniä heikkouksia tuossa dxf2gcode:ssa on, mutta ei haittaa, kun ottaa piirtäessä huomioon.

1.5mm hiilaria oon nyt ajanut 1.5mm ja 1.9mm terilla 2mm/sekuntti eli 120mm/min .. aina lapi asti.. harvemmin kiire nopeampaan, hyva jalki ja terien sailyminen tarkeampaa mulle.

Samoilla 1.9mm terillä ajoin hiilaria 1.1mm siivua, karassa kierroksia 24k ja yhden kappalen vedin nopeimmillaan 400mm/min ja jälki vaikuttaa erittäin hyvältä.

« Viimeksi muokattu: 05 Toukokuu, 2012, 13:25:40 kirjoittanut rha »

mikkis34

  • Vieras
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #64 : 08 Toukokuu, 2012, 23:03:37 »
Nyt rupee olevaan arvot likipitaen siina missa ne pitaakin... Luulisin etta hiilikuitu ei tarvitse edes jaahdytysta , ainoastaan jos polisee niin siihen... Olenko vaarassa?

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #65 : 04 Kesäkuu, 2012, 00:05:49 »
Nyt rupee olevaan arvot likipitaen siina missa ne pitaakin... Luulisin etta hiilikuitu ei tarvitse edes jaahdytysta , ainoastaan jos polisee niin siihen... Olenko vaarassa?

Vastataan ja kysellään samalla! :)

eli vastaus sulle on, että ei tosiaan tarvii mitään jäähdytystä hiilikuitu levy. Riitää kun imuroi pölyt pois.


Sitten vähän raporttia, että olen itsekin nyt testannut noita 2mm ja 3mm 'raastavia' teriä ja hyvin leikkaavat ja ovat huomattavasti edullisempia. En ole oikein vain oikein löytänyt työstöarvoja, jolla terät kestäis oikein mitään. Esim nyt teen quadin osia itselleni ja teriä meni tänään parin tunnin työstössä noin 5kpl (ehkä 2metriä työstöä) - millasia työstö metrejä/senttejä olette saaneet terällä - esim noi liila kauluksiset joita tässä olikin aikaisemmin?

Tässä vielä kuva mun uudesta setupista - paljon parempi teema mach3: seen löytyi netistä - tässä on kunnon kokoinen kuva ja uudella näytöllä saa selvää vähän kauempaakin :) Tykkään erityisesti tosta windows maisesta käyttökokemuksesta. Pitää vielä optimoida jotenkin ylhäällä (safe z zone) x ja y liike nopeammaksi niin sitten alkaa olla täydellinen setuppi! :)


Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #66 : 04 Kesäkuu, 2012, 02:26:20 »
rundit niin alas kun voi.. kokeilemalla löytyy tietty paras.  Ja kai sä leikkkaat koko alueen loppuun? eli siis eka kärkiosa tylsäksi ja sit pudotat z:taa ja taas "uudella" pinnalla lisää?

Vesi auttaa myös.. koneista pedin kokoinen allas ja laita muutama milli vettä niin jäähtyy eikä pölise sitä vähääkään.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #67 : 04 Kesäkuu, 2012, 07:48:24 »
Jotenkin tuntuu siltä, että jos siihen hiilikuitusotkuun heittäisi vielä vähän vettä sekaan, olisi käsissä/koneessa sellainen kaikenvärjäävä lieju, etten halua edes ajatella sitä sotkua! :D On todella näppärää kun kuivan työstömurun voi imuroida pois.

Mä painelen hiilikuitua niin suurilla rundeilla kun koneesta irtoaa (alle 10k varmasti) ja noin 400mm/min. Samankaltainen 2mm terä kuin tässä säikeessä aiemmin oli kestää aika mukavasti. Paha arvioida metrejä, tosin... Kyllä sillä quadin runkolevyt leikkaa ja vielä toisetkin päälle. Tuo jkkmobilen vinkki koko terän työstävän alueen loppuunkäyttämisestä onkin aika hyvä! Pitää joskus kokeilla, kun sattuu eteen sopiva työstökohde. Terähän pitää työntää sen pari milliä levystä läpi "pöytään", että saa leikattua tuoreella pinnalla.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #68 : 04 Kesäkuu, 2012, 08:46:15 »
rundit niin alas kun voi.. kokeilemalla löytyy tietty paras.  Ja kai sä leikkkaat koko alueen loppuun? eli siis eka kärkiosa tylsäksi ja sit pudotat z:taa ja taas "uudella" pinnalla lisää?

Vesi auttaa myös.. koneista pedin kokoinen allas ja laita muutama milli vettä niin jäähtyy eikä pölise sitä vähääkään.

Täällä porukka on ajanut niillä terillä täysilläkin - onko se siis ihan väärin? Ajattelin itsekin, että vois koittaa vetää ihan minimi kierroksilla niin ehkä se kestäis enemmän. Nyt on puru vähän kuumaa heti kun terä vähän tylsyy...

En ole ajanut kun terän alkupään, mutta olen säästänyt 'tylsät' terät, jotta voin myöhemmin katkaista ja koittaa saa tehtyä jonkin näköisen teränpään jolla pääsee levyn läpi. Nimittäin mulla on levyn alla puulevy enkä voi mitenkään painaa tätä puulevyä ihan sohjoksi hinkkaamalla syvemmältä. Onko ideoita mikä toimisi paremmin jos haluaa laskea z alemmas eikä haluu ruveta leikkaamaan laikalla teriä?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #69 : 04 Kesäkuu, 2012, 08:54:36 »
Minakin ajelin taysilla mutta huomasin etta kulutus on hitaampaa pienemmilla rundeilla.. myos hartsi purse pienenee kun on vahemman lampoa.

Jos aluslevyna on kovaa puuta niin z:taa ei voi laskea.. kaytan isoissa sarjoissa tommosta protomatskua eli tosi pehmeeta puristettua puuta.. en nyt muista sen nimea mutta cnc kone firmat myy sita.. kallista tosin.




Poissa chevy55

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #70 : 06 Kesäkuu, 2012, 10:39:18 »
Hyvännäköisiä laitteita väellä täällä. Ajattelinpa osallistua jutusteluun myös..

Olettekoi ajellut paljoa ohuilla terillä? Siis ohuemmilla kuin ne piirilevyn jyrsintään tarkoitetut 1.8-1.9mm terät.

Tuli eilen nykerrettyä cnc jyrsimellä viitisen tuntia 1.2mm hiilikuitulevyä 1.2mm terällä. Kuvauskopterin kameratelineitä tehtailen.
Tuon sivuston telinetta olen hieman apinoinut: www.powerframe.de ja sieltä kohta "Kamerahalterungen mit aktivem Nick- / Roll Ausgleich"

Teriä meni kaikenkaikkiaan viisi kappaletta. Yksi meni omaa hölmöyttä syöttöarvoja hakien ja muut taisivat vain kulua loppuun.

Neljättä terää katkoessani piti tulla koneen äärelle ja tilata samoja teriä lisää. Ne ovat suorastaan pilahintaisia ja siksi ajattelinkin vinkata, jos joku muu tarvitsee teriä edullisesti.
Postikulutkin sisältyy hintaan: http://www.suntekstore.com/goods-14002060-10pcs_carbide_pcb_end_mill_12mm.html

Tuli tilattua heti 4 pakettia lisää, kun noita telineitä pitää tehdä useampi kollegoille.

Toinen juttu , mikä tuli mieleen levyn kiinnityksestä. Olen käyttänyt levyn alla joko vaneria tai depronia, ettei tule ajettua terää pöytään. Levyjä jyrsiessäni laitan pari kymppiä terää alle levyn alapinnan, että se leikkaa varmasti läpi. Levyn kiinnitys kaksipuoleisella teipillä välimateriaaliin ja se kaksipuoleisella teipillä kiinni jyrsimen pöytään. Pitää kuin tauti eikä tarvi murehtia levyn liikkumisesta jyrsinnän aikana. Ainoa hankala juttu on teippien poisto leikatusta materiaalista ja pöydästä hommien jälkeen.


Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #71 : 06 Kesäkuu, 2012, 11:32:01 »
Mä olen käyttänyt kaksipuolista teippiä vain kaiverrustöissä, joissa levyn pitää olla täsmälleen tasaisesti koneessa. Vähän arvelluttaa, miten teippi jaksaa pitää osan sijoillaan kun terä vetää sitä jyrsiessä ylöspäin. Läpijyristtävät levyt olen kiinnittänyt nurkista clampeilla. Tämän tavan ongelma on levyn taipuminen ja kohaminen keskeltä. Eli clamppien kohdalta/läheltä jopa aluslevy painuu puoli milliä kasaan (käytän lastulevyä, ei ehkä paras mahdollinen pehmeytensä takia), keskeltä levy nousee puoli milliä irti aluslevystä. Lisähankaluutena irtoavista kappaleista pitää aina pitää kiinni ja mahdollisesti poistaa ne pikaisesti, ettei leikkuujälki "repeä" tai irto-osat joudu terän tielle myöhemmin.

Mitä kaksipuolista teippiä käytät? Ilmeisesti leveässä rullassa? Voisi kokeilla teipata levy vaneriin kiinni ja sitten ruuvata vaneri pöytään.

Poissa chevy55

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #72 : 06 Kesäkuu, 2012, 14:15:56 »
Jotain maton asennuksiin käytettävää teippiä tämä on. Keltainen suojapaperi kerrosten välissä.
Mulla on paria eri leveyttä, toinen muistaakseni 20mm ja toinen 30mm.

Tuo teippi pitää uskomattoman hyvin ja se huono puolihan on, ettei meinaa irrota..

Tuossa hiilikuidun leikkuussa minulla on ristileikkuuteriä (diamond pattern), ei nosta kappaletta ylös muttei toisaalta poista leikkuupuruakaan kovin hyvin. Tarvitaan imuria avuksi.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #73 : 06 Kesäkuu, 2012, 17:55:05 »
Mulla on koko pöytä tännä uria, johon pistää kiinnittimiä (tulivat mukana) levylle. Pysyy hyvin eikä liiku koskaan - ei ole myöskään mitään irrotus ongelmia eikä keskeltä nouse jos hyvin asentaa. Mielestäni teippi on siitä huonoa, että vaikea saada puhtaaksi ja pitää huonommin kun kunnon kiinnikkeet jotka ruuvaan kiinni.

Poissa kamakaze

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0011
Vs: Kamakakazen CNC konerakentelut + CNC työstövinkit
« Vastaus #74 : 06 Kesäkuu, 2012, 22:43:21 »
No niin sain työkiireiltä vihdoin aikaa pistää läjään tämän muutama viikko sitten tekemäni rungon:


Olen tosi tyytyväinen siihen, että sovittamista osissa ei ollu oikeestaan mitään. Kuten olen aikaisemminkin mainostanut niin toi hiilari on niin tautisen jäykkää, että tosta tuli tosi tukeva vaikka jätin useita alkuperäisen vahvike osia tekemättä/asentamatta kokonaan, jotta saan paremmin tilaa työskennellä.

Nyt pitää vielä tehdä teline tohon alle niin hyvä siitä tulee :)

Niille jotka ihmettelee mikä toi tökkeli tossa on niin se on jatkovarsi, jotta saan FPV kopterin videolähettimen mahdollisimman kauas rungosta.
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu, 2012, 22:51:41 kirjoittanut kamakaze »