Myös mun kokemusten mukaan 3mm on todella järeää tavaraa. Hankala keksiä montaakaan käyttökohdetta näissä kopterihommissa niin paksulle jöötille. Jos ei sitten tee runkoa vaikkapa yksikerroksisena...
Mä käytän rakenteluissani pääsääntöisesti 1,6mm ja 2,1mm levyjä. 1,3mm tavarasta tulee tehtyä sellaisia osia, joissa ei kaivata vääntölujuutta. Esimerkiksi quadin ja heksan landarit tein ohuemmasta, koska pieni jousto on pelkästään hyvästä ja ovat rakenteeltaan eräänlaisia kolmiokehikoita, joka jo itsellään kasvattaa jäykkyyttä. "Torppasin" uuden heksan työhuoneessa ja yksi landari taittui keskeltä 90 astetta sivuun - mutta ei murtunut! RealCompositen tavara on siis selvästikin hyvää settiä.
Muakin kiinnostaa tuo, että minkä kokoisia kappaleita teippi jaksaa pitää paikallaan. Tämä tietysti riippuu täysin terästä ja työstönopeudesta, joten ei auta kuin kokeilla itse.
Clamppeja pitäisi teettää jossain riittävän paksusta alumiinista tms. lisää. Tarve olisi etenkin vähän pidemmille puristimille, joilla voisi painaa kappaleen keskeltä levyä alas, vaikka kiinnitysruuvit ovat reunalla. Myös koko kappaleen yli ulottuva kummastakin päästä ruuvattava clamp voisi olla näppärä.
RealCompositen levyt ovat sen verran isoja, että mahtuvat aivan juuri ja juuri koneeseeni (kiinalainen CNC3040). Yleensä. Heidän leikkaustoleranssit "A3-kokoiselle" levylle ovat sen verran kronkelit, että välillä levy mahtuu koneeseen helposti, välillä ei edes melkein. Levy sinällään toki mahtuu pöydälle, mutta kiinnitysclamppia ei saa enää sovitettua reunan yli. Teippikiinnitys auttaisi tähän.