Joo, tuli vierailtua ekaa kertaa Henttaalla ja ei tuntunu kopterit pitävän siitä paikasta (minä kylläkin pidän).
Paikalla lentämässä oli myös Jerkku, Eelis ja Marcus. (Jerkun ja Eeliksen lennosta tulee videoo kunhan juutuubi lataa valmiiksi).
450:stä ilmeisesti korkkas gyro ennen ekaa lentoa. Spool-upissa perä vaan pyöri ihan niin kuin kopterissa ois ollut mitättömän pienet perälavat. Hmmm.
Sitten toi 600NP, Lensin sillä pari tankillista röpöttäen ja olipas se vaikea säärtää tänään. Eilen se lensi tosi hyvin ja pysyi säädöissään hienosti.
Sitten kolmannella tankillisella kopteri yht'äkkiä keikahti sivulleen ja yritin saada sitä läjään vaan totesin holdin fixummaksi joten nykäsin sen päälle ja yritin saada kopterin alas suht fixusti. Tupshtihan se alas hankeen (onneksi aika pehmeää) no 15cm päähän harjateräsläjästä.
Ihmettelyn aihetta riitti ja epäilys oli, jotta yks linkki ois pettänyt. Ainoastaan hajos se yksi linkki ja toisen lavanpitimien linkkipallo poikkes ja stabbarin tanko vääntyi vähän. Nämä vaihtoon ja se ois siinä.
Kotona olen tutkinut asiaa hiemna lisää ja löysin syyn tuolle väkivaltaiselle kopterin keikahtamiselle ja vaikealle säädettävyydelle... Otin kotona äänenvaimentimen irti ja... Männästä puuttuu palasia!!!
Kopteri keikahti aika vauhdikkaassa mutkassa taivaslentoa tehdessä ja nyt myöhemmin ajatellen tuntuu ihan järkeenkäypältä, että kun se oli niin kyljellään ja moottorista loppuu veto 'kuin seinään' niin kyllähän se keikahtaa. En kylläkään tiedä moottorin äänestä mitään tuon tapahtuman aikana, kun oli 'jonkun verran tekemistä' tikkuja heilutellessa.
Ilmeisesti ens viikonloppuna saan sisäänajaa 'uutta' konetta
Mäntä ja sylinteriputki tilattu. Männänrengas on jo laatikon pohjalla.
Onkos mielipidettä laakerien vaihdolle, pitäiskö tehdä nyt vaikka eivät olekkaan kovin vanhat?