Kirjoittaja Aihe: Espoo(henttaa..)  (Luettu 467305 kertaa)

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #100 : 10 Toukokuu, 2008, 22:11:52 »
Huomena lennättämään?

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #101 : 10 Toukokuu, 2008, 22:16:38 »
Mä aattelin saapua paikalle, jos sinne nyt on jotain tulossa. Jannekin ehkäpä tulee? Toivottavasti ei tuulisi kauheasti niin saisi vähän tiimaa enempi...

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #102 : 10 Toukokuu, 2008, 22:57:01 »
Voishan sitä vaikka raahautua paikalle...
Ilmatieteenlaitoksen sivustom mukaan tuulee reilusti.  :(
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #103 : 10 Toukokuu, 2008, 23:01:05 »
Mihis aikaa ajattelitte saapua? Itse ajattelin tulla siinä aamusella, 11-12.00 aikoihin ehkäpä? Täytyy kyllä kattoa aamulla tarkemmin.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #104 : 10 Toukokuu, 2008, 23:25:50 »
Tuo klo 12:00 vois olla ok aika.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #105 : 11 Toukokuu, 2008, 01:09:34 »
me too...

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #106 : 11 Toukokuu, 2008, 10:08:14 »
Pahan näköinen tuuli, tyyntyisiköhän tuo illaksi, jos sitä kokeiliskin silloin?

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #107 : 11 Toukokuu, 2008, 11:13:50 »
tulen paikalle noin kello 1.

-

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #108 : 11 Toukokuu, 2008, 11:31:53 »
jep, mä lähden täältä himasta siin kahdentoista aikoihi.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #109 : 11 Toukokuu, 2008, 17:24:17 »
Pari videota tältä päivältä:

240 megaa

  295 megaa

Täytyy lähtee tästä vielä takasin lennättämään pariksi tunniksi!

Lataa tuolta http://www.free-codecs.com/ffdshow_download.htm tai tuolta http://www.download.fi/video_ohjelmat/videocodecit/divx_3_codec.cfm mpeg4 codec jos videot ei muuten näy.
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2009, 22:06:32 kirjoittanut juza »

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #110 : 11 Toukokuu, 2008, 22:35:52 »
Yep... looks like my Raptor (2nd video).

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #111 : 11 Toukokuu, 2008, 23:21:55 »
Hyvännäköistä videota, hyvällä laadulla!

Paljon vaikuttaa tietenkin se että et pukkaa noita Juutuubiin, joka pakkaisi ne piloille.

-

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #112 : 14 Toukokuu, 2008, 09:28:21 »
Onkos ketään tulossa tänään kentälle.Toivottavasti ei ala
tuulemaan liikaa.Kaverin kanssa ollaan menossa joskus illalla.

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #113 : 14 Toukokuu, 2008, 10:03:37 »
Jaahas, pitäsköhän sitä yrittää tänään ehtiä testaamaan käynnistyykö se Vario enää... pitää vaan etsia muut vermeet jostain...

nimimerkillä, missä mun lähetin on?

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #114 : 14 Toukokuu, 2008, 10:13:01 »
No niin mukaan vaan.Pasi nähdään kunnon kopteri.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #115 : 14 Toukokuu, 2008, 16:58:45 »
me too, 17.30-xxx

Poissa pasisalminen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #116 : 14 Toukokuu, 2008, 19:11:05 »
Hahhaaa, en oo vieläkään löytänyt lähetintä... ja eiku varastoa siivoomaan :)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #117 : 15 Toukokuu, 2008, 10:17:18 »
Ajattelin mennä tänään kokeilemaan uudistunutta Rapukkaa.

Mahdollisesti 17:30 -->

Lähteekö joku mukaan?

-

Poissa martevuo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #118 : 15 Toukokuu, 2008, 10:25:30 »
tuunvarmaanihmeeteleeeik öolerarittavaakunkaikkio nkirjotettuyhteen:P

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #119 : 15 Toukokuu, 2008, 11:11:49 »
me too
This sentence no verb.

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #120 : 15 Toukokuu, 2008, 11:26:10 »
just wondering...
I have the TT .50 engine in my Raptor. It has run through maybe 3/4 gallon of fuel, so it's still in breaking-in phase.
It's not possible to run it as rich as I'd like, because then the engine stalls and dies.
Also, with a cold engine I need to keep on the glow plug starter for quite a long time, and engine RPM drops when I remove it. The fuel is 15 % nitro (should have bought higher nitro content but this is what I've got now).
The book says, use hotter plug for breaking in, and colder plug for less nitro.
I guess that means for me I should try a hotter glow plug. Does that make sense? Currently it's OS #8.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #121 : 15 Toukokuu, 2008, 12:51:11 »
It seems that this breaking in one of those most argued things all "mens" hobbies (In cars, motorbikes, RC). Some do it veeeeery thoroughly and some only couple of thanks on the rich side and then starting to leaning it gradually. Some discussion: http://www.runryder.com/helicopter/t407067p1/?highlight=breaking+in

I think you should monitor the temp of the engine. I just happened to buy an temperature meter which I can bring today to Henttaa. So if the temp is too high then richer. I think you should avoid high pitch climbs which put lots of load to engine. So try to stay with boring stuff  :P. But you already know this.

I could imagine that the problem with this plug is that new engine is tight. So it is running that well when its cold because of heat expansion/fitting of cylinder and piston and maybe even ignition timing (as it is colder). Buying hotter plug is one option, but atleast Jaska t was yeasterday buying OS 8 plugs and he is using TT engine, so they most likely work with his engine.

These are just thoughts. Others may/will comment on this :)

-

Poissa martevuo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #122 : 15 Toukokuu, 2008, 14:02:02 »
just wondering...
I have the TT .50 engine in my Raptor. It has run through maybe 3/4 gallon of fuel, so it's still in breaking-in phase.
It's not possible to run it as rich as I'd like, because then the engine stalls and dies.
Also, with a cold engine I need to keep on the glow plug starter for quite a long time, and engine RPM drops when I remove it. The fuel is 15 % nitro (should have bought higher nitro content but this is what I've got now).
The book says, use hotter plug for breaking in, and colder plug for less nitro.
I guess that means for me I should try a hotter glow plug. Does that make sense? Currently it's OS #8.


what time would be good to meet? lets see if we re going to buy you this redline ;) just kidding.. lets tune it first


sadekuva lisätty

« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2008, 14:09:23 kirjoittanut martevuo »

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #123 : 15 Toukokuu, 2008, 15:01:11 »
OK, thanks for your comments! Yes, I haven't been too paranoid about breaking in procedure. For example, in no way would I invest in a gallon of fuel just to break in this cheap motor. I consider it sort of "semi-disposable", it's my first nitro engine, where I am allowed to make stupid beginner mistakes. But if it works, I'll fly it for a while, it seems to be quite fuel efficient (Joni already commented that it must be too lean since it eats so little fuel, but the needle setting seems to be on the edge where it works at all).
My main concern is that it drops out in flight, my autos are still a bit flaky, as proven on Sunday. Also, there is still too much water in Hentta  ::)
Buying a better motor would be within the budget, absolutely no hesitation if I don't get the stock motor set up so that it's reliable. But, otherwise do I really need it? There is quite a bit of "smooth flying" that I plan to learn, before going into the "edgy" 3D territory where power is a must. And the less fuel it consumes (and the cheaper fuel), the more I'll fly it.

I'm planning to show up in Hentta today 17.30 (maybe a bit later, depending on traffic). Joni, if you could have a look, that would be great!
Most of the other issues you mentioned have been fixed, if I didn't overlook anything.
« Viimeksi muokattu: 15 Toukokuu, 2008, 15:03:10 kirjoittanut mnentwig »

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #124 : 15 Toukokuu, 2008, 15:03:12 »
Tulen varmaan kanssa paikalle. Sää vaikuttaa huonolta. Olin juuri Hyvinkäällä ja siellä alkoi puolen päivän jälkeen satamaa vuorotellen vettä/räntää/rakeita.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3182 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2012, 15:19:01
kirjoittanut eriks
140 Vastauksia
50105 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Joulukuu, 2014, 10:30:44
kirjoittanut Hayabusa
4 Vastauksia
30457 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2021, 21:05:06
kirjoittanut Gemmi
7 Vastauksia
3153 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2015, 19:54:05
kirjoittanut patse
1 Vastauksia
3209 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2015, 10:18:33
kirjoittanut Tomppa_1