Kirjoittaja Aihe: Espoo(henttaa..)  (Luettu 462750 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #625 : 16 Huhtikuu, 2009, 17:00:07 »
Missäs tuo röylä on?

*Cliks*

Eilen tuli käytyä siellä ja oli hyvä paikka. Vesivahingon riski on paljon pienempi kuin Henttaalla. Maanomistajalta on saatu lupa, joten ainoana riskitekijänä on joku lähistöllä asuva tyyppi joka on ennen valittanut meluavista harrastuksista. Ilmeisesti purjelentäjät vetävät myös jollain mönkijällä joskus tuolta pellolta ja heillä on etuajo-oikeus koska olivat luvan kysyneet ennemmin. Etäisyyttä tähän paikkaan on kuitenkin kohtalaisesti.

Jaska t tai Tommi voisi laittaa tuohon lennätyspaikka threadiin lisätietoa. Mulla ei ollut oikeuksia siihen kommentoida.


Suuntaan nyt Röylän suuntaan lennättämään.

-

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #626 : 17 Huhtikuu, 2009, 09:28:40 »
Eipä Röylässä ollut eilen 14-16 ketään muuta, kun minä ja Maanomistajan serkku kävi turisemassa.

Tänään taas Röylään ennen klo 16.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

olijchr

  • Vieras
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #627 : 17 Huhtikuu, 2009, 11:21:22 »
Tervehdys kaikille!

Onko Röylässä joku aikarajoite milloin sielä saa lennätellä? Oisko tänään joku menossa sinne (sää varauksella) joka osaa/haluaa auttaa kopun säätämisessä?

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #628 : 17 Huhtikuu, 2009, 11:32:53 »
HUOM.TÄNÄÄN.17.04.09.EI SAA MENNÄ RÖYLÄÄN LENNÄTTÄMÄÄN.

Asiat ovat nyt auki.Yksi valitus,on tullut.Vieressä oleva talo metsän
takana.Menemme tänään Tommin kanssa keskustelemaan asiasta,
maanomistajan,ja hänen serkun kanssa.Ilmoitamme täällä sitten,
miten paikan kanssa käy.Ehdottelemme heille lento aikoja.

KIELTO.ON SITTEN EHDOTON EI SAA MENNÄ.

TERVEISIN.Rc-Kopterit ry.Hallitus

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #629 : 17 Huhtikuu, 2009, 11:44:30 »
Röylä nyt ei ole vielä mikään 100% virallinen paikka. Lupa on olemassa, mutta silti tässä vielä ollaan varovaisia. Jos yhdestäkään lähi talosta tulee valitus, koko lennätys paikka loppuu siihen. Siellä voi toki käydä jos tietää olevansa varmasti oikealla pellolla. Lennätys aikoja voi jokainen itse miettiä koska voi lennättää. Tarkoitan että ei heti viikonloppu aamusta mennä klo 7:00 Tulevaisuutta ajtelle myös kesäiltoina voisi lennätystä rajoittaa loppumaan vaikka 20:00 Olen nähnyt että Henttaalla hajonneet kopterin osat heitetään jonnekkin myllätyn maan sekaan, tätä ei voi tietenkään Röylässä. Sinne ei saa jättää mitään roskia.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #630 : 17 Huhtikuu, 2009, 18:44:51 »
Olen nähnyt että Henttaalla hajonneet kopterin osat heitetään jonnekkin myllätyn maan sekaan, tätä ei voi tietenkään Röylässä.

Ei ole kyllä mielestäni kovin fiksua tehdä missään muuallakaan  ???. Niitä osia ei ole tarkotus heittää luontoon vaan toimittaa jätejärjestelmän hoidettavaksi. Jos ne jaksaa kantaa mukanaan kentälle niin pitäs jaksaa kantaa takasinkin.

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #631 : 19 Huhtikuu, 2009, 12:33:59 »
Onko tänään kukaan menossa Henttaalle? Foreca näyttää kyllä 9m/s tuulta.

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #632 : 19 Huhtikuu, 2009, 12:37:53 »
Menee päivä renkaiden vaihdossa,ja veneen laitossa.
Ei pääse.

Poissa Tommi

  • Lentäjä
  • Opetteleva torppari
  • **
  • Tommi Sunnarborg RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #633 : 19 Huhtikuu, 2009, 12:46:03 »
kylläkai sitä vois käydä tässä iltapäivällä edes koittamassa.
Thunder Tiger Raptor 90 ( O.S. MAX 91 SX. )
Thunder tiger Raptor 30 ( O.S. MAX 50 SX.)
Thunder Tiger mini Titan E325 3D
Futaba 7C 2.4Ghz FASST

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #634 : 19 Huhtikuu, 2009, 12:49:27 »
Muista ne uimalasit  ;)
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa Tommi

  • Lentäjä
  • Opetteleva torppari
  • **
  • Tommi Sunnarborg RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #635 : 19 Huhtikuu, 2009, 13:07:03 »
mulla on snorkkeli ja maski.
Thunder Tiger Raptor 90 ( O.S. MAX 91 SX. )
Thunder tiger Raptor 30 ( O.S. MAX 50 SX.)
Thunder Tiger mini Titan E325 3D
Futaba 7C 2.4Ghz FASST

Poissa Tommi

  • Lentäjä
  • Opetteleva torppari
  • **
  • Tommi Sunnarborg RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #636 : 19 Huhtikuu, 2009, 13:20:48 »
no niin,ajattelin että josko oisin henttaalla joskus klo:14.00.
Thunder Tiger Raptor 90 ( O.S. MAX 91 SX. )
Thunder tiger Raptor 30 ( O.S. MAX 50 SX.)
Thunder Tiger mini Titan E325 3D
Futaba 7C 2.4Ghz FASST

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #637 : 19 Huhtikuu, 2009, 13:31:27 »
Lähden kohta Henttaalle.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #638 : 01 Toukokuu, 2009, 11:11:53 »
Olisiko tänään kukaan kykenevä lähtemään Henttaalle? Olisi hyvä aurinkoinen suht tyyni ilma.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #639 : 01 Toukokuu, 2009, 20:08:20 »
Ei pyde, oli niin hieno sää tänään Ulliksella että promilleja on vieläkin veressä  ;)

Huomenna olisi tarkoitus mennä joko Henttaalle tai Röylään. Aivan sama kunhan vaan pääsee ajamaan.

-

ull3

  • Vieras
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #640 : 05 Toukokuu, 2009, 18:12:19 »
Hei!
Ensimmäistä kertaa tälle foorumille kirjoittelen ja ensimmäisenä haluaisin valottaa Henttaan muitakin lennätys paikkoja. Kummassakaan ei ole monelle autolle tilaa, mutta peltoa eli ilmatilaa löytyy.

Kumpikaan paikka ei ole kaukana ilmateitse nykyisestä savi mössö paikasta missä lennätetään nykyään.

Olen lennokki foorumilaisille näistä paikoista jo maininnut ja kerron tietoni myös täällä jos on kiinnostusta.

T.Olli H

Ps. Olisi yksi sähkö kopteri säätöjä vaille, olisiko halukkaita auttamaan pientä korvausta vastaan?

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #641 : 05 Toukokuu, 2009, 18:41:35 »
Terve Olli

Varmasti löytyy kiinnostusta uusille lennätyspaikoille siellä pääkaupunkiseudulla.
Ellei tieto mitään salaista ole, niin kerro ihmeessä hyväksi todetut paikat. Mikäli näiden mainitsemiesi peltojen käyttöön on vielä lupakin olemassa, niin homma paranee entisestään :)

Hei!
Ensimmäistä kertaa tälle foorumille kirjoittelen ja ensimmäisenä haluaisin valottaa Henttaan muitakin lennätys paikkoja. Kummassakaan ei ole monelle autolle tilaa, mutta peltoa eli ilmatilaa löytyy.

Kumpikaan paikka ei ole kaukana ilmateitse nykyisestä savi mössö paikasta missä lennätetään nykyään.

Olen lennokki foorumilaisille näistä paikoista jo maininnut ja kerron tietoni myös täällä jos on kiinnostusta.

T.Olli H

Ps. Olisi yksi sähkö kopteri säätöjä vaille, olisiko halukkaita auttamaan pientä korvausta vastaan?
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

ull3

  • Vieras
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #642 : 05 Toukokuu, 2009, 19:00:06 »
Siispä heti yleisön pyynnöstä avaudun ja tämä seuraavan tekstin olen kirjoittanut myös eräälle lennokki foorumille.(En tiedä onko tällä foorumilla mainostaminen sallittua..)¨

Asiaan: "Henttaalla asuneena voin kertoa että alue jossa on tällä hetkellä työmaata, ei ole viimeinen suikale peltoa. Henttaalle johtavaa tietä kun seuraa, siellä tulee työmaiden loputtua oikealle puolelle iso puhdas pelto minkä päällä lennätellä.

Tietä kun jatkaa vielä eteenpäin, tulee bussipysäkki josta on hyvä lähteä lennättämään.

Itse olen lennättänyt muutaman vuoden tuolla bussipysäkillä ja mielestäni aivan loistava paikka. bussi pysäkiltä joka on siis päättäri, on pudotusta pellolle muutama kolme metriä jyrkästi alas.

Isoille lentokoneille tai polttis vermeille en suosittele bussi pysäkkiä lähesten talojen takia mutta tuolla pohjoisella pellolla voi lentää vaikka kuu raketilla.

Peltojen pohjoispuoli josta jo puhuinkin, sinne pääsee autolla mutta kovin matalaa autoa en suosittele. Jokainen sitten parhaakseen näkee että kuinka pitkälle ja mihin jättää auton, siellä peltotiellä on vähän paikkoja missä kääntää auto.
Ohessa kartta, eli kun henttaalle tullaan, bussipysäkin kohdalla (ei ennen) vasempaan Välihenttaan tielle ja sitä niin pitkästi että usko kerkeää jo loppua, kyllä se pelto tulee sieltä. Kartan ns. keltaista tietä kun menee niin onnistuu.

Karttaan on myös merkitty tuo aikasemmin puhumani bussipysäkki ja vanha lennätyspaikka, Lukupuro

Tulipas tekstiä, mutta toivottavasti auttaa lähiseudun lennättäjiä.
Lupaa en pysty näille pelloille lennättämiseen antaa, en tiedä omistajan mielipidettä jos sinne monta kymmentä jätkää menee samaan aikaan lentämään. Omistajat on hyvin rentoa porukkaa ja itse olen ainakin saanut crossi pyörillä tuhota kotirauhaa luvan kanssa em.pelloilla."


Tekstistä tuli nyt hieman sekava, johtuen siitä että alunperin teksti oli lennokki porukalle ja siellä oli selityksiä kiitoradoista ja muista jutuista mitkä ei liity vispilöihin olleskaan.

Kuten aikaisemmin mainitsin, sekä bussipysäkillä ja pohjoisella pellolla on vaikeuksia saada autoa sopivasti hollille jos on tarve ladata auton akusta samanaikaisesti.



Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #643 : 10 Toukokuu, 2009, 15:06:29 »
Kova tuuli tänään. Jos illemmalla rauhoittuu ajattelin mennä ajamaan muutaman akun ja tankin.

-

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #644 : 10 Toukokuu, 2009, 20:11:24 »
Kävin aamupäivällä seitsemän akkua ajamassa. Sitten tuli muuta ohjelmaa. Nyt tuuli on rauhottunut ja äsken tuli sadekuuro samalla kun ilta-aurinko paistoi. Taidan tästä lähteä ajamaan crawlerilla lähimetsään/kallioille.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #645 : 10 Toukokuu, 2009, 20:23:07 »
Kävin ajamassa kolme akkua ennen sadetta. Oli jotenkin aivot väsyneet, kerran lipsahti selällään aika pintoihin vaikka ei ollut tarkoitus. Päätin lopettaa hyvän sään aikana. (kirjaimellisesti koska alkoi satamaan kotimatkalla)

-

Poissa Tommi

  • Lentäjä
  • Opetteleva torppari
  • **
  • Tommi Sunnarborg RC-Kopterit Ry
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #646 : 17 Toukokuu, 2009, 12:13:27 »
taidanpa käydä henttaalla, ulkoiluttamassa kopua ja koiraa, tossa 12.30->
Thunder Tiger Raptor 90 ( O.S. MAX 91 SX. )
Thunder tiger Raptor 30 ( O.S. MAX 50 SX.)
Thunder Tiger mini Titan E325 3D
Futaba 7C 2.4Ghz FASST

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #647 : 17 Toukokuu, 2009, 12:16:09 »
Mulla on kamat pakattuna ja lähden sinne kohta hajottamaan HK-450.

ull3

  • Vieras
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #648 : 17 Toukokuu, 2009, 13:26:01 »
Käyttekö edelleen sillä vanhalla paikalla lentämässä?
Onko kukaan käynyt noilla "uusilla" paikoilla henttaalla mistä aikaisemmin puhuin?


Poissa 0lli

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Espoo(henttaa..)
« Vastaus #649 : 17 Toukokuu, 2009, 14:03:24 »
Käyttekö edelleen sillä vanhalla paikalla lentämässä?
Onko kukaan käynyt noilla "uusilla" paikoilla henttaalla mistä aikaisemmin puhuin?

Kävin eilen siellä työmaan keskellä ajamassa muutaman akullisen. Rauhassa sai lennätellä, kun ketään muuta ei ollut paikalla. On vaan vähän turhan pölyistä.

Kävin joskus talvella katsomassa muitakin paikkoja ja varsinkin se kääntöpaikkana toimiva bussipysäkki vaikutti hyvältä. Olen muutenkin liikuskellut Henttaalla (asuin aikaisemmin Jukolanahteella), mutta auton kanssa olen käynyt kääntymässä vain siellä Väli-Henttaan tien päässä ja sekin oli talviaikaan, joten ei ollut toivoa päästä normaalilla henkilöautolla pitemmälle. Peltoa kyllä riittää eikä se työmaan alle jäänyt läntti ole todellakaan ainoa hyvä lennätyspaikka, varsinkaan sähkövehkeille.
Walkera X350 Pro, Parrot AR.Drone

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3153 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2012, 15:19:01
kirjoittanut eriks
140 Vastauksia
49512 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Joulukuu, 2014, 10:30:44
kirjoittanut Hayabusa
4 Vastauksia
30426 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2021, 21:05:06
kirjoittanut Gemmi
7 Vastauksia
3130 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2015, 19:54:05
kirjoittanut patse
1 Vastauksia
3188 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2015, 10:18:33
kirjoittanut Tomppa_1