Kirjoittaja Aihe: Kontronik Heli Jive 120+ HV  (Luettu 39278 kertaa)

Poissa SJo1

• Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kontronik Heli Jive 120+ HV
« Vastaus #25 : 24 Marraskuu, 2011, 19:54:53 »
Tohtori, Progdiskiä ei tartte ostaa välttämättä omaksi, voin lainata omaani:)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #26 : 24 Marraskuu, 2011, 20:43:09 »
Tohtori, Progdiskiä ei tartte ostaa välttämättä omaksi, voin lainata omaani:)

-Samppa

hyvä tietää jos tulee jostain syystä tarve :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #27 : 05 Joulukuu, 2011, 20:31:23 »
tosiaan hain tänään helijiven takas ja se on päivitetty ja testattu :) olis lähetti tuonu jo perjantaina mutta olin saksassa joten jäi...

ilmeisesti olivat tajunneet että kun ostaa ton hintasia sähköjä kepakkoon joutuu emäntää hieman lepyttelemään joten olivat laittaneet vielä joulusuklaat paluupostissa ;D

hyvin tuntuu saksalaisten homma toimivan :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #28 : 07 Joulukuu, 2011, 20:20:35 »
vahoo!!tänään postiloodassa kontronikin paketti!todella loistavasti toiminu tuo päivitys palvelu kuitenki!pointsit sinne!! 8)
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #29 : 11 Tammikuu, 2012, 22:41:19 »
ei taida tällä foorumilla olla tän homman aikasemmin tehneitä mutta koitetaan silti josko joku tietäis jotain...

vääntäkääs nyt mulle rautalangasta mitä toi KSA mode tarkottaa käytännössä (mitä nopari tekee erilailla)
mä osaan lukea mutta manuaali ei vastaa tohon kysymykseen tarpeeksi tarkasti.

helifreakissa on ihan hirvee häröpallo aiheita noista kontronikin noparin asetuksista ja ominaisuuksista ja niitä on nyt kahlattu ja oon aina vaan enemmän sekasin.

mulla on siis gobliniin tulossa HeliJive HV120+, scorpparin 4525-520LE ja V-Bar hoitamaan myös govin virkaa avitettuna hyperionin phase sensorilla (kaikki siis hankittu)

toi kontronikin lähestymistapa on vähintäänkin erikoinen ku on noita numeroituja modeja jne eikä asetuksia pääse ilmeisesti säätämään niinkuin haluaa...
mä en ole vielä noihin kikkareisiin laittanu sähköä ollenkaan kun ei ole koko kopteria mutta aina kun päätän että nyt mä opiskelen ton manuaalin ja foorumien kanssa tän asian ulkoa että mitä mikin tarkottaa iskee turnaus väsymys kun on yksinkertasesti niin huonosti selitetty noi hommat (mä haluan tietää mikä mikin tekee enkä vaan laittaa jotain KSA modea päälle tietämättä mikä se on)

ongelma on nyt se että MrMel joka noiden kanssa on pelleilly ja on tehnyt paljon videoitakin on sitä mieltä että tota moottoria ei voi ajaa kontronikin säätimellä siinä 8 modessa joka on siis ulkosen govin (kuten V-Bar) mode tossa uusimmassa helijiven v11 firmiksessä. kuitenkin 4. modessa (heli) se toimii ilmeisesti jos joku KSA modekin on kytketty... ::)

ei helevetti senthään :D :D :D nyt se iskee taas turnaus väsymys :D :D :D ei jaksa enää  :D :D :D

mikä tässä nyt on se pointti miksi se nopari toimii ton moottorin kanssa omalla govillaan mutta ei ulkosella? kuitenkin netissä on videoita missä siitä ajetaan sillä ulkosellakin >:( haluis vaan mieltää nää asiat valmiiksi ennenkuin on kopteri asetuksia vaille valmis nenän edessä...

kaikki muu on täysin selvää mutta toi helijive on musta aukko! >:(

Poissa LoneWolf

• Pro torppari
« Vastaus #30 : 12 Tammikuu, 2012, 13:42:29 »
vääntäkääs nyt mulle rautalangasta mitä toi KSA mode tarkottaa käytännössä (mitä nopari tekee erilailla)
mä osaan lukea mutta manuaali ei vastaa tohon kysymykseen tarpeeksi tarkasti.

Äärimmäisen epäselvästi dokumentoitu tuo KSA mutta etsimällä kovasti löysin tietoa että se muuttaa timing-algoritmia ja ohjaustaajuutta (näissähän on "lennossa" muuttuva taajuus, toisin kuin useimmissa nopareissa). Käytännössä vaikutus on kai jokseenkin sama kun "low" timingillä, eli tuota käytetään jos on synkkaongelmia. Suositus taisi olla pistää pois päältä ellei tule vastaan konkreettisia ongelmia.

toi kontronikin lähestymistapa on vähintäänkin erikoinen ku on noita numeroituja modeja jne eikä asetuksia pääse ilmeisesti säätämään niinkuin haluaa...
mä en ole vielä noihin kikkareisiin laittanu sähköä ollenkaan kun ei ole koko kopteria mutta aina kun päätän että nyt mä opiskelen ton manuaalin ja foorumien kanssa tän asian ulkoa että mitä mikin tarkottaa iskee turnaus väsymys kun on yksinkertasesti niin huonosti selitetty noi hommat (mä haluan tietää mikä mikin tekee enkä vaan laittaa jotain KSA modea päälle tietämättä mikä se on)

ongelma on nyt se että MrMel joka noiden kanssa on pelleilly ja on tehnyt paljon videoitakin on sitä mieltä että tota moottoria ei voi ajaa kontronikin säätimellä siinä 8 modessa joka on siis ulkosen govin (kuten V-Bar) mode tossa uusimmassa helijiven v11 firmiksessä. kuitenkin 4. modessa (heli) se toimii ilmeisesti jos joku KSA modekin on kytketty... ::)

Unohda koko sana "mode". Kontronikilla "mode" tarkoittaa vain tiettyä asetusta. Eli voit pistää päälle modet 4+5+6+7 yhtäaikaa. Suosittelen vahvasti ProgCardien tai ProgDiscin käyttöä - toimiikos tuossa samat ProgCardit kun normi-Jivessä, jos toimii niin minulta löytyy molemmat lainaksi tarvittaessa.

mikä tässä nyt on se pointti miksi se nopari toimii ton moottorin kanssa omalla govillaan mutta ei ulkosella? kuitenkin netissä on videoita missä siitä ajetaan sillä ulkosellakin >:( haluis vaan mieltää nää asiat valmiiksi ennenkuin on kopteri asetuksia vaille valmis nenän edessä...

Käsittääkseni ongelma ulkoisten govien kanssa on siinä miten nopeasti/hitaasti tuo reagoi ulkoisen govin ohjaukseen. Tietääkseni siihen on myös tekeillä korjaus uudemman softan myötä (ellei ole jo tehty?).

Poissa SJo1

• Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • Rc-Kopterit Ry #20
« Vastaus #31 : 12 Tammikuu, 2012, 14:55:03 »
Kaikki Helijiven featuret eivät toimi kuin päivitetyllä Progdiskillä.

Tohtori saa lainaan mun päivitetyn Progdiskin jos tarvii;)

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #32 : 12 Tammikuu, 2012, 15:26:13 »
Äärimmäisen epäselvästi dokumentoitu tuo KSA mutta etsimällä kovasti löysin tietoa että se muuttaa timing-algoritmia ja ohjaustaajuutta (näissähän on "lennossa" muuttuva taajuus, toisin kuin useimmissa nopareissa). Käytännössä vaikutus on kai jokseenkin sama kun "low" timingillä, eli tuota käytetään jos on synkkaongelmia. Suositus taisi olla pistää pois päältä ellei tule vastaan konkreettisia ongelmia.

jaahas nyt tuli uutta dataa  :) eikö tota taajuutta ja ajotusta saa lukittua manuaalisesti esim 8kHz ja jotain väliltä 5-15 astetta niinkuin se pitäisi olla tolla mosalla? oon lukenu että KSA modella yleensä menetetään pikkasen tehoa moottorista (niinkuin low timing yleensäkkin tekee) ja jos toi mosa välttämättä vaatii sen päälle eikä asioita saa laitettua manuaalisesti haluamikseen niin silmäkään ei räpsähdä kun kontronik lähtee setupista huitsin vittuun ihan sama vaikka makso melkein 500!

tää scorpparin 4525-520LE on erilailla käämitty kun valtaosa muista moottoreista ja tän inductanssi on niin pieni ettei kontronik kuulemma oikein tykkää siitä... mene ja tiedä. 1.4mm kankeahan tuolla sisällä kiertää että ei se ole ihmekkään.

Unohda koko sana "mode". Kontronikilla "mode" tarkoittaa vain tiettyä asetusta. Eli voit pistää päälle modet 4+5+6+7 yhtäaikaa. Suosittelen vahvasti ProgCardien tai ProgDiscin käyttöä - toimiikos tuossa samat ProgCardit kun normi-Jivessä, jos toimii niin minulta löytyy molemmat lainaksi tarvittaessa.

toi kortti ei toimi helijiven kanssa mutta toi sampan kikkare toimii ja pitää ihmetellä jos sitä tarvii ni lainata :) kiitos kuitenkin sullekkin tarjouksesta.

Käsittääkseni ongelma ulkoisten govien kanssa on siinä miten nopeasti/hitaasti tuo reagoi ulkoisen govin ohjaukseen. Tietääkseni siihen on myös tekeillä korjaus uudemman softan myötä (ellei ole jo tehty?).

se korjaus on firmis jonka versio on v11. mä käytin ton saksassa päivityksessä jo ajat sitten ja siinä siis on nyt toi uus softa :)

saa nähä! nyt ku on lukenu näitä ihmisten ongelmia ja ottaa huomioon ton kikkareen hinnan niin en varmasti laittais rahojani siihen! hercules super bec + toi on kuitenkin lähes 600e!!!
MrMel on testaillu sitä scorpparin uutta hyvän BECin sisältävää 130A HV noparia joka ei ole vielä markkinoilla ja sanoi että sillä ja tällä mun mosalla saa ihan älyttömästi tehoa verrattuna helijiveen :( ottaa pattiin koko kontronik!
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2012, 15:28:23 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #33 : 12 Tammikuu, 2012, 16:52:40 »
laitetaan vielä vähän offaria ku äsken viittasin tähän...

eli tämmönen olis hyvä jos osoittautuu toimivaksi: http://www.scorpionsystem.com/catalog/speed_controllers/12s_lipo_sbec/12S_130A_SBEC/

toi on ihan uusi ja oikein kellään ei ole vielä kokemuksia niin eihän sellasta uskalla ostaa... tossa olis vaan sisäänrakennettuna hyvä BEC ja phase sensori V-Baria varten eli ruma ja vika altis johtohässäkkä jäis pois kokonaan ::)

hintakin on vaan puolet tosta mitä noihin mun romuihin on menny! :-\ luulis myös että scorppari osais ohjata scorpparia ja takuukin pysyy voimassa :D

jivessä kun ei ilmeisesti takuu kata jos käytät jotain muuta mosaa ku kontronik pyroa :-\ (kivoja bonuksia)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #34 : 12 Tammikuu, 2012, 18:01:49 »
no kyselin nyt sitte vähän... ja velhohan vastaili

Here is my personal view in light of everything,
No, it's not worth it.
Why, because of even if the issue is low chance if you count % wise, its always there, so the more flights you do, sooner or later statistics says it WILL happen.
Does not matter if I have xxx successful flights, it can happen on your first.

What happen (MrMel)?
i have 4525-520LE, HeliJive HV120+, Full size V-Bar 5.2pro, hyperion phase sensor and heavy hands on sticks for my goblin waiting and i want to use V-Bar GOV becose of more stable rpm's and lower current spikes.
KSA is not needed? what is KSA anyway? i have never even tested an kontronik ESC and i think there is too meny questions whitout proper answer like what KSA really does.
what is the problem with my setup or is there some?

thanks for your time

-Toni

I have a telephone meeting with Kontronik coming tuesday, but I can tell you what you should NOT do, do not "abort" throttle hold, that seems to be the biggest risk factor as far as I have found out so far.
If you do throttle hold, allow the motor to stop, completely.
else you can get into commuting error, with it, risk of big EMF spike, with it, risk of damaging ESC or motor.
I'm not talking about Vbar + Auto-rotation bailout, since that use an idle mode, but I mean if you do a "full throttle hold" and then flip out of hold before motor physically has stopped.

elikkäs siis kommuntointi ongelma näyttää olevan se päällimmäisin juttu jonka sattuminen on todennäköisimmillään silloin jos käytän holdia ja otankin sen pois  ennenkuin mosa on pysähtynyt kokonaan...

KSA modesta sanoi:

Easiest explanation is:
Jive in "non-KSA" mode auto-adjust settings depending on several factors.
In KSA mode the auto-adjusting part is less, its more static i.e. same as other ESCs.

(Timing and drive-rate)

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #35 : 12 Tammikuu, 2012, 19:59:15 »
silmäkään ei räpsähdä kun kontronik lähtee setupista huitsin vittuun ihan sama vaikka makso melkein 500!

ottaa pattiin koko kontronik!

Kokeilisit ny ensiks  :D

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #36 : 12 Tammikuu, 2012, 20:04:50 »
odotinkin vähä että joku poimii just ton tuolta :D

tottakai kokeillaan ja varmaan ollaan ihan tyytyväisiäkin...

toi on sitäpaitsi niitä ainoita nopareita jotka mahtuu siihen goblinin noparipaikalle ilman akkulevyjen modeja...

mulle jäi kyllä edelleen epäselväksi pitääkö mun käyttää KSA modea vai ei ja voiko sitä yleensä käyttää mode8 kanssa...
sekin jäi epäselväksi saako noita ohjausparametrejä säädettyä kiinteiksi manuaalisesti.

luulis vaan että tällaset asiat olis helposti esillä manuaalissa mutta eipä ole!

näin manuaalissa kyllä sanotaan: For adjusting single parameters use PROGDISC
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2012, 20:09:21 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #37 : 12 Tammikuu, 2012, 20:10:00 »
odotinkin vähä että joku poimii just ton tuolta :D

tottakai kokeillaan ja varmaan ollaan ihan tyytyväisiäkin...

toi on sitäpaitsi niitä ainoita nopareita jotka mahtuu siihen goblinin noparipaikalle ilman akkulevyjen modeja...

mulle jäi kyllä edelleen epäselväksi pitääkö mun käyttää KSA modea vai ei ja voiko sitä yleensä käyttää mode8 kanssa...
sekin jäi epäselväksi saako noita ohjausparametrejä säädettyä kiinteiksi manuaalisesti.

luulis vaan että tällaset asiat olis helposti esillä manuaalissa mutta eipä ole!

Mulla menee samalla motilla ilman KSA modea ja hyvin toimii, tosin mulla on power jive eikä heli malli mutta luulen että tässä asiassa ei ole näillä mitään eroa.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #38 : 12 Tammikuu, 2012, 20:15:44 »
Mulla menee samalla motilla ilman KSA modea ja hyvin toimii, tosin mulla on power jive eikä heli malli mutta luulen että tässä asiassa ei ole näillä mitään eroa.

kai se on sitte just niinku toi manuaali sanoo että koitetaan ilman ja jos on ropleemia ni ihmetellään sitte uudestaan...

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #39 : 12 Tammikuu, 2012, 22:18:55 »
Minkätakia haluat säätää sen taajuuden kiinteästi? Aiheuttaako toi muuttuva taajuus ongelmia sitten kuvernaattorille? Eikös toi Helijive nimenomaan oltu tehty niin että sillä voi käyttää Vbarin govenööriä?

Sitten noob kysymys. Mitä se vaihesensori tekee ja minkä välille se kytketään?

-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #40 : 12 Tammikuu, 2012, 22:39:15 »
Minkätakia haluat säätää sen taajuuden kiinteästi? Aiheuttaako toi muuttuva taajuus ongelmia sitten kuvernaattorille? Eikös toi Helijive nimenomaan oltu tehty niin että sillä voi käyttää Vbarin govenööriä?

Sitten noob kysymys. Mitä se vaihesensori tekee ja minkä välille se kytketään?

-

joo koitetaan tota just niinku jani tossa äsken totes että toimii sillä (sama mosa ja power jive) eli ei ole tarvetta saada taajuutta kiinteäksi mutta jos ongelmia tulee niin olishan se kiva että pystyis itse tekemään asetukset ei kä antaa kontronikin arpoa niitä jos se ei sitä osaa tehdä oikein ;D

phase sensori tulee yhteen moottorin johtoon kiinni (ihan sama mihin niistä kolmesta) ja sitte se tökätään V-Bariin.
kun V-Bar governoi moottoria niin pitäähän sen tietenkin tietää sen pyörimisnopeus ::)

tollanen äärettömän kallis ja iso kikkare: http://www.readyheli.com/MIK4442-Hyperion-Phase-Sensor--Brushless-RPM-Sensor_p_38056.html

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #41 : 13 Tammikuu, 2012, 14:51:11 »
Moi!

Kontronikin ajoituksen voi säätää Auto/-5/+5/+10 -asteeseen, mutta ainakin minulla tuo Autotiming pelittää Scorpion HK4525-520kv -mosan kanssa ihan hyvin. Tehoakin irtoaa niin paljon, että ennemmin vaarana on keittää akut suurilla purkuvirroilla kuin se, että teho loppuisi jossakin liikkeessä ;D

Kontronikissa on oikeasti hyvin toimiva Govi, en lähtisi mitään (ulkoisia) virityksiä tekemään kun toimii jo sellaisenaan (toisin kun useissa muissa säätimissä).

Aggressiivisuutta Govin säätöihin voi hakea, muuttamalla I- ja P-gaineja ja sitä smooth-asetusta - näillä eväillä govi säätää vieläkin tiukemmin (liian tiukka säätö alkaa näkyä perän heilumisena joissakin liikkeissä, koska moottorin vääntö riittää vaikka mihin  :))

Myös BEC kahdella johdolla pelittää ja virrat (jatkuva 5A, piikeissä 15A) riittää vähän järeimmillekin servoille.

Kokeilehan sitä, niin saatat yllättyä (sulla on nimittäin kädessäsi yksi markkinoiden parhaista säätimistä  8)).

Tuo alun perin Hacker-turbiini mosille tarkoitettu KSA-mode kannattanee unohtaa ja käyttää sitä Mode4:sta (ja Mode9) ja sen lisäksi katsoa Progdiskillä muut arvot kohdalleen.

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 15:09:38 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #42 : 13 Tammikuu, 2012, 15:14:33 »
Noparin kuvernööri ei voi parhaimmillaankaan koskaan päästä stabilointiyksikön tasolle, sillä se reagoi aina myöhässä. Eli silloin kun kierrokset ovat alkaneet jo tippua, kun taas VBAR tietää heti että nyt kuski väänsi tikusta, joten annampa jo ennakkoon hieman lisää ruttua koska muuten alkaa puutumaan.

Se että riittääkö toi Kontronikin tapa on toinen juttu. Jokatapauksessa onhan se kiva olla aina se paras mahdollinen ;D

-

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #43 : 13 Tammikuu, 2012, 15:41:18 »
Noparin kuvernööri ei voi parhaimmillaankaan koskaan päästä stabilointiyksikön tasolle, sillä se reagoi aina myöhässä. Eli silloin kun kierrokset ovat alkaneet jo tippua, kun taas VBAR tietää heti että nyt kuski väänsi tikusta, joten annampa jo ennakkoon hieman lisää ruttua koska muuten alkaa puutumaan.

Se että riittääkö toi Kontronikin tapa on toinen juttu. Jokatapauksessa onhan se kiva olla aina se paras mahdollinen ;D

-

Samahan se on Nitrojen kanssa, aina govi vähän myöhässä, silti pitää kiekat ;).

Osaako se Vbar itse säätää jos sulla on flatti kaasukäyrä säädössä? Vai arvaako se, että nyt oli kopteri väärinpäin ja annettiin negatiivistä sauvaa, laitanpa vähän kiekkaa lisää ja nyt oli kopteri oikeinpäin ja lisättiin pitchiä - tuskin. Taitaa sillekin signaali tulla ulkoiselta anturilta ja 'vähän myöhässä' -kyse on siis vain säädön tiukkuudesta, eli miten äkkiä korjaa (ja pystyy korjaamaan).

Tämä säätöpiiri voi ihan yhtä hyvin olla säätimessä kuin säätävässä yksikössä (Vbar, CGY-750...).

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 15:44:02 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #44 : 13 Tammikuu, 2012, 15:50:04 »
Kontronikin ajoituksen voi säätää Auto/-5/+5/+10 -asteeseen, mutta ainakin minulla tuo Autotiming pelittää Scorpion HK4525-520kv -mosan kanssa ihan hyvin.

tämä on mukava kuulla!

Tehoakin irtoaa niin paljon, että ennemmin vaarana on keittää akut suurilla purkuvirroilla kuin se, että teho loppuisi jossakin liikkeessä ;D

siltikin jos sitä on saatavissa yhtäänkään lisää niin se on aina plussaa!

en tosin epäile etteikö automaatti olisi se paras jos vaan toimii :) ainakin se on varmaan taloudellisin...

Kontronikissa on oikeasti hyvin toimiva Govi, en lähtisi mitään (ulkoisia) virityksiä tekemään kun toimii jo sellaisenaan (toisin kun useissa muissa säätimissä).

Aggressiivisuutta Govin säätöihin voi hakea, muuttamalla I- ja P-gaineja ja sitä smooth-asetusta - näillä eväillä govi säätää vieläkin tiukemmin (liian tiukka säätö alkaa näkyä perän heilumisena joissakin liikkeissä, koska moottorin vääntö riittää vaikka mihin  :))

tiedän että tossa kontronikissa on ehkäpä markkinoiden paras noparin sisäinen govi ja se varmasti toimisi aivan hyvin mulla ja mun lentotaidoilla...
siltikin vetoan siihen että aina voi olla parempi ja kehitys loppuu tyytyväisyyteen!  ;)

noparin sisäisessä govissa on se vikana ettei se tiedä ennakkoon milloin kuormaa on tulossa ja alkaa korjaamaan vasta myöhässä kun kierrokset on jo laskeneet! tämä näkyy eniten vissiin sellasissa tilanteissa kun kuorma yhtäkkiä häviää niin rundit vähän ryntää.

kun govi on integroituna FBL purkkiin niinkuin V-Bar tapauksessa on niin se purkkihan tietää milloin se alkaa tarviimaan voimaa kun käytät joko cyclicia tai collectivea... näin ollen se osaa kompensoida mosaa jo ennakkoon ennenkuin tiputus rundeissa ehtii edes tapahtua!

olen lukenut tosta V-Bar govista pelkkää hyvää ja se saa kuulemma kopterin paljon tehokkaamman tuntuiseksi kun kierrokset ei notku vaikka todellisuudessa virtapiikit on jopa reilusti pienempiä kun moottorin ei tartte kiriä ryntäämällä niitä jo laskeneita kierroksia! keskiarvovirta saattaa kylläkin pikkasen nousta mutta noiden piikkien laskeminen taas auttaa siihen ettei helijive tee shutdowneja mitä se ameriikan isojen poikien mukaan ikävä kyllä tuppaa tän moottorin kanssa todella usein tekemään kun kunnolla räimii menemään...

eli kun tollaseen on mahdollisuss niin täytyyhän se kokeilla!  :)

Myös BEC kahdella johdolla pelittää ja virrat (jatkuva 5A, piikeissä 15A) riittää vähän järeimmillekin servoille.

maksoin itseni kipeäksi servoista jotka on tarkoitettu 8.4v jännitteille ja aion myös käyttää niitä niin! helijive antaa max 6v ulos ja suositus on ettei isoja virtoja hamuavien servojen kanssa käytettäisi yli 5.6v! eli ei kiitos ;)

Tuo alun perin Hacker-turbiini mosille tarkoitettu KSA-mode kannattanee unohtaa ja käyttää sitä Mode4:sta (ja Mode9) ja sen lisäksi katsoa Progdiskillä muut arvot kohdalleen.
Mode 8 lähtee kokeiluun (ulkoinen govi) ilman KSA:ta ja automaattisilla ajotuksilla ja taajuuksilla kun kopteri saapuu.

kyllä tää nyt alkaa olemaan selvä ku 2 iltaa käyttäny pelkästää tähän :D jos tulee savua ja romua niin tarkistetaan sitte kytkentä ::)

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #45 : 13 Tammikuu, 2012, 16:03:44 »

noparin sisäisessä govissa on se vikana ettei se tiedä ennakkoon milloin kuormaa on tulossa ja alkaa korjaamaan vasta myöhässä kun kierrokset on jo laskeneet! tämä näkyy eniten vissiin sellasissa tilanteissa kun kuorma yhtäkkiä häviää niin rundit vähän ryntää.

kun govi on integroituna FBL purkkiin niinkuin V-Bar tapauksessa on niin se purkkihan tietää milloin se alkaa tarviimaan voimaa kun käytät joko cyclicia tai collectivea... näin ollen se osaa kompensoida mosaa jo ennakkoon ennenkuin tiputus rundeissa ehtii edes tapahtua!

Pitää varmaan itsekin lukea vielä tuosta V-Barin govista jos se näin toimii ja vetää vähän takaisin ;)

Seuraavaksi haluan autooni vakionopeussäätäjän, mikä arvaa ylämäet ja kaasuttaa jo hieman ennakkoon ja tietysti löysää hieman ennen alamäkiä... ;D

- 4D -
fourdee

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #46 : 13 Tammikuu, 2012, 16:11:30 »
Pitää varmaan itsekin lukea vielä tuosta V-Barin govista jos se näin toimii ja vetää vähän takaisin ;)

Seuraavaksi haluan autooni vakionopeussäätäjän, mikä arvaa ylämäet ja kaasuttaa jo hieman ennakkoon ja tietysti löysää hieman ennen alamäkiä... ;D

- 4D -

heh ;D älä nyt polarisoidu... mä en ite tiedä miten hyvä toi on mutta maailmalla on sitä paljon kehuttu joka puolella että on paras govi mitä on sähköön olemassa joten pitäähän se ainakin koittaa!

se on myös faktaa että ne virtapiikit on pienempiä ja keskivirta isompi tolla ku jiven govilla... jollain oli käppyröitä vierekkäin tuolla helifreakissa näytillä... samoista käppyröistä näki että rundit oli paljon tasasemmat...

on totta että tossakin on vielä aukkoja...

mutta kehitys loppuu tyytyväisyyteen ja aina voi parantaa jopa parhaasta ;)

lisää V-Bar juttuja täällä http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?s=39dab3b534739b4c85481acf1562621a&f=97
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 16:13:36 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
Vs: Re: Kontronik Heli Jive 120+ HV
« Vastaus #47 : 13 Tammikuu, 2012, 17:13:09 »
Eikös tossa v-barin govissa ollut sekin etu että govin asetuksia voi muutta per bänkki..

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Kontronik Heli Jive 120+ HV
« Vastaus #48 : 13 Tammikuu, 2012, 17:27:25 »
Eikös tossa v-barin govissa ollut sekin etu että govin asetuksia voi muutta per bänkki..

jep saat jokaiselle lentotilalle omat asetukset

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #49 : 13 Tammikuu, 2012, 17:30:30 »
Moi,

kyllä Maikko ja Tohtori R oikeassa on tuon Vbarin Govin suhteen, siellä on tosiaan säädettävä prosentuaalinen lisäys Collectiven tai Cyclickin suhteen govin arvoon sauvan poikkeutuksesta riippuen.
Itse olen ollut (liian?) tyytyväinen tuon Kontronikin Govin toimintaan, niin ei ole muuta kaivannut eikä ole tullut tuota edes katsottua. Varmaan bankkejakin pystyy käyttämään.

- 4D -
fourdee

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2199 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2008, 13:34:43
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
1671 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2009, 21:02:20
kirjoittanut Jussi.