Kirjoittaja Aihe: Kontronik Heli Jive 120+ HV  (Luettu 39273 kertaa)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kontronik Heli Jive 120+ HV
« Vastaus #50 : 13 Tammikuu, 2012, 17:39:07 »
Moi,

kyllä Maikko ja Tohtori R oikeassa on tuon Vbarin Govin suhteen, siellä on tosiaan säädettävä prosentuaalinen lisäys Collectiven tai Cyclickin suhteen govin arvoon sauvan poikkeutuksesta riippuen.
Itse olen ollut (liian?) tyytyväinen tuon Kontronikin Govin toimintaan, niin ei ole muuta kaivannut eikä ole tullut tuota edes katsottua. Varmaan bankkejakin pystyy käyttämään.

- 4D -

onko sulla henkselissä V-Bar ja heli jive?

nyt kun olet jo ajellut sillä kontronikin govia käyttäen niin olis kiva kuulla miltä tuntuu V-Bar govi...

tosiaan HeliJiven toi vaatii ja siinäkin pitää olla uusin v11 softa sisällä... powerjive ei kelpaa.

toi hyperionin phase sensori ei ole kallis ja sen saa ladilta... jos omistaa mini V-Barin ja haluaa käyttää tollasta setuppia ja bec jännite on enemmän kuin 5.5v niin phase sensorin ja v barin väliin pitää laittaa joku viritys esim diodeita tai rekkula joilla jännite lasketaan noin 5v tietämille. täyskokosella v-barilla ei tarvii viritellä ja tolle on vielä oma töpselikin.

http://www.fast-lad.co.uk/store/phase_tachometer_brushless_motors_hp-em2-tachbl-p-13680.html
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #51 : 13 Tammikuu, 2012, 17:56:13 »
Minulla on PowerJive, kun ei ollut HeliJiveä vielä silloin julkaistu kun hankin TDR:ään sähköt  >:(

- 4D -

« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 18:05:23 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Kontronik Heli Jive 120+ HV
« Vastaus #52 : 19 Tammikuu, 2012, 08:19:49 »
Tällanen tuli vastaan: http://www.youtube.com/watch?v=E1xfz1sEXdA&feature=player_embedded

Pikkasen eri meininki kun vois kuvitella kiinalaisella noparitehtaalla olevan :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #53 : 19 Tammikuu, 2012, 08:36:22 »
Aaaach, ser güt!

Joku Saksalainen on siis käsin pakannut minunkin Kontronik-tuotteet. Kyllä nyt on oltava laatuun vähintäänkin tyytyväinen ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #54 : 06 Helmikuu, 2012, 12:10:41 »
laitetaas nyt vielä tännekkin ku tulee taas kontronikille lunta tupaan :( tää asia ei vaan jätä mua rauhaan  ::) se olis liian kallista savua mun makuun ja kopterin ei sitäpaitsi kuulu savuta ;D

kasailen tähän vähä tota yhtä helifreakin ketjua...

Lainaus
Originally Posted by MrMel 
I have a telephone meeting with Kontronik coming tuesday, but I can tell you what you should NOT do, do not "abort" throttle hold, that seems to be the biggest risk factor as far as I have found out so far.

If you do throttle hold, allow the motor to stop, completely.

else you can get into commuting error, with it, risk of big EMF spike, with it, risk of damaging ESC or motor.

I'm not talking about Vbar + Auto-rotation bailout, since that use an idle mode, but I mean if you do a "full throttle hold" and then flip out of hold before motor physically has stopped.

Lainaus
Hi again MrMel,

i was asking few weeks ago about v-bar gov + helijive + 4525-520 that i have for my goblin and i want to use... that was what you said...

so...

How was that telephone call? any details about the problem?

and is this problem related to helijive or is it the same with all ESCs?

Thanks for your time again
Toni

Lainaus
They really did not have any info on the topic, sorry.
what I talk about above is Mode 8 on HeliJive and should not occur on other Jives.

Lainaus
i mean other brands... is this a problem of kontronik when used with that motor or?
if i get some other brand esc (scorpion comander etc..) is there the same problem waiting for me?

i have also read about align 700MX motors that has burned with that setup so is it related to motor choice at all?

sorry for bombing you with questions but i have a very expensive setup waiting and i dont want to kill it for not knowing something...

v-bar gov still seem very intresting if it works...

-Toni

Lainaus
It's only Kontronik ESC that has this particular problem.

>:( >:( >:(

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #55 : 06 Helmikuu, 2012, 12:20:37 »
Etkös sä just tilannu tän http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10015

Eihän nyt pitäis olla mitään hätää enää?  ;D
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #56 : 06 Helmikuu, 2012, 12:22:57 »
Etkös sä just tilannu tän http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10015

Eihän nyt pitäis olla mitään hätää enää?  ;D

no miksi sä oikein luulet että mä sen tilasin ;D

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #57 : 06 Helmikuu, 2012, 12:39:15 »
no miksi sä oikein luulet että mä sen tilasin ;D

Tässä on vielä se hyvä puoli että sun ei tartte huolehtia mistään KSA modeista sun muista.
Pidät vaan mielessä tän varoituksen:

Note;
FETs are Taiwanese, unlike our TURNIGY esc which use USA FETs. So we suggest customers to not draw more than the 70A rated capacity.

Eli leijuttelet vaan varovasti etkä huuata  ;D

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #58 : 06 Helmikuu, 2012, 13:42:58 »
siis mullahan on ollu ogelma tuon holdin kans,ainakaan ennen sitä päivtystä se ei oo toiminu kunnolla.mä nyt en autorotaatioita hulluna oo tehny mut kun oon ottanu alas niin jos mosa pyörii vielä ja näppää holdin pois päältä ni ei lähe kerään kierroksia.jotain asetuksia muutin sillon ja sain sen toimimaan muutamalla kerralla,nyttemmin en oo kokeillu ku lentänykki vaan pari kertaa updaten jälkeen ja hold päälle vain akun vaihdon ajaks..

ps. näin ongelmaa kuvailin myfleetissä kesällä:

tuo ihmetyttää kyllä kun nytkin olin ottamassa ylös ku yks lennokki äijä tunki taivaalle ja kesken soft startin laitoin holdin päälle ja siirryin kopterin kans parikymmentä metriä sivulle ja koitin lähtä lentään niin ei mitään,mosa ei meinaakkaan lähteä pyöriin.sit käytän akun irti ja säädin ei edes piippaa..sit vaan venttailua vähän aikaa ja taas toimii..?? ???
muuten ei siis mitään ongelmaa mutta ei kestä pysäyttää softstarttia,edes niin et laittaa holdin päälle ja odottaa et roottori pysähtyy..ja sit miks se ei auta vaikka käyttää akun irti??
pitää odottaa muutama minuutti..
« Viimeksi muokattu: 06 Helmikuu, 2012, 13:54:54 kirjoittanut Lauri P »
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #59 : 06 Helmikuu, 2012, 13:47:29 »
mut onko tää ainoastaan helijiven ongelma?miten powerjive?
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #60 : 06 Helmikuu, 2012, 15:32:56 »
mut onko tää ainoastaan helijiven ongelma?miten powerjive?

voi kai toi jotenkin liittyä samaankin (en suoraan sanoen tiedä enkä lähde nyt arvailemaan)

mutta toi ongelma mistä mä oon huolissani liittyy moottorin kommuntointiin silloin kun käytetään V-Barin governööriä!
tämä siis vaan Helijiven softaversion v11 mode 8 tilassa (ulkoinen govi) jota ei powerjivessä edes ole.

porukka on polttanu moottoreistaan käämit ihan kunnolla savun säestyksellä että ei mikään ihan pieni kommuntointi glitch kyseessä :D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #61 : 19 Maaliskuu, 2012, 22:04:19 »
tännekkin päivitystä että ei toimi toi combo helijive + 4525-520LE Koon omallakaaan autobailout modella!

jos moottori pyörii vielä vähänkin kun näppäät holdin pois niin pamahtaa niin perkeleesti ja pärähtää pilotilta paskat housuun ku kommuntointi sekoaa! :D
kiitos Koon hienosta ominaisuudesta jos rotaatio kestää yli 15 sek niin taas ollaan tilanteessa että saatkin normaalin spoolupin >:(

eli helijiven autobailout mode ei ole käytettävissä tolla motilla käytännössä ollenkaan ja vaikka toimiskin pyrolla niinkuin varmaan toimiikin on syytä muistaa se 15s raja jonka jälkeen saat hitaan spool upin.

normaalikäytössä tuntuu toimivan tolla motilla kuitenkin hyvin ilman mitään KSA modejakin...

mutta oli mulla asiaakin!

onko kukaan käyttäny helijivessä mode 6:sta? ja kuinka alas voi kaasun prosenteissa mennä että homma vielä toimii?

nyt on käytössä ihan se perus mode 4 ja tilanne on että 55% ohjauksella on nupissa vielä 2100 ja tekis mieli koittaa alempaa esim 1700-1800 tms. kiinnostaa vaan tietää missä raja menee että alkaa paikat tykkäämään huonoa. mode 4 tilassahan alle 50% ei ole käsittääkseni governoitu ollenkaan.

mode4:ssä on Koon suositus optimaalisesta asetuksesta jossain 65-75% tietämillä jossa govi on sweet spotissa ja sillä mä saan nyt sen ballistisen 2250rpm ;D
(me like)

kokeilen kyllä itse jos kukaan ei sano ;D
« Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu, 2012, 22:07:17 kirjoittanut Tohtori R »

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #62 : 19 Maaliskuu, 2012, 22:25:49 »
Minulla Norm. -modessa kaasukäppyrä 0,45,45,45,45% PowerJive 120+ HV:llä (+4525-520LE:llä) ja govi toimii ongelmitta - testaa ja kerro meillekin ;)
Muut Idlet: flatti 65%, flatti 85% ja Flatti 100%, siis TDR:llä.

- 4D -

« Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu, 2012, 22:30:56 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #63 : 19 Maaliskuu, 2012, 22:32:55 »
Minulla Norm. -modessa kaasukäppyrä 0,45,45,45,45% PowerJive 120+ HV:llä (+4525-520LE:llä) ja govi toimii ongelmitta - testaa ja kerro meillekin ;)
Muut Idlet: flatti 65%, flatti 85% ja Flatti 100%, siis TDR:llä.

- 4D -

mikä ihmeen normimode?  ;D en ole keksiny sellaselle mitään käyttöä joten mulla ei sellasia ole!

helijive on varmaan tossa erilainen ku powerjive...

kohta 7.6 kertoo asian... (puolesta välistä alkaa lontoon murre)

Poissa 4D

• Pro torppari
« Vastaus #64 : 19 Maaliskuu, 2012, 22:46:34 »
mikä ihmeen normimode?  ;D en ole keksiny sellaselle mitään käyttöä joten mulla ei sellasia ole!

Tuon mankat tekijät sen on Norm-moden on keksineet ja voisihan sekin olla vaikka flatti 45%  ;D

En jaksanut nyt lukea tuota HeliJiven sepustusta, mutta tuolla PowerJivellä havaitsee govin toimivan jo aikaisemminkin, koska jos pysäyttää sauvan ennen keskikohtaa,
eli Normilla sillä 0-45% alueella, niin kiekat 'governoituu' siihenkin. Tee käppyrä normille vaikka 0, 25, 50, 50, 50, ja testaa sillä, tiedät varmasti pelittääkö.

- 4D -

( Ps. Minulla on piitkä, nyt muistaakseni 8s spooluptime, ja siksi kierrosten tasauksen kuulee hyvin maassa, myös ilmassa tuo 45% pitää kiekat hyvin)
« Viimeksi muokattu: 19 Maaliskuu, 2012, 22:54:03 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #65 : 19 Maaliskuu, 2012, 23:42:33 »
kurkkasin powerjiven manuaaliin. on se ihan erilainen! siinä on mode 6 joku rc autoihin tarkotettu mode ja tollasta erillistä alas asti ylettyvää govimodea ei ole eli eiköhän se siinä ole govi päällä sitte kokoajan kun on mode 4 valittuna.

mä testaan tota mode 6:sta kuhan tässä taas kerkee kentälle. (menee kyllä viikonloppuun)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #66 : 23 Maaliskuu, 2012, 23:56:27 »
no nyt on mode6 kokeiltu ja hyvä se on :)

sain rundit alemmaksi kun mode4 käyttäen jolloin govi tippui pois 2100 rundun alle mentäessä...

nyt on goblinissa governoituja lentotiloja

ID1: 1870rpm @60%
ID2: 2250rpm @75%
ID3: 2350rpm @80%

prosentit on todellisia koska kaasukanavan endpointit on säädetty eli reunoissa ei ole deadbandia kun 2%

ainoa ero mode4 verraten on outo nykäsy kesken spoolupin jonka jälkeen vehje kiihdyttää vielä lisää... pitää tutkia ::)

[OT] hyvin liikkuu goblini tolla matalimmallakin asetuksella ja head wobblea ei vielä pahasti ole havaittavissa... vois koittaa vielä alempaa...[/OT]

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #67 : 01 Toukokuu, 2012, 12:47:44 »
oonko mä tyhmä vai mikä siinä on ku en saa tuolle helijivelle kaasun limittejä oikeen!!?(700E)
Mä oon nyt tehny tuon pikasetupin tuolle sillon ku se tuli sieltä päivityksestä,siinähän ku laitetaan Mod.4+ AR niin tarvii näyttää sille kaasun asennot 0%-20%-100%.. ei mee oikeen,ei..Sit mä löin jiven ja vastarin väliin ton progdiscin ja kävin sieltä säätään kaasun prosentit.ei auta!

Ongelma on siis et normimodella mulla on suora kaasukäyrä 0%-100% ja ku starttaan normimodella niin jossain yli 40% kaasulla vasta lähtee spoolaan..!!??

mikä täs ny menee mettään??
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #68 : 03 Toukokuu, 2012, 06:26:37 »
Kukaan osannu auttaa? ???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #69 : 03 Toukokuu, 2012, 09:41:39 »
Kukaan osannu auttaa? ???

katoitko sen MrMelin videon minkä sulle laitoin? eikö onnistu jos tekee niin ku siinä?

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #70 : 03 Toukokuu, 2012, 20:15:54 »
Joo,jos jätän AR:n pois niin sillon toimii normaalisti..jos lie kuuluu olla noin sitten..?
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #71 : 03 Toukokuu, 2012, 20:56:02 »
Joo,jos jätän AR:n pois niin sillon toimii normaalisti..jos lie kuuluu olla noin sitten..?

jaa-a kerran koitin laittaa noita bailout modeja päälle mutta motti meinas räjähtää sen jälkeen ja sain melkein paskahalvauksen! :D ei ole sopiva mun moottorin kanssa toi toiminto eli en koittanut enempää ;D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #72 : 03 Toukokuu, 2012, 20:57:03 »
kauheen vähän nää fai miehet kommentoi mitään näistä jiveistä vaikka kaikilla kuitenkin on sellaset?! ::)

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #73 : 03 Toukokuu, 2012, 22:17:22 »
Jos ne on nii ujoja kaikki! ;)
-Goblin 500-

Paikalla Jussi.

• Jäsen 2024
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
« Vastaus #74 : 03 Toukokuu, 2012, 22:41:01 »
Taitaa vastauksien vähäisyys liittyä myös siihen ettei noita bailoutmodeja taida FAI miehet käyttää. Muistaakseni Anssi (tai sitten Anssi kertoi jonkun kokeilleen :) ) kokeili joskus semmosta autorotaatiomodea että haki yhteen lentotilaan sen kaasun paikan missä minimissään moottori vielä pyöri ja sillä koitti autoilla. Mutta lopputulos oli muistaakseni se että kun moottori pyöri hitaammin kuin lavat edellyttäisi niin yksisuuntaislaakeri ei oikein toiminut oikein. Emtie.

Kovaa ajoa, seiskasatkullahan autorotaatiot menee muutenkin liian pitkäksi ja blade-stop treeneissä taas on ihan hyvä että on vähän pehmeämpi se startti ettei nitkahda lavat linkkuun :)

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2199 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2008, 13:34:43
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
1671 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2009, 21:02:20
kirjoittanut Jussi.
4 Vastauksia
3942 Lukukerrat