Terve nyt on pakko vähän kysellä porukalta tälläistä ilmiötä.
Jonka seurauksena kaksi 450 kokoluokan kopteria ja yksi 500 kokoluokan kopteri tuli tonttiin.
Eli parempi kun kerron aikajanana tämän tarinani.
0min: Lento alkaa leijuttelu ja akselinsa ympäri pyörittely kaikki hyvin (heading hold päällä)
2min: lentelyä takana hetki ja alkaa taivaslennot isommalla vauhdilla ja lennellään ympyrää suuntaan ja toiseen, huomaan että perä alkaa "luistaa" eli joudun painaa korjausta myötäpäivään.
4min: Idle päällä, kopteri pysyy hyvin ja perä välillä "vägää" tuulen puuskissa. Ja pikkuhiljaa alkaa luistaa idlen päällä ollessa. ( Idle setup 100-85-100)
Tuon kopterin alas otan akun irti ja laitan takaisin, nousen heti ilmaan ja kaikki hyvin taas kun ihmisen mieli.
6min: lentelen aikaani ja haen rohkeaa vauhtia ja oikasen ja lisää lapakulmia jotta saisin vedettyä kopterin ylös ja yhtäkkiä tapahtuu jotakin outoa.Kierrokset pysyy samana, tietysti vähän kuuluu lapakulmien aiheuttamaa rasitusta joka on ihan normaalia mielestäni koska lisään lapauraa reilusti. Mutta perä alkaa pyörimään vastapäivää enkä pysty tikulla tekeen mitään korjausliikettä sille, ihan kuin lähettimeni kanava olisi pimeänä. kopteri pyörii akselinsa ympäri enkä voi kuin yrittää kallistuksilla eli oikealla tikulla pitää sitä ilmassa kunnes pum ja se on maassa.
Kolme kopteria samat oireet.
Missään ei ahdista, hiilikuitu tanko ohjaa perää, pari eri servoakin olen kokeillut.Gyro on sama joku vanha mutta hyväksi todettu. Akut on 2.2 kolme kennosia ja latauksessa huomaa että potkua olisi ollut vielä. Mikä tämä mysteeri on? Koska nyt on valmistumassa uusi 500 kopteri ja laitan eri servot akut ja gyron siihen.
Voisko olla eletroniikassa vai setupissa vika?
EDIT: Ylläpidolle, tiedän että tälläinen vika on varmasti ollut jo käsittelyssä en vaan tiedä miten kuvailisin sen hakukoneelle jotta löytäisin oikean topicin.