Kirjoittaja Aihe: Nuben kopterit  (Luettu 96670 kertaa)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
Vs: Trex 450 driven by Nube
« Vastaus #75 : 15 Toukokuu, 2012, 14:32:19 »
Oon mä huomannut että jotku ottaa niitä keppejä pois. Näyttää samalta kun jotkut sheivaa autoista mallimerkintöjä, yhtä tyhjän kanssa ;) Eivaan, kai sitä fbl:ää pitää myös kokeilla, ehkä jo syksyllä jos ostaisi jonkun kopterin joka sellainen jo on :)

::EDIT::

Niin tai miksen mä voi koittaa sun fbl porolla meneekö se piroflip matalammalla kun mun tankonupilla?
Korjailet sitte vaan sen omaan laskuus  8)

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #76 : 15 Toukokuu, 2012, 15:22:39 »
Rahamies ei tee FBL konvertointia vaan ostaa suoraan valmiin FBL:n.  ;D Tosin siinä käy äkkiä nii että FB muuttuu kans FBL:ks tai lennot sillä vähenee.  :D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #77 : 17 Toukokuu, 2012, 21:47:46 »
Käytiin Toehin kans lentelemäs mutta torppasin proon ennekun oltiin molemmat edes paikalla.
Jotain mystistä kopterissa tai mun päässä mutta takaperin flipistä oli tarkoitus lähteä nokka edellään selällään ympyrään ja se päätyi kyljelleen  ;D

Damn, meni maishaft,lepari,lavat ja yhdestä servosta rattaat. Aika vähällä selvis mun mielestä  :)

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #78 : 17 Toukokuu, 2012, 22:06:33 »
Se oli niitte rattaitte vika.  ::) Omat lennot kyllä meni taas nii hyvi, että aiva hävettää ku en oo VIELÄ tota torpannu. mCPX sai kuitenki senki edestä nurmikkoa lapoihi. Se oli kyllä kannattava ostos, mieti ny mite ois jääny lennot heti jos ei ois mCPX pelastamassa ja vähentämässä ärtymystä!  :D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #79 : 17 Toukokuu, 2012, 22:43:43 »
Ei ollukkaan! Vaan vastarin, mä ajattelin että yritin korjata mutten viittiny sanoa kun olis menny selittelyksi  ;D

O: siis vastari spektrumiin, vaikka 7 kanavainen tai alle, saa ampua yv:tä tulemaan.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #80 : 17 Toukokuu, 2012, 23:35:17 »
Se on tympeää ku koneet tulee pettäneen mekaniikan tai elektroniikan takia alas. Tikkuvirheettä voi aina yrittää sitte selitellä.  :D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #81 : 19 Toukokuu, 2012, 11:10:40 »
Aamutuimaan vianhakua ja oikea vastaus on... tättärä räää, hiljentynyt ds410 :D:D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #82 : 26 Toukokuu, 2012, 19:37:03 »
No tänään lensi kopteri 4 akullista, välillä aika rajoillakin mentiin, ei toki kopterin vaan kuskin. Tictocissa meinas maan kamara tulla liian lähelle mutta onneksi vahingoilta vältyttiin. Niistä sessioista laitan kuvia kunhan saan haltuuni, pitäisi ainakin olla hyviäkun otoksia,sen verran tiuhaan kamera naksutti!

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #83 : 06 Kesäkuu, 2012, 20:36:07 »
Harrastetaan kopterin päivittämistä, jos se jo ensiviikolla olis ilmassa  :)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #84 : 08 Kesäkuu, 2012, 21:47:16 »

Muutama kuva. Vähän tylsähköjä kuvia, pitäisi kuvailla videota joskus kun olisi hyvä siihen passaava kamera. Ensiviikolla kokeillaan fbl versiona samaa konetta, dfc nuppi on jo läjässä, fbl purkki puuttuu vielä  :)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #85 : 11 Kesäkuu, 2012, 21:18:19 »
Tänään kokeilin ensimmäisen kerran leijuttaa dfc + 3G yhdistelmää eikä se huonolta tunnu. Vielä vähän säätöä ja kun pääsisi vielä kunnolla kokeilemaan eikä vaan sataisi :)

Niin ja täytyy niitä fbl lapoja katsella vielä sitten lisäksi ;)

https://www.dropbox.com/s/7s3q4eo02qwdvzf/VIDEO0021.3gp

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #86 : 12 Kesäkuu, 2012, 17:45:37 »
Noniin, nyt on kopteri uusia perähuiskoja myöten läjäs :) Ei muutakun ekat kunnon fbl lennot tänään ja katotaan miten menee  ;)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #87 : 12 Kesäkuu, 2012, 21:59:15 »
Noniin, lennot suoritettu. Hyvin lentää, pientä säätöä vaille vielä ja vähän varmistelua. Kaukana kuitenkin yhteys katkesi ja kopteri tuli vaakalennosta failsafen "ohjaamana" ja fbl purkin vakauttamana jalaksilleen tonttiin. Korkeutta oli ehkä 5 metriä ja nopeutta ei juurikaan, fiilistelin onneksi sillä hetkellä  :D 8)

Rikki meni toinen landariputki joka katkesi. Koko torppikin näytti lähinnä epäonnistuneelta autorotaation yritykseltä. Se landariputki  kaivautui maahan ja kippasi lopuksi kopterin nokalleen. Onneksi ei mennyt uusi koppa tai nuppi rikki, tänään tuli juuri uusi canopy  ;D

Hankimme siis sateliittivastarin, kaikki sanoo varmaan miksei ollut, en tiedä. Yhdessä asennossa range checkin aikana yhteys katkeaa. Mutta kivasti lens, se on pääasia  :)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #88 : 13 Kesäkuu, 2012, 20:53:24 »
Koitin taas 6 akullista temppuilla, alkoi löytyä säädöt :)

Koitin myös korkeasta pystäristä tulla takaperin alas ja oikaista, mutta puolessa matkaa keksin että voiskohan sillä äestää?

No vi*** ei voinu. Servo siis pimeni, ilmeisesti oikaisu oli liikaa sille tai sitten se vaan kuoli. Meni pääakseli,lepari,kardaani,peräputki,peräservo,nuppiservoja,perän akseli ja päälavat. Tottakai lisäksi maingear ja ne pikku peränrattaat siloittui tehokkaasti   :D :D

Poissa Eispii

• Seniori torppari
« Vastaus #89 : 13 Kesäkuu, 2012, 21:10:18 »
Noniin, nyt on kopteri uusia perähuiskoja myöten läjäs :) Ei muutakun ekat kunnon fbl lennot tänään ja katotaan miten menee  ;)

Minkä sää oot tonne peräfiniin laittanu?
Luultavasti korotat ettei perälavat ruovi maata,mut mielenkiinnosta kysyin kun näytti sulautuvan perään hyvin
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
Re: Trex 450 driven by Nube
« Vastaus #90 : 13 Kesäkuu, 2012, 21:20:13 »
Se on ds510 servon rieska yhdellä pultilla ja liimalla!

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #91 : 22 Kesäkuu, 2012, 23:34:39 »
No voi , kopterin osat jäi saapumatta ja ehostustoimet jää ensiviikon alkuun. Maanantaina toivottavasti saan laitettua uudet servot ja puuttuvat osat kiinni. Sitten koittamaan, toivottavasti on säätä. Mutta 3G purkki lentää aika hyvin, en huomannut ainakaan moitittavaa vielä alkuun.

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #92 : 25 Kesäkuu, 2012, 12:16:10 »
Noniin tänään saapui osasia senverran että kone jo lentää ainakin huomenna :)
Onko noista alignin ds415 servoista jo kokemusta? Sellaiset minä nyt laitoin sitten nuppiin.

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #93 : 26 Kesäkuu, 2012, 08:22:30 »
Kasailut jatkui ja törmättiin ongelmaan. Tietääkö joku miksi 3G ei resetoidu? Vilkuttelee mulle vaan punaista kun kytken virrat. Johtoliitokset on tarkestettu ja kirosanat vuodatettu. Tutkimme tänään lisää. Viimelennolla ei ollut vastavanlaista ongelmaa havaittavissa.

Koitin googlettaakkin, mutta vähän huonoin tuloksin  :-\

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #94 : 26 Kesäkuu, 2012, 13:44:07 »
En nyt varsinaisesti osaa tohon sun kysymykseen auttaa, mutta kommenttina. Sulla näyttää olevan toi OrangeRx:n vastari tuossa kiinni. Onko se sillä etävastarilla vai ilman. Mulla teki pari kertaa juuri 450:ssä sitä että pätkäisi mystisesti. Laitoin sen lutikan kiinni ja ne muutamat lennot mitä olen tehnyt on toiminut ok. Epäilen että se pieni antenni jää katveeseen rungon taakse. Tosin sun vastarissa näyttää olevan kyllä paljon pitempi antenni, joten taitaa olla eri versio.

edit: ylhäällä olitkin kirjoittanut että sulla oli etävastari.

Onko sulla 3G:lle mokkulaa, jolla voisit testata vastaako se tietokoneelle? Kokeile nyt vaikka irrottaa etäyksikkö irti ja kytke takaisin.

PS: Ei ollut autosta ongelmana jäähdytin aineet vähyys vaan kompura rikki  >:(. Akkukin on nyt uusittu.  Ei tää autoilukaan ole halpaa.
-
« Viimeksi muokattu: 26 Kesäkuu, 2012, 13:45:43 kirjoittanut Maikko »

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #95 : 26 Kesäkuu, 2012, 13:48:45 »
En nyt varsinaisesti osaa tohon sun kysymykseen auttaa, mutta kommenttina. Sulla näyttää olevan toi OrangeRx:n vastari tuossa kiinni. Onko se sillä etävastarilla vai ilman. Mulla teki pari kertaa juuri 450:ssä sitä että pätkäisi mystisesti. Laitoin sen lutikan kiinni ja ne muutamat lennot mitä olen tehnyt on toiminut ok. Epäilen että se pieni antenni jää katveeseen rungon taakse. Tosin sun vastarissa näyttää olevan kyllä paljon pitempi antenni, joten taitaa olla eri versio.

oon tän jo monta kertaa eri yhteyksissä sanonu mutta sanonpa vielä kerran...

mulla oli spectrum aikana tollanen orange simsticin seurana. pätkäs mystisesti ihan kunnolla sillon tällöin satunnaisesti (todella harvoin kuitenkin eli tunteja saattoi toimia välissä hyvin)

mulla on yleensä sen vastarin ja mankan välissä noin metristä neljään metriin eli radioyhteyden ongelma se ei voi olla. tossa vastarissa vaan tuntui olevan sellanen ominaisuus että pätkii.

itse en henkilökohtaisesti laittais mihinkään tulikettua vaarallisempaan/kalliimpaan lentävään kiinni!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #96 : 26 Kesäkuu, 2012, 15:43:54 »
Jep, vineäminen huomioitu. Mystinen juttu mutta pitää tutkia tänään lisää, ei huvittaisi heti luovuttaa tuon 3Gn kanssa. Toki AR7200BX on myös varmasti hyvä vaihtoehto muttei kuitenkaan ihan ilmainen.

Taidan kokeilla aloittaa säätämisen ihan alusta ja käydä kaikki johdot vielä lävitse  :)

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #97 : 26 Kesäkuu, 2012, 16:25:35 »
Noniin, vika selvisi kun nukkui yön ja nyt katsoi ns. selvin silmin. Omaa tyhmyyttä mutta jaetaan. Päällystin servon suojasukalla taannoin signaalijohdon tuosta 3G systeemistä ja siellähän oli mennyt johdot väärin. Sinänsä pitää ihmetellä omaa ajatuksen kulkua koska johdot ovat lattana vierekkäin. Minäpäs olin kuitenkin laittanut liittimen niitä kohti väärin päin ja kiertänyt jokaista johtoa 180 astetta jotta se on loksahtanut paikalleen. Onkohan mulla ollut mitään valoja pääkopassa päällä? hohhoijjaa.

Taidan silti vaihtaa spektrumin vastaanottimeen. Ei Tohtori höpöjä puhu siitäkään. Täytyy lomailla säästeliäästi ulkomailla niin jää harrastetoimiin vähän rahaa. Sitä ennen ei viitsi tuhlailla  :D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #98 : 26 Kesäkuu, 2012, 21:35:18 »
Kävin koittaas ja kyllä se vaan lenti :) Perässä oli pieni klappi joka shimmattiin veks. Ens kerralla pitemmät lentosessiot, nyt perä vähän temppusi omia tuon shimmausprikan unohtumisen johdosta.

Täytynee laittaa ar8000 vastaanotin myöskin tilaukseen, turha se on koneita rikkoa leikkimällä. Saa tarjota Yv:näkin vastareita jos on liikaa semmoisia min. 6 Kanavaisia spektrumeita.

Todiste, mulla on todella kopteri vaikka tuntuu että se on aina kotona palasina  ;D

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #99 : 28 Kesäkuu, 2012, 09:30:52 »
Eilen tuli kepitettyä akullinen. Toisella akulla alkoi todella weird vägääminen joka muuttui gainilla ainoastaan joko nopeaksi tai kuminauhaksi. Syyllinen oli perän lavanpidin joka pääsi ulommaksi pitkittäin kuin toinen. Aiheutti perän linkistön kanittamisen ja pilotin mielenrauhan järkkymisen,ainakin hetkeksi.  :D

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184660 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen