Kirjoittaja Aihe: 450S FBL conversio  (Luettu 4237 kertaa)

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
450S FBL conversio
« : 14 Joulukuu, 2011, 16:27:34 »
Mors,

Rexin 450S alla ja tuossa olen harrastusmielessä tutkaillut FBL juttuja. Mikä ettei noita voisi jopa kokeillakin. Eli, ymmärtämättä asiasta juuri tuon taivaallista, keräsin seuraavat:

http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?currency=EUR&cPath=173_491&products_id=11109&osCsid=p929m86l4bmbmb7l3bd7m0op12
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14923__HK450_Flybarless_Head_upgrade_T_rex_compatible_.html

Ihanko oikeasti nuo ovat ainoat asiat, mitä tarvitsen? Ja tällöin mun Futaban Gyrokin jää ylimääräiseksi asennettavaksi tuleviin kopuihin!?

Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Aiheuttaaku tuo S tuossa mallin perässä mitään ylim. harmaita hiuksia?

nimimerkillä Joululahja itselleni?
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #1 : 14 Joulukuu, 2011, 17:02:27 »
Itse en välttämättä lähtis sun budjetilla leikkimään tolla fbl:ällä. Kiina gyro+ kiina nuppi+kiona analogiset servot= huolia ja murheita. Toki tää on vaan mun mielipide.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #2 : 14 Joulukuu, 2011, 17:07:30 »
Ei se muuta tarvitse jos super halvalla pitaa paasta..

..mutta suhtauduisin erittain varauksella noihin halpis fbl purkkeihin. Itse menin hinnan perassa halpaan ja kopu torppas ihan itsekseen 8 kertaa ennenkuin paivitin walkeran fbl gyron BeastX:aan.

Oma conversio oli siis BeastX ja ALZ fbl nuppi: http://www.rc711.com/shop/alzrc-3g-flybarless-main-rotor-pro-setblack-p-4336.html?cPath=166_216_242

Varsinkin ensikertalaisena on vaikea tietaa onko fbl purkki hyva vai huono.. luulin etta omani oli ok ( paitsi ilmassa resetoinnit ) kunnes vaihdoin Beastiin.. ero oli huomattava.

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #3 : 14 Joulukuu, 2011, 17:40:23 »
Itse en välttämättä lähtis sun budjetilla leikkimään tolla fbl:ällä. Kiina gyro+ kiina nuppi+kiona analogiset servot= huolia ja murheita. Toki tää on vaan mun mielipide.

Mnjoo,

Totta tuokin. Itseeni ihmetyttää miksi ostettu rexi paketti ja laitettu mysteeriservot. Pitää kun tulee vähän irtokäteistä niin hankkia kunnon servoihin. Kiinnostusta koko fbl hommaan ei kyllä ole niin paljoa, että beastia ostaisin. Sen verran katsonut tota teitin lentoa, että kyllä se on lentöjästä, ei fbl:stä kiinni.

Ajattelin vain, että jos kustannukset on noi, ei sillä sitten juurikaan väliä. Muuutta, säästetään noikin.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #4 : 14 Joulukuu, 2011, 17:45:18 »
Jep, kannattaa säästellä noi fbl rahat servoihin tai toiseen kopuun, nikon fbl leikki maksoi aika paljon, beastin pisti kiinni kuussatkuu, ni tuli itekseen tonttiin koko vehje kun ei biisti oikeen värinästä tykänny, kalliiks tuli
sulla voi käydä samalla tavalla

Bert kammererin, Bobby Wattsin ja Tareqin suusta kuultuna:
Flybar on parempi rajuun 3D:hen kun lentää ihan limitillä ja lähellä maata, tuntuma on parempi ja vaste on välitön

Eli Flybar on parempi (piste!) ;D

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #5 : 14 Joulukuu, 2011, 17:49:45 »
Ju, katotaan sitten kun noita Goblineita alkaa saamaan niin foorimit täyttyy 6-700 kopuista :) sieltä sitten. On oikeesti iso polttis TAHTOO listalla.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #6 : 14 Joulukuu, 2011, 21:13:15 »

Bert kammererin, Bobby Wattsin ja Tareqin suusta kuultuna:
Flybar on parempi rajuun 3D:hen kun lentää ihan limitillä ja lähellä maata, tuntuma on parempi ja vaste on välitön

Eli Flybar on parempi (piste!) ;D

Saattaahan se olla että sielä West sidellä ei toimi kuin tuollaiset alkeelliset tankovehkeet ja savuavat voimanlähteet  ;D ;)
Omasta mielestä fbl on paras ja 2011 3D masterseissa ensimmäiset 7 sijaan meni fbl laitteille, niin ei kai ne kauheen huonojakaan voi olla?
Mut samapa se nyt on jos tangoista tykkää niin ei kai se miestä pahenna  ;D
Mut en ehkä kuiteskaan laittais tollasta kiinan gyroo kuiteskaan, saattaa olla vaikka tanko parempi?  ::)

 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #7 : 14 Joulukuu, 2011, 21:18:40 »
Tämä varmaankin johtuu siitä että hyvien lentäjien pitää "mainostaa" uusia malleja jotka yllättäen ovat fbl ;D
ja tuo fbl myöskin helpottaa sitä lentoa tietyllä tavalla, eiköhän sekin ole yksi syy ;D

Siitähän se kiinni oikeastaan on miten lentää, eikä millä lentää :)
jep saattaa säästää rahansa kun jättää suosiolla ostamatta ;)

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #8 : 14 Joulukuu, 2011, 21:31:11 »
Tämä varmaankin johtuu siitä että hyvien lentäjien pitää "mainostaa" uusia malleja jotka yllättäen ovat fbl ;D
ja tuo fbl myöskin helpottaa sitä lentoa tietyllä tavalla, eiköhän sekin ole yksi syy ;D

Siitähän se kiinni oikeastaan on miten lentää, eikä millä lentää :)
jep saattaa säästää rahansa kun jättää suosiolla ostamatta ;)

Juu, tottahan toki noi mainostaa vaikka mitä jos siitä saa rahaa tilille, mut 3D masters on kilpailu eikä funfly tapahtuma ja uskon että vain parhaat setupit on käytössä.
Mutta jottei nyt menis väittelyks että kumpi on parempi, niin suosittelen jokaisen kokeilemaan ja valitsemaan sen kummasta tykkää enemmän  :)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: 450S FBL conversio
« Vastaus #9 : 14 Joulukuu, 2011, 21:44:35 »
Joo, siitähän se on kiinni mistä tykkää. Itse olen tanko mies loppuun asti. Toki fbl ei toimi esim tollasessa hc smackdownissa yhtä hyvin kuin tanko. Ja toinen mistä en fbl:ässä tykkää on se että fkippi nopeus on vakio nopeudesta riippumatta.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
7763 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Lokakuu, 2008, 15:20:12
kirjoittanut sgtpepper
158 Vastauksia
62092 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Marraskuu, 2008, 20:30:57
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
2272 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Tammikuu, 2009, 17:59:01
kirjoittanut koha
3 Vastauksia
2685 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2012, 09:55:21
kirjoittanut Pursi
4 Vastauksia
2907 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Huhtikuu, 2012, 16:25:28
kirjoittanut miikku2