Kirjoittaja Aihe: FB vs. FBL  (Luettu 64999 kertaa)

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
FB vs. FBL
« : 15 Joulukuu, 2011, 18:13:42 »
Nyt kyllä tarvittas FBL vs FB aihe tuonne kulmabubiin.  ;D

yleisön pyynnöstä ;D

itse olen vanhan kunnon FB:n kannalla, parempi tuntuma ja välitön vaste kuten mm. Bert Kammerer, Bobby Watts ja Tareq Alsaadi ovat sanoneet ;D

eli ei enää spämmätä muita säikeitä tällä keskustelulla vaan tänne kaikki ;)

Poissa nik-92

• Seniori torppari
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: FB vs. FBL
« Vastaus #1 : 15 Joulukuu, 2011, 18:16:56 »
Samalla kannalla itsekkin. Ei mulla varsinaisesti mitään fbl:ää vastaan oo mutta, sitä mielipidettä että fbl on ainoa oikea on. Toki tuntuuhan se varmasti ylivoimaiselta jos ei osaa korjata tuulta ym. mutta nekin oppii.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #2 : 15 Joulukuu, 2011, 18:20:46 »
FBL on syvältäääöö maksaa paljo ja helpottaa liikaa lentoa ja ja ja!!! nöö!!

No ei vaitte. Menit sitte tekemää maalimanlopun aiheen.  :D Aika mielipide kysymyshän tämäkin on, mutta saatiinhan Keppi vai Remmi aiheestakin hyvää keskustelua aikaan. Etuja ja haittoja ja paljon kokemuksia ja vinkkejä. Jospa tästäkin saatais.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #3 : 15 Joulukuu, 2011, 18:24:45 »
Tästä on melko turha väitellä ihmisten kanssa joilla on vain toinen kopteri. Tottakai kai kaikki kehuu että se oma on paras koska siksi ja siksi.
Itse olen molempia omistanut ja molemmilla paljon lentänyt. FBL kopteri sopii tällä hetkellä mun lentotyyliin ja siksi tykkään siitä.
Jos hommaan nitro 700 (odottelen sopivaa käytettyä ;) ) kopterin niin todennäköisesti ostan tanko vehkeen ja muutan fbl jos tarpeen.

Mielestäni on typerää huudella että fbl on paska tai toisin päin jos ei ole molemmilla lentänyt. Lentämisellä tarkoitat sitä että olet lentänyt omalla laitoksella mitä ei tarvitse varoa eikä vaan leijutellut toisen vispilää ja sanoo että kyllä mä olen sitä lentänyt.

Täällä on paljon ensikertalaisia jotka voivat ottaa jotkut puheet tosissaan.

Tähän olisi kiva saada mielipiteitä mnentwigiltä ja maikolta kun he ovat molemmilta paljon lennelleet.
Toisaalta on vaikea yleistää FBL koptereita keskenään, koska markkinoilla olevat fbl boksit eroavat toisistaan paljon.

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #4 : 15 Joulukuu, 2011, 18:29:56 »
Olen kyllä molempia lentänyt ja enkä ole "vain leijjutellut" vaan testaillut ihan kunnolla juuri vertailu mielessä. Eikä tässä kukaan ole fbl:llää haukkunut. Totesin vain että en välitä siitä ollenkaan. En tykkää sen "tunnottomuudesta" enkä viiveestä. enkä myöskään siitä että flippinopeus on vakio.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #5 : 15 Joulukuu, 2011, 18:32:28 »
Toni on tavallaan oikeassa, kuka tykkää mistäkin, kaikilla on tähän asiaan oma mielipide eikä perjaatteessa kukaan ole oikeassa ;)
vähän sama kuin keppi vs remmi, tai kumpi on parempaa banaani vai omena, kaikilla on mielipide ja omat perustelut, toinen ei vaan tykkää toisesta ;D

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #6 : 15 Joulukuu, 2011, 18:36:02 »
Toni on tavallaan oikeassa, kuka tykkää mistäkin, kaikilla on tähän asiaan oma mielipide eikä perjaatteessa kukaan ole oikeassa ;)
vähän sama kuin keppi vs remmi, tai kumpi on parempaa banaani vai omena, kaikilla on mielipide ja omat perustelut, toinen ei vaan tykkää toisesta ;D

Juu, mutta meinasinkin että on tyhmää väittää että banaani on parempaa kuin omena jos ei ole omenaa maistanut tai jos on maistanut vain mätää omenaa *kröhm* NIKO ;D ;)

Poissa vee73

• Seniori torppari
« Vastaus #7 : 15 Joulukuu, 2011, 18:37:15 »
FBL:ssä vähemmän koijjattavaa tumppauksen jälkeen :) Se on iso etu.

Njuu, mä tykästyin tangottomaan versioon heti kun sellaisen sain, ja tangollinen sai lähte uuteen kotiin. Ja syyt on.. FBL taipuu nopeammin ja juur sinne minne pyydetään.
Myös se on hyvä että saa vaikka mitä lentotilasäätöjä purkin muistiin. Eli vaikka mankassa on normi 3 lentotilaa, voi Bankkeihin laittaa niitä vaikka esim. 3 lisää, ja sitten niitä kolmea voi käyttää joka mankan omassa lentotilassa.
Sitten onkin käytännössä jokaisella kolmella lentotilalla kolme eri vaihtoehtoa, eli 9 lentotilaa.

Ja nuissa pikkusissa kopukoissa FBL:än merkitys on todella iso. Microkopteri lentää kuin 450 kokoinen ja sillä microlla on paljon halvempaa harjoitella ja torppia kuin isommalla.

Eli täältä yksi ääni tangottomalle kepakolle.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #8 : 15 Joulukuu, 2011, 18:42:28 »
quote author=zxiicci link=topic=14516.msg130963#msg130963 date=1323966962]
Juu, mutta meinasinkin että on tyhmää väittää että banaani on parempaa kuin omena jos ei ole omenaa maistanut tai jos on maistanut vain mätää omenaa *kröhm* NIKO ;D ;)
[/quote]

Samaa mieltä. Tarkoitus vain tuoda esille ettei fbl ole se ainoa oikea ja täydellinen vaihtoehto, niinkuin täällä foorumilla kovasti tunnutaan mainostavan.  ;)[

FBL:ssä vähemmän koijjattavaa tumppauksen jälkeen :) Se on iso etu.

Njuu, mä tykästyin tangottomaan versioon heti kun sellaisen sain, ja tangollinen sai lähte uuteen kotiin. Ja syyt on.. FBL taipuu nopeammin ja juur sinne minne pyydetään.
Myös se on hyvä että saa vaikka mitä lentotilasäätöjä purkin muistiin. Eli vaikka mankassa on normi 3 lentotilaa, voi Bankkeihin laittaa niitä vaikka esim. 3 lisää, ja sitten niitä kolmea voi käyttää joka mankan omassa lentotilassa.
Sitten onkin käytännössä jokaisella kolmella lentotilalla kolme eri vaihtoehtoa, eli 9 lentotilaa.

Ja nuissa pikkusissa kopukoissa FBL:än merkitys on todella iso. Microkopteri lentää kuin 450 kokoinen ja sillä microlla on paljon halvempaa harjoitella ja torppia kuin isommalla.

Eli täältä yksi ääni tangottomalle kepakolle.

Mutta mitä esimerkiksi tekee 9 lentotilalla, kun kaksikin riittää? Ja mikä saa fbl:län taipumaan nopeammin kuin FB? Ei oo mulla ainakaan tangosta vauhti loppunut kesken. Kyllä siinä tulee pilotin rajat ennemmin vastaan kuin kopun.

Poissa pilot4fn

• Seniori torppari
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
« Vastaus #9 : 15 Joulukuu, 2011, 18:47:03 »
Tähän olisi kiva saada mielipiteitä mnentwigiltä ja maikolta kun he ovat molemmilta paljon lennelleet.
Näin pari viikkoa sitten kun mnentwig lensi fbl700N ja kyllä se taipui mielestäni hienosi vaikka minkälaisiin kuvioihin taivaalla, ainakin näin maallikon mielestä.

Itse vierastan fbl laitetta, ainakin nyt lentelyn alku vaiheessa, sen takia kun haluan opetella lentämään kopteria ensin 'itse' ja ehkä sitten myöhemmin biistin yms avulla. Siis, olen kokeillut tässä vaiheessa vain fb kopteria.

Kun olin ottanut muutamat epäonnistuneet askeleet kopterin lennättämisessä, niin kyllä teki mieli ostaa fbl vehje jotta olisin saanut kopterin pysymään pystyssä helpommin (tai näin ainakin luulin). Fbl purkki kun vissiin pitää toimiessaan kopterin vaakatasossa ja kopteri 'siirtyy' tuulen voimasta sivuun sen sijaan että fb kopteri mahdollisesti kaatuu.
Tämä edellä mainittu on siis täys noviisin näkökulmasta katsottuna jolla ei ole taitoa saatikka uskallusta tässä vaiheessa tehdä mitään temppuja fb eikä fbl kopterilla (paitsi piro, joka sekin nostattaa sydämenlyönti tiheyttä :D).
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Ege

• Seniori torppari
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
« Vastaus #10 : 15 Joulukuu, 2011, 18:51:34 »
No laitetaan nyt sitte FB ja F3C ei ainakaan vielä sallita FBL.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #11 : 15 Joulukuu, 2011, 18:55:46 »
kyllähän fb ja fbl koput ihan samalla tavalla taipuu 3D:hen. 9 lentotilaa on aika paljon perus lentelyyn, itse en ainakaan muistaisi missä lentotilassa on mitäkin, kun nyttenkin opettelee vain yhdellä niin oppii paremmin kun ei säädöt koko ajan oo muuttumassa ;D

FBL kopuissa saa paremmin sitä pitchiä irti ja tehohävikki on teoriassa pienempi. Mutta ihan samalla tavalla ton FB:nkin saa kulkemaan :) Ja juuri sen pienen vasteen takia me sitä käytetään nikon kanssa kun muuten ei kerkeä reagoimaan tarpeeks nopeesti kun on niin vähän varaa maahan ;)

Ja FB:llähän lennetään faissakin, koska fb:llä näkee ne skillit kun FBL:hän leijuu melkeen itsekseen niin ne skillit ei niin hyvin tule ilmi, FB:llä kun osaa lentää niin sitten vasta voi vasta sanoa osaavansa lentää.
FBL:hän lentää melkein itsekseen, kun pistää tikun sopivaan kohtaan niin funneli taipuu, mutta FB:llä joutuu tekemään korjauksia koko ajan ja se on sitä skilliä, kun osaa itse kompensoida olosuhteita eikä tarvitse mitään tietokonetta laskemaan valmiita lentoratoja ;D

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #12 : 15 Joulukuu, 2011, 18:58:46 »
kyllähän fb ja fbl koput ihan samalla tavalla taipuu 3D:hen. 9 lentotilaa on aika paljon perus lentelyyn, itse en ainakaan muistaisi missä lentotilassa on mitäkin, kun nyttenkin opettelee vain yhdellä niin oppii paremmin kun ei säädöt koko ajan oo muuttumassa ;D

FBL kopuissa saa paremmin sitä pitchiä irti ja tehohävikki on teoriassa pienempi. Mutta ihan samalla tavalla ton FB:nkin saa kulkemaan :) Ja juuri sen pienen vasteen takia me sitä käytetään nikon kanssa kun muuten ei kerkeä reagoimaan tarpeeks nopeesti kun on niin vähän varaa maahan ;)

Ja FB:llähän lennetään faissakin, koska fb:llä näkee ne skillit kun FBL:hän leijuu melkeen itsekseen niin ne skillit ei niin hyvin tule ilmi, FB:llä kun osaa lentää niin sitten vasta voi vasta sanoa osaavansa lentää.
FBL:hän lentää melkein itsekseen, kun pistää tikun sopivaan kohtaan niin funneli taipuu, mutta FB:llä joutuu tekemään korjauksia koko ajan ja se on sitä skilliä, kun osaa itse kompensoida olosuhteita eikä tarvitse mitään tietokonetta laskemaan valmiita lentoratoja ;D

Tämä ei tarkoita että me osaisimme, mutta aijomme opetella parhaamme mukaan.

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #13 : 15 Joulukuu, 2011, 19:21:12 »
Toivottavasti kukaan ei ota tätä liian vakavasti. Kunhan tuomme omat mielipiteemme esille  :)

Poissa Kumppari

• Tavallinen torppari
« Vastaus #14 : 15 Joulukuu, 2011, 19:41:59 »
tainnut osua arkaan paikkaan team nummelan pojille kun piti oikein oma säie pistää missä voi vuorotellen kilpaa kehua miten mukavalta kepakko tuntuu ;D

elkää polarisoituko, mie vaan härnään. v!ttuiluhan on välittämistä, vai miten se meni. ite tykkään FBL:lästä ku olen niin huono lentämään ilman ;)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #15 : 15 Joulukuu, 2011, 19:57:18 »
ite on tullu lennettyä joku nelisensataa lentoa eli kokonainen kesä kepillisellä 500 rekkulalla ja kyllä sillä lensi kun ei paremmasta tiennyt :)

kun sitte aikanaan tuli hankittua biisti ei paluuta keppeihin ollu! koitin kyllä 500 rekkulaa lennättää kepillisenä biistin hankinnan jälkeenkin (joka siis tuli tohon pikkuseen 250 rekkulaan) ja paluuta kepillisiin ei ollut! tuntui yksinkertasesti ihan hirveeltä! :D nyökki ja kampes vaikka miten eikä se silmää hivelly vaikka kyllähän sillä olis lentää pystyny :) kepillistä 500 rekkulaa vaivaa muutenkin se että jos laitat nuppiin riittävästi cycliciä niin collective jää liian pieneksi ja päin vastoin eli aina joutu tyytymään kompromissiin :-\ kepitön nuppi korjas ongelman ja molempia löytyy ilman bindauksia vaikka kuinka paljon!

nää on makuasioita sano koira ku pallejansa nuoli! tästä hyvä esimerkki on se että itse pidän yhtenä FBL kopterin hyvistä piirteistä juuri sitä että fliprate on sama välittämättä nopeudesta kun taas Niko sano täysin päinvastoin :)

pääasia taitaa kuitenkin olla se että itse tykkää ja lentäähän jotkut jollain moniroottorillisillakin ;D

omiini ei kyllä taida enää keppejä tulla!

se että kopterin muut komponentit on epäsoveliaat pilaakin sitte koko kopterin FBL muunnoksessa vaikka se ennen sitä olis kepillä hyvältä tuntunutkin ;)

FBL vehje tarvii nopeat ja vääntävät nuppiservot ja jos niissä tinkii ni ei se laite hyväksi tule! jos joku osa on kierona kopterista niin saattaa se myös kaatua heti nousussa! se ei kuitenkaan ole FBL tekniikan vika vaan kopterissa tai asennuksessa on kyllä sitte jotain mätää! polttiksiakin käytetään paljon FBL purkkien kanssa ihan ilman mitään ongelmia! :)

moni on biistin viiveistä puhunu! kerron lisää kokemuksia eroista kun saan ton v-barin tohon 500 kepakkoon kiinni ku nyt siinä on ollu beast-x.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Nube

• Seniori torppari
  • Team E-P
« Vastaus #16 : 15 Joulukuu, 2011, 20:30:00 »
Nii nii, makuasioista ei voi kiistellä mutta huonosta mausta voi aina huomauttaa  ;)

Mäkun luulin että fbl on kova juttu ;D Ei vaiskaan  :)

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #17 : 15 Joulukuu, 2011, 20:38:13 »
Ainoa mitä ihmettelen on se kun porukka valittelee että fbl kampee ja nyökkii. Itselläni ei ole tämmöisiä ongelmia tullut vastaan. Toki sitä joutuu hieman ohjaamaan, mutta jos ei kerran kopua halua itse lentää niin miksei sitten saman tien laiteta kaikenmailman autopilotteja ja helicommandeja? Omasta mielestäni menee vähän lajin mielenkiinto kun ei enää tarvitse osata lentää. Riittää että tietää
miten tikkuja veivataan liikkeissä... Kuten tohtori tuossa jo mainitsikin. Kun lennosta ei tule mitään tangolla vaihdan tangottomaan, jolloin ei tarvitse tähdä korjauksia. Älä tohtori käsitä väärin. Tiedän että lennät paljon paremmin kuin minä. Otin vain esimerkiksi.
« Viimeksi muokattu: 15 Joulukuu, 2011, 20:42:43 kirjoittanut nik-92 »

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #18 : 15 Joulukuu, 2011, 20:46:37 »
Ainoa mitä ihmettelen on se kun porukka valittelee että fbl kampee ja nyökkii. Itselläni ei ole tämmöisiä ongelmia tullut vastaan. Toki sitä joutuu hieman ohjaamaan, mutta jos ei kerran kopua halua itse lentää niin miksei sitten saman tien laiteta kaikenmailman autopilotteja ja helicommandeja? Omasta mielestäni menee vähän lajin mielenkiinto kun ei enää tarvitse osata lentää. Riittää että tietää
miten tikkuja veivataan liikkeissä... Kuten tohtori tuossa jo mainitsikin. Kun lennosta ei tule mitään tangolla vaihdan tangottomaan, jolloin ei tarvitse tähdä korjauksia. Älä tohtori käsitä väärin. Tiedän että lennät paljon paremmin kuin minä. Otin vain esimerkiksi.

Heh.. eikos se keppikin korjaa liikkeita.. ota keppi pois niin ei oo enaa lentoapua ;)  ;D ;D

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #19 : 15 Joulukuu, 2011, 20:48:43 »

Tuota, tuota...
Onko se nyt niin että jos lennät sähköisellä stabiloinnilla, niin ei tarvitse opetella muutakuin se että mihin asentoon tikut laitetaan ja loppu hoituu tietokoneella? 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #20 : 15 Joulukuu, 2011, 20:52:42 »
 ;D ei tässä nyt niin tosissaan väännetä! toiset saa tykätä toisesta ja toiset toisesta!

en mä silti allekirjoita sitä ettei FBL kopua tarvii osata lentää ja se "lentää itsestään" sitähän se ei tee!  ::)

se piti vielä lisätä tohon edelliseen viestiini että kun puhutaan FBL kopterista ei voi todellakaan yleistää!

itse en tykänny esim allun 3G purkin käytöksestä yhtään kun taas biisti sopi heti käteen ku nakutettu!
seuraavaksi tosiaan on leikkimistä V-Barin kanssa jota on useissa yhteyksissä kehuttu ylivoimaseksi... saas nährä ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Noxi

• Tavallinen torppari
« Vastaus #21 : 15 Joulukuu, 2011, 21:20:06 »
Noista viiveistä.. "is time an illusion?" dokkarissa oli testi jossa ei ensin ollut viivettä. Sitten kun se lisättiin nii meni hetki, että aivot tottui siihen. Kun se taas poistettiin henkilöstä tuntui, että asia tapahtui ennen kuin hän painoi nappia. Tuntuu kuin hän ei olisi asiaa tehnyt.. Esim. skitsofrenia kumpuaa ilmeisesti siitä tämä aivojen ajan käsittely on mennyt pahasti pieleen eikä henkilö tiedä mitä on itse tehnyt ja mitä ei, mutta eipä siitä enempää..

Eli viiveet ei haittaa lentoliikkeiden teossa, mutta jos ulkoiset asiat vaikuttaa lentoon teet sen myöhässä (tuulikorjaus yms.) mutta et käsitä mikä on pielessä :P tai kun lennetään lähellä maata ja mielestäsi vetäsit vaikka pitchiä ajoissa, mutta kopu tuli kenttään niin aivot ne vain on viiveen korjannu silleen kivasti :D

Nyt kun miettii niin tämmöisiä on käynyt itsellä esim. eka kopullani (walkera 4) jossa oli kauheat viiveet ohjauksessa, koska ohjaus vaikutti vain flybarin kautta. Ensin kääntyy flybar lavat ja kun flybar kallistuu nii sen mukana vasta päälavat. Kun sitä sitten "oikean" kopun jälkeen kokeili nii ei meinannu pysyä edes leijussa hanskassa :D

Myös 9C:ssä on kauheat viiveet jos testejä on uskominen (sekään ei olisi ongelma, mutta ne vielä vaihtelee paljon.) :) ja toisessa mankassani 8FG taas markkinoiden pienin tai toiseksi pienin.. ei muista enää.. vähän kuitenki :) Tätä viive eroa piti testata knightillä, mutta se romututi ennen kuin sain lähetintä vaihdettua.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Iski

• Seniori torppari
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
« Vastaus #22 : 15 Joulukuu, 2011, 21:21:18 »
Jos nyt muistan väärin, niin joku korjatkoon  :) ....?

MJPilot lensi muistaakseni 450:stä ilman stabbaria...otti vaan pois ja lensi. Sama kaveri teki myös itse, kuussatkusta turbo-version.....Sehän oli myös nähtävillä Model-Expossa, muistaakseni vuonna 2009.

Nää nyt on vaan omasta muististani ja muita "virkistäen"  ;D !
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #23 : 15 Joulukuu, 2011, 21:22:06 »
Kokeillaan hieman luetteloida.. korjatkaa lisatkaa poistakaa..

Flybarless edut 3D:ssa:

- Enemman tehoa samalla setupilla
- useissa malleissa kovemmat kulmat mahdollisia paremmin
- vahemman osia eli halvempi, helpompi/nopeampi setuppi
- helpompi toistaa sama setuppi
- vahemman mahdollisuutta valyksiin
- setuppia voi muuttaa lennossa
- ratet aina halutessa balanssissa
- lentaa lukitusti "kuin raiteilla"
- tuuli korjaus
- kivempi lentaa <- mielipide
- muuta?
-

Flybar edut 3D:ssa:

- parempi / viiveeton / nopeampi tuntuma? <- mielipide?
- muuta?
-

Tosta viiveesta sen verran etta kun itse siirryin Beastiin, huomasin viiveen kylla, mutta muutaman akun jalkeen sita ei enaan tunne kun aivot oppii sen.. tosin saadotkin oli alkuun hitaalla.. nyt extreme asetuksilla kaikki kylla toimii just niin nopeasti kun tassa vaiheessa koulutusta haluankin.

Nopeudesta ym voi olla eri mielta.. kylla fbl kopukin pyorii just niin nopeasti kun haluat, saadoista se on kiinni ( esim vr. lentotilat vs transmitter mode beastissa ) tosin aina yhta kovaa..

Hintaeroista ei oikeen voi kumpaakaan pitaa kalliimpana koska kunnon gyro maksaa suht saman kuin fbl systeemi.. ( 150e ) kepillinen nuppi on kalliimpi. Ja halvimmat fbl systeemit maksaa yhta vahan kuin halvat perus gyrot.. ( 25-50e )

Muuta?

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #24 : 15 Joulukuu, 2011, 21:25:17 »
Hei mutta mites koksiaalit? Jos vaan hommattais noihin rekseihin toiset lavat päälle.