Kirjoittaja Aihe: FB vs. FBL  (Luettu 65051 kertaa)

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
Vs: FB vs. FBL
« Vastaus #50 : 16 Joulukuu, 2011, 10:47:28 »
Juu jkk, oon nähnyt ton haastattelun, mutta tuossa on vaan osa sitä. Sama kaveri ja tareqi totesivat että jos haluuaa smackätä niin ainoa oikea vaihtoehto on FB.

Tais kyllä Pertti sanoa että tohon Tareqin lyhyeen ja nopeaan repimiseen tanko sopii paremmin... Vähän eriasia kuin ainoa vaihtoehto..

.. mä vähän luulen että x7:kin tulee paiskoontumaan aika kivasti kun saat sen :)

Noista Pertin puheista ja muiltakin kuultuna toi vbar vois sopii paremmin sellaselle joka tangosta tykkää.. siinä ois padle simulationia ym.. mutta hieromistakin voi kyllä olla enemmän kuin Beastissä...

Poissa nik-92

• Seniori torppari
  • #LajinHelppousViehättää
« Vastaus #51 : 16 Joulukuu, 2011, 11:12:06 »
Ootko kattonut tuon haastattelun. Siinä ei puhuta mitään tareqin tyylistä vaan todetaan että jos haluaa lentää oikeasti smackdownia algaalla niin FB on siihen paljon parempi. Viikon loppuna ois tarkoitus tehdä porolla pientä fbl testailua.

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #52 : 16 Joulukuu, 2011, 11:24:13 »
Ootko kattonut tuon haastattelun. Siinä ei puhuta mitään tareqin tyylistä vaan todetaan että jos haluaa lentää oikeasti smackdownia algaalla niin FB on siihen paljon parempi. Viikon loppuna ois tarkoitus tehdä porolla pientä fbl testailua.

Noi mun lainaukset on tuosta haastattelusta: http://rchelination.com/index.php?view=article&catid=65:showpodcasts&id=127:rchn-v-20-ep6-bert-kammerer-returns

Ethän sitten riko poroa!

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #53 : 16 Joulukuu, 2011, 11:40:36 »

tää menee nyt näköjään ihan inttämiseksi! :D

ei kai kukaan voi sanoa että kumpi on mihinkin "parempi"!

toiselle toinen on parempi koska yksinkertasesti tykkää sen tuntumasta ja toinen voi olla ihan eri mieltä!

onneksi on vaihtoehtoja! olishan se vähän tylsää että kaikilla on samat vehkeet koska joku proo on netissä sanonu että "tää on paras tiukkaan 3D smackiin" ;)

tää on vähä sama ku sanoit niko aikasemmin että mä lennän paremmin ku sä... ei niin voi mitenkään sanoa koska lentotyyli on niin totaalisen erilainen!

teikäläinen lentää kokoajan melkein paikallaan ku mulla taas on vauhtia yleensä aika reilusti! ei siis mitenkään vertailukelpoista :)

ei nyt tehdä tästä mitään oikeeta ongelmaa! pääasia että kaikki tietää että FBL on se juttu :P ::) ;D no ei! hienosti vedit kepillä pikkujouluissa ja jos se maistuu niin kukaan ei kiellä tai tuu sanomaan että se on väärin! joten miksi toiseen suuntaan näin pitää inttää? :)

FBL on väistämättä tulevaisuutta ja kontrollerit kehittyy kokoajan! ei kai siitä kauaa ole kun ne oli vielä sillä tasolla ettei niistä ollu mihinkään... osa voi olla edelleen mutta itse ainakin tykkään ja aion niissä pysyä! toivottavasti V-Bar ei osottaudu niin hyväksi että joutuu noi kaikki biistit myymään :D kieltämättä se paddlesimulation toiminto muakin siinä vähän kiinnostaa ;) kukin tekee siitä omat johtopäätöksensä...

miksi muuten Niko biisti äks seiskaan jos kerran on tiedossa että siinä on viivettä? ota joku muu mielummin esim V-Bar
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2011, 11:45:51 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #54 : 16 Joulukuu, 2011, 12:03:01 »
Eihän tästä ongelmaa  :D kuhan saadaan porukka heräämään että myös tanko on edelleen hyvä vaihtoehto.

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
  • Let's make 3D helis great again!
« Vastaus #55 : 16 Joulukuu, 2011, 12:08:08 »
No äkkiseltään voisi kuvitella että tareqilla ja bertillä olisi kokemusta. Ainakin melkein yhtäpaljon kuin J@nilla... Juu kyllä sillä harcore varmaan taipuu :D Sekun onnistuu vaikka beltillä. Se vaan ei ole yhtä helppoa ja mukavaa ym.

Niko, en tarkoittanut että minusta siihen olisi ja ei taida olla sinustakaan, ainaskaan vielä.
Kirjoitin että olen sen nähnyt ja suomessa ei minusta ole vielä yhtään oikeata hc smack down pilottia vielä.

Kiitos ja anteeks
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Speedy

• Jäsen 2024
« Vastaus #56 : 16 Joulukuu, 2011, 12:42:00 »

Niko, en tarkoittanut että minusta siihen olisi ja ei taida olla sinustakaan, ainaskaan vielä.
Kirjoitin että olen sen nähnyt ja suomessa ei minusta ole vielä yhtään oikeata hc smack down pilottia vielä.

Kiitos ja anteeks

Ihan offtopiccina kysyisin mitä tuo "smack down" oikein on?
Kopteri.netin haulla ei vastausta löydy ja googgelikin löytää vain videoita joilla on yhteistä se että kaikissa lento päättyy tonttiin   ???
ps. oma suosikki oli toi kopteripilottiuimari 3min kohdalla:  ;D

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #57 : 16 Joulukuu, 2011, 12:51:03 »

Kiitos ja anteeks

Juu, Ei suomessa olekkaan vielä yhtään, enkä väitäkkään että itsekkään osaisin vielä juuri mitään. Tarkoitin vain että siinä fbl:ässä on ominaisuuksia, jotka haittaavat tuon tyyppisessä lennossa. Niin ja pahoitteluni J@nille siitä, että ilmaisin asian liian jyrkästi.
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2011, 12:56:32 kirjoittanut nik-92 »

Poissa rane78

• Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
« Vastaus #58 : 16 Joulukuu, 2011, 13:30:56 »
Älkäähän nyt sekoilko! Kyllä mä vierestä oon nähnyt, kun eräs suomalainen tyyppi lensi 700N:llä hyvin smäkkiä muistuttavaa lentoo. Täällä näyttää olevan semeininki, että kukaan ei osaa, eikä voi mielipiteitä sanoo ku ei osaa smäkkii. No mulla on tuo yksi mielipide FBL:stä ja se siitä. Kyllä niillä joskus vielä voi lentää. 

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #59 : 16 Joulukuu, 2011, 13:47:30 »
Ihan offtopiccina kysyisin mitä tuo "smack down" oikein on?

Se on sitä kun paiskotaan alhaalla oikeen huolella..

Ohessa hieman ghetto tyyliä Tareqilta, ei sen kovinpia vetoja mutta hyvä esimerkki sen paiskonnasta pienellä alueella:

Tuossa vielä molemmat kaverukset joista tässä puhuttu ja Bertin tyylinäyte:

« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2011, 13:57:46 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #60 : 16 Joulukuu, 2011, 14:09:26 »
Joo, tää on nyt ikävästi mennyt hieman v...lun puolelle ja olen siihen omaltakin osatani osallistunut ja muutoin hyvä keskustelun aihe on mennyt hieman väärille raiteille. Pahoittelen jos kirjoitteluni on aiheuttanut mielipahaa.

Tää on kyllä semmoinen aihe että mielipiteitä on yhtä paljon kuin kopteristeja ja pääasia on varmaan että jokainen löytää sen oman mieluisen vaihtoehdon millä voi pitää hauskaa, siitähän tässä kaiketi on kysymys?

Itse pidän enemmän näistä sähkövakauttimista vaikka olen 5kpl. tankokopuja omistanut ja näillä aloittanut harrastukseni, niin pikkuhiljaa kaikki on muuttuneet fbl vekottimiksi koska pidän niiden loogisesta käytöksestä ja sopii mun lentotyyliin.
Tällä hetkellä mulla on kolme BeastX purkkia ja yks V-bar kopuissa kiinni.
Oman kokemukseni mukaan V-bar on nopeempi vastaamaan käskyihin kuin piisti, mut se on vain se mun fiilis.
Näissäkin ratkaisee pirusti se että kuinka se "purkki" on säädetty, eli ei kannata tehdä tuomioita jos kaverin fbl on jotenkin tahmeen tuntuinen kun kokeilin sitä

« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu, 2011, 15:54:35 kirjoittanut J@ni »

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
Vs: Re: FB vs. FBL
« Vastaus #61 : 16 Joulukuu, 2011, 14:20:31 »
Jep.

Jos joku luulee että kenenkään mieltä halutaan pahoittaa niin luulot pois.

Ollaan hyviä kavereita kaikki.

Poissa nik-92

• Seniori torppari
« Vastaus #62 : 16 Joulukuu, 2011, 14:38:34 »
Eikä olla. No eii :D Ei tässä oo tarkoitus kellekkään vittuilla. jkkmobilekin on hieno mies vaikka senkaa tästä aina väitelläänkin :D

Poissa Maikko

• Jäsen 2024
« Vastaus #63 : 16 Joulukuu, 2011, 14:45:20 »
Täällähän on värikästä keskustelua. Niko ja Santtu laittaa varsin tiukkaa kommenttia.

Oma sekoitukseni tähän soppaan pitää siis myös laittaa. Oma kokemukseni on Trex 500:sta, joka oli FB ja FBL. Lisäksi N9 joka oli FB ja muuntui FBL:ksi (tosin en ehtinyt sitä vielä paljoa lennättää torppauksen takia). Myös Trex 450 Pro on nyt myös muuttunut FBL:ksi. Trex 250 on edelleen tangolla. Lisäksi on tullut lennätettyä useamman tutun koptereita FB ja FBL.

Ensinnäkin tästä keskustelusta tulee liian jyrkkä kuva tilanteesta, joten kannattaa pitää pientä filtteriä kun näitä lukee. Mielestäni JkkMobilen listaus on hyvä puolueeton yritys hahmottaa tilannetta. Oma kokemukseni on se että lensin pitkään tangon kanssa ja pidän siitä erittäin paljon. Iso 90-luokan nitrokopteri Synergy N9 on mielenkiintoinen kapistus joka auttoi ymmärtämään paljon tangon sielun elämästä.

Oma kokemus lento-ominaisuuksista:

Tangollinen
Synergy N9:iä vakio setupilla yleensä luonnehditaan hyvin lentäväksi vehkeeksi ("fly's like no other"). Okei, näitä tietenkin voi lukea jokaisen valmistajan ketjuista jossa "tieto" ei aina ole niin puolueetonta. Olen pohtinut että tämä johtuu siitä että vakauttava voima (Hiller) on suuri joten geneerisesti lennättäjät kokevat että kopteri on tarkka ja vakaa. Mulla oli moottorin kanssa aikoinaan ongelmia, joten tuli lennettyä paljon huonoilla tehoilla. Tällöin tuli nähtyä eroja lavoissa ja nupin asetuksissa ja siinä miten ne kuluttavat energiaa eri liikkeissä. Taitoa kun tuli lisää tuli ongelmaksi tuli hitaan puoleinen liikentäkyky, jonka huomasi erityisesti tic-toceissa. Liikkeitä lisäämällä nopeus parani, mutta samalla liikkeet alkoivat kuluttamaan energiaa liikaa. Korjaavana toimenpiteenä vaihdoin N9 paksumman ja lyhyemmän tangon Trexin ohuempan ja pidempään ja laitoin vielä kevyemmän stabbarin lavat paikalleen. Tilanne parani ja vakauttava vaikutus oli edelleen hyvässä suhteessa taitoihin nähden. Tämän jälkeen vielä lisäsin vielä mekaanista liikerataa pidemmilla linkeillä swashilta ja muutin Bell/Hiler ratiota pienemmäksi. Tämän jälkeen huomasi selkeän nopeuden lisäyksen, mutta myös osa siitä N9:n tarkasta luonteesta katosi mukana. (Servot JR 8717). Näillä kuitenkin lentelin sillä opin taas tuon muuttuneen tuntuman.

Esimerkiksi Kasama Srimok on tangollisena nopea liikehtimään ja liikkeet ovat vähän energiaa tuhlaavia (keveyskin vaikuttaa tähän). Kuitenkin tracking (tarkkuus?) on mielestäni hyvä ja säätövaraa löytyy nupista.

Flybarless
Pidin tangollisesta N9:sta tosi paljon! Päätin kuitenkin että kokeilen mitä toi FBL tuo lisää ja joitain toiveita olikin jo itselläkin. Paljoa en ole vielä ehtinyt tuolla ajamaan mutta selkeä ero oli liikkeiden kuluttamassa energiassa. Tic-tocit menevät taloudellisemmin ja samaten nopea lento kuten kerrostaloa isommat silmukat. Lisäksi mulla oli noissa isoissa silmukoissa tanko nupilla aina pientä vaihe virhettä ja en sitä kovin aktiivisesti säätänyt pois joten tynnyreitähän niistä helposti tuli jos ei ollut tarkkana. Tähän FBL auttoi. Lisäksi heti Trex 500:lla tuli huomattua että siinä missä tangollisen kanssa kääntyminen tapahtuu pienen vipuvarren kanssa FBL kääntyy ikäänkuin massakeskipisteensä ympäri. Aluksi tämä tuntuu hassulta ja luonnottomalta, mutta myöhemmin ihan normaalilta. FBL kopterissa on kuitenkin toi kompromissien määrä pienempi, sillä voit saada vakaan kopterin joka kuitenkin on nopea ja tarkka.

Lentotuntuma on jokatapauksessa sen verran erilainen näissä että tyyppaamalla toisen kopteria muutaman lennon ajan on tuloksena on sen oman tutun ja turvallisen suosiminen.

Itse leijuttelussa itse en näe suurta eroa noilla isoilla koptereilla. Leijuttelua tulee kuitenkin tehtyä alle 10% lennoista, joten en ole oikea mies tuohon kommentoimaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt että F3C tangollinen kopteri on tuulessa parempi kuin FBL, sillä tangollinen nojaa tuulee kun taas tangoton pitää itsensä vaaterissa mutta ajautuu tuulen mukana.

FBL ja hitaus:
Mä taisin tuoda tuon BeastX:n hitautta koskevat kommentit ekana esiin. Tätä ei kuitenkaan saa yleistää muihin purkkeihin ja asia ei ole niin mustavalkoinen kuin voisi ymmärtää. BeastX mielletään myöskin hyväksi ja plug'n play tyyppiseksi ratkaisuksi. Oman pähkäilyni mukaan syynä tähänkin on sama kuin Synergy N9 tangollisen "Fly's like no other" käyttäytymiseen. Control loop on sen verran "hidas" että kaikki liikkeet tapahtuvat vakaasti. Beastin tekijöiden mukaan he ovat nyt jokaisessa softapäivityksessä viilanneet tätä looppia agressiivisemmaksi. Align 3G on tosi agressiivinen ja Vbar tullaan munkin toimesta omassa kopterissa kokeilemaan talven aikana ja muiden kommenttien mukaan se on "more direct". Kuten tässäkin ketjussa tuotiin esiin ihminen tottuu muutoksiin hyvin nopeasti (joka on itseasiassa perus edelletys ihmis rodun menestykselle), joten itse en huomaa BestX:n hitautta muutakuin alussa kun on ensin lennättänyt jotain muuta kombinaatiota, joten ei saa antaa sen häiritä liikaa. Ja kuten sanottu tätä pystytään muuttamaan ohjelmallisesti ja trade offine on ilmeisesti vakaus ja se että BeastX toimii myös siinä Sotkamon Mummontm kopterissakin

Smack
On cool määritelmä kopterilennätyksellä joka tapahtuu maan lähellä ja tulee siitä kun kopteria paiskataan kohti maata ja pysäytetään ihan pinnoissa. Tareq on tämän tyylin kunkku ja tekee sen paremmin kuin kukaan muu, uskomaton kaveri. Toisaalta voidaan kritisoida että tämä on todella yksipuolista lennätystä ja liikkeet toistavat paljon itseään. Toisaalta itseäkin ihmetyttää kuinka hyvin kaveri homman hoitaa eikä muita ole tullut saaliinjaolle. Se ettei FBL:stä ole "smackkiin" kertoo mielestäni enemmän kommentoijasta kuin itse mielipiteestä, onkohan Bert ihan tosissaan sanonut moista. Lienee samassa linjassa kuin Tareqin suositukset Goblinin nuppinopeudelle, jossa 3D taisi alkaa muistaakseni 2000rpm:ssä (lähinnä huvittavaa).

On huomattava että kumpikaan näistä kuskeista ei kisaile vaan ovat ns. show lennättäjiä. Kyle Dahl mielestäni teknisesti yksi parhaimmista jossei paras lennättäjä, jonka repertuaari on todella laaja ja hän pystyy vetämään set manouvers liikkeet ja freestylet ja flight to musicit uskomattoman hienosti. Hänellä valinta on päätynyt FBL:ään.

Aloittelijalle: 
Tangollinen on suoraviivaisempi ja kun kaikki linkit on oikean mittaiset niin yllätyksiä ei pitäisi olla. FBL:n ensilento on aina mielenkiintoinen sillä tietokone on siinä välissä, mutta toisaalta kun kopteri on ilmassa leijunnassa muutokset tapahtuvat arvoja muuttamalla eikä uusia stabbareita ostamalla tai linkkien etäisyyksiä säätämällä. Aloittelija voi myös arvostaa n.20% pidempää leijunta-aikaa FBL kopterilla. Pienillä koptereilla 450 ja pienemmät tilanne saattaa hieman muuttua ja kopteri muistuttaa enemmän isompaa kopteria.

Se että 3D lennätys FBL kopterilla olisi helppoa tai huijausta ei pidä paikkaansa. Kyllä sen tyypin pitää aina kuintekin lennättää ne liikkeet. Kumpi kannattaa ottaa on ihan henkilökohtainen valinta. Itse varmaan tulen jatkossa keskittymään FBL:ään, sillä näen että siinä on energia tehokkuuteen liittyviä etuja. En karsasta tuota tankoa yhtään. Jos N9 ei jostain syystä miellytä isosti isken FB nupin takaisin kiinni.

-

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #64 : 16 Joulukuu, 2011, 15:09:26 »
Kiitos Maikko, oli mukava kuulla sinun mielipide aiheesta  :)

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #65 : 16 Joulukuu, 2011, 15:44:11 »
jep, kiitos vaivannäöstä Maikko!

Yritetään viellä listailla.. voitas kokeilla saada myös eri purkeista ja tangoistakin vähän listausta.. lisätkää poistakaa korjatkaa..

Flybarless edut 3D:ssa:

- Enemman tehoa samalla setupilla
- useissa malleissa kovemmat kulmat mahdollisia paremmin
- vahemman osia eli halvempi mekaniikka, helpompi/nopeampi setuppi
- vahemman mahdollisuutta valyksiin
- setuppia voi muuttaa lennossa
- ratet aina halutessa balanssissa
- lentaa lukitusti "kuin raiteilla"
- tuuli korjaus
- kivempi lentaa <- mielipide
- lähempänä simulaattorin tuntumaa.. helpottaa treeniä
- Ei "nyöki" kovassa vaudissa, jos setup kohdallaan <- ;)
- helpompi aloittelijalle koska vähemmän mekaanisia säätöjä *2
- muuta?

Flybar edut 3D:ssa:

- parempi / viiveeton / nopeampi tuntuma?
- Ei "nyöki" kovassa vaudissa, jos setup kohdallaan
- Terävä tuntuma!!!
- Autorotaatiot smootimpia ja helpompi tehdä (Inertia) <- onko? flb lavathan yleensä painavampia
- lentaa lukitusti "kuin raiteilla" (ainakin mun ( Ranen ) LE ja on muutenkin ihan tolkuttoman vakaa ja agilee)
- tuuleen voi nojata - fbl driftaa helpommin tuulessa?
- Voi harrastaa F3C:tä
- Lapavalikoima toistaiseksi
- Helpompi todeta säädöt maassa koska mekaniikka toimii samoin maassa ja ilmassa *1
- helpompi aloittelijalle koska vähemmän tietokone säätöjä *2
- Tareq smäkkää paremmin tangolla ;)
- muuta?

*1 flybarless kopteri käyttäytyy erilailla maassa kuin ilmassa. Esimerkiksi beastX palautta servot keskelle todella hitaasti massa joka saattaa hämätä. Korjaussuunnat täytyy myös tarkastaa käsin kopteria kääntelemällä kuten fb kopun perä gyron...

*2 flybarless nupissa on vähemmän liikkuvia osia, joten mekaniikka on helpompi säätää, mutta elektroniikan säätäminen vaati huomattavasti enemmän kuin flybar kopterissa.

*n ?

Lainaus Maikolta:

Aloittelijalle:
Tangollinen on suoraviivaisempi ja kun kaikki linkit on oikean mittaiset niin yllätyksiä ei pitäisi olla. FBL:n ensilento on aina mielenkiintoinen sillä tietokone on siinä välissä, mutta toisaalta kun kopteri on ilmassa leijunnassa muutokset tapahtuvat arvoja muuttamalla eikä uusia stabbareita ostamalla tai linkkien etäisyyksiä säätämällä. Aloittelija voi myös arvostaa n.20% pidempää leijunta-aikaa FBL kopterilla. Pienillä koptereilla 450 ja pienemmät tilanne saattaa hieman muuttua ja kopteri muistuttaa enemmän isompaa kopteria.

Se että 3D lennätys FBL kopterilla olisi helppoa tai huijausta ei pidä paikkaansa. Kyllä sen tyypin pitää aina kuintekin lennättää ne liikkeet. Kumpi kannattaa ottaa on ihan henkilökohtainen valinta.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #66 : 16 Joulukuu, 2011, 21:49:56 »
Kiitos Maikko! Juuri tälläistä asiantuntevaa perusteltua tekstiä kaipasin sinulta, koska sulla on tietotaitoa ja kokemusta paljon eri koptereista ja setupeista.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #67 : 16 Joulukuu, 2011, 23:30:39 »
Jep, kiitoksia maikolle, tuo vastaus kattaa paljon ja siinä oli paljon sitä mistä ollaan keskusteltu mutta yhdistettynä ja selkeänä :)
Toivoisin ettei kukaan ole pahoittanut mieltään tästä, jossain vaiheessa hieman kiistaksikin noussesta keskustelusta, jatketaan tätä keskustelua vaan, mutta ei nytten eipäs juupas väittelyllä vaan perustelluilla vastauksilla ja asiallisesti kiitos, ettei rikota tätä hienoa yhteisöä tälläisen kiistan takia joka on oikeastaan vain mielipide ja tottumusasia :)

ja tämän keskustelun tueksi ja jotta oikeasti niko (ja vähän minäkin) saa väitteilleen perusteita tapahtui nikon kopterille FBL ;)

tämä on nyt ainakin viikonlopun lennot kiinni jos niko ei rakastu :D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #68 : 16 Joulukuu, 2011, 23:49:16 »
noita johtoja vois vetää vähä peräputkeen vaikka pandulla kiinni kuitenkin sillai että jää löysää pikkasen... nyt ne voi heiluessaan tehdä kopterin liikkeille pientä ylimäärästä ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)

Poissa Sandu

• Seniori torppari
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #69 : 16 Joulukuu, 2011, 23:52:30 »
huomaatko tuon vihreän jutun tuossa peräputken tyvessä,
on ne johdot siinä kiinni nippusiteellä, eli ei pääse heilumaan ylimääräistä, tuollaisella pienellä mutakalla vaan sai vähän löysemmin ne kiinni jottei johtoja pitkin tule ylimääräisiä värinöitä kun on liian tiukalla ;)

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #70 : 17 Joulukuu, 2011, 00:05:10 »
Okei, onhan se pakko kokeilla jotain näinkin hurjaa  :)
Ei oo vielä kiinni, mutta toivottavasti ei sada vettä nyt viikonloppuna että pääsee testaan  ;D

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #71 : 17 Joulukuu, 2011, 00:18:51 »
Okei, onhan se pakko kokeilla jotain näinkin hurjaa  :)
Ei oo vielä kiinni, mutta toivottavasti ei sada vettä nyt viikonloppuna että pääsee testaan  ;D

onko sulla jani alkometriä? suosittelen kokeilemaan mielummin sitä ;D

Poissa Sandu

• Seniori torppari
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #72 : 17 Joulukuu, 2011, 00:28:31 »
eiköhän tämä ole ihan hyvä asia että tehdään tälläisiä kokeiluja :)
saa ainakin todelliia kokemuksia ja perusteltuja mielipiteitä :)

Poissa J@ni

• Jäsen 2024
« Vastaus #73 : 17 Joulukuu, 2011, 00:31:06 »
onko sulla jani alkometriä? suosittelen kokeilemaan mielummin sitä ;D

Ei oo mitään metrejä  ;D

Mutta pakkohan se on kokeilla jotta voi sanoa oman mielipiteensä asiasta ja saadaan asiallinen keskustelu että miten koput lentää?  :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #74 : 17 Joulukuu, 2011, 00:34:10 »
eiköhän tämä ole ihan hyvä asia että tehdään tälläisiä kokeiluja :)
saa ainakin todelliia kokemuksia ja perusteltuja mielipiteitä :)

kyllä on!

älkää sitten sortuko siihen että luovutatte jos se ei heti olekkaan hyvä... FBL säätäminen hyväksi vaatii säätö - kokeilu - säätö - kokeilu luuppia jonkun verran että siitä saa sellasen ku haluaa...

matkalla ku voi olla kaiken maailman tärinät ja hitaat servot jne jotka tekee hommasta ei niin onnistuneen!

nupin gainit tulee hakea myös kohilleen... ite oon huomannu että biisti on aika tarkka siitä että gainit on niin korkealla kun vaan kyseisellä setupilla on mahdollista ilman vägäyksiä tai muuten laite tuntuu "veltolta"....

« Viimeksi muokattu: 17 Joulukuu, 2011, 00:37:59 kirjoittanut Tohtori R »