Kirjoittaja Aihe: T-Rex 450SE V2  (Luettu 12550 kertaa)

seppomikael

  • Vieras
T-Rex 450SE V2
« : 18 Huhtikuu, 2008, 14:58:36 »
Tuli sitten tilattua tällainen kevätpörriäinen.

Ja siihen

Hitecin 65HB servot nuppiin
Gyroksi JR770 ja peräservoksi onkin jo 9257.
Akuiksi tulee paketin mukana yksi Alignin 2200mAh ja lisäksi otin kaksi 2500 mAh polyquestia... 3S

JHypp

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #1 : 18 Huhtikuu, 2008, 15:45:41 »
Hieno homma,

On muutes "tiukka" gyro tuo "Full Metall Jacket". Minulla on sellainen R50:ssä ja perä toimii uskomattoman hyvin, pysähtyy kuin seinään, ilman takapotkuja ja myös pitää.
Laitahan kommentteja "kevätpörriäisestä" kun saat sen "tulille" :D SetUppi on ainakin parhaasta päästä!
-Jari

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #2 : 18 Huhtikuu, 2008, 15:53:36 »
Joo, kommenttia tulee!
Menee vain varmaan oma aikansa ennen kuin tuon tulille saa...
On vähän hoppua näköpiirissä. :(

Tuon pörriäisen isoilla siskoillakin on noi 770 gyrot ja täytyy myöntää että jopa minun leijuttelussani huomaa eron 401een! Ja piroratea on vielä varastossa vaikka kuinka...

Täytyy tuolla setupilla paikkailla lentotaitoja...
Jos lentotaidosta saa arvosanan 4 ja setupista 9, niin se on keskiarvona 6,5... Ei huono minulle! ;D

TosiHessu

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #3 : 18 Huhtikuu, 2008, 15:59:54 »
Samainen kopu tuli ostettua ihka ensimmäiseksi lentovärkiksi ja ekan ilmaannoston jälkeen piti kääntää vain gyron korjaussuunta ja peräservon suunta. Säädöissä se ei varmasti ole mutta minun leijuttelussa se toimii aivan loistavasti. Servoina Hitec HS-65MG, perällä Futaba S9650 ja gyrona Logitech 2100T. Amatöörin silmissä kaikinpuolin huippuvehje.

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #4 : 18 Huhtikuu, 2008, 17:03:04 »
On kyllä huippuvehje, kaverilla on ja toimii kun ajatus.. setupit muuten samat mut gyro on 401

JRu


jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #6 : 02 Toukokuu, 2008, 09:33:25 »
heipähei,

Voisiko sanoa että tämä SE V2 on nyt se versio pikkurexää mikä kandee ostaa?
Noita malleja kun näyttää olevan pilvin pimein ja kaikissa on kaikki hienoo ja uutta niin en oikein pysy kärryillä mikä on se viimeisin sana?

Olisiko jollakulla tähän näkemystä?

-Jari

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #7 : 02 Toukokuu, 2008, 10:31:10 »
No minun mielestä se ainakin on varmaan paras noista 450:stä. Itellä on tuo 450S johon oon päivittänyt alumiinipalikat mutta tuossa V2:ssa ne on jo kaikki valmiina. Kaverilla on V2 ja on tyytyväinen.

JRu

Poissa Vergo

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #8 : 02 Toukokuu, 2008, 11:39:31 »
Noita malleja kun näyttää olevan pilvin pimein ja kaikissa on kaikki hienoo ja uutta niin en oikein pysy kärryillä mikä on se viimeisin sana?

Eipä noita malleja taida nykyisin oikeastaan olla kuin S ja SE V2, muut ovat sitten mahdollisesti vanhaa varastoa joista yritetään päästä eroon. S on viimeisin muoviosainen malli ja SE V2 puolestaan ehkä hieman paremmin varusteltu alumiiniosainen malli. Kyllä tuo SE V2 on ainakin se mitä itse suosittelisin.
#kopterit.net / #multikopterit.net @ IRCNet

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #9 : 05 Toukokuu, 2008, 22:36:41 »
Nyt on tuota omaa pörriäistä tullut muutama puoliakullinen (akkujen sisäänajo) leijuteltua.

Mukavasti tuo menee vaikkei ole vielä kuin silmävaraisesti säädössään.
Ainoa mikä on niin gyrolle ei voi antaa radiosta kuin 65% gainia tai muuten perä alkaa vägäämään ihan hillittömästi. Tuolla 65%:llakin tekee tiukemman pyöräytyksen jälkeen sellaisen kivan vastaliikkeen. Tosin mun tiukka pyöräytys on 45 asteen kulmasta toiseen suuntaan saman verran ja perä tiukasti itseä kohti... ;D.
Gyro on 770 ja servoksi tulikin jr 3400 kun en viitsinyt 9257aa vaihtaa pois viissatasesta. Ja perälinkki on suunnilleen suora eli horni on niin lyhyt kuin mahdollista.

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #10 : 15 Toukokuu, 2008, 17:34:58 »
Hei,
tarviikos tämmöisessä V2-nupissa käytettävissä servoissa olla samanlaiset servovarret?
Meinaan kun ei oikein mahdu tuonne perälle elevaattoriservolle semmoinen pyöreä, mitä olen suunnitellut.
Eli voiko elevaattoriservossa olla erilainen servovarsi kuin kahdessa muussa?
Liikealueet tietty pitää säätää sitten raadiosta kohdilleen.

-Jari

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #11 : 15 Toukokuu, 2008, 17:58:59 »
Jaa, sitä on päästy kasaamaan jo?

Kyllä ne taitaa pitää olla tuollaiset vipumalliset että mahtuvat. Taitaa muuten tulla sama ongelma siiveke/pitsiservon kanssakin, siinä on se pääratas ja "rungon laajennustappi" aika lähellä.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #12 : 15 Toukokuu, 2008, 18:54:14 »
Ehdottomasti SE v2 se on sitä nykyaikaa  :). Siinäkin on tosin pari osaa jotka vois suunnitella uudestaan, peräputken kiinnitys mm. Muuten kyllä loistava peli. Itellä siitä vielä vähän hifimpi versio STK rungolla jossa SEv1 nuppi ja hdx perä. Nyt toimii hyvin. Mun pitäs päästä koettamaan tuota uutta xl moottoria 3s lipoilla, niin vois verrata tuohon HV setuppiin Neu motilla.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #13 : 15 Toukokuu, 2008, 19:01:18 »
Juu, kopterihan on jo kasassa, sähköjä laitan. Noissa minun kiinadigeissä on vaan niin paskat nuo servopyörät että ei oikein huvittas laittaa muuta ku ne pyörylät. Pitää vissiin vaan hioa sopiviksi niin pääsee joskus lentämäänkin...

Tilasin toki jo ne Hitecit sitten mutta ne tulee joskus ... ehkä jopa ennen paattista :D

-Jari


Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #14 : 15 Toukokuu, 2008, 22:01:59 »
Ehdottomasti SE v2 se on sitä nykyaikaa  :). Siinäkin on tosin pari osaa jotka vois suunnitella uudestaan, peräputken kiinnitys mm. Muuten kyllä loistava peli. Itellä siitä vielä vähän hifimpi versio STK rungolla jossa SEv1 nuppi ja hdx perä. Nyt toimii hyvin. Mun pitäs päästä koettamaan tuota uutta xl moottoria 3s lipoilla, niin vois verrata tuohon HV setuppiin Neu motilla.


-op-
I had two 430 XL. Both failed, because the shaft broke in mid-flight without any warning. I guess the whole batch was bad, I contacted Align but got no reply.
Needless to say, I'll stay clear of the 430 XL from now on.
I've flown only three batteries on the replacement Neu 1107/2Y (airplane version) so far - thanks to atgrohn for the recommendation - and it's clearly better (OK, a bit heavier and twice the price).
On 3s / 13 teeth, the headspeed is quite steady, compared to what I'm used to.

Poissa Pete-

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #15 : 16 Toukokuu, 2008, 00:57:08 »
eii tälläsiä treadeja tähän väliin. Oma rexä levis ja nyt olis kauheet poltteet hommata tilalle toinen, mutta olis niin paljon muutakin ostettavaa. Muutto ja auton vaihtokin olis edessä.

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #16 : 16 Toukokuu, 2008, 09:15:17 »
Lohduttaudu sillä, että auto- ja talokauppoihin verrattuna nämä ovat pieniä menoeriä  ;D ;D ;D

-Jari

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #17 : 16 Toukokuu, 2008, 11:31:57 »
Jätät kato metallivärin ja alumiinivanteet pois siitä autosta niin säästyy äkkiä muutama satanen harrasteisiin... ;) ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #18 : 19 Toukokuu, 2008, 20:32:29 »
Onpas tiukat nuo lavanpitimet tuossa V2:sessa. Mitenköhän niitä kannattaisi löysyttää?

-Jari

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #19 : 19 Toukokuu, 2008, 20:50:23 »
Onpas tiukat nuo lavanpitimet tuossa V2:sessa. Mitenköhän niitä kannattaisi löysyttää?

-Jari

Onko sinulla HDX:n lavat? Ainakin kuussatasiin on HDX:n lavat vaatineet pientä käsittelyä...
Omassa V2:ssa Alignin lavat mitkä tulivat mukana olivat aika sopivat.

Mutta jos lapa on liian paksu niin siitä on tasaista pintaa vasten hiottava sen verran pois että mahtuu.

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #20 : 19 Toukokuu, 2008, 20:55:57 »
Alignin puulavoissa taitaa ainoastaan olla tuo ongelma, että on vähän tiukka ja siihen auttaa tuon Sepon mainitsema hiominen. Alignin ja SAB:n hiilarilavat on sopivat ilman hiomista.. mulla ainakin alumiinisessa jälkiasennusnupissa

JRu

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #21 : 19 Toukokuu, 2008, 21:26:21 »
äh, sori, unohtu mainita että lapoina on V2 -paketin mukana tulleet alignin hiilikuitulavat.
Uskaltaako niitä hioa?

-Jari

seppomikael

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #22 : 19 Toukokuu, 2008, 21:54:18 »
Niitten kyllä pitäisi mennä hiomatta.

Mittaa se lavanpitimen vapaa väli työntömitalla ulkoreunasta ja ihan sisäreunasta. Ja lavan paksuus.
Jos lavanpidin on sisäreunasta lapaa isompi ja ulkoreunasta ei niin varovainen avarrus jollain sopivalla työkalulla auttanee asiaa.

Lavan pitäisi kait olla 4,70mm paksu eli lavanpitimen pitäisi olla samoissa mitoissa.

Katsoin kyllä noita lapoja ja maali niissä on pinnassa, eli voi niitä varovasti hioa jos ovat liian paksut. Selvitä kuitenkin ensin että mikä mitta mättää.

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #23 : 28 Toukokuu, 2008, 09:19:47 »
Nyt olis minullekin tulossa Veekakkonen... ;D

Ja vielä Suomi-koneena.

trex-store.com

com com...

Vähän huolettaa nuo 430XL motin akseliongelmat. Toivotaan että on ollut vain jossain erässä... :-\
Nada

jarpiili

  • Vieras
Vs: T-Rex 450SE V2
« Vastaus #24 : 28 Toukokuu, 2008, 11:03:36 »
Mitäs maksoi suomi kaupasta?

Ei vielä täällä pohjoisessa ainakaan aukea rexi-storen sivut.

-Jari

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
1 Vastauksia
2697 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Helmikuu, 2008, 21:18:44
kirjoittanut EskyPe
17 Vastauksia
6547 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Toukokuu, 2008, 22:16:50
kirjoittanut Ege
15 Vastauksia
6364 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Elokuu, 2008, 20:25:30
kirjoittanut Vispilä
47 Vastauksia
14486 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2008, 17:24:17
kirjoittanut tuomol
3 Vastauksia
2209 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2008, 22:42:52
kirjoittanut masu