Kirjoittaja Aihe: gaui 425 motti kuumenee  (Luettu 5953 kertaa)

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Hirobo sceadu 50

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #1 : 16 Joulukuu, 2011, 13:35:24 »
Minkäs kokoinen pinjoni on paikalla? Eli moottorissa oleva ratas..

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #2 : 16 Joulukuu, 2011, 13:56:38 »
pinjoni on 14
Hirobo sceadu 50

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #3 : 16 Joulukuu, 2011, 14:01:43 »
Unohtui kysyä tuo lennätyakkupolitiikka, eli minkä kokoiset akut?

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #4 : 16 Joulukuu, 2011, 14:03:48 »
akku on 6s 3300mah 35-70c
Hirobo sceadu 50

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #5 : 16 Joulukuu, 2011, 14:32:30 »
kuinka paljon se moottori arkalleen kuumenee? 40, 50, 60°C? oletko mitannut millään että kuinka paljon vetää sähköä tuo moottori? yksi syy voisi että säätimeen on laitettu väärä ajoitus tai hertzit.

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #6 : 16 Joulukuu, 2011, 14:46:40 »
ainakin sen 60 ku sormiin vähän polttelee. en ole mitannut sähkön kulutusta kun ei ole mittarii. säätimen säätöjä on kokeiltu. ajoitus auto, low ja high ja hertzit  8k ja 16k mut ei ole vaikutusta
Hirobo sceadu 50

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #7 : 16 Joulukuu, 2011, 16:44:49 »
pistä 1 hampaan pienempi pinjoni. lentoaikakin lisääntyy samalla. eikä tuo 60 astetta varmaan vielä liian kuuma ole, mulle on jostain sellainen muistikuva iskostunut päähän että 80 olisi se luku jota ei olisi suotavaa ylittää. viisaammat saa tarkentaa jos muistin väärin.

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #8 : 16 Joulukuu, 2011, 17:13:08 »
Minkäs kokosia on muut voimalinjan rattaat? 14-50-19-61? Noilla väleillä nupissa on täydellä akulla n. 2800 rpm ja tyhjällä vielä 2500 rpm.

Kuulostais, että tuolla motilla on liikaa kierroksia nupissa vakiovälityksillä.
Virtaa kuluu ja sähköt lämpiää.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #9 : 16 Joulukuu, 2011, 17:28:57 »
välitykset on juurikin nuo 14-50-19-61. eli vaihtaako pinjonin pienemmäksi?
Hirobo sceadu 50

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #10 : 16 Joulukuu, 2011, 20:16:18 »
Juu, kokeiles laittaa pienempi pinioni, tuo 13 vois olla optimi.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #11 : 17 Joulukuu, 2011, 08:39:41 »
pitää pistää 13 pinioni tilaukseen ja kiitos neuvoista
Hirobo sceadu 50

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #12 : 28 Joulukuu, 2011, 13:29:59 »
vai olisiko nämä paremmat välitykset 13-60-19-61?
Hirobo sceadu 50

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #13 : 28 Joulukuu, 2011, 13:39:52 »
60:llä putoo kierrokset melko alas (n. 2000 rpm).
Kyllähän se niillä lentää, mutta ei ole kovin nopea liikkeissään.

Laita vaan se 13-50-19-61, jos 425:set lavat.
Tällöin nupissa on 100% käyrällä 2300-2600, riippuen akun varauksesta.

Linkissä välityslaskuri:

http://dl.dropbox.com/u/42251902/Gaui550HeadSpeed.xls
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa tompe

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #14 : 28 Joulukuu, 2011, 13:53:06 »
se tässä olisikin tarkotus saada rauhallisemmaks ja lavat on 500:set
Hirobo sceadu 50

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #15 : 28 Joulukuu, 2011, 14:50:48 »
500:lla lavoilla laittaisin 14-60-19-61.
Kaasukäyrä johonkin flat 90%
Kierrokset asettuu tuolloin jonnekkin 2200-2300 nurkille.

Jos tuo kyyti ei riitä, niin pinioniksi 15.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: gaui 425 motti kuumenee
« Vastaus #16 : 28 Joulukuu, 2011, 15:06:09 »
Pienemmillä kiekoilla kopu on myöskin epävakaampi. Jos haluat saada vakaan ja rauhallisen niin laita kohtalaisen kovat kierrokset ja tarpeeksi expoja ja puolittajia.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
2444 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2009, 00:06:02
kirjoittanut kaardian
3 Vastauksia
2464 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2011, 23:25:33
kirjoittanut Naamis
3 Vastauksia
2548 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2013, 21:57:55
kirjoittanut Toeh
0 Vastauksia
1706 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Heinäkuu, 2014, 22:12:53
kirjoittanut elko
9 Vastauksia
4152 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2015, 12:26:34
kirjoittanut Matti Häkkinen