Kirjoittaja Aihe: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi  (Luettu 18401 kertaa)

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« : 20 Joulukuu, 2011, 09:59:20 »
Mielenkiintoinen testi.

Tämän perusteella ja nojaten omiin kokemuksiin, jatkan nanojen kanssa:

http://flitetest.com/articles/hobbyking-nano-tech/
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2011, 10:37:51 kirjoittanut Naamis »
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #1 : 20 Joulukuu, 2011, 10:25:42 »
omia kokemuksia 700 rekkulalla:

45C nanot vs 45C völtzit

-völtzeissä uutena reilusti enemmän tehoa kuin nanoissa eli jännite pysyy paremmin rasituksessa
-völtzit myös kestivät huomattavan paljon enemmän syklejä hyvänä kuin nanot
-völtzit pullistu reilustikkin mutta se ei menoa haitannu
-nanot ei pullistunu mutta tehot hävis aika täysin jo suhteellisen pienen syklimäärän jälkeen
-nanoja kuitenkin saa melkein 2 yhden "kunnon akun" hinnalla joten ihan ok muttei kovimpaan sorvaukseen

65C nanot
-500 rekkulan kolmesta 65C nanosta yksi on pullistunut itsekseen reilusti (tehon annista ei nyt tietoa pullistumisen jälkeen)
2 noista on kuitenkin kovia kuin kivi ja noita on aina kohdeltu samoin eli yksilöitä näköjään ovat!
-tehon anti noissa oli ainakin uutena kohillaan (tosin nyt ei ole mihin verrata)
-700 rekkulaan hommasin näitä ja tuntuu potkivan hyvin eikä hyydy!
-nää on ihan saman hintasia ku noi 45C akut joten laitan niitä varmaan jatkossakin tohon 700E:hen jolla ei tartte sitä viimesintä suorituskykyä...



sanokaa mitä sanotte mutta itse aion maksaa itseni kipeäksi ThunderPpower 65C akuista tohon tulevaan Gobliniin! Turnigy ei vaan yksinkertasesti vakuuta! ;D


pikkasen pistää epäilyttämään toi videokin ja kaikkien mittausten aitous kun kuvan alalaidassa on harrastekunkun logo joka moderoi jopa omia käyttäjäarvioitaankin  ::) TP akku vaikutti ku ei olis ollu edes täyteen ladattu :D
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2011, 10:27:16 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #2 : 20 Joulukuu, 2011, 10:29:43 »
Mielenkiintoinen testi.

Tämän perusteella ja nojaten omiin kokemuksiin, jatkat nanojen kanssa:

http://flitetest.com/articles/hobbyking-nano-tech/


Juuri tuosta samasta syystä en koskaan osta Nanoja enää.
Video oli HK:n sponssaama ja mahdollisesti tekemä, joten mitä muuta testiltä voi odottaa?
Mulla ei kestä Nanot autossa, lentokoneessa eikä kopterissa viittä sykliä enempää.
Ja testissä näemmä oli tuo testisykli neljäs :D Kuinka ollakkaan  ;D ;D ;D

Ja maailmalla ainakin isoissa koptereissa käytäntö on osoittanut ettei TP:n akkuja voita mikään.
MUtta noihan oli pieniä.

Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #3 : 20 Joulukuu, 2011, 10:42:09 »
oli kirjoitus vihre ekassa postissa. Jatkat nanoilla piti olla jatkan nanoilla.
Itsellä tuommoinen mystinen oliko 45-90c akku. Käytetty suht paljon, käytetään kopussa ja koneissa. Toimii kuin junan vessa eikä ole mitään suorituskykyeroa näkynyt. Itsellä tuo hinta on aika tarkkaa juttu, joten kyllä tuo nanojen hinta puhuttelee aika paljon.

Tossa testissähän he itsekin sanovat "ohjelman sponssaa HK, joten varmasti tulee epäilyjä. Testatkaa kuitenkin itsekin ja postailkaa tuloksia". Jos kerran joku sponssi löytyy, tarkoittaako tämä sitä, ettei niitä kamoja enää voi testailla? Tuo on tuollainen kiusallinen muna-kana ongelma.

Oma tulkintani oli se, että tuntuu suoriutuvan hyvin ja on edullinen, voittava combo. Toimii parhaiten ja maksaa niin, että kirvelee, mun lentotavalla ei tarpeellinen.

roboshop:sta ostin 4s akun tuohon yhteen kikottimeen, niin katselen miten toimii. Vähän kalliimpi kuin HK, mutta 15min ajomatkan päästä voi hakea.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #4 : 20 Joulukuu, 2011, 11:19:12 »
Itsellä tuo hinta on aika tarkkaa juttu, joten kyllä tuo nanojen hinta puhuttelee aika paljon.

Omissa kopuissa oli tän kesän 2200mah 3S 25-50C nanoja ja 25C normi turnigyä. Reilut 20 lentoo ja nanot oli aivan loppu, normi Turnigyt antaa virtaa huomattavasti paremmin. Nyt ostin GensAce akkuja testiin. Mutta jos näissä ei isoja eroja ole Turnigyyn niin jatkossa tulen vaan 40C turnigyjä hankkimaan.

Täällä foorumillakin taidettiin jo todeta 2200mah 3S 65C nanot ihan kuraksi, kesti tyyliin 5 lentoa.. Eli jos hinta on oikeesti iso tekijä niin normi Turnigyä vaan.

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #5 : 20 Joulukuu, 2011, 11:43:58 »
Tännekään ei enää tilata Turnigyn nanotekkejä.
3S 2200 45-90C (4kpl) kesti ehkä 35 lentoa. Aika turpeita alkoivat lopussa olemaan eikä potkukaan oikeen vakuuttanut. Alussa oli tosi hyviä, mutta alamäki alkoi jossain 10-15 lennon paikkeilla.
6S 4000 25-50C ja 45-90C turpos kans aika hyvin, eikä parinkymmenen lennon jälkeen ollut enää potkua lähellekään yhtä paljon ku sinisessä 40C 4000 turnigyssä.

Josko ens keväänä vihdoin ostais jotain kunnon akkuja..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa big m

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #6 : 20 Joulukuu, 2011, 12:29:33 »


On ohi otsikon, mutta kuitenkin......
GensAce akkuja on netin tietotoimistojen mukaan kehuttu ja hinnatkin ovat kohtuulliset.
Tässä linkki: http://helifreak.com/showthread.php?t=349754&highlight=gens+ace
DJI Phantom 1.1.1 käytössä
HK500GT FBL (valmistumassa), ei valmistunut koskaan!
MSH Protos ( valmistumassa ), ei valmistunut koskaan!
E-flite Blade mCPX, myyty
Spektrum DX 6i

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #7 : 20 Joulukuu, 2011, 12:43:08 »
Onkos kellään kokemusta noista normi turnigyistä 700 kokoisessa kopussa?

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #8 : 20 Joulukuu, 2011, 13:18:58 »
No vaikka OP:llä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #9 : 20 Joulukuu, 2011, 13:23:58 »
Hmm, hyvä tietää tuo Nanojen iän lyhyys. Itsellä ei niin paljoa noista ole kokemusta, että voisi verrata, mutta on ne ilmassa eri laitteilla jo aika monta kertaa ollut. Toisaalta, ei minun lentämiseni mitään 3D:tä ole (vielä).

Kyllä siis omassa tilanteessani juuri tuo akkujen hierominen pistää isomman kopun hankinnan yhteydessä ajatukset tuonne metukka / bensa linjoille.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #10 : 20 Joulukuu, 2011, 13:31:38 »
TP akku vaikutti ku ei olis ollu edes täyteen ladattu :D
No eihän se nano muuten ois pärjänny ;)

TP-akku: 3sec kytkennän jälkeen: 9.65v, stabiili 9.38v. Kapasiteetti katkaisussa 606mAh
Nano-akku: 5sec kytkennän jälkeen: 9.89v, stabiili 9.83v. Kapasiteetti katkaisussa 666mAh

Ilman lähtöjännitteiden mittausta tuolla testillä ei ole mitään todistusarvoa. Vähänkuin tilasto, se saadaan näyttämään sitä mitä halutaan arvoista riippumatta. Ja toisekseen, kyseessä oli uudet pakat ja moni on todennut, että nanot on ihan uusina melko tykkejä. Mutta hyvin tehtyä propagandaa kun se perus turnigy muka kyykkäs heti, liekö ollu 20% varauksessa  ::)

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #11 : 20 Joulukuu, 2011, 13:33:38 »
Mutta hyvin tehtyä propagandaa kun se perus turnigy muka kyykkäs heti, liekö ollu 20% varauksessa  ::)

Oli eri C rating akku. Eli ei läheskään samaa amp-outputtia. Eli ei ollutkaan vertailukelpoinen edes. Selvis vasta kun katsoin uudestaan.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #12 : 20 Joulukuu, 2011, 13:46:06 »
Oli eri C rating akku. Eli ei läheskään samaa amp-outputtia. Eli ei ollutkaan vertailukelpoinen edes. Selvis vasta kun katsoin uudestaan.
Olettaisin että se oli Turnigyn heikoin 3S/2200mAh eli 20C joka vastaa 44A jatkuvaa, joten ei tuo 30A/300W pitäs olla mikään ongelma. Kyllä 450:n repii tuollaiset tehot irti kun ottaa vauhtia taikka veivaa ja kyllä ainaki mun kopu ilmassa on pysyny noilla 20C-pakoilla vaikka poistattaa hanat kaakossa yli 2sec..

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #13 : 20 Joulukuu, 2011, 13:50:08 »
Olettaisin että se oli Turnigyn heikoin 3S/2200mAh eli 20C joka vastaa 44A jatkuvaa, joten ei tuo 30A/300W pitäs olla mikään ongelma. Kyllä 450:n repii tuollaiset tehot irti kun ottaa vauhtia taikka veivaa ja kyllä ainaki mun kopu ilmassa on pysyny noilla 20C-pakoilla vaikka poistattaa hanat kaakossa yli 2sec..

Virta ja teho olivat kolminkertaiset mitattuun verrattuna ja selostuksessa käskivät kertomaan luvut kolemlla. Eli Virtaa meni n. 90..100A joka nyt on jo vähän liikaa 20C akulle. Taisivat alussa selittääkkin
että tuo tehomittari ei kestänyt jatkuvaa 100A virtaa vaan kuorma oli jaettu kolmeen yhtäsuureen osaan ja mittari mittasi siis vain yhden haaran virtaa.
 
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa Naamis

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit RY #0252
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #14 : 20 Joulukuu, 2011, 13:50:54 »
Olettaisin että se oli Turnigyn heikoin 3S/2200mAh eli 20C joka vastaa 44A jatkuvaa, joten ei tuo 30A/300W pitäs olla mikään ongelma. Kyllä 450:n repii tuollaiset tehot irti kun ottaa vauhtia taikka veivaa ja kyllä ainaki mun kopu ilmassa on pysyny noilla 20C-pakoilla vaikka poistattaa hanat kaakossa yli 2sec..

Just mitä Katti sanoi :D
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #15 : 20 Joulukuu, 2011, 14:03:40 »
Virta ja teho olivat kolminkertaiset mitattuun verrattuna ja selostuksessa käskivät kertomaan luvut kolemlla. Eli Virtaa meni n. 90..100A joka nyt on jo vähän liikaa 20C akulle. Taisivat alussa selittääkkin
että tuo tehomittari ei kestänyt jatkuvaa 100A virtaa vaan kuorma oli jaettu kolmeen yhtäsuureen osaan ja mittari mittasi siis vain yhden haaran virtaa.
 
Ooh, enhän mää mitään selostuksia kuunnellu ku olit hyvät popit päällä :D No tuohon ei sentään 20C-pakkakaan repeä  ;D

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #16 : 20 Joulukuu, 2011, 14:20:24 »
Itsellä kopterissa ei kokemusta muista kuin normi turnipseista ja ne ovat suht hyvin pelittäneet, vanhemmat akut kyllä jo vähän hyytyy (40 sykliä) uudemmat pysyneet ihan jees.


Mutta sitten auto käytössä oli pari 3S 5000 40C pakkaa sarjaan kytkettynä ja autoon tuli jotain vikaa eikä liikkunut ja poltti akkujen kennojen välisiä siltoja poikki!! Laitoin castlelle viestiä niin nehän haukkuivat nuo turnigyn akut lyttyyn (ylläri..) ja hermostuin siittä ja aikani selattua tilasin "parhaiksi" akuiksi ylistetyt maxampsit hemmetin kalliilla. No kuten arvata saattaa niin vika autosta ei ollut poistunut, mutta maxampsit eivät poltelleet siltoja, tosin kyllä johdot kuumeni niin perkeleesti.

Vika oli auton noparissa joka meni jotenkin lukkoon. Mutta kyllä noi maxampsit potkii tehoa loppuakulle hemmetin hyvin kun autossa käytän lipocuttina muistaakseni 3,4V. Tosin onhan ne specsattukin ihan eri luokkaan (turnigy 5000mAh 40C) maxamps 6000mAh ja Huom piikki 100C.

Nanotekkejä on jetissä käytössä 4S2200 45C ja ovat jo pulleita, tehoeroa ei vielä näy dualskyn akkuun.

En aio tulevanakaan kesänä ostaa kopteriin muutakuin normiturnigyjä kun vähän tuntuisi siltä, että ne kestäisi pitempään. Jettiin varmaan noita nanotekkejä tulee hommattua kun ovat mitoiltansa juuri passeleita ja pystyy 10C:llä täräyttämään täyteen (lentoaika kun on vaan reilu 3 minuuttia).

Autossa riittää noi yhdet maxampsit kun ajoaika niillä on aina 30-40 minuuttia.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #17 : 20 Joulukuu, 2011, 14:47:35 »
Lainaus
Jettiin varmaan noita nanotekkejä tulee hommattua kun ovat mitoiltansa juuri passeleita ja pystyy 10C:llä täräyttämään täyteen
Liekö muilla niitä lyhytikäisiksi osoittautuneita nanoja latailtu 5C - 10C virroilla? Noiden idän ihmekaupan tuotteiden speksien korrelointi todellisuuden kanssahan tunnetaan  ;)

Pari 2200 3S 25-50C nanoa löytyy täältä, samassa kierrossa olleet yhden Flightmaxin (20C) ja kolmen perusturnipsin (20C) kanssa. Ja siis kevyttä käyttöä, ei varmaankaan yli 30A virtoja ole kiskottu missään vaiheessa. Kaikki näistä pelittää ihan OK edelleen, nanot vain pullottaa jonkin verran. Latauksessa mennyt 50-80% kapasiteetista sisään, latausvirta aina 0.8-0.9C.

Eli tällaiseen käyttöön siis kelpaa mainiosti ne $7.89 maksavat 20C turnigyt, turha maksaa enempää
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #18 : 20 Joulukuu, 2011, 14:58:29 »
Eli tällaiseen käyttöön siis kelpaa mainiosti ne $7.89 maksavat 20C turnigyt, turha maksaa enempää

Itellä nuo 20c perusakut ovat kestäneet todella hyvin kevyessä käytössä. 450 kopterissa cruisailussa/sportissa ja nykyään enemmän sähköliidokeissa kaksi akkua rinnan 60-70A virroilla. Zippystä/flightmaxista huonoja kokemuksia. Eivät jaksa antaa virtaa ulos kunnolla edes sitä 20c. Yhdet nanotkin on, mutta vasta aikasta vähän käytetyt. Vielä ihan ok.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #19 : 20 Joulukuu, 2011, 16:46:41 »
Liekö muilla niitä lyhytikäisiksi osoittautuneita nanoja latailtu 5C - 10C virroilla? Noiden idän ihmekaupan tuotteiden speksien korrelointi todellisuuden kanssahan tunnetaan  ;)


Tämä on kyllä toinen mielenkiintoinen kysymys, lyheneekö akun käyttöikä merkittävästi jos sitä lataa korkeilla virroilla joka kuitenkin on valmistajan ilmoittamassa speksissä?

Luulisi, että 10C lataaminen "kuluttaa" akkua paljon vähemmän mitä esim. 40C purkaminen.

Voisin melkein seuraavan akkujen tilauksen jälkeen tehdä testin, yhtä akkua lataisi aina 1C:llä ja toista maksimilla mitä akku kestää tai laturi antaa.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #20 : 20 Joulukuu, 2011, 17:31:46 »
Olispa hauska nähdä TP:n poikienen tekemä testi, saattais olla tulos toisenlainen  :)

Itse olen ajellut 450 porolla 4S 1800mAh 35C akuilla tän kesän ja eka setin ostin aikaisin keväällä ja sain niihin ajettua n.40 sykliä / akku, kunnes rupesivat tasaisesti puutumaan ja syklien ollessa n.60 niin akut olivat jo totaalista jätettä. Ajattelin että eihän nämä nyt niin pahat ole kun ovat varsin edulliset  :) Tilasin siis toiset 4kpl samoja akkuja.
Syklejä niissä nyt 15-20 ja akut rupee puutumaan, eli melkoisen heittelevää tuntuis laatu olevan.
Se vielä että jouduin maksamaan tullit akuista ei tee näistä enään yhtään edullisia!
Verrokkina on myös ollut keväästä asti SLS 4S 1800mAh akku jota kait pidetään jonkinlaisena merkkiakkuna ja siinä on syklejä nyt 70kpl. ja vielä toimii melko hienosti.
Kaikkia akkuja ladattu aina 4C virroilla.

Omalta osaltani on noi nanot varmaan nähty nyt. 
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #21 : 20 Joulukuu, 2011, 18:32:58 »
niinhän se on että hyvää ei saa halvalla :)

tosta latauksesta vielä...

tosta on keskusteltu ennenkin mutta kyllä lipotekniikka on sellasta että se ei tykkää kovista latausvirroista!
toihan on asia joka on pitkään laahannu purkuvirtoja paljon jäljessä...

joten oon ihmetelly että miksi ihmiset ostaa sellasia 1000W latureita ja lataa akut kauheilla virroilla nanosekuntissa täyteen :D

samalla rahalla mitä se 1000W laturi maksaa saa monta 250W laturia ja lopputulos on täysin sama kun lasketaan että monta akkua saat täytettyä esim tunnissa ;)

vaikka mä puljaan noiden isojen akkujen kanssa ku on toi 700E ja kohta vielä Goblinkin niin ei mulla ole 1000W laturia vaan mulla on 4*250W laturit (i-charger 106B+) noilla saa noita isoja 6S5000mAh lipoja ladattua 2C virroilla per akku ja kun neljää akkua lataa kerrallaan on yhden akun laskennallinen latausaika 7½ minuuttia ja silti rasitetaan akkua paljon vähemmän näin :)

en usko että se latausvirran ero on näissä uusimmissa akuissa niin kriittistä akun kestämisen suhteen ku ollaan kuitenkin vielä alueella 1-4C mutta kyllähän se nyt vähä sotii vastaan tunkea sinne joku 30A :D

mä en vaan yksinkertasesti näe mitään järkeä siinä ::)

noi 4 i-laturia muuten makso oliko 80 taalaa kappale eli ei edes kalliita ::)

e. jos rupeis jotain testiä työstämään vaikka kiinan lipoilla että toisia lataa isommilla ja toisia pienemmillä virroilla olis se ihan yhtä tyhjän kanssa jos kokeiluerä ei olis ihan tolkuttoman suuri! noi kun on nähty että ovat kaikki ihan yksilöitä ja koskaan ei voi tietää miten kestävät normikäytössäkään... :-\
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2011, 18:36:52 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #22 : 20 Joulukuu, 2011, 19:00:11 »

tosta on keskusteltu ennenkin mutta kyllä lipotekniikka on sellasta että se ei tykkää kovista latausvirroista!
toihan on asia joka on pitkään laahannu purkuvirtoja paljon jäljessä...

joten oon ihmetelly että miksi ihmiset ostaa sellasia 1000W latureita ja lataa akut kauheilla virroilla nanosekuntissa täyteen :D

samalla rahalla mitä se 1000W laturi maksaa saa monta 250W laturia ja lopputulos on täysin sama kun lasketaan että monta akkua saat täytettyä esim tunnissa ;)


mä en vaan yksinkertasesti näe mitään järkeä siinä ::)


e. jos rupeis jotain testiä työstämään vaikka kiinan lipoilla että toisia lataa isommilla ja toisia pienemmillä virroilla olis se ihan yhtä tyhjän kanssa jos kokeiluerä ei olis ihan tolkuttoman suuri! noi kun on nähty että ovat kaikki ihan yksilöitä ja koskaan ei voi tietää miten kestävät normikäytössäkään... :-\

Mutta mikä siitä tekniikasta tekee sen, että se ei tykkää latausvirroista mutta purkuvirroista se tykkääkin?

Eli käytännössä täällä tämä taivastelu on sellaista, että jos valmistaja lupaa purkuvirraksi 20C jatkuvaa ja 30C piikkiä sitten 5C lataus. Niin on ihan ok ottaa akusta 20C jatkuvaa sekä 30C piikkiä, mutta ladata sitä ei kuitenkaan voi sillä 5C:llä koska se ei tykkää siitä. Tätä vain ihmettelen..

Itse taas en näe mitään järkeä ostaa 4 eri laturia tilaa viemään kun se on muutenki kortilla. Sama tunkee se "nanosekunnissa" täyteen kerran valmistaja on speksannu akkunsa, että se kestää niitä latausvirtoja. Mutta tässäkin kukin taplaa tyylillään. Ja harvoin koko kopterointia pystyy järjellä perustelemaan saati sillä, että on monta kopteria joilla loppu viimeksi tekee samat jutut (mullakin kaksi samanlaista gauia, eikä "järki" perusteluja sille löydy).

Jos akkuja alkaisi menemään mun käytöllä nopeammin rikki sitten voisi jotain toimenpiteitä harkita, mutta toistaiseksi ei tarvetta.

Tosiaan tuosta testistä voisi tehdä pidempi aikaisemman eli aina kun ostaa akkuja niin ottaa parin testiin. Eihän se varmasti kovin tarkka ole, mutta jos selviä eroja tulee niin onhan se edes suuntaa antava. Yleensäkkin jos testaa itekseen asioita niin kaikialla on "luonnollista vaihtelua" niin tulee väkisinkin eri tuloksia. Kerran yhdellä kurssilla 10 eri ihmistä mittasi samaa vastusta ja tulokset vaihtelivat jonkin verran.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #23 : 20 Joulukuu, 2011, 19:10:41 »
Eli käytännössä täällä tämä taivastelu on sellaista, että jos valmistaja lupaa purkuvirraksi 20C jatkuvaa ja 30C piikkiä sitten 5C lataus. Niin on ihan ok ottaa akusta 20C jatkuvaa sekä 30C piikkiä, mutta ladata sitä ei kuitenkaan voi sillä 5C:llä koska se ei tykkää siitä. Tätä vain ihmettelen..

jos noi specsit olis sellaset että 20C akusta tosiaan sais sen ulos akun pullistumatta niin ei kukaan tarttis mitään 65C akkuja  ;)

kaikki taplaa tyylillään mutta ei auton moottoriakaan ole pakko kierrättää kokoaikaa 5000rpm vaikka se on siihen specsattu. eikä se sitä kestä :D

siirrynkin tästä taka alalle... muistan mikä vääntö tästä viimeksi tuli ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Thunder Power vs Nano Tech vs normi- turnipsi
« Vastaus #24 : 20 Joulukuu, 2011, 19:15:39 »
jos noi specsit olis sellaset että 20C akusta tosiaan sais sen ulos akun pullistumatta niin ei kukaan tarttis mitään 65C akkuja  ;)

kaikki taplaa tyylillään mutta ei auton moottoriakaan ole pakko kierrättää kokoaikaa 5000rpm vaikka se on siihen specsattu. eikä se sitä kestä :D

siirrynkin tästä taka alalle... muistan mikä vääntö tästä viimeksi tuli ::)

Tätä juurikin ajoin takaa, että kyllä se purkuvirtakin niitä "kuluttaa". Ja yleensä akut pullistuu juurikin purettaessa eikä ladattaessa.

[spoiler]En tiiä mut mun autoissa on aina ollut rajoittimet ja jos ei nesteitä ja öljyä tiputa koneesta niin kestää. Ja vasta 5300 jälkeen se rupeaa vasta vetämään kaikki sen alapuolella on niin sanottu turha kierrosalue.[/spoiler]

« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2011, 19:19:29 kirjoittanut Falconi »
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3167 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2011, 17:12:58
kirjoittanut Matti Häkkinen
0 Vastauksia
1696 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2011, 07:39:05
kirjoittanut SJo1
1 Vastauksia
2659 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Huhtikuu, 2013, 17:26:52
kirjoittanut Nitebiker
3 Vastauksia
2232 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Tammikuu, 2014, 17:19:14
kirjoittanut Matti Häkkinen
15 Vastauksia
6412 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2015, 00:59:25
kirjoittanut 338federal