Kirjoittaja Aihe: YS 50ST laakerin vaihto  (Luettu 7219 kertaa)

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
YS 50ST laakerin vaihto
« : 19 Huhtikuu, 2008, 21:39:38 »
Tänään tein ensimäistä kertaa itse Ys 50 ST moottoriin laakerien vaihdon. Ostin laakerit(S1013+R6211) Sabesta ja lainasin kuumailma puhaltimen "naapurista". Laakerien osto + niiden ID koodien mailma ei ollut ihan yksi selitteinen Tänään heitin laakerit paikoilleen joten Saben porukka oli 120%% oikeassa osuivat kohdalleen, meinasin tilata osat Englannista  ensin kun toi Saben järjestelmä ei ollut ajan tasalla,,onneksi menin paikan päälle kysymään ja kaikki oli OK,,tästä opin sen että soita tai käy kysymässä myyjiltä mikä on todellinen tilanne(Englannista olisin saanut osat vasta viikon päästä). Tässä kuvia hommasta ja kone toimi kuin unelma kentällä jopa ilmeistä päätellen olisi OS kuskit kaikki vaihtamassa YS moottoriin :D.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

JHypp

  • Vieras
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #1 : 19 Huhtikuu, 2008, 22:17:04 »
Löytyykö muuten YS50:een keraamisia laakereita kuten OS:siin? Katso:

http://www.updaterc.com/V2/catalog/product_info.php?cPath=241&products_id=5220

Kestävät kuulemma 3-5 kertaa kauemmin kuin alkuperäiset?

-Jari

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #2 : 19 Huhtikuu, 2008, 23:05:48 »
50 YSsin laakerit näyttäis olevan samat kuin 50 OSsin. Mä olen tilaillut niitä savikuulalaakereita tuolta:

http://www.rc-bearings.com/

Tulee iloisesti kirjeessä suoraan kotiin eikä ryöstä rahdissa. Myös takuu toimii, mulla lähti yhdestä pinta muutaman tankillisen jälkeen, lähetti veloituksetta uuden kun ilmoitin näin käyneen.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

seppomikael

  • Vieras
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #3 : 19 Huhtikuu, 2008, 23:13:36 »

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #4 : 19 Huhtikuu, 2008, 23:22:28 »
Joo, jos katot OS 50 laakerit niin numerot on samat.
Nyt näkyy olevan uutuutena että voi ottaa muutamalla lisätaalalla varasarjan kehiä, pihi mies käyttää kalliit savikuulat uudestaan kun kehät kypsyy  ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #5 : 21 Huhtikuu, 2008, 17:11:31 »
Näkyy olevan samat jopa TT 50 pro motissa
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

JHypp

  • Vieras
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #6 : 21 Huhtikuu, 2008, 20:16:15 »
Paljonko oli laakereilla ajettu ennen vaihtoa? Millä fuililla ajat?

-Jari

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #7 : 21 Huhtikuu, 2008, 20:30:19 »
Noilla oli ajettu 5 Gallonaa ja fuilina YS:ään tarkoitettua 20% nitrolla olevaa Byronia(Sabesta haen). Tossa oli taustana sellainen että oli Sipoossa ensimmäiset 2 tankillista ajettu ja sen jälkeen oli pitkään parvekkeella säilytyksessä, joten laakerit olivat hapettuneet(ruostetta).
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

JHypp

  • Vieras
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #8 : 21 Huhtikuu, 2008, 21:25:11 »
OK, moottoriin jäävä kosteus on pahasta laakereille.

-Jari

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
OT: OS 50 Hyper laakerin vaihto
« Vastaus #9 : 05 Toukokuu, 2008, 20:01:08 »
OT, eri moottori mutta sama homma.

Lauantaina koitin käydä Raptoria lennättelemässä, mutta tyhjäkäynti oli hävinnyt jonnekin. Jos/kun sai keploteltua rapun baanalle ja kierroksia lisää niin kyllä sitten pelasi, mutta en uskaltanut leijuntaa kummempaa yrittää.

Nyt sitten kaivoin OS 50 Hyperin ulos rungosta ja aloin purkamaan sitä josko sieltä löytyisi joku syy moiselle käytökselle. Vaivoin sain puhaltimen irti hanskan ja pyykkipojan avustuksella ;D mutta yllätys oli suuri kun paljastui että takalaakeri oli hajalla, kuulakehä (vai-mikä-se-on) oli murusina, joten se siitä sitten.

Aamulla pitää lähteä metsästämään laakereita paikallisesta, josko ennen Paattisia saisi vielä tuonkin kuntoon.

Mutta kysymys, kuinka usein tuota on oletettavissa? Koputetaan nyt puuta, mutta lennokkikäytössä ei koskaan aiemmin ole mennyt laakeri hajalle. Eli onko nuo vain niin huonoja vai onko kopterissa moottori niin paljon kovemmalla käytöllä? Arvioiden mukaan tuolla moottorilla olisi tuollaiset kymmenkunta gallonaa takana.


Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #10 : 05 Toukokuu, 2008, 20:20:57 »
Viisaat väittää, että osseissa on laakerit paskoja ja hajoilee tuon tuosta. Omassa on kestänyt n. 7-8 gallonaa tähän asti ja on menossa vaihtoon koska jotain pientä vinkunaa ja kolinaa olisi ehkä havaittavissa. Tilasin keraamiset Ison Ojan takaa joten saa nähdä...
Nada

JHypp

  • Vieras
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #11 : 06 Toukokuu, 2008, 08:20:18 »
Joo, jos katot OS 50 laakerit niin numerot on samat.
Nyt näkyy olevan uutuutena että voi ottaa muutamalla lisätaalalla varasarjan kehiä, pihi mies käyttää kalliit savikuulat uudestaan kun kehät kypsyy  ;D

OSsi tai YSsi - samat laakerit ja molemmista ne saa ajettua rikki vaikka yhdellä lennolla, kun vetää kaasarin liian laihalle ja vinguttaa ylikierroksilla, mikä kopussa on erittäin helppoa. Ei muuta kun rikkaammalle koneita, testaus sormella takakannesta, mikä ei saa polttaa ja sitten RevMaxia tai muuta limitteriä rajaamaan ylikierroksia. Oma vanha OS .50 SX-H on vieläkin iskussa. Eka laakerien vaihto oli noin 25 gallonan kohdalla, nyt yli 50 gallonan jälkeen piti mäntä vaihtaa renkaineen, mutta laakerit oli hyvässä iskussa, ei rahisseet ja pyörivät "pehmeästi".

-Jari

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: YS 50ST laakerin vaihto
« Vastaus #12 : 16 Toukokuu, 2008, 20:56:27 »
Tässä kuva minun uusista "savikuulista" jotka "propellipipo" ;) minulle lahjoitti, vieressä vasemmalla vanhat "patarauta" laakerit. Rakenteissa selviä eroja ! ,voitelu ainakin toimii paremmin+hinta oli halpa jos vaikka kestäisivät rankkaa 1D leijutusta kauemmin.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4878 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2008, 14:12:22
kirjoittanut Vispilä
11 Vastauksia
6928 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2009, 01:55:53
kirjoittanut Jay604
4 Vastauksia
2733 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Maaliskuu, 2009, 22:18:16
kirjoittanut Juho
Laakerin testaus

Aloittaja puisto_kemisti Muu keskustelu

4 Vastauksia
2888 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2009, 11:31:37
kirjoittanut puisto_kemisti
24 Vastauksia
12344 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Joulukuu, 2010, 16:55:02
kirjoittanut tuupola