Nopeesti päässä laskettuna ethän sä saa noilla akuilla kuin joku 2.2kw ulos tuosta setupista ja silloinkin sun akut on aivan tapissa eli et voi ottaa max tehoa ulos moottorista ja jos otat niin akut varmaan ovat aika lyhyt ikäisiä.
Jos sulla on völtsin 1350mah 35C akku niin:
1350mah*35C=47.25A jatkuvaa tämäkin siis täysillä akuilla
47.25*48 (4 volttia kenno)=2268W luovutus tehokin laskee kun akut tyhjenee.
Ja kun tässä on nyt puhuttu että tästä tulee mega 3D kone ja motista otetaan niin pal irti kokoajan kun voi niin lentoaikahan on:
1350 / 47.25=0.028 joka on jotain 1min 40sec todennäköisesti se on vähän enemmän, koska ei siitä tuota oteta kokoajan irti.
Miten sitten voit rajoittaa mottia syömästä liikaa tehoa? Akuthan pullistuvat heti jos vetelet esim tiktokeissa sitä 60A irti toistuvasti, ei se sitä hetkellistä C varmaan montaa kertaa tykkää luovuttaa?
En halua missään nimessä torpata tätä ideaa ja tämä on erittäin hieno projekti! Mutta kai sä olet nämä ottanut huomioon. Tuskin mikään akku merkki kauaa kestää jos niillä ajetaan aina limitillä.
sitten vielä kyssäri
Millä pinionilla ajelet tai millä headspeedillä?
edit. niin toi moottorihan on specsattu 2700W jatkuvaa ja 65A jatkuvaa virtaa
"kuin joku 2.2kw"
alle 2 kilon kopussa...
Olet oikeassa että paremmat akut tarttis jotta saisin kaiken tehon irti.. tosin hetkellistä täysillä akuilla saa tietty enemmän.. 42C = 50V * 55A ois jo 2750W..
Oon tutkinut muiden logeja ym. ja vertaillut käyriä joista laskeskellut että hyvillä hyötysuhteilla ( YGE ) ja järkevällä kulmien, rundien ja tehon suhteella tossa on silti järkeä ( järki näissä jutuissa tietty suhteellista ). Pitäisi pystyä 3 - 4 minuutin rallatteluun.. ei toki jos kokoajan vetää tic tocia
Kulutus tippuu huimasti hetkellisistä tarpeista.Totuus saa kuitenkin odottaa testejä.
Edit: siis täyttä räimintää toki alle varmaan 3min... saa nährä..
Akut saa varmasti kyytiä, mutta onneksi ne on järki hintaisia.. Uusia parempia akkuja on tulossa mm. TP:ltä ja OptiPowerilta noihin 6s 450:siin jota varten nää wöltzitkin on tehty... myös Wöltz lupailee kovempia C arvoja.
Pinjoni on 17T ja 3 tonnin korville haetaan YGEn govilla.
Sandu,
Se että motti syö/kestää 60A jatkuvaa ei tarkoita että se kuluttaa sitä koko lennon ajan.. myös nopareiden hyötysuhde vaikuttaa suuresti.. jälleen osoittelen YGEn valintaa ja kunnon govia.
1300mAh 12S vastaa 2650mAh 6s akkua.. kapasiiteetti ei siis puolitu, 58.830vattia vs 57.720vattia, noi Wöltzin akut painaa vähemman yhteensä kuin normi 2650 6s akut. Huomattavasti vähemmän kuin 3000mAh akut. Voisin myös laittaa 1500set tai 1800set vaan en halua lisää painoa.
En missään tapauksessa otakaan pahalla.. en ole kauheasti selitellyt valintojani, mutta tutkinut/kysellyt ja laskenut paljon
Hyvä siitä tulee, kohtahan se selviää