Kirjoittaja Aihe: T-rex 500 HV  (Luettu 106466 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #75 : 19 Tammikuu, 2012, 18:37:38 »
Hienoa työtä Juuso

Kiitos! Hyva fiilis kun on saanut tehda ilman kompromisseja  :) Tulee hyva.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #76 : 19 Tammikuu, 2012, 23:10:38 »
Piti piirtää uusi pysty fini kun Jerkku pilkkas mun koneistus jämistä rautasahalla tehtyä... vaaka finiä ei tietty tuu..


Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #77 : 21 Tammikuu, 2012, 00:01:26 »
Tuli huomattua että canopyn 3D piirtäminen ei ollutkaan ihan helppoa.. mutta taisteltiin silti valmiiksi.. vielä saattaa hieman muuttua, mutta tuosta tulee siis muotti polycarbonaatti imua varten.. loppuu se lohkeilu  8)

« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2012, 00:06:48 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #78 : 21 Tammikuu, 2012, 00:07:24 »
Tähän väliin täytyy tunnustaa että minulla on muodostunut omistamisen himo tähän protoon, saakelin hienoa jälkeä.
Pikku redesign kaikelle align-pohjaiselle osille ja peräputkeksi trendikäs kartio ilman tukia ja sittenhän tämä on valmis massatuotantoon?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #79 : 21 Tammikuu, 2012, 00:51:33 »
Tähän väliin täytyy tunnustaa että minulla on muodostunut omistamisen himo tähän protoon, saakelin hienoa jälkeä.
Pikku redesign kaikelle align-pohjaiselle osille ja peräputkeksi trendikäs kartio ilman tukia ja sittenhän tämä on valmis massatuotantoon?
Heh, kiitoksia..

Tää ei vielä taida olla se vehje johon kaikki alu hilppeet ja kartiot puuhataan.. Tuottaahan tota tällässenä voi todella helposti..

Tässähän idea on tehdä hirmu viipotin mutta varaosien saanti/hinta järkeväksi. Koko ajan tekisi mieli puuhata omia ratkaisuja mutta lupasin itselleni että tämä tehdään käyttäen mahdollisimman paljon valmiita osia. Osiahan tohon toki saa muilta kuin allulta.. Esim compassin tai i2rc nupit kde blingii ja cnc rattaita voi laittaa niin taas on ihan eri peli :)

 Eli runkolevyt ja servokiinnikkeet omaa tuotantoa.. Muut muualta. Paitsi canopy ja tailfin tehdään nyt kuitenkin.. Mut sit ei enään muuta::)

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #80 : 22 Tammikuu, 2012, 11:22:28 »
Sulla alkaa mopo piirtämään kuitenkin, kun vähän yllytetään;)

Kohta on ne alulaakeri pukitkin työstetty allua blingimmiks, että vastaavat "East side" tyyli paremmin. Go bigger, Go brighter, Go Faster...

Vois melkein alkaa laittaa betsejä siitä, että jotain vielä teet tuohon lisää ;D

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #81 : 27 Tammikuu, 2012, 02:04:46 »
Canopy valmis.. toi nokka pyöristetään vielä käsin kun muotti on valmis...






Ens viikolla canopyn muotti tekoon..

Grafiikkaa canopyyn suunniteltu mutta siitä lisää myöhemmin.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #82 : 27 Tammikuu, 2012, 08:03:05 »
Hieno tulee!  :)
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Re: T-rex 500 HV
« Vastaus #83 : 27 Tammikuu, 2012, 10:39:16 »
Siisti on!

Mitäs tää tulee kokonaisuudessa painamaan?

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: T-rex 500 HV
« Vastaus #84 : 27 Tammikuu, 2012, 10:54:36 »
Siisti on!

Mitäs tää tulee kokonaisuudessa painamaan?

Kiitti!

Semmonen 1850 grammaa.. jos kaikki tiedot pitaa paikkansa... eli jokatapauksessa vahemman kuin X5 mutta paljon enemman tehoa :)


Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #85 : 27 Tammikuu, 2012, 13:56:28 »
Perä lapas mietteitä:

Vakiot siis 70mm.. tehon takia joutuu varmaankin kasvattamaan.. maahan on hyvin matkaa mutta päälapoihin 10 - 15mm.. jos joku haluaa tarkasti mittailla olisin kiitollinen ( Tohtori mittaili nopeasti spinbladien kanssa 10mm välyksen ( Spinbladet 435mm vs muut yleensä 430mm)

Vaihtoehtoja siis:

Edge 72mm http://www.fast-lad.co.uk/store/edge_72mm_premium_tail_rotor_blades_le-72-p-10238.html

Radix 72mm http://www.fast-lad.co.uk/store/72mm_radix_tail_blades_trex_size_yei-yb-72-p-4360.html

Stealth 75mm http://www.fast-lad.co.uk/store/stealth_carbon_75mm_tail_blade_%28red/white%29_sbt-7523-1krw-p-11721.html

Torsion 75mm http://www.fast-lad.co.uk/store/torsion_carbon_tail_blades_75mm_tb75black-p-6271.html

MS Composit 80mm http://www.commonsenserc.com/product_info.php?cPath=116_122&products_id=1675&osCsid=5etidp0d9c6gdt5e0kbghp7eh4

Mavrikk 80mm http://www.fast-lad.co.uk/store/silver_finish_carbon_tailblades_802205-p-4241.html

Yli 80 mm ( tai ehkä edes 80mm )ei taida uskaltaa laittaa.. vielä mittailua siis....

Valintaa vaikeuttaa sekin että noi ei oikeen ilmoittele leveyttä.. ( paitsi Edge 21-24.5mm )

Mutta mutta.. nuo kaikki hiilaria.. pitäis autorotaatioitakin reenailla joten hyvät muoviset maistuis.. ettei hajoo pikku hipaisusta..  Kivikossa kun tuppaa olemaan niitä kiviä.. vaan ei tunnu löytyvän..

Vois tietty kattoo jos lyhentäisi muovisia KBDD:n Extremejä http://www.fast-lad.co.uk/store/kbdd_extreme_edition_midnight_black_tail_rotor_blades_96mm_4075-p-13805.html

Mietteitä? Neuvoja? Mittoja?



Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #86 : 27 Tammikuu, 2012, 14:34:29 »
Perä lapas mietteitä:

Vakiot siis 70mm.. tehon takia joutuu varmaankin kasvattamaan.. maahan on hyvin matkaa mutta päälapoihin 10 - 15mm.. jos joku haluaa tarkasti mittailla olisin kiitollinen ( Tohtori mittaili nopeasti spinbladien kanssa 10mm välyksen ( Spinbladet 435mm vs muut yleensä 430mm)

Mikä perävälitys sulla tulee olemaan tossa? Vakio 500 reksin? Jos perässä on tarpeeksi kierroksia niin ei sinne isoja lapasia tarvitse.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #87 : 27 Tammikuu, 2012, 14:49:11 »
Mikä perävälitys sulla tulee olemaan tossa? Vakio 500 reksin? Jos perässä on tarpeeksi kierroksia niin ei sinne isoja lapasia tarvitse.

Vakio välitykset... Ei pysy vakio 500senkaan perä kun räimii.. Tohtorin kanssa aiheesta juuri juteltiin.. Selviää tietysti helposti kun saan ton valmiiksi mutta haluan setviä mahdollisuudet ajoissa.


Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #88 : 27 Tammikuu, 2012, 15:41:32 »
Perä lapas mietteitä:

Vakiot siis 70mm.. tehon takia joutuu varmaankin kasvattamaan.. maahan on hyvin matkaa mutta päälapoihin 10 - 15mm.. jos joku haluaa tarkasti mittailla olisin kiitollinen ( Tohtori mittaili nopeasti spinbladien kanssa 10mm välyksen ( Spinbladet 435mm vs muut yleensä 430mm)

Vaihtoehtoja siis:

Edge 72mm http://www.fast-lad.co.uk/store/edge_72mm_premium_tail_rotor_blades_le-72-p-10238.html

Radix 72mm http://www.fast-lad.co.uk/store/72mm_radix_tail_blades_trex_size_yei-yb-72-p-4360.html

Stealth 75mm http://www.fast-lad.co.uk/store/stealth_carbon_75mm_tail_blade_%28red/white%29_sbt-7523-1krw-p-11721.html

Torsion 75mm http://www.fast-lad.co.uk/store/torsion_carbon_tail_blades_75mm_tb75black-p-6271.html

MS Composit 80mm http://www.commonsenserc.com/product_info.php?cPath=116_122&products_id=1675&osCsid=5etidp0d9c6gdt5e0kbghp7eh4

Mavrikk 80mm http://www.fast-lad.co.uk/store/silver_finish_carbon_tailblades_802205-p-4241.html

Yli 80 mm ( tai ehkä edes 80mm )ei taida uskaltaa laittaa.. vielä mittailua siis....

Valintaa vaikeuttaa sekin että noi ei oikeen ilmoittele leveyttä.. ( paitsi Edge 21-24.5mm )

Mutta mutta.. nuo kaikki hiilaria.. pitäis autorotaatioitakin reenailla joten hyvät muoviset maistuis.. ettei hajoo pikku hipaisusta..  Kivikossa kun tuppaa olemaan niitä kiviä.. vaan ei tunnu löytyvän..

Vois tietty kattoo jos lyhentäisi muovisia KBDD:n Extremejä http://www.fast-lad.co.uk/store/kbdd_extreme_edition_midnight_black_tail_rotor_blades_96mm_4075-p-13805.html

Mietteitä? Neuvoja? Mittoja?




muista lavoista en tiedä mutta vakiohiilareilla oon laittanu menemään ja perä irtoaa tossa 500 kepakossa kaikkein helpoiten noista värkeistä mitä mulla on... ei taida olla kovin mairitteleva välitys suhde siis...

jani tais joskus poroon laittaa vakioiden tilalle radixit ja joutu laskemaan gainia ku rupes vägäilemään kovaa ajettaessa... vois siis kuvitella että radix tarraa paremmin ku vakioläpyskät. tämä siis 450 poro eli ei kuitenkaan ihan vertailukelponen (välttämättä)...

tota miniroottosta hankkiessa tuli kahlattua paljon perälapa asioita helifreakissa ja kävi varsin selväksi että KBDD ei ole missään kokoluokassa kovin hyvä! aiheuttaa hirveetä ulinaa ja mongerrusta kun resonoi jotenkin ja perän pito ei ole lähelläkään esim edgen ja radixin tuotoksia joita kehuttiin pidoltaan parhaaksi! (sekä 450 kokosissa että 700 kokosissa kopuissa)

ite lähtisin siis varmaan radixeilla koska ovat hienoimmat ja kehuissa jaetulla ykkös sijalla 8) (ja niitähän tässä on jo tovi sorvattukkin tosin ei 500 kokosessa ku toi ei oo pahemmin viimeaikoina napannu oikein missään mielessä ;) )
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #89 : 27 Tammikuu, 2012, 15:46:23 »
muista lavoista en tiedä mutta vakiohiilareilla oon laittanu menemään ja perä irtoaa tossa 500 kepakossa kaikkein helpoiten noista värkeistä mitä mulla on... ei taida olla kovin mairitteleva välitys suhde siis...

jani tais joskus poroon laittaa vakioiden tilalle radixit ja joutu laskemaan gainia ku rupes vägäilemään kovaa ajettaessa... vois siis kuvitella että radix tarraa paremmin ku vakioläpyskät. tämä siis 450 poro eli ei kuitenkaan ihan vertailukelponen (välttämättä)...

tota miniroottosta hankkiessa tuli kahlattua paljon perälapa asioita helifreakissa ja kävi varsin selväksi että KBDD ei ole missään kokoluokassa kovin hyvä! aiheuttaa hirveetä ulinaa ja mongerrusta kun resonoi jotenkin ja perän pito ei ole lähelläkään esim edgen ja radixin tuotoksia joita kehuttiin pidoltaan parhaaksi! (sekä 450 kokosissa että 700 kokosissa kopuissa)

ite lähtisin siis varmaan radixeilla koska ovat hienoimmat ja kehuissa jaetulla ykkös sijalla 8) (ja niitähän tässä on jo tovi sorvattukkin tosin ei 500 kokosessa ku toi ei oo pahemmin viimeaikoina napannu oikein missään mielessä ;) )

Tänks!

Mä olin ymmärtänyt että noi vanhat KBDD:t olis huonot mutta uudet Extremet hyvät... ja hiljaisetkin..
« Viimeksi muokattu: 27 Tammikuu, 2012, 15:50:04 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #90 : 27 Tammikuu, 2012, 15:47:43 »
Tänks!

Mä olin ymmärtänyt että noi vanhat KBDD:t olis huonot mutta uudet Extremet hyvä... ja hiljaisetkin..

mitä mä oon lukenu ni ei nekään pärjää hiilari radixeille/ edgeille... kannattaa kahlata helifreakia eikä kuunnella mua.
muodostat siellä oman käsityksen ku siellä on paljon juttua ja eritasosia pilotteja jotka niitä testaa
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #91 : 28 Tammikuu, 2012, 20:26:56 »
Alemmat servo pidikkeet tehty nyt alumiinista... kuvassa alempi pidike myos ylhaalla. ( ei siis kuulu olla noin )
Tuli mainiot  8)

Ylemmat tehdaan siis seuraavaksi..



Peralapa mietteita otetaan edelleen vastaan...




Poissa marqush

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • 0269 East Side
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #92 : 29 Tammikuu, 2012, 00:09:10 »
Vakuuttavaa ja vaikuttavaa, ei voi muuta sanoa!!
DX8
Lampôrtsini

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #93 : 29 Tammikuu, 2012, 01:18:18 »
Tuskin maltan oottaa ensilentoa!

Koitappa nyrsiä ne palikat loppuun ja käy vähä leijuttamassa, ja paa videoo tuubiin. Täällä on ainakin 120 muuta innokasta vartoomassa...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #94 : 29 Tammikuu, 2012, 01:43:15 »
Juu nii just, mäkin haluun nähä ku se räjähtää ilmaan... ei vaiskaan vitsi vitsi. Hieno projekti on kyllä. Saat kohta tehdä tollasen rungon tänne myös ;).

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #95 : 31 Tammikuu, 2012, 17:57:40 »
Kiitoksia!

Juu, lentää kyllä kohta... vaan ei vielä.

.. noi omat osat ym. nyt tulis nopeesti vaan kun noi sähköt on suht tyyriitä... budjetti sanoo että pala kerrallaan.

Tänään taas tilattu lisää Ladilta eli Motti ja hilppeitä.. on se komee:




Enää puuttu YGE, Hercules, pari servoo, nuppi, lavat ja Beasti .. tossa 450:ssä tosin ois Beasti jos kiire tulee...

Rane, laita YV:tä jos haluat tehdä varauksen  ;D

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Re: T-rex 500 HV
« Vastaus #96 : 31 Tammikuu, 2012, 19:07:31 »
eli jokatapauksessa vahemman kuin X5 mutta paljon enemman tehoa :)

Nopeesti päässä laskettuna ethän sä saa noilla akuilla kuin joku 2.2kw ulos tuosta setupista ja silloinkin sun akut on aivan tapissa eli et voi ottaa max tehoa ulos moottorista ja jos otat niin akut varmaan ovat aika lyhyt ikäisiä.
Jos sulla on völtsin 1350mah 35C akku niin:

1350mah*35C=47.25A jatkuvaa tämäkin siis täysillä akuilla
47.25*48 (4 volttia kenno)=2268W luovutus tehokin laskee kun akut tyhjenee.

Ja kun tässä on nyt puhuttu että tästä tulee mega 3D kone ja motista otetaan niin pal irti kokoajan kun voi niin lentoaikahan on:
1350 / 47.25=0.028 joka on jotain 1min 40sec todennäköisesti se on vähän enemmän, koska ei siitä tuota oteta kokoajan irti.
Miten sitten voit rajoittaa mottia syömästä liikaa tehoa? Akuthan pullistuvat heti jos vetelet esim tiktokeissa sitä 60A irti toistuvasti, ei se sitä hetkellistä C varmaan montaa kertaa tykkää luovuttaa?

En halua missään nimessä torpata tätä ideaa ja tämä on erittäin hieno projekti! Mutta kai sä olet nämä ottanut huomioon. Tuskin mikään akku merkki kauaa kestää jos niillä ajetaan aina limitillä.

sitten vielä kyssäri
Millä pinionilla ajelet tai millä headspeedillä?

edit. niin toi moottorihan on specsattu 2700W jatkuvaa ja 65A jatkuvaa virtaa
« Viimeksi muokattu: 31 Tammikuu, 2012, 19:13:15 kirjoittanut zxiicci »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #97 : 31 Tammikuu, 2012, 19:13:28 »
akut kehittyy kokoajan hurjaa vauhtia ja nyt on jo ainakin 450 poro ja miniprotos mitä saa tehdaspalikoilla 6S setupilla... eli kyllä noita ton kokosia akkuja isommilla C-arvoilla tulee kesään mennessä varmasti kauppoihin :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #98 : 31 Tammikuu, 2012, 19:20:31 »
mutta ajatteleppa lentoaikaa, jos vakio setuppi syö noin 60A max virtaa 6s 2650 akulla ja lentoaika on about 4 min,
sitten kun laitat 12s setupin jonka moottori syö sen 60A jatkuvaa mutta puolitat akku kapasiteetin niin lentoaika puolittuu siihen noin 2 minuuttiin.
ja kun laittaa sen 12s moottorin niin kv:n voisi puolittaa mutta tässä se on alle puolet joten vakio 500:sen headspeedin saavuttamiseksi tarvitsee huomattavasti isomman pinionin joka taas lisää virrankulutusta koska moottorilta tarvitaan enemmän vääntöä joka taas lyhentää lentoaikaa. Ja kasvaneen painon takia saman "popin" saavuttamiseksi tarvitsee vielä enemmän nupin rundeja joten tarvitsee siis vieläkin isomman pinionin.
ja tohtori, ei puhuttukaan tulevista jutuista vaan nykyisestä setupista.

ei milläään pahalla, kunhan vaan jaan ajatuksiani. :)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: T-rex 500 HV
« Vastaus #99 : 31 Tammikuu, 2012, 19:46:05 »
Nopeesti päässä laskettuna ethän sä saa noilla akuilla kuin joku 2.2kw ulos tuosta setupista ja silloinkin sun akut on aivan tapissa eli et voi ottaa max tehoa ulos moottorista ja jos otat niin akut varmaan ovat aika lyhyt ikäisiä.
Jos sulla on völtsin 1350mah 35C akku niin:

1350mah*35C=47.25A jatkuvaa tämäkin siis täysillä akuilla
47.25*48 (4 volttia kenno)=2268W luovutus tehokin laskee kun akut tyhjenee.

Ja kun tässä on nyt puhuttu että tästä tulee mega 3D kone ja motista otetaan niin pal irti kokoajan kun voi niin lentoaikahan on:
1350 / 47.25=0.028 joka on jotain 1min 40sec todennäköisesti se on vähän enemmän, koska ei siitä tuota oteta kokoajan irti.
Miten sitten voit rajoittaa mottia syömästä liikaa tehoa? Akuthan pullistuvat heti jos vetelet esim tiktokeissa sitä 60A irti toistuvasti, ei se sitä hetkellistä C varmaan montaa kertaa tykkää luovuttaa?

En halua missään nimessä torpata tätä ideaa ja tämä on erittäin hieno projekti! Mutta kai sä olet nämä ottanut huomioon. Tuskin mikään akku merkki kauaa kestää jos niillä ajetaan aina limitillä.

sitten vielä kyssäri
Millä pinionilla ajelet tai millä headspeedillä?

edit. niin toi moottorihan on specsattu 2700W jatkuvaa ja 65A jatkuvaa virtaa


"kuin joku 2.2kw"  ;D alle 2 kilon kopussa...

Olet oikeassa että paremmat akut tarttis jotta saisin kaiken tehon irti.. tosin hetkellistä täysillä akuilla saa tietty enemmän.. 42C = 50V * 55A ois jo 2750W..

Oon tutkinut muiden logeja ym. ja vertaillut käyriä joista laskeskellut että hyvillä hyötysuhteilla ( YGE ) ja järkevällä kulmien, rundien ja tehon suhteella tossa on silti järkeä ( järki näissä jutuissa tietty suhteellista ). Pitäisi pystyä 3 - 4 minuutin rallatteluun.. ei toki jos kokoajan vetää tic tocia ;) Kulutus tippuu huimasti hetkellisistä tarpeista.Totuus saa kuitenkin odottaa testejä.

Edit: siis täyttä räimintää toki alle varmaan 3min... saa nährä..

Akut saa varmasti kyytiä, mutta onneksi ne on järki hintaisia.. Uusia parempia akkuja on tulossa mm. TP:ltä ja OptiPowerilta noihin 6s 450:siin jota varten nää wöltzitkin on tehty... myös Wöltz lupailee kovempia C arvoja.

Pinjoni on 17T ja 3 tonnin korville haetaan YGEn govilla.



Sandu,

Se että motti syö/kestää 60A jatkuvaa ei tarkoita että se kuluttaa sitä koko lennon ajan.. myös nopareiden hyötysuhde vaikuttaa suuresti.. jälleen osoittelen YGEn valintaa ja kunnon govia.

1300mAh 12S vastaa 2650mAh 6s akkua.. kapasiiteetti ei siis puolitu, 58.830vattia vs 57.720vattia, noi Wöltzin akut painaa vähemman yhteensä kuin normi 2650 6s akut. Huomattavasti vähemmän kuin 3000mAh akut. Voisin myös laittaa 1500set tai 1800set vaan en halua lisää painoa.


En missään tapauksessa otakaan pahalla.. en ole kauheasti selitellyt valintojani, mutta tutkinut/kysellyt ja laskenut paljon :)

Hyvä siitä tulee, kohtahan se selviää  ;D








« Viimeksi muokattu: 31 Tammikuu, 2012, 20:00:11 kirjoittanut jkkmobile »