Kirjoittaja Aihe: T-rex 500 HV  (Luettu 106574 kertaa)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Re: Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #50 : 12 Tammikuu, 2012, 21:41:22 »
Haluisin että lavat ois parhaat mahdolliset suhteessa muuhun setuppiin.. Ja nopeet..
Ei ole 430 koossa omaa kokemusta, mutta 325 wide chord mavrikit ainakin mittaa kaiken tehon ulos ja kestää kulmia.

Tehoahan tuosta sinun vempeleestä ei taatusi puutu niin saattaisi nämä olla kokeilemisen arvoiset
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/2_816_2210_2233_2235/products_id/211456/n/Mavrikk-430mm-G5-PRO-Wide-Chord-Flybarless-Carbon-Fiber-Main-Blade-Set-2

Perään pitää kyllä luultavasti myös laittaa jotain isoa tai tehokasta lapaa että jaksaa painaa vastaan...

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #51 : 12 Tammikuu, 2012, 22:50:29 »
Ei ole 430 koossa omaa kokemusta, mutta 325 wide chord mavrikit ainakin mittaa kaiken tehon ulos ja kestää kulmia.

Tehoahan tuosta sinun vempeleestä ei taatusi puutu niin saattaisi nämä olla kokeilemisen arvoiset
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/2_816_2210_2233_2235/products_id/211456/n/Mavrikk-430mm-G5-PRO-Wide-Chord-Flybarless-Carbon-Fiber-Main-Blade-Set-2

Perään pitää kyllä luultavasti myös laittaa jotain isoa tai tehokasta lapaa että jaksaa painaa vastaan...

No noihan ois räyhät!

Joo, katselin että 550:sen 84mm tai 85mm perälavat mahtuis jos isompaa tarttee laittaa.. ja luultavasti tarviikin.


Pitäis päättää lähteekö eka perus lavoilla ja sitten hakee uusilla kohdalleen vaiko extremeä suoraan.. jälkimmäinen maistuis  8)

Täytyy etsiä vielä noita Mavrikkeja euroopasta.. ei heti löydy tota mallia näköjään..


Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #52 : 13 Tammikuu, 2012, 16:32:44 »
Hienolta näyttää projekti!

Tulipa mieleen kysymys, kun kerran akut ovat tuolla alhaalla niin miksi jätit tuon viiston rekkulamaisen "akkutelineen" keulille? Eikö siihen olisi voinut tehdä jotain hyllyä gyrolle / vastarille ?

Innolla ootetaan kun saadaan kuulla kokemuksia lento-ominaisuuksista, hyvä hyvä!
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #53 : 13 Tammikuu, 2012, 17:30:05 »
Hienolta näyttää projekti!

Tulipa mieleen kysymys, kun kerran akut ovat tuolla alhaalla niin miksi jätit tuon viiston rekkulamaisen "akkutelineen" keulille? Eikö siihen olisi voinut tehdä jotain hyllyä gyrolle / vastarille ?

Innolla ootetaan kun saadaan kuulla kokemuksia lento-ominaisuuksista, hyvä hyvä!

Kiitos :)

Siella rekkulamaisen telineen takana on hylly Beastille ja tilat noparille ja becille.. halusin suojata kalliit kamat hyvin ja minusta se nayttaa paremmalta noin kuin avoin disaini torrottavilla hyllyilla... on siis hienompi/parempi noin.

Arvaa kuinka innolla itse odotan lento-ominaisuuksien testailua!

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Re: Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #54 : 13 Tammikuu, 2012, 18:51:54 »
Täytyy etsiä vielä noita Mavrikkeja euroopasta.. ei heti löydy tota mallia näköjään..

Juuri katselin lapoja 500 protosiin, ja nämä osuivat silmään: http://www.modelhelicopters.co.uk/mavrikk-pro-g5-430mm-c-f-main-blades.html . Tarkoittaisko tuo keltainen status, että niitä vielä on, mutta vähän?

Sivukommenttina, hieno projekti, jatkoa odotellen!
mCPX brushless | DX7

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #55 : 13 Tammikuu, 2012, 19:05:14 »
Juuri katselin lapoja 500 protosiin, ja nämä osuivat silmään: http://www.modelhelicopters.co.uk/mavrikk-pro-g5-430mm-c-f-main-blades.html . Tarkoittaisko tuo keltainen status, että niitä vielä on, mutta vähän?

Sivukommenttina, hieno projekti, jatkoa odotellen!

Kiitti!

Jep, Ladilla on noita tangolliseen tarkoitettuja.. Mulle tarttee flybarless mallia..

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #56 : 13 Tammikuu, 2012, 20:01:39 »
Tässä Espritmodels tarjous Spinblade lavoista:)

Coupon Code: SPIN20OFF
(Expires January 14, 2012 at 24:00 EST US)

-Samppa
« Viimeksi muokattu: 13 Tammikuu, 2012, 20:03:24 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #57 : 13 Tammikuu, 2012, 20:25:49 »
Kiitos :)

Siella rekkulamaisen telineen takana on hylly Beastille ja tilat noparille ja becille.. halusin suojata kalliit kamat hyvin ja minusta se nayttaa paremmalta noin kuin avoin disaini torrottavilla hyllyilla... on siis hienompi/parempi noin.

Arvaa kuinka innolla itse odotan lento-ominaisuuksien testailua!

Mulla ei taas oo ikänä menny noparia tai gyroo tai vastaria rikki torpissa, estäähän toi tosiaan suoran kosketuksen jos ilman koppaa lentelee.

Mutta tietysti pitää tehä sellainen kun itse tykkää. Itse olisi valinnut käytännöllisemmän tien ja tosiaan tehnyt avohyllyn kun se ei kerta kuitenkaan näy koppa paikoillaan, nyt kun ei tarvitse sitä irroittaa akkujenkaan vaihdossa.

Päivittelehän ahkeraan tätäkin, mielenkiintoisin aihe pitkiin aikoihin täällä.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #58 : 13 Tammikuu, 2012, 21:41:18 »
Mulla ei taas oo ikänä menny noparia tai gyroo tai vastaria rikki torpissa, estäähän toi tosiaan suoran kosketuksen jos ilman koppaa lentelee.

Mutta tietysti pitää tehä sellainen kun itse tykkää. Itse olisi valinnut käytännöllisemmän tien ja tosiaan tehnyt avohyllyn kun se ei kerta kuitenkaan näy koppa paikoillaan, nyt kun ei tarvitse sitä irroittaa akkujenkaan vaihdossa.

Päivittelehän ahkeraan tätäkin, mielenkiintoisin aihe pitkiin aikoihin täällä.

Ma vahan luulen etta kun taa torpataan niin taa torpataan kovaa!  ;D

.. mulla on semmonen oireyhtyma etta kaikki sahkot pitaa olla jemmassa.. ei pysty esim laittaa noparia kopun kylkeen  ::)

Vaikkei runkoa kanopyn alta naykaan niin itse tutkiskelen aina juuri runkoja ja niiden suunnittelua ja ulkonakoa.. mulle runko on hienompi kuin canopy.

Juu, paivitellaan.. Kiva jos muutkin nauttii! Taas on piirrelty lisaa ja testailtu paljon.. maanantaina viimeistaan jyrsinkin taas laulaa..

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #59 : 13 Tammikuu, 2012, 22:03:39 »
Ainiin..

Kun varmaan laitan noi isomman peralavat kannattaa toi pera hubi ja lavanpitimet vaihtaa pro mallin vastaaviin.. niissa ois painelaakerit.. ja kiiltavatkin enemman  8)

http://www.fast-lad.co.uk/store/h50119b_%3Cb%3Epro%3C/b%3E_metal_tail_rotor_holder-p-16817.html

Peran pitch assy tulee joka tapauksessa proosta kun on valmiiksi kokonaan metallia ja halvempi kuin espin assy+alulaakeripesa:

http://www.fast-lad.co.uk/store/h50082b_%3Cb%3Epro%3C/b%3E_metal_tail_pitch_assembly-p-16824.html

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #60 : 13 Tammikuu, 2012, 22:15:26 »
ei muuta suunnitelmia varmaan mutta on tossa mun espissäkin vakiona painelaakerit takana
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #61 : 13 Tammikuu, 2012, 22:19:56 »
ei muuta suunnitelmia varmaan mutta on tossa mun espissäkin vakiona painelaakerit takana

Meinasin just korjata.. eli jep, siinakin on.. erona tuo pidempi kaulus:

http://www.trex-store.com/tail-rotor-p-2120.html vs http://www.fast-lad.co.uk/store/h50140a_%3Cb%3Epro%3C/b%3E_tail_rotor-p-16800.html

en taida sen takia hommata kun tuo toinen on jo....

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #62 : 13 Tammikuu, 2012, 22:23:53 »
Meinasin just korjata.. eli jep, siinakin on.. erona tuo pidempi kaulus:

http://www.trex-store.com/tail-rotor-p-2120.html vs http://www.fast-lad.co.uk/store/h50140a_%3Cb%3Epro%3C/b%3E_tail_rotor-p-16800.html

en taida sen takia hommata kun tuo toinen on jo....

joo aika turhalta tuntuu. toi espin perä on toiminu tosi huonollakin servolla ihan kelvollisesti joten ei se kovin huono voi olla :)

se uus tietty kiiltää ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Re: T-rex 500 HV
« Vastaus #63 : 17 Tammikuu, 2012, 00:07:00 »
Taas puuhattu...

Pikku hierontaa failien kanssa ja servo kiinnikkeet tehty:



Tein muovista ( pommia) toimii mainiosti mutta taidan silti tehdä lopullisen version alumiinista..

Linkki geometria on täydellinen eli linkkitanko täysin suora joka suuntaan nollakulmilla 8)

Kuvassa linkki muuten näyttää vinolta vaan ompi kameran linssin kepposia...
« Viimeksi muokattu: 17 Tammikuu, 2012, 00:17:11 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #64 : 17 Tammikuu, 2012, 17:05:45 »
Lainaus
Joo, katselin että 550:sen 84mm tai 85mm perälavat mahtuis jos isompaa tarttee laittaa.. ja luultavasti tarviikin.
Tuli mieleen vielä yksi varsin experimental vaihtoehto paukun lisäämiseksi perään...
3 tai 4 lapaa ?:
http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-Multi-Blades-Tail-Rotor/Categories


Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #65 : 17 Tammikuu, 2012, 17:08:18 »
Hei mistäs tuollaset linkit sai? On muuten näppärät ja joskus muistan ku niitä näky jopa Beltissä joskus jossain kuvissa.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #66 : 17 Tammikuu, 2012, 17:16:08 »
Tuli mieleen vielä yksi varsin experimental vaihtoehto paukun lisäämiseksi perään...
3 tai 4 lapaa ?:
http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-Multi-Blades-Tail-Rotor/Categories



ei taida tulla lisää paukkua perään juurikaan kolmannella lavalla..!? muistan vaan lennokkipuolella oli keskustelua aiheesta...
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #67 : 17 Tammikuu, 2012, 17:40:03 »
ei taida tulla lisää paukkua perään juurikaan kolmannella lavalla..!? muistan vaan lennokkipuolella oli keskustelua aiheesta...

Kyllä siitä tulee, mutta hyötysuhde on selvästi huonompi kun laittamalla hieman isommat lavat ja tyytymällä kahteen lapaan. En näe mitään muuta järkeä monilaparatkaisuissa kun ulkonäön.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #68 : 17 Tammikuu, 2012, 17:53:50 »
Kyllä siitä tulee, mutta hyötysuhde on selvästi huonompi kun laittamalla hieman isommat lavat ja tyytymällä kahteen lapaan. En näe mitään muuta järkeä monilaparatkaisuissa kun ulkonäön.

joo,koitin jotain kattellakkin lennokit.netin puolelta ja noinhan se nimenomaan meni et hyötysuhde huonompi ja siks päädytään usein kahteen lapaan.skaalakoneissa ulkonäön vuoks käytetään useammin..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #69 : 17 Tammikuu, 2012, 20:26:55 »
Kiitos ideasta.. taitaa olla paras kuitenkin pidentää/leventää kuin monistaa...

[spoiler]sanat skaala, monilapa ja lennokki ei kuulu tän 3D hirmun sanastoon  ;D[/spoiler]

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #70 : 17 Tammikuu, 2012, 21:03:43 »
Hei mistäs tuollaset linkit sai? On muuten näppärät ja joskus muistan ku niitä näky jopa Beltissä joskus jossain kuvissa.

Noi mun on 450:seen.. tuolta: http://www.rc711.com/shop/3g-flybarless-adjustable-linkage-rod-set-upgrade-for-alztrex-450-p-4359.html?cPath=166_216_242

Muuten jees mutta katkeilee torpissa...

Ladilla on toisia, tossa 500:seen titanium versio.. katkeaa myös  http://www.fast-lad.co.uk/store/xtreme_production_titanium_turnbuckles_pitch_t-rex_ea-050-p-13241.html

Itse en enään käytä noita...


Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #71 : 18 Tammikuu, 2012, 00:23:47 »
Vieläkin hierottu leikkauksia.. mm. levyjen kohtauspaikkoja laitettu limittäin:




Uudet servokiinnikkeetkin tehty, alumiiniset voi vetää kivasti samoille pulteille kuin laakeri pukit:



Huomenna tarkoitus koneistaa nuo kiinnikkeet vielä pommista testailua varten...



Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #72 : 18 Tammikuu, 2012, 16:58:56 »
Viimeisin, toivottavasti lopullinen piirustus:











Puuhaus kuvia:







Takaisin jyrsimen ääreen.. servo kiinnikkeet pitäis olla illalla valmiita..

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #73 : 18 Tammikuu, 2012, 21:51:47 »
Jyrsin lauloi raffeilla asetuksilla..






.. ja mainiot testikappaleet syntyi:






Seuraavaksi siis alumiinista lopulliset.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: T-rex 500 HV
« Vastaus #74 : 19 Tammikuu, 2012, 14:06:50 »
Hienoa työtä Juuso
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet