Kirjoittaja Aihe: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.  (Luettu 137912 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #200 : 05 Joulukuu, 2012, 14:36:53 »
Stumppaa ja hautaa se 250:nen!

Aika moni tullut siihen tulokseen ettei kannata tuhlaa aikaa siihen...

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #201 : 05 Joulukuu, 2012, 14:43:32 »
Stumppaa ja hautaa se 250:nen!

Taitaa riittää mulle kyl ton kanssa. Keskimäärin huoltosuhde on käsittämättömän huono tuossa, kuten oli edellisessäkin... Pitänee katsella harjoittelu-kopuksi joku Walk-erä tai joku vastaava...

250:stä voi tehdä tarjouksia... :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #202 : 05 Joulukuu, 2012, 15:01:56 »
Taitaa riittää mulle kyl ton kanssa. Keskimäärin huoltosuhde on käsittämättömän huono tuossa, kuten oli edellisessäkin... Pitänee katsella harjoittelu-kopuksi joku Walk-erä tai joku vastaava...

250:stä voi tehdä tarjouksia... :P
Nano CPX on harjotteluun hyvä ja mahtuu sisälle tosi hyvin. Sä ku tykkäät sisällä aina kaikkea huudattaa.  :D

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #203 : 06 Joulukuu, 2012, 14:35:34 »
Vaihteeksi positiivistakin lentohärvelien suhteen. Itsenäisyyspäivän kunniaksi akkuja täyteen ja Ikean alangoille kokeilemaan...

500:lla pari akullista, ihan hyvin lentää, perä vähän viestii sitä että nuppinopeus olisi liian pieni... säätöasia. Tuntui korjautuvan Idle2 tilassa, jossa on kovin kaasukäyrä (olikohan 80%). Pari akullista leijuttelua ja pientä siksakkia kylki itseen päin. Kyl tää tästä, puuskainen tuuli ja pureva ilma (ilmassa ohutta lunta...) teki parhaansa vaikeuttaakseen hommaa - vakaasti kulki kuitenkin.

FockeWulf 190 oli myös mukana, ensimmäinen lenton Tarot ZYX-S purkin asenuksen jälkeen - olipa helppo ja vakaa lennätettävä nyt kun kyydissä on vakautin - ei paljoa puuskainen tuuli vaivannut. Nyt pitäisi tähän vekkuliin löytää sukset alle, niin riemu repeäisi. :)

Nyt sitten Itsenäisyyspäivää viettämään ja sulattelemaan jäseniä, kun tuo tuuli ja viima meni luihin ja ytimiin asti.

Turnigyn lähetinhuppu toimii hyvin kopterin kanssa, mutta jotenkin se vain on vaikea tuon lennokin kanssa...

edit: Maidenin jälkeinen kuva, edelleen ehyt.  8)
« Viimeksi muokattu: 06 Joulukuu, 2012, 16:36:33 kirjoittanut ssulti »
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #204 : 06 Joulukuu, 2012, 17:49:22 »
Video maidenista, ei se kummoista räpistelyä ole, mutta tulipahan testattua, että kylmä (-7) ei haittaa menoa... Enemmän oli ukko jäässä.

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #205 : 07 Joulukuu, 2012, 17:03:44 »
Miten musta tuntuu että mulla menee gauin kanssa samaa rataa kuin sulla tuon 250 kokoisen kanssa. Alkaa muuten olla aika tuttua tuon mekaniikka. Ei tartte paljoa manuaalia vilkuilla kun kasaa runkoa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #206 : 16 Joulukuu, 2012, 19:38:28 »
250 meni... myyty, ei haudattu.

500 suoritti lyhyen ja ei niin toivotun lennon tänään Heikkit;n takamailla. 20-30s leijuntaa, lasku tamppaamattomaan lumeen ja yhden rattaan hampaat vähenivät... Ei tän näin pitänyt mennä...

Focke... kuten Tampere ketjussa mainittu; 5s lento, looppi ja tontti. Moottoripukki poissa paikaltaan ja hieman kauneusvirheitä nokkaan... Kuumaliimaa, CA;ta ja kiroilua - eiköhän se sillä taas saada kuntoon.

Varaosat on, eli ei ole tarve kuin löytää a) aikaa ja b) aikaa tehdä korjaukset... Harrastetouhuntana AnyTX kortille kunnollinen purkitus 9X/JR koteloon, että on helpompi vaihtaa modullia ja muutoinkin käsitellä tuota.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #207 : 16 Joulukuu, 2012, 19:51:21 »
500 suoritti lyhyen ja ei niin toivotun lennon tänään Heikkit;n takamailla. 20-30s leijuntaa, lasku tamppaamattomaan lumeen ja yhden rattaan hampaat vähenivät... Ei tän näin pitänyt mennä...
Menikö nuo perälle voimaa siirtävät rattaa, jotka vastaavat autorotaatiorattaaseen. Ne samat, jotka 450 kokoisessa porsii lähes joka kerta kun perälapoihin osuu  heinän korsi.

Eihän noiden vaihtaminen iso homma ole, mutta syö se miestä jos ne menee ekalla akulla tai jos niitä menee kovin tiheään. Mulla on mennyt vasta kerran, ekassa torpissa ne pysyi ehjänä, toisessa ne meni kun leijaili itekseen maahan. Silloin ei mennyt muuta. Nyt kun tarkistelin noita niin yksi hammas on näköjään poikki, se meni kun laskin holdilla alas ja ajautui vähän sivuun tehdystä alustasta. Osui pehmeään lumeen.

Itse tuon molemmat alas moottorikäyden ja pyrin laskemaan ne pikkusen keula edella, ihan vaan sen verran että perä on 5 senttiä ylempänä. Tähän mennessä on mennyt gauista vaan yhden kerran perälavat epäonnistuneessa laskussa ja siinä on varaa tosi vähän. Trexistä ei kertaakaan. Kumpaakaan ei kestä tuoda yhtään perä alhaalla alas tai osuu.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #208 : 16 Joulukuu, 2012, 19:55:41 »
Menikö nuo perälle voimaa siirtävät rattaa, jotka vastaavat autorotaatiorattaaseen. Ne samat, jotka 450 kokoisessa porsii lähes joka kerta kun perälapoihin osuu  heinän korsi.

Juurikin se musta ratas joka on umbrellan kanssa samalla akselilla ja on vasten autorotaatiota... Potuttaahan tuo toki. Täytyy samassa urakassa vaihtaa perälle 600 rekkulan peräfini, jos vähän sais lisäsuojaa. Kolme akullista leijuteltu ja neljännellä (1. tänään) tuli toi.

Eiköhän tää tästä, osa syystä huonoon lentoon oli tuo, että vedin liian löysälle tikut. Eli mankka auki ja tikut takas "bodarin sormet" moodiin. :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #209 : 16 Joulukuu, 2012, 20:03:37 »
Veikkaan ettei isommasta evästä ole hyötyä jos sen tuo kinokseen. Jos se on sukua 450 prolle niin vaihtaminen käy vartissa kun tietää mitä on tekemässä. Kesällä tuo on jo kentällä korjattavissa kunhan on työkalut ja osat mukana.

Itse lensin myös pitkään tosi löysillä tikuilla, jokin aika sitten kiristin niitä vähän. Se auttoi sen verran että nyt liikkeet ei lähde kiertämään väärään suuntaan niin herkästi. Tosin aika löysät edelleen, mutta pitää vaan treenata ja yrittää opetellä tuntemaan jousikuorma.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #210 : 16 Joulukuu, 2012, 21:21:39 »
Preflight ja ruumiinavaus kuvat... Oli pakko, ihan pakko, vetää kopukka auki jo tänään ja vaihtaa se ratas. Ei vain mitenkään voinut jättää rikkinäisenä hyllyyn...

Juuri se musta ratas oli hyvinkin entinen.

Focke saa nyt odottaa vuoroaan hetken, ei riitä pufti enää sille, vaikkei se olisi kuin puoli tankoa kuumaliimaa ja muutama CA tippa. :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #211 : 26 Joulukuu, 2012, 15:55:12 »
Pukki (vaimon omatoiminen hankinta..  ;D ) oli armollinen ja lisäsi lentokalustoa Genius CP V2:lla (Devo7). Nyt on tullut poikkeuksellisen paljon lentoaikaa... Eteinen vain tahtoo olla ahdas, saa kinkun täyttämää mahanseutua vähän väliä imaista sisäänpäin, ettei tule viiltohaavoja...  ???

Hauska toi on. Tarvitsee vain katsella säädöt niin, ettei norm/idle1/idle2 vaihdoissa syöksyile kuin perseelle ammuttu elikko... Vakiona norm->idle1 tippuu kuin kivi jos on lennossa, ja idle1->norm saa aikaa pikahissin ylöspäin.

Lentokalustoon tuli myös (omatoimisesti) isän & pojan yhteinen paketti; SU47 Berkut dual-55mm EDF jetti. Hetki menee varmasti, että saadaan kasaan...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #212 : 28 Joulukuu, 2012, 11:35:19 »
Geniuksella päristelty pahimpia lentovimmoja pois... Ja SU47:aa tullut kasailtua ja kiroiltua kiinanpoikien kekseliäisyyttä siipiservon sijoittelun suhteen.

Viisaammat sanokaa, miten tuon OLISI pitänyt toimia? Toisessa kuvassa (-mod) sitten se miten itse sen ratkaisin... Lisätään yksi servo takasiiville ja heitetään siipiservo järkevään kulmaan. Siipiservon siis oletettiin toimivan tuosta kohtaa sekä siiven ail/ele ohjaukseen, että myös 30cm päässä olevan takasiiven ohjaukseen. YHDELLÄ tönärillä...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #213 : 31 Joulukuu, 2012, 15:12:59 »
Onnistuihan se ennen vuoden 2012 loppumista. Tana. Eli nose in muuttuvalapakulmaisella kopterilla. Ei se tosin kestänyt kuin karvan yli 5s, mutta kopterin sai vielä pelastettua ilman torppia...

Kyl tää tästä vielä... Kunhan noi suunnat alkaa menemään takaraivoon, niin seuraavana voisi koittaa vähän kasia ja muuta kivaa...

Kopterina Genius CP V2; täytyy sanoa, että pukki toi hyvän kapistuksen - hemmetin hyvä opetella. :)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #214 : 13 Tammikuu, 2013, 13:04:09 »
Päivä pihalla naperoiden ja RC-kaluston kanssa...

4 akullista liukurilla. Kivaa on ja paikalliset katsoo leipäluukku auki... taitaa olla vähän ihmeellinen värkki... Varsinkin kun ajetaan leikkikentän ja pulkkamäen vieressä.

Kotipihalla sitten pölyjenpoistoleijunta 500:lla. Hörisi ja pörisi ihan hyvin, mitä nyt cyclic tikkuun pitää laittaa lisää expoja, meinaa olla mun karkeatekoiselle analogisormelle liian ärtsy keskikohta.

Genius, voi veljet... Voe Pojat... Voe pukki minkä toit... extemporee kamoja sisälle tuodessa nappasin sen hyllystä ja pari akkua. Olipahan elämäni kovakyytisintä menoa "3D" kopterilla koskaan. Mutta tärkein, ei torppia! :o Genius tulee taatusti keräämään vielä useamman tunnin (kymmeniä) lentoaikaa...

Seuraavaksi sitten säätämään 500:een toinen BEC servoille ja vaihtamaan 8ch vastari, jotta saa lentotilat Brainista (EI Self Suicide Leveingiä... EI...) käyttöön.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #215 : 26 Tammikuu, 2013, 16:49:54 »
Tää päivähän oli täydellinen...

Phoenix lentää ripottelevassa tuulessa akullisen. Tulee ehyenä alas.  ;D

Liukurista räjähtää toinen impelleri, jälleen kerran. Tällä kertaa se atomisoituu täydellisesti. Ennen tätä likuri kuitenkin kerkesi kiepsahtaa liidokin päälle iskien irti yhden siivekkeen horneista...  :o

Genius CP. Lumienkeli ja boardi vissiin tykkäs kyttyrää... Kuivatellaan ja tuumitaan tuleeko tuosta vielä elävä... Uusi boardi suomessa: 100e... ja karvan päälle. Jee... 180e kopteriin (RTF).  :o
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #216 : 03 Helmikuu, 2013, 14:42:11 »
Devo asennettu 500:een. Lentää hyvin. 3 akullista lentoa pikku pakkasessa. Geniuksella kaksi. Saldona karannut impelleri liukurista, taas. Ja yksi orientaation menetys 4-5m korkeudessa ja kyljelleen ketoon hyppimään tiputanssia...

Eli varaosia tilailemaan kun kotiin pääsee...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #217 : 03 Helmikuu, 2013, 16:55:17 »
Geniuksen jalkaa liimaten ja muita mahdollisia vammoja tarkistellen - ja ostoskoria täytellen... Vähällä pääsi tirppa torpista.

Devo7 osoitti olevansa kelvollinen mankka lennätykseen, vaikka valikko on... aivokuollut. Kuvat todisteena epäuskoisille, kyllä se devolla lensi ja hyvin. ;)

« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu, 2013, 18:28:43 kirjoittanut ssulti »
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #218 : 04 Helmikuu, 2013, 13:07:30 »
Matkahuoltoon tipahti paketti... pitihän se hakea ruokiksella... Pitkä päivä tiedossa, että pääsee tutkimaan lodjun sisältöä...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #219 : 04 Helmikuu, 2013, 13:40:30 »
Matkahuoltoon tipahti paketti... pitihän se hakea ruokiksella... Pitkä päivä tiedossa, että pääsee tutkimaan lodjun sisältöä...
Kumpi Devo 8 vai 12? :)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #221 : 10 Helmikuu, 2013, 10:31:07 »
Kun alkoi sujumaan lennot ja tuntumaan kivalta, niin eiköhän jotain porsi. Stana.

Devo12S:ää brainille ja castlelle opettaessa tarkistin moottorinkin vointia... ihme ettei se ole mossahtanut lennossa. Pinni heiluu iloisesti sivuttain. Pinnin luona oleva laakeri rahisee, pykältää ja näyttää syöneen mosan akseliin uran. Toisessa päässä on kaksi laakeria, joista sisempi on samassa kunnossa...

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #222 : 24 Helmikuu, 2013, 16:13:46 »
Teletappimaan korkkauksessa suoritettujen tuhone korjailua sunnuntai-iltapäivän iloiksi.

Genius:
- boardin kuivatus
- boadrille uudet pehmustetarrat
- uusi peräpuomi ja moottori

Nyt ei vägää enää.

500:
- laatikosta valkoinen landari katkenneen oranssin tilalle
- govi pois Castlesta, puutui jotenkin tehot...

Katotaan seuraavalla lentokerralla mitä tapahtuu...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #223 : 27 Helmikuu, 2013, 15:41:14 »
Tuntuu menevän hajoamispainotteisesti tää mun leijutteluharjoittelu...

2.5 akkua kunnes 3. akun puolessa välissä kopteri hetkeksi alas motti käyden nollakulmilla, idle->norm ja brainin lentomoodi-katkaisin takas beginner tilaan... samalla saakutan hetkellä kopteri vetää pehmeähköllä lumella pirotuksen, landari tökkää ja meinaa kaataa koko koneen. Holdia äkkiä ja tikku alas, että negat painaa kopterin kenttään kiinni...

...kummasti se haittaa menoa jos persservon ja perskarvojen tönärin välistä puuttuu mekaaninen yhteys. Lukitettu mutteri pallolinkin takaa oli poistunut kuvioista.

Tää on niin taas tätä...  :-X
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2013, 15:43:35 kirjoittanut ssulti »
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #224 : 10 Maaliskuu, 2013, 16:28:57 »
Torppiketjuksi tää mun fleettiketju taitaa muuttua hitaasti ja varmasti.

Hyvä keli ja polte päästä lennättämään viissatkua. Eli pihalle. Paikalliselle futiskentälle koittaan miten lentää. Hyvin ekan pikkupompun, alas ja kokeeksi expoja pois. Lähtee hyvin lentoon ja rauhoittuu, vaikka pistin expoja lähemmäksi nollaa... Kait se on omille sormille parempi noin.

Tässä kohtaa kaikki oli hyvin; lumi kimmalsi, aurinko paistoi ja kopteri lenteli hyvin oikealta vasemmalle ja takas. Tuntuman hakua... Sitten kuului vain snap ja töf. Siellä se surisi lumihangessa. Tipahti kerrasta n. 2m korkeudesta lumihankeen. Pompin keskelle syvää lunta hakemaan kopterin ja totesin samantein: lavat roikkuu ikävästi, yksi nupin tönäri irti ja nuppi kumman korkealla...

Ravisteltuani lumet tarkistin syytä miksi nuppi oli 1-1.5cm normaalia korkeammalla... Jessepultti poikki päärattaasta, katkesi ilmassa? Selittäisi sen, että lapakulmat tuntui menevän ihan miten sattuu...

Sähköpuoli (Brain, vastari) näyttäisi olevan kuivattelun jälkeen ehyttä, kun kaivelin vartin aurinkolasien sangoilla pikkukoloista lunta pois ennen kuin tungin auton peräkonttiin 500:n.

Servot: ehyitä. Pää ja autorotaatioratas: ehyet. Keppivedon hammasrattaat: ehyet. Akselitavara nupissa: suoria. Lavoissa pieni kolo kun nitkahti päin lavanpidintä. Peräputki; ehyt, ei tullut boomstrikeä vaikka lerputti lavat... Jessepultti ainoa oikeasti hajonnut osa... Ja sekin on kolmena. Varaosat löytyi, siis se jessepultti, joten kuivattelua ja yleistä pura ja kasaa tarkistusoperaatiota lukuunottamatta homma olisi purkissa...

Oliskohan se aika päätellä, että isot singlekopterit ja allekirjoittanut ei ole yhteensopiva combinaatio...  :-\
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1500 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2011, 21:32:40
kirjoittanut Sambas
24 Vastauksia
7787 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2012, 19:59:25
kirjoittanut Tucho