Torppiketjuksi tää mun fleettiketju taitaa muuttua hitaasti ja varmasti.
Hyvä keli ja polte päästä lennättämään viissatkua. Eli pihalle. Paikalliselle futiskentälle koittaan miten lentää. Hyvin ekan pikkupompun, alas ja kokeeksi expoja pois. Lähtee hyvin lentoon ja rauhoittuu, vaikka pistin expoja lähemmäksi nollaa... Kait se on omille sormille parempi noin.
Tässä kohtaa kaikki oli hyvin; lumi kimmalsi, aurinko paistoi ja kopteri lenteli hyvin oikealta vasemmalle ja takas. Tuntuman hakua... Sitten kuului vain snap ja töf. Siellä se surisi lumihangessa. Tipahti kerrasta n. 2m korkeudesta lumihankeen. Pompin keskelle syvää lunta hakemaan kopterin ja totesin samantein: lavat roikkuu ikävästi, yksi nupin tönäri irti ja nuppi kumman korkealla...
Ravisteltuani lumet tarkistin syytä miksi nuppi oli 1-1.5cm normaalia korkeammalla... Jessepultti poikki päärattaasta, katkesi ilmassa? Selittäisi sen, että lapakulmat tuntui menevän ihan miten sattuu...
Sähköpuoli (Brain, vastari) näyttäisi olevan kuivattelun jälkeen ehyttä, kun kaivelin vartin aurinkolasien sangoilla pikkukoloista lunta pois ennen kuin tungin auton peräkonttiin 500:n.
Servot: ehyitä. Pää ja autorotaatioratas: ehyet. Keppivedon hammasrattaat: ehyet. Akselitavara nupissa: suoria. Lavoissa pieni kolo kun nitkahti päin lavanpidintä. Peräputki; ehyt, ei tullut boomstrikeä vaikka lerputti lavat... Jessepultti ainoa oikeasti hajonnut osa... Ja sekin on kolmena. Varaosat löytyi, siis se jessepultti, joten kuivattelua ja yleistä pura ja kasaa tarkistusoperaatiota lukuunottamatta homma olisi purkissa...
Oliskohan se aika päätellä, että isot singlekopterit ja allekirjoittanut ei ole yhteensopiva combinaatio...