Kirjoittaja Aihe: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.  (Luettu 139850 kertaa)

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Pitkä tarina lyhyesti. Kesällä 2011 Jämi FlyIn;issa satuin eksymään SilShopin pöydän ääreen. Tuloksena Nine Eagles Solo V1 laatikko kainalossa. Ensilento tällä päätyi seinään, toinen servoista jumitti ala-asentoon, ja se tiesi tangentista vaikutteita saaneen lentoradan päätymistä seinään. Stabitanko ja jotain muuta pientä hajalle. SilShopista takuuseen uusi yksilö ja lentoaikaa alkoi tulla, melkein pelottavaan tahtiin.

Tämän jälkeen homma karkasi käsistä. Useasta verkkokaupasta varaosia ja tarvikkeita, kunnes syksyn koittaessa piti Tampereen tullista hakea paketti HobbyKing;istä. Pari 450GTv2 full-alloy runkoa ja rekkakuorma muita osia. Tähän pääseminen vei tilauksesta arviolta 3 tuskaista viikkoa. Tuona aikana tuli tahkottua simulaattoria, kun SilShopista tilattu Futaban T6J radio oli jo pöydällä.

Ensilennätys, liian aikaisin, liian tuuliseen ja liian ahtaaseen paikkaan (omakotitalon takapiha). Tontitus noin puolessa välissä akkua, lavat, flybar ja useampi muukin osa vaihtoon. Onneksi tuli otettua iso kasa kamaa kerralla, kaksi 450GTv2 kittiäkin.

Jokunen muukin torppi on tullut tehtyä, isoin osa omia mokia, kun ranka, silmät ja sormet toimivat eri tahtiin. Yksi ja pahin meni selkeästi kiinalaisen muovin piikkiin, roottorista napsahti toisen lavanpitimen juuresta muovinen nivelkuppi halki alle metrin korkeudessa leijutellessa... isot vauriot ja pitkät kiroilut.

Nyt takana jo jonkun verran lennättelyä, lähinnä leijutteluna. Ja muutama kamikaze kokeilu eteisessä (noin 3x3m tila)... Videoita tulee otettua nykyisin lennosta, kun joulupaketista paljastu BulletHD kamera (kiittäen tästä vaimoa...).

Enemmittä puheitta, videoita olkaatte hyvät: http://www.youtube.com/user/sasiuru

Harrastus tuntuu olevan tarttuvampaa, kuin mikään tunnettu tauti. 3v poikani on ehkä itseänikin enemmän kiinnostunut ja innostunut näistä pörräävistä ja pitkin kenttää leviävistä härveleistä. Ei kulu päivääkään, etteikö pikkujannu ole työpöydän ääressä tutkimassa kopterinosia - tai lennättämässä pukilta toivottua kopterinkaltaista härveliä. ( http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11258/cgsqr )
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #1 : 31 Joulukuu, 2011, 22:34:14 »
Tervetuloa Mukavaan harrastukseen sekä tutustumaan kopteristeihin ympäri Suomen !

Oli muuten mukava aloitus sun kirjoituksellasi  :) Hyvää Uutta Vuotta 2012 !
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #2 : 01 Tammikuu, 2012, 10:09:30 »
Mutta missä ovat harjoittelujalakset? :)

Itselläni ainakin suuri osa töpähdyksistä simulaattorissa johtuu juurikin siitä että laskeutuessa ei osaa pitää kopteria tarpeeksi suorassa. Ilmassa lentely menee ihan hyvin niin kauan kun ei mitään erikoisuuksia yritä..

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #3 : 01 Tammikuu, 2012, 11:55:25 »
Mutta missä ovat harjoittelujalakset? :)

Laatikossa. Epätasainen alusta jossa lennätän, joten aputassut tapaa ottaa kiinni kenttään epätasaisesti ja tuottaa enemmän harmia, kuin hyötyä.

Sisäkuvissa jäi ihan puhtaasti unohtamisen vuoksi pois. Ja oli heti tulla ruumiita. Ei kopterista vaan kuskista, jos lapa olisi leikannut merbau-parkettia ja hallitus olisi todennut vaurion... ;)

Ja taisi tulla ensimmäinen vikaostoskin joulun alla. 3200mAh akku olikin sen verran painavampi, että tekee erittäin etupainoisen. Notta jos joku tarvii 3.2Ah 3S/35C akkua XT60 plugeilla (Orion Avionics) niin itsellä on tarve digiservosta pyrstöön, kun Futaba S3154 päästi käyttösavut työpöydällä ollessaan (gyrossa kiinni) ilman servovartta. :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #4 : 01 Tammikuu, 2012, 12:15:22 »
Mukavaa kun saadaan uusia Tamperelaisia mukaan lompakkoa venyttävään harrastuksen pariin ;D
Ei muuta kun seuraillet tota Tampere säijettä ja tuut joukkoon rumaan mukaan :D

Tosta videon torpista,osuko joku kaasutikkuun kun tuntu et oli käsis kopu ja siitä lähti ?? ::)
Vai mikä siihen tuli?
Ite käytän holdia aina kun siirtelen kopua
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #5 : 01 Tammikuu, 2012, 12:54:17 »
Tosta videon torpista,osuko joku kaasutikkuun kun tuntu et oli käsis kopu ja siitä lähti ?? ::)

Oma moka, oli radio (virrat päällä) kainalossa kaulahihnan varassa ja pidin nupista kiinni. Lopputulemana takin helma veti ~15% kaasun, soft start hyräytti hieman, runko lähti viipottaan, ukko saa paniikit ja tekee paniikkidropin kenttään. Kirosanoja ja varaosalaatikolle könyämistä...  Pitänee viritellä holdi vielä tohon radioon, kun vielä hitusen opettelussa tuo Futaba.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #6 : 01 Tammikuu, 2012, 14:16:59 »
Noniin. Lisää Tampereelle porukkaa. Hienoa :) Torppeja pelkäämättä uudestaan lentoon!
Futaba T8FG Super

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #7 : 03 Tammikuu, 2012, 09:49:57 »
Noniin. Lisää Tampereelle porukkaa. Hienoa :) Torppeja pelkäämättä uudestaan lentoon!
Torppeja pelkäämättä tässä jatketaankin kokoajan ja tietäen että seuraava torppi on varmasti nurkan takana... ;)

Eilinen (2.1.) kierteinen ja puuskainen tuuli oli vähän liikaa lumipölyn kanssa 450:lle; talon nurkan takaa tuli sivukierteinen puuska joka otti ja antoi kyytiä 450:lle. Lumi pehmensi nopeaa alastuloa (alle metristä onneksi), mutta lavan päät löysivät jostain pari kiveä ja lapoihin tuli pienet maalin irtoamiset. Ei vakavaa, onneksi.

Tarkennus: Tampereen seudulla, Nokialla. Tuossa on kukkulan takana Linnavuori.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #8 : 05 Tammikuu, 2012, 19:43:07 »
Illan viilentyessä ja tuulen rauhoittuessa oli hyvä käydä pöristelemässä akullinen ja naatiskella ilman sen suurempaa tarvetta säädellä tai tuunata mitään kopterissa. Kerrankin kokonainen leijunta/siirtely-lento, jonka aikana ei ollut ongelmia tai tarvetta näpelöidä ohjaimen asetuksia. Aste-pari pakkasella keli, ja ainoa johon tuntui vaikuttavan oli pilotin sormet.

Tuli sitten laitettua tuossa yksi päivä hold;i ja governori päälle, tuntuu helpottavan harjoittelua. Samalla selkisi herkkä keskialue tikuissa, jästipää oli vääntänyt Futabassa +20%, kun tarkoitus oli saada keskialueelle vähemmän herkkyyttä... Opitaan ja ihmetellään siis. :P

Lisää näitä päiviä.  ;D
(ja eiköhän se seuraavalla viimeistään kostaudu ja lapa väpättää lumipenkan sisältä...)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #9 : 08 Tammikuu, 2012, 08:36:22 »
Nuppi ja kaikki sen liikkuvat osiksi ja osin uusilla osilla kasaan. Kummasti tasapaino löytyi ja tärinä katosi... Swash oli toisessa nupissa tiukempi (vähemmän löysiä), joten sekin vaihdettiin käyttöön. Käytös parani paljon.

Lennätys kelinä aurinkoinen -4'c - kopteri ei valita, pilotilla alkaa vain kädet kohmettua.

Vielä jäi säädettäväksi pitch-curve ja harkittavaksi, josko kaasukäyrään antaisi 13-hampaisella (3550kv motti) 65% nykyisen 60:n tilaan.



Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #10 : 08 Tammikuu, 2012, 11:35:40 »
etkai vedä akkuja ihan tyhjiksi?
80% on suositus paljon akuista sais ottaa pois :)

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #11 : 08 Tammikuu, 2012, 11:57:03 »
Tarkoitus on pysyä tuossa rajassa, eli en tietoisesti ainakaan imuta kaikkea mehua. :)

Tuo Hobbykunkun pillipiipari lähtee ipisemään on akun kennoissa voltteja noin 3.75. Ohjekirja tosin sanoo 3.4V olevan tuo raja, mutta mittaamalla yleismittarilla on päädytty aina tuohon 3.7~3.8 väliin. Näkemieni taulukkojen mukaan se on 20% tietämissä tai yli mitä akussa on potkua tuolloin jäljellä.

Voi korjata, jos näin ei ole. Korjataan lentotottumuksia sen mukaan... :)

etkai vedä akkuja ihan tyhjiksi?
80% on suositus paljon akuista sais ottaa pois :)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #12 : 08 Tammikuu, 2012, 18:40:24 »
älylaturilla näkee paljon se lataa sinne lennon jälkeen sisään :)

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #13 : 08 Tammikuu, 2012, 19:15:35 »
älylaturilla näkee paljon se lataa sinne lennon jälkeen sisään :)

Jep. Orion IQ605 Advantage (muistaakseni numero on noin) löytyy, tarvii seurata mitä sinne pumpataan... Kiittäen vinkistä. Onko muuten vaikutusta tuohon mAh määrään sillä, että vedetäänkö balance tai ei tasaava lataus? :P

Toivon mukaan tuo pirun HK-häly ei ole mallia "hälyytän kun on jo paskat housussa"(tm) laitos... Tilauslistalla on jo telemetriaa. Pitää vain ottaa erillisellä laitoksella, kun tuo T6J ei tue mitään itsessään.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #14 : 20 Tammikuu, 2012, 15:41:48 »
Nippu osia saapui HobbyKingistä, sisältönä telemetria paketti (Quanum) sekä osia Quadiin. Tuli samalla ulkoilutettua quad kun siihen sai uudet propellit. Tuntuisi olevan mahdollisesti onnistuva projekti, koska lentäminen onnistui jo. Lisää tuolla Protopajassa quad-ketjussa...

Eli omateleke quad liittyi täyttämään työhuoneeta.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #15 : 24 Tammikuu, 2012, 19:00:32 »
Rohkeutta kerätty ja Quad nostettu talon harjan korkeudelle. Paljoa korkeammalle ei omakotitalojen keskellä ja 1000m2 tontilla tohdi nostaa, ettei tarvitse hakea naapurin katolta tai auton tuulilasista tuota härveliä... Tarvinnee katsella isompi aukea, että pääsee testaamaan muutakin kuin hissin leikkimistä. ;)

Lyhyt lentopätkä, koko lento n. 7 minuuttia 3200mAh akulla - akkuun jäi vielä puhtiakin yli 20%.

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #16 : 31 Tammikuu, 2012, 17:46:43 »
Piru että siellä on raitista (-18.2c), mutta Quadin Eagle N6:n gyrot eivät ole moksiskaan. Tuli vaihdettua Quadiin 10x6 potputrit ja tuntui siltä, että quadi tykkäsi niistä jopa enemmän kuin 8x4 3-lapaisista, jotka on olleet tähän asti käytössä. 7 min kohdalla ei radio alkanut piippailemaan tai akku loppunut, vaan pilotin sormista hävisi tunto... *brr*  ::)

10x6 lapasilla lähti alle 50% teholla irti kentästä ja oli täysin ohjattavissa, jopa paremmin kuin 8x4/3:lla.

Kamera ei ollut päällä vaikka kyydissä oli... Oma unohdus. :-\
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #18 : 07 Helmikuu, 2012, 15:43:34 »
Sormet jäätyneenä radion ympärille, naama jähmettyneenä virneeseen mutta kivaa oli. Perrrrrkl että oli viileä ja pureva tuulenvire (ulkona -5c mittarin valheiden mukaan)... Kameraton ja 450:n canopilla varustettu quadi pörisi ja puhisi pitkään ja hartaasti. Tarkemmin sanottuna 2500mAh ja 9 minuuttia, 3200mAh/35C/3S akulla. Ei mitään temppulentoa, vain leijuttelua ja rauhallista siksakkia omakotitalotontin etupihalla. Alkaa hiljakseen olla tasapainossa, enää piti tapella vain tuulenvireen kanssa - ja naksuttaa muutaman kerran trimmiä aluksi.

Jonkun kerran kiusannut äkkikuolema-ongelma loistaa poissaolollaan. Hyvä niin. Mysteeriksi jäi, mikä sinällään harmittaa.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #19 : 08 Helmikuu, 2012, 18:39:07 »
Päivän saldo; 1. lentokerralla 2100 ja 3200mAh akut pörräten - sormet kohmeeseen. 2. lentokerralla 2200mAh akku tyhjäksi ja kokolailla hyvin meni, mitä nyt kerran meinasin päätyä pihavaloon... Orientaatio ja lentosuunnat menivät hetkeksi sekaisin. 5+9+6min lennot. 2. lentokerralla ei sormetkaan jäätyneet, tuli hankittua tuommoiset ClimaCool juoksu/hiihto-sormikkaat, jotka joustavat tarpeeksi ja suojaavat vähän. Vielä se kylmyys sormissa tuntui, muttei niin pahasti kuin paljanin räpylöin...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #20 : 12 Helmikuu, 2012, 14:18:34 »
Pihalle parin akun ja HK450:n kanssa perän säätöjä hakemaan. Muutama leijutusta ja servon siirtoa myöhemmin ihmettelin kun 2cm maasta irti päästyään vetäisi täyteen pyöritykseen... Hold ja vipu alas. Kopteria katsellessa kiitin ylempiä voimia, takapään L-muotoisen linkin (mikä se nyt virallisesti onkaan?) laakerien läpi menevä ruuvi oli irti. Lähempi tutkimus osoitti, että perässä oleva kiinnityspiste näyttää menettäneen mystisesti kierteensä... Kiinan-alumiiniä. Oli ruuvilukitteet ja kaikki kyllä siellä. Mikähän ne kierteet sieltä vei, en muistaakseni edes vetänyt hampaat irvessä noita ruuveja ja tuolla on lennetty ~20-30 leijuttelulentelyä sen jälkeen.

Onneksi tämä ei tapahtunut korkeammalla...   ::)

Pikainen korjausoperaatio sisällä ja perää säätämään. Nyt alkaa olla kohdallaan, ehkä vielä hieman voisi hifistellä keskemmäksi... kylmillä sormilla se millin puolikkaan siirto tuntuu menevän kokoajan yli, suuntaan tai toiseen.  ;D

Quadi sai eilisen Lahdesjärven kokemusten perusteella kirkkaammat värin canopyynsä (HK450), josko sen menosuunnan vaikka huomaisi jatkossa paremmin... Canopyn alaosa kirkkaan keltainen  (Tamiya Lemon Yellow), toinen kylki oranssi ja toinen punainen. (kuva)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #21 : 17 Helmikuu, 2012, 11:39:22 »
Taas vaihteeksi käyty kokeilemassa rajoja quadin kanssa. Korkeutta kokeiltu, kun muuta ei oikein pihapiirissä voi...



Uuden quadin osia jo aloitettu haalimaan, hiilikuitua pääosin. Vanha runko ja kontrolleri myyntiin samalla. Motit ja ESC;it varmaankin jää vielä samoiksi kuin tuossa nykyisessä on, ellei nyt joku halua väenvängällä ostaa nykyistä runkoa ja kontrolleria "Liki lentovalmiina" varustettuna tuolla moottori+esc paketilla.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #22 : 22 Maaliskuu, 2012, 15:42:02 »
Kohta tunkaisen tuon 450:n hyllyn päälle miettimään syntyjä syviä. Yhden akun verran pysyy perä järjissään. Tai ainakin GA250:n kanssa näin on ollut. Nyt kun sen taas sai kohdalleen ja gyro/servo/radiot combonkin olemaan yhtä mieltä, että missä on rajat ja missä keskikohta, niin eiköhän sitten kuulunut 2m korkeudessa ollessa pitkä kirosanalitania ja kopu vetää piruettia ilmassa. Holdi päälle ja antaa tulla... Tulihan se, laatoitukselle, mutta pysyi pystyssä. Perälapasissa koloja, joten peräakseli on melko varmasti kiero... No ompahan tekemistä.

Tällä kertaa viaksi ilmeni irronnut servoarm. Kuvasta puuttui yksi asia: se ruuvi jonka tehtävä on pitää se servoarm paikallaan. Wattafak. No onneksi on sopiva ruuvi siihen, ettei homma kaadu siihen kohtaan... Mutta. Miten tuo tuolleen nyt. Pitänee harkita tippaa lukitetta varmaankin metalli-metalli kierteen takia (metallirattainen servo).

Yhtään ehjää ja kokonaista lentoa ei ole tullut sitten Lahdesjärven lennon, silloinkin lento oli vain 50% lentoajasta...  :'(

Quadin kanssa ollut helpompaa, mitä nyt HK:n boardi ei ole kaikkein vakain - gyrot ilmeisesti valuvat hiljakseen kieroon lennossa. Siitä selviää antamalla hitusen tikkua. Asia jonka kanssa voi elää, kun sen tietää.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #23 : 22 Maaliskuu, 2012, 22:01:35 »
Päivän pelasti kolme akullista quadin kanssa. Alkaa säädöt olla lähellä hyvää, ainakin omaan lentotyyliin ja kokemukseen. Gyrot edelleenkin vaeltaa, mutta ei sille voi oikein mitään. Akut (2200mAh 3S) kestää tuommoisen 4 minuuttia, pitää vielä kokeilla kahdella rinnakkain, että mitä tapahtuu lentelyajalle. Puhtia tuossa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä...

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #24 : 24 Maaliskuu, 2012, 13:12:15 »
Kun konetta kiroaa, se alkaa toimimaan... nyt kävi näin 450:n kanssa. Lensi hyvin koko akullisen ja kokolailla tasapainoisesti, vaikka pieni tuulenvire koetti perää saada sivuun. Ehkä rate-modella tarvitsee vielä ottaa jokunen millin tuhannesosa tuota servoa toiseen kohtaan, että saa naulattua sen paikalleen.

Ei ollut kaukana eilen, että olisin jurpituksissani myynyt koko värkin... Eiköhän tämä tästä taas, kun vain lentää ja pitää mielessä, että torpeista opitaan ja turha on pelätä hajonnutta osaa... Tähän asti on koittanut kaiken keinoin mennä joka kohdassa "liiankin varovaisena" ja varoen mitään mistä voi tulla "oho"... Kaasua vain ja nokka kohti uusia torppausia-asenteella... Rahalla saa uusia osia ja koptereita, tana...  ;D

Onneksi rekkulakaupasta saa osia kohtuullisessa ajassa, vaikka HK;n pömpeli onkin kyseessä.

Ehkä sitä voisi jonkun vakauttimen katsella tuohon kesäksi... Tuli pistettyä kiertoon se FM purnukin kun oli talvikelvoton, tavallaan harmittaa ny... FM purkkia voi siis tarjota... :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1512 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2011, 21:32:40
kirjoittanut Sambas
24 Vastauksia
7878 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2012, 19:59:25
kirjoittanut Tucho