Kirjoittaja Aihe: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.  (Luettu 139804 kertaa)

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #25 : 24 Maaliskuu, 2012, 13:50:36 »
Kun konetta kiroaa, se alkaa toimimaan... nyt kävi näin 450:n kanssa. Lensi hyvin koko akullisen ja kokolailla tasapainoisesti, vaikka pieni tuulenvire koetti perää saada sivuun. Ehkä rate-modella tarvitsee vielä ottaa jokunen millin tuhannesosa tuota servoa toiseen kohtaan, että saa naulattua sen paikalleen.

Onneksi rekkulakaupasta saa osia kohtuullisessa ajassa, vaikka HK;n pömpeli onkin kyseessä.

Ehkä sitä voisi jonkun vakauttimen katsella tuohon kesäksi... Tuli pistettyä kiertoon se FM purnukin kun oli talvikelvoton, tavallaan harmittaa ny... FM purkkia voi siis tarjota... :P
Mun mielestä sä et tartte FM:ää. Ne sun aiemmat videot tolla 450:llä kylä näytti sen, että kyllä se hanskassa pysyy.
Mä olen päivitellyt tota alunperin HK:n 450GT:ä Alignin osilla pikku hiljaa ja nyt siinä on HK:ta enään CF runkolevyt ja koppa.
Kun välykset hävis osista ja sain kunnon stabbarit niin käytös muuttui todella vakaaksi (paitsi tietysti 10m/s tuulenpuuskissa ;)).
Parhaiten vakauttavat päivitysosat mun 450:een oli Alignin:
- stabbarin lavat + tank
- swashi
- lavanpitimien painelaakerit (thrust bearings)
- pää-akselin laakerit

Ja noi pääakselin laakerit (siis HK:n) menee väljäksi todella pienestä maakosketuksesta. Jos niissä on väljyyttä, niin toi vekotin on todella vaikea lennettävä.

Toivottavasti nämä auttavat. Pistä ne eurot mielummin ylläoleviin kuin FM:ään.
- Just my 2 cents -
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #26 : 24 Maaliskuu, 2012, 14:05:49 »
Mun mielestä sä et tartte FM:ää. Ne sun aiemmat videot tolla 450:llä kylä näytti sen, että kyllä se hanskassa pysyy.
Mä olen päivitellyt tota alunperin HK:n 450GT:ä Alignin osilla pikku hiljaa ja nyt siinä on HK:ta enään CF runkolevyt ja koppa.
Kun välykset hävis osista ja sain kunnon stabbarit niin käytös muuttui todella vakaaksi (paitsi tietysti 10m/s tuulenpuuskissa ;)).
Parhaiten vakauttavat päivitysosat mun 450:een oli Alignin:
- stabbarin lavat + tank
- swashi
- lavanpitimien painelaakerit (thrust bearings)
- pää-akselin laakerit

Ja noi pääakselin laakerit (siis HK:n) menee väljäksi todella pienestä maakosketuksesta. Jos niissä on väljyyttä, niin toi vekotin on todella vaikea lennettävä.

Toivottavasti nämä auttavat. Pistä ne eurot mielummin ylläoleviin kuin FM:ään.
- Just my 2 cents -

Itseasiassa akselitavara on jo pitkälti Alignin logoilla (taka-akseli, pääakseli, lepari, flybar). Laakerit/painelaakerit vaihtuivat jo n. kk sitten RCScrewssin settiin. Swashi ja muutama muu (perän vivustoa) osa voisi olla vielä varmasti järkevää vaihtaa. Osa nupin tönäreistä on jo Alignin kiinteämittaisia. Pohjanahan on HK450GT V2 täys hiilikuitu/alumiini kamoilla.

Ja tuossa on n. 100e edestä ostoskorissa rekkulashopista hankintaharkinnassa...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #27 : 24 Maaliskuu, 2012, 14:44:50 »
Sellanenkin tuli mieleen kun just lentelin muutaman akullisen tossa kotipihalla, että tuulenpuuskat talojen välissä tuo oman haasteensa näin pienen kopterin lentelyyn. Tuuli pyörii todella paljon rakennusten välistä tullessaan.
Aukealla paikallahan tuuli tuntu voimakkaammalta, mutta yleensä siellä tuuli ei pyörteile. Tasaisessa tuulessa - jopa puuskissa - on huomattavasti helpompi harjoitella kun pyörivässä tuulessa.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #28 : 26 Maaliskuu, 2012, 18:39:53 »
Muksun muskarin aikana piti etsiä sopiva paikka lähistöltä, kun kontissa oli quad ja 450 tarpeineen... Paikka löytyi ja kivaa oli vaikka akkuja oli mukana vain kolme. Tuommoinen kolo löytyi Nokian keskustan kupeesta: http://g.co/maps/3kxxc - asutusta välittömässä läheisyydessä, joten suotavaa varmaan vain sähkölaitteilla lentää.

450:llä yksi akullinen (5:30), ihan hyvin kulki ja sai jo vedeltyä vähän kylki kuskia kohden ajeluakin. Kummasti se lentämistä vapautti kun henkisesti on sitä mieltä, että jos tömähtää, niin sitten tömähtää ja sitten korjataan - ei sitä pikkutorppia saa pelätä... Itse lennosta. Kopun perä vain tahtoo vatkata ja täristä, vaikka gain on melkolailla pienellä. Delaytä voisi koittaa (4.8v/0.1s/60' servo EMAX ES08MG) josko se auttaisi. Jotain siellä on vielä joka tekee lennosta vähän levotonta. Noh, rekkulashopista on pitkä lista mitä voisi tilata...

450:stä lennättäessä pienelle sorapläntille kurvas perävaunullinen rekka ja kuski pomppas tivaamaan "onko polttis", todettuaan mikä kopteri on kyseessä, poistui pettyneenä "kun oli vain kiinankopteri ja ei edes polttis...". Että terve vaan, jos satut olemaan kopunettiläisiä...

Quad, kaksi akkua (4:20~4:30 per akku), kruisailua ja kuvaamista. Aika tapahtumaköyhää - mitä nyt piti timeriä tihrustella, kun unohtui telemetrianäyttö kotiin. Videoklipit youtubeen kun kerkeää. Tuli samalla koitettua mitä tuo tuumaa kameran kanssa kaasupotkusta, hyvin se lähti ylöspäin, eikä juuri vaappunut.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #29 : 28 Maaliskuu, 2012, 20:26:51 »
Eikös sulla ollut kans perän vägäys ongelmia tossa 450GT:ssä?
Taisi löytyä tuo ongelma mun kopterista joka on alunpitäen myös 450GT... Olen hakenut vägäyksen aiheuttajaa nyt kohta pari kuukautta.
Täällä tarkemmin:
http://www.kopterit.net/index.php?topic=14133.msg142866#msg142866
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #30 : 29 Maaliskuu, 2012, 12:54:16 »
Eikös sulla ollut kans perän vägäys ongelmia tossa 450GT:ssä?

Tail Bounce/Bounce back vai mikä se termi olikaan, jolla tuota vikaa kuvaili eispii tuossa yks päivä, kun turistiin hetki tuolla parkkiksella. Servolimitit (ATV?) täysillä, joten pirorate on ilmeisesti kohtuullisen nopsa HeadHold tilassa -> pitänee pienentää 75% tietämiin jos vaikka auttais. Tällä hetkellä 450 osina työpöydällä odottamassa asennusta isolle kasalle Align osasia. Perä uusiksi, nuppi uusiksi, perän tönäriksi hiilikuituinen... listaa voi lukea viimeisistä hankinnoista-ketjusta.

Ja jokaiselle "nyt menen kovaa piruettia" hommalle löytyi muistaakseni selitys. Servovarren ruuvi otti hatkat, taka-sliderin vivustosta katoili ruuveja, kierteitä meni vääristä paikoista ja GA250 ei kestänyt yhdellä tarralla 450:n tärinää...

Tuossa tuota kopukkaa purkaessa ja katsellessa tuli löydettyä myös yksi asia joka voi vaikuttaa säätöongelmiin: peräputki oli vääntynyt runkokiinnityksen vierestä alaspäin niin, että putken toinen pää roikkui 5-6mm alempana...

Pieni video siitä mikä laatuero on HK vs Align osissa...

« Viimeksi muokattu: 29 Maaliskuu, 2012, 13:02:00 kirjoittanut ssulti »
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #31 : 29 Maaliskuu, 2012, 23:13:03 »
Remontti jatkui taas vähän, tai no paljon... Nuppi kokonaan uusiksi, pitkälti uusista Alignin osista, seassa jonkun verran HK osia vielä... Klapi poistui ja swashin sai viimeikin pysymään vaaterissa koko kaasutikun liikkeen. Päärattaat ja yksisuuntalaakeri vaihtui myös - Align osiin. Peräpäähän vaihtui HK;n osien tilalle aikanaan hankittu CopterX:n sininen peräboksi, lavanpitimet ja pari muuta osaa tuli vielä HK-osina sielläkin. Eilisen paketin jäljiltä alle löysivät tiensä Alignin keltaiset jalakset. Pyrstöpuomi vaihtui Alignin valmistamaan (0.6mm seinämävahvuus, HK  0.3...) ja tuet tulivat myös hiilikuituisina Alignilta. Perävakaimet/siivet menivät vaihtoon myös, uudet joutuivat kylläkin ensin valkoisina maalaukseen, että saadaan tarpeeksi helposti havaittavia kohteita kopuun - kirkkaan keltaista. Perän rakennetta muutettiin myös, HK:n pianolankaviritelmä (se on ohutta ja taipuisaa) vaihtui Alignin hiilikuitutankoon, joten pianolangan pari tukirengastakin lähti hyllyyn. Perälapasille oli ihan pakko näyttää keltaista väriä ihan kiusallaan - tasapainossa tuntuivat olevan vielä hyväkkään, eli en turhan paljoa sitten tuhrannut maalia.

Homma vielä kesken, joten huomenna jatkuu lapakulmien kurkkimisella ja muulla pikkusäädöllä. Onneksi nupissa on vain kaksi säädettävää tönäriä, kun nuppiin tuli laitettua Alignin kiinteämittaiset tangot.

Ja minä olin vielä noin viikko sitten tätä myymässä pois... löytyi kipinä uudelleen ja mielenkiinnolla odottelen miten tuo lentää kun klapi on poissa. Kiitoksia eispii, "ettei kelvannut tarjous". ;)

Kiinanserkuilta (HK) tulossa FM3D boksi, mutta tuleekohan turhaan, kun taitaa näillä korjauksilla päästä jo pitkälle lentelyssä ja vakaudessa. No jos ei mene kopuun, niin viritellään sitten piruiluna Quadiin. ;D
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #32 : 31 Maaliskuu, 2012, 00:25:59 »
Ensilennot 450:llä rempan jälkeen. Voihan vitalis. Nuppi reagoi komentoihin sen verran nopeasti ja terävästi, että tekemistä radion säätöjen kanssa riittää vielä monelle akulliselle. Lapa tracking näytti olevan myös pikkaisen poissa kohdaltaa - no hyvä että tekemistä riittää.

Perä, pitää mutta tekee vielä vähän bouncea jos nopeasti tölväisee ja palauttaa tikkua. Rauhallisesti ottamalla ei enää sätki vastaan. ATV 100->65%, Expo -20 -> +30... vielä pitää koettaa keksiä mistä tuo johtuu.

Trex-Storesta tuli, taas nopeasti (kiitos siitä), lasikuituinen 450SE canopy. Vähän pensselihommia ja canopy on kirkkaan keltainen...

Samaan rytäkkään tuli siirrettyä myös ESC toiseen kohtaan, pois canopyn sisältä.

Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Dumle

  • Seniori torppari
  • *****
    • Pirkanmaasoft Ry
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #33 : 31 Maaliskuu, 2012, 11:24:54 »
Perä, pitää mutta tekee vielä vähän bouncea jos nopeasti tölväisee ja palauttaa tikkua. Rauhallisesti ottamalla ei enää sätki vastaan.

Millasilla kierroksilla ajelet? Liian pienet kierrokset ainakin voi tuota aiheuttaa, vaikka perän gain olisikin kohdallaan.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #34 : 31 Maaliskuu, 2012, 12:01:06 »
Millasilla kierroksilla ajelet? Liian pienet kierrokset ainakin voi tuota aiheuttaa, vaikka perän gain olisikin kohdallaan.

70% flät mankassa, high asetuksella govi. Ei ole kiekkamittaria, niin ei osaa sanoa. Ja vaikka nyt olisikin tarjolla -> motista puuttuu 15mm verran akselia väärästä paikasta...

ks. torpit.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #35 : 31 Maaliskuu, 2012, 23:58:26 »
Lauantain täystuhon vaurioista hyvä osa ja selvitelty...

 - nuppi kasattu uusiksi
 - lepari vaihdettu
 - FB vaihdettu
 - pääakseli vaihdettu
 - päärattaat vaihdettu (HK rattaisiin, Alignin valkoiset olivat kierot...)
 - remmivedon akseli/rataspaketti huollettu

Vielä olisi perätuubin ja perärotorin huolto, sekä uusi motti - vanhaa kun ei pelasta enää mikään.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #36 : 01 Huhtikuu, 2012, 12:03:36 »

 - päärattaat vaihdettu (HK rattaisiin, Alignin valkoiset olivat kierot...)


on noita oikeastikkin kieroja ollut mutta usein se on kyllä kiero sen takia kun jeesuspultti on väännetty liian kovaa kiinni :-X
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #37 : 01 Huhtikuu, 2012, 19:50:03 »
on noita oikeastikkin kieroja ollut mutta usein se on kyllä kiero sen takia kun jeesuspultti on väännetty liian kovaa kiinni :-X

Voihan se sekin olla, en tosin mielestäni vetänyt millään hirveällä voimalla kiinni.

Mutta tärkein: It's alive! Moottoritestaus ilman lapasia, hyvin hyrisi ja pörisi. Kiittäen eispii;tä mottikaupoista. 4400kv (11t pinni) ja tiedossa vähän säätelyä kaasukäyrään, ettei seuraavaksi ihmetellä "minnes ne lapaset katos"... Ex-motti kun oli 3550kv...

Kyllä tuo kopteri viimeistään pääsiäisenä jahtaa trulleja... viimeistään. Kelit meni sopivasti lumimyräkäksi, joten ei ole mitään hoppua pihalle.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #38 : 02 Huhtikuu, 2012, 17:22:28 »
Kopu kasassa, lavat tasapainotettu mutta vielä irrallaan. Ei oikein kiinnosta lennätys tuossa arktisessa myrskyssä... Peräakselikin oli kiero, joten se pistettiin uusiksi.

Nyt sitten odottelemaan kelien paranemista ja miettimään mitä tekee sitten kun FBL nuppi saapuu kaukomailta...
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #39 : 02 Huhtikuu, 2012, 17:39:08 »
Kopu kasassa, lavat tasapainotettu mutta vielä irrallaan. Ei oikein kiinnosta lennätys tuossa arktisessa myrskyssä... Peräakselikin oli kiero, joten se pistettiin uusiksi.

Nyt sitten odottelemaan kelien paranemista ja miettimään mitä tekee sitten kun FBL nuppi saapuu kaukomailta...
Mulla oli kans ensin nois samat lavat kun sulla on tossa pöydällä (on vieläkin - laatikon perällä). Kun vaihdoin Alignin 3G -hiilari lapoihin niin lento vakautu todella paljon! Suosittelen myös Sinulle moista. Myös tunnottomuus pichin suunnan muutoksessa hävis saman tien.

EDIT: Niin ja nuo 3G -lavat on sopivat myös mainitsemaasi FBL käyttöön.
« Viimeksi muokattu: 02 Huhtikuu, 2012, 17:52:26 kirjoittanut pilot4fn »
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa DM

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #40 : 02 Huhtikuu, 2012, 17:54:32 »
Kun vaihdoin Alignin 3G -hiilari lapoihin niin lento vakautu todella paljon! Suosittelen myös Sinulle moista. Myös tunnottomuus pichin suunnan muutoksessa hävis saman tien.

+1

Mullahan oli viikonloppuna 550:ssä hiilarikiinalavat, en uskaltanut lentää kuin yhden akun ja jos jotain videota siitä jäi talteen, niin todistetusti todella rauhallisesti.
mCPX brushless | DX7

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #41 : 02 Huhtikuu, 2012, 21:03:23 »
Kun vaihdoin Alignin 3G -hiilari lapoihin niin lento vakautu todella paljon! Niin ja nuo 3G -lavat on sopivat myös mainitsemaasi FBL käyttöön.

Tarkoittanette poijjaat näitä? http://www.trex-store.com/325d-carbon-fiber-blades-p-2538.html Laitetaan ostoslistalle.
Biististä neuvottelut menossa. Saa heittää kuikkaa tuolla GA250:llä jolla tuntuu olevan oma mieli ja tahto...

Jossain HK-Suomi välimaastossa on menossa yksi FlyMentor jonka tilasin aivopierun säestämän ajatellen FBL:ää, mutta orderin jälkeen tajusin, että ei se perrkl siihen hommaan käy... Eli kohta on avaamaton mentori-purkki lähdössä kiertoon, kun pääsee mulle asti. :P
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #42 : 02 Huhtikuu, 2012, 21:45:28 »
Tarkoittanette poijjaat näitä? http://www.trex-store.com/325d-carbon-fiber-blades-p-2538.html Laitetaan ostoslistalle.
Biististä neuvottelut menossa. Saa heittää kuikkaa tuolla GA250:llä jolla tuntuu olevan oma mieli ja tahto...

Nuo ne lavat on. Toimii tangollisessa ja on oikeestaan tehty käsittääkseni FBL lavoiksi.
Mulla on tuo CopterX 3x1000 USB kikkareella. Sen pitäisi olla hyvin pelittävä FBL purkki ja murto-osalla biistin hinnasta. Myös tuon ohjelmointi on todella helppoa tietokoneen avustuksella.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #43 : 03 Huhtikuu, 2012, 12:11:25 »
Taivas aukeni, lumikaaos väistyi ja aurinko paistaa. Hieno talvikeli, pikkuisen pakkasta ja kirkas keli.

Eka moottorikäyttö kotipihalla ihan osien tarkistusta ja tärinöiden tarkistusta varten. Hyvin pelasi, ei tärissyt tai pitänyt mitään outoa metakkaa. Kaasukäyrä ja lapakulmat pitää vielä katsella sopiviksi. Kaasukäyrän kanssa mietityttää minkä verran jenkkaa noi lasikuitulapaset kestää, kun motti vaihtui 3550 -> 4400Kv, ettei tule autonomisesti lentäviä lapasia...

Perässä oli leijuessa pientä ylös-alas pilkkimistä. Jotenkin yhdistäisin sen liian pieneen nuppinopeuteen. Viisaammat heittäköön mielipidettä. Perän bounceback on vähentynyt säätöjen jälkeen melko rajusti. Mutta vielä se sitä harrastaa.

Kuten tuli luvattua, se on ilmassa ennen pääsiäistä. ;)
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #44 : 03 Huhtikuu, 2012, 12:48:53 »
Hyvä et oot saanu kopun kasaan ja päässy kokeilleen miltä uus mosa tuntuu 8)

Olisko se noitten lapojan kans jotakuin näin(viisaammat korjatkoon)
Puulavat    2800rpm
Lasikuitul.   Näitten puoliväliin
Carbonil.    3000rmp



T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #45 : 03 Huhtikuu, 2012, 13:25:34 »
Olisko se noitten lapojan kans jotakuin näin(viisaammat korjatkoon)
Puulavat    2800rpm
Lasikuitul.   Näitten puoliväliin
Carbonil.    3000rmp

Lisää vaan kierroksia ainakin hiilikuitulavoilla. 450:ssä mulla on 3250rpm (kaasu 85%) ja sitäkin moni pitää alhaisena.

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #46 : 03 Huhtikuu, 2012, 13:37:14 »
4400kv motillas ja 11t pinjonilla kierrokset on siellä 3200rpm.
Mulla on n. 3000rpm (100%) ja harjoittelen kiemuroita muistaakseni 90% kaasulla.

Edit: Näyttää foorumeilla olevan suositus pysyä alle 3300-3400rpm, toisaalta jotkut näyttävät ajavan t-rexejään 4000rpm. Noh en ole tohon mun HK:n kopteriin laittamassa tuollaisia kierroksia vaan pysyn tyytyväisenä tuolla 3000 pinnassa. Ihan varmuuden vuoksi  :)
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2012, 13:48:01 kirjoittanut Tuoppi »
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #47 : 03 Huhtikuu, 2012, 22:03:33 »
joo nyökkiminen voi johtua liika pienistä jenkoista tai huonoista perän tuista.

ja sitte noitte lapojen jenkoihin...
uudet 690 pitkät edget, rotortechit ja sabit on specsattu 3000rpm, joten luulisin että noi nelipuokin lavat kestää kyllä huomattavasti enemmän, muistakaa että eroja on paljon valmistajien välillä, ja kiinalavoilla ei onneaan kannata yrittää, mun 690mm spin bladet on specsattu 2300rpm, just sopivasti mitä tolla 12t pinionilla ja governöörillä saa X7:sta irti,
seiskan manuaalin mukaanhan toi mekaniikka kestää 2700rpm ;D

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #48 : 03 Huhtikuu, 2012, 22:56:05 »
Vähän vaihteeksi taas quadinkin kanssa touhuilua. Kamera alemmas eteen ja vastapainoksi 450:n peräpuomi - kun sattui varastossa olemaan hitusen vinoksi mennyt yksilö - kelpaa tähän hätään. Samassa rytinässä telemetria-kitti pois käytöstä toistaiseksi.

Jos vaikka huomenna sitten testipyöritys tuolle niin tietäisi, että onko tuosta viritelmästä mitään hyötyä.
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

Poissa ssulti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kyllä se vielä kosahtaa, ihan varmasti...
    • Beginner's luck with the flying things
Vs: ssulti's fleet - eli kun annat pikkusormen se vie...isän ja pojan.
« Vastaus #49 : 04 Huhtikuu, 2012, 13:51:44 »
Pyrstöviritys tasapainoitti kivasti. Yksi akullinen lentoa puuskaisessa tuulessa pyörteiden keskellä (OKT alue).

Kesä lähestyy ja pitäisi saada harjoitettua kopukalla lentoa, mutta quad homma sotkee opittuja asioita, joten, quad joutunee vasaran alle ja myyntiin. Hyvä ja toimiva kokoonpano tulossa kohta tarjolle. Yhtenä syynä myös oman harrastebudjetin vähyys -> kahden lentovärkin ylläpito...

Joten, ennen ilmoituksen laittoa: jos joku haluaa keskustella, niin hihkukaa. Lähtee jos hinnasta päästään sopuun, ilman tai kera Quanum-telemetrian (V/A/'C sensorit).

Quadin piirrustukset:
Spektrum DX8 | Spektrum DX6i | Kyosho Syncro KT-201
Omat: Mistral 2 DLG, ASW17 liidokki, Whipit DLG
Huollettavat: FMS FHX-800 | Dusty Crophopper | Ladybird V2 | TeamC TR04

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1511 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2011, 21:32:40
kirjoittanut Sambas
24 Vastauksia
7873 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2012, 19:59:25
kirjoittanut Tucho