Eilen tipahti postiin kolme paria alikin 3G lapasia. Illan aikana pääakseli irti ja laakerien tarkistus, että mistä pieni klapi johtuu. Syy selvisi, kaulurimurikka oli karvan verran liian ylhäällä, eli tiukemmalle laakeria vasten ja heilunta katosi.
Biistin alla olí ensin joku tummempi vaahtotarra, liian pehmyt... Purkki pääsi heijaamaan sivuliikkeessä -> "hauskoja" reagointeja. Pois. Seuraavana oli jotain "TESA Mirror Tape" kamaa pari kerrosta, tärinät meni biistiin niin että gainit piti vetää todella alas. Ei hyvä. Lopulta kaivoin Biistin alkuperäisen vaimennustarran alle, toimii.
Alignin 325D 3G lavat olivat positiivinen ylläri, suoraan paketista tasapainossa ja lavan painopiste alle millin sisään molemmissa. Roikutustestissä meni molemmat samaan asentoon, joten eiköhän nuo ole ihan hyvä satsi. Lavat paikalleen ja pihalle, tuuleen ja kylmänkosteaan keliin.
Timerin mukaan 8min lentelyä... Olikohan noin, vai jäikö jossain vaiheessa vain tikku hitusen ylös, jolloin timeri raksuttaa vaikkei moottori käy. No ladatessa tietää, jos meni yli. Timerin piipitys on T6J;ssä niin vaimea, että katoaa tuuleen ja 450:n ulinaan.
Lentely, hyvin toimii ja tuuliherkkyys katosi. Ei enää väkää vastaan, kun tulee puhuria. Tulipahan samalla otettua ensimmäinen pidempi sivu-kuskia-kohden leijuntakin. Hyvin meni, ei mitään hajalle ja ilman laskeutumista sivulentoon ja takas tail-in asentoon. Eiköhän tää tästä hiljakseen, kun vain jaksaa simuttaa lisää, että saa hiottua orientaatiota ja tikkujen liikutusta selkärankaan.
Fiiiiiiiling guuuut!
Seuraavaksi on tehtävänä pistää hukkaan pino 335mm kiinan lasikuitulapasia... Ehkä yhden parin voi pitää ihan vain hätähätähätä-varana.