Ensilento (tiistai) 450:n kanssa meni perinteiseen tapaan. Persgyron korjaussuunta traditiota noudattaen väärinpäin ja perslapaset levis pitkin maisemia... Muuta damagea: ei.
Eilen tytön koululuokan vanhempain illassa oli yksi paikallinen kopteristi (nikki ja nimi taas hukassa), sain kotiovelle toimitettuna uudet perslavat eilen 20:00. Kiitos siitä. Eilen illalla säädöt suurinpiirtein silmämääräisesti samalle planeetalle... Ei swash-leveleriä, ei lapaskulmamittaria, vain työntömitta ja väsyneet silmät.
Tänään tossa pihanurtsilla koelento, akullinen ilman ongelmia. Paranisi tuo keli, niin voisi jossain isommalla alueella käydä koittamassa. Lätkälliseksi aika rauhallinen menijä tuo vaikka tuulta oli reilusti, ja ympäristössä varmasti pyörteitä. Voi olla, että lapakulmia voisi laittaa vhän lisää, mutta kyl se noillakin lentää sen mitä oma tarve on.
Kokoonpano siis;
- HK450 alu+muovi runko
- Align 430*jotain* pannu
- eMax 35A nopari
- Assan GA250 gyro
- HK:n siniset servot nupissa
- Nine Eagles (NES) 8g digi perällä (prorc.fi)
- halvimmat mukana tulleet lasikuitu lavat (valkoiset, mustalla viivalla)
- perässä alignin lavat, kun kaverilla oli niitä
Lentää. Ja vanha koira osasi edelleen ja nyt ei pelottanut/jännittänyt yhtään. Eli nyt tuli todistettua se, että 500 on liian iso ja kallis mulle. Tämä projekti on maksanut minulle tähän asti 55e kopteri+gyro ja 8e NES servo.
Lisää viteoo hetimiten kun akut on täynnä ja keli sallii. Toi leijuttelu piti olla vain asetusten hakua, joten en ottanut kameraa mukaan, mutta mitä - koko akullinen pärräilyä tossa pienessä tilassa.
Yllättävää oli:
- lapaura hätäisesti katsoen spot-on (ihme HK nupille)
- leijuu ilman ohjausta ihan ok, ottaen huomioon, että kyse on lätkällisestä HK;sta.
- yhtään osaa ei tarvinnut lähteä hakemaan; a) talon katolta, b) lähi metsästä, c) mistään muualtakaan... d) ja nurtsi ei saanut uutta tuuletusaukostoa
Nyt kun vielä saisi oman 12S:n takas, niin homma vois mennä paremmin... Nyt pörräillään laina Devo F7;lla...