Poro on kyllä läski. Siinähän leveempi runko kuin X5:ssa (tais olla joku 1,5mm).
Oma HK500 kasailu alkoi tänään sähköjen kokeilulla runkoa odotellessa. Kaikki servot toimi ja nopariakin sain vähän ohjelmoitua. On kyllä ärsyttävä tuo Turnigy 85A noparin ohjelmointi, kerrallaan voi ohjelmoida vain yhden kohdan ja sitten aloitetaan alusta. Ja sitten en tajua miten tuo jarru ohjelmoidaan päälle/pois kun siinä on vain yksi kohta. No toivotaan että se on vakiona pois. Toeh, mitkä asetukset laitoit tuohon? Ei välttämättä ollut huono idea sen ohjelmointikortin hankinta Soft start hieman alussa tosiaan potkaisee mutta eiköhän tuon kanssa pysty elämään, lentelin MiniTitanilla ilman soft starttia monta kymmentä lentoa ennenkuin ohjelmoin sen päälle.
Huomatkaa kuvan moottorissa oleva CE-tarra
Edit: Nopari kuumeni aika reilusti jo tuossa pöydällä, lieneeköhän BEC sittenkin lineaarista mallia vaikka toisin väitetään..
Noh noh ei se Poro ny nii pullea oo.
Mulla ei kyllä hirveästi kuumene nopari jos vaan on pöydällä ja servoja pyörittelee. Pientä lämpöä tuntu, mutta ei se kuumana käy.
Se ohjelmointikortti oli kyllä tosi hyvä sijotus.
Piuha kiinni ja kerralla sai vetää kaikki 9 asetusta kohtiillee. Yhen aiemman HK noparin ohjelmoin justiin noin yks kerrallaa nii tähän ny sitte otin tämän.
Tossa on tuo mitkä mun noparissa on. Sulkeissa se numero, että monesko vaihtoehto se siellä listalla on.
1. Battery Type (2) Lipo Battery
2. Braking (1) Soft
3. Motor Timing (1) Auto Timing
4. Start Acceleration (1) Very Soft
5. Cut Off Voltage Threshold (1) 2.8V 50%
6. Low Voltage Cut Off Type (1) Reduce Power
7. Motor Reverse (1) Positive (no täähän nyt on se ja sama ku kääntää piuhat mielummi ku rupee tota piippailee)
8. Governor Mode (1) RPM (off)
9. Reo Type (1) 8K (tästä en kyllä oo varma mikä tää sitte o? oletuksena oli tuo 1 muistaakseni)
Koita sitä moottoria jos saat vähän jossain pysymään kiinni nii laita vähä kierroksia ja päästä kaasu. Jos se samantien *NIIIII* *TSIP* jumittaa ittensä nii siinon jarru päällä. Oletuksena se ei pitäs olla.
On tää 500 kyllä jämpti ja mainio koko! Oli mukava kasata ku yksinkertasesti tuonne runkoon vaan mahtu laittamaan tavarat sisään eikä tarvinu väännellä. Periaatteessa rungon kumpaakaan levyä ei tarvi irrottaa ja on mahdollisuus saada kone kasaan. Taaempi nupin servo tosin tarvii sillon L mallisen avaimen. Mulla on nuo pitkät Hudy avaimet nii oikeastaan sen takia piti ottaa toinen kylki irti. Samalla kuitenki laitoin moottorin kiinni ku kyljen irrotin ku se sinne näppärästi meni. Kyllä mä vielä kuvia tungen koneen eri koloista ja paikoista jahka tutkailen, säätelen ja kuvailen.
E: Kuinkahan vaan njs kauhistuu jos se Poroki muka on läski, ku näät ton 500 rungon.