Hieno homma Luigi
On se hyvä et on tämmösiä kopteristeja jotka jaksavat säätää ja vääntää,jotta me tavikset voidaan jos osataan itte yrittää näitä hommia
ISO käsi Luigille
PS:Kukahan laittais mulle uuden firmiksen
Kiitos kiitoksista
Katellaan sitä sun radioos kunhan mun työkiireet hiukan jossain vaiheessa helpottaa...
Mutta asiaan, eli ER9X ominaisuuksia listattuna:
- Muistipaikkoja on eri setupeille 16 kpl.
- Kaasu-ja lapakulmakäyriä on 9:n pisteen 8 kpl ja 5:n pisteen 8 kpl. Näitä käyriä voi liittää vapaasti mihin tahansa muihinkin kanaviin. Näitä voi myös liittää kytkimiin, eli on mahdollista tehdä vaikkapa erillinen lapakulmakäyrä joka tulee käyttöön vain Throttle cut-kytkintä käytettäessä.
- Mihin tahansa kytkimeen ja potikkaan voi liittää minkä tahansa toiminnon suoraan tai miksattuna.
- Eri toimintoja voi miksata keskenään niin monin eri tavoin ettei tässä tila riitä niitä selittämään
Löytyy myös ohjelmallisia "kytkimiä" joilla voidaan yhdistellä toimintoja erilaisilla ehtolauseilla.
- Timerin asetuksia löytyy niin ikään hurja määrä. On varsin vapaasti määriteltävissä mikä timerin triggaa käyntiin ja pysäyttää. Löytyy myös toiminto, jossa timerin nopeus muuttuu progressiivisesti esim. kaasutikun asennon mukaan: Kaasu nollilla=kello seis, vähän kaasua=kello käy hitaasti, kaasu täysillä=kello käy nopeasti.
- Kopteria trimmattaessa on mahdollista ohjelmoida johonkin kytkimeen trimmaustoiminto: Kun kopteri leijuu, kytkimellä tallenetaan tikkujen asentojen perusteella arvot subtrimmeihin, ja kopu on trimmattu!
- Alkuperäisen softan raivon partaalle ajava piippaus jokaisesta napin painalluksesta on historiaa. Toki senkin saa edelleen päälle jos joku välttämättä haluaa, mutta muitakin vaihtoehtoja on täydelliseen äänettömyyteen asti.
- Mikäli lähettimeen on asennettu taustavalo ja sille kytkintransistori, voidaan taustavalonkin toiminta määritellä ohjelmallisesti.
- Alhaisen paristo-/akkujännitteen varoituksen rajan voi asettaa itse käytetystä paristo-/akkutyypistä riippuen.
- Expot ja Dual Ratet voi määritellä erikseen molemmin puolin keskipistettä. Hyötyä? Expo ja D/R löytyy nyt myös Throttlelle.
- Potikoita ja kytkimiä voi helposti liittää samaan toimintoon mixaamalla. Esimerkiksi gyron gain-säädön voi tehdä niin että toimintatila vaihdetaan kytkimellä ja jollekin potikalle ohjelmoidaan halutun suuruinen säätövara.
- Throttle cut -kytkimenkin toiminnan voi nyt kääntää. Tällöin radioon virtoja kytkettäessä Throttle cut on oltava päällä jotta radio käynnistyisi.
Tuossapa noita ensimmäiseksi mieleen tulevia. Olen itse ER9X:n kanssa tehnyt tuttavuutta vasta hetken eli kaikki sen salat eivät varmasti ole itsellenikään auenneet. Asiavirheitä olen yrittänyt välttää mutta jos sellaisia löytyy, olkaatten hyvät ja oikaiskaa
Lopuksi vielä huomautus: eePe-ohjelmaa ja sen toimintoja ja simulointeja voi kokeilla vaikka kyseisenlaista radiota ei olisi lähelläkään. Sen tarkoituskin on toimia sellaisenaan ja radio liitetään piuhan päähän vain tiedonsiirtoa varten.