Kirjoittaja Aihe: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro) Ei vieläkään- RATKAISTU NUIJANKOPAUTUKSELLA.  (Luettu 4516 kertaa)

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Kaikki muu uutukaisessani on hyvin, mutta pyöräyttäessä nuppi pyörii tahmeasti. Syy on se, että autorotaatioratas on tiukasti kiinni yhdensuuntaislaakerin rungossa. En ymmärrä miksi nuppi ei pyöri vapaasti. Syy ei ole torque tubessa tai perässä. Olen tsekannut piirustukset moneen kertaan, hommannut uudet osat ja ainoa johtopäätös on se, että rattaat ottavat toisiinsa kiinni sisältä. Osaiskos joku vinkata, missä syy?

-Jere
-EDIT eipä ollut taiwanilainen pistänyt laakereita tarpeeksi syvälle. RATKESI muovivasaran iskulla!!!!
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2012, 17:59:21 kirjoittanut jekuusi »
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro)
« Vastaus #1 : 18 Tammikuu, 2012, 16:40:47 »
yleensä ne ei pyöri hirveä hyvin ilman lapoja, kokeileppa lapojen kanssa jos niin et jo tehnyt ;)

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro)
« Vastaus #2 : 18 Tammikuu, 2012, 18:37:29 »
Omassani oli ihan sama brobleema.
Mulla oli syynä se että pääakselin alapään pultin reikä oli liian ylhäällä, joten päärattaan ja autorotaatiorattaan päittäisvälys on aivan liian pieni ja siitä syystä ei pyöri kunnolla.
Ite korjasin tilanteen viilaamalla autorotaatiorattaassa olevaa pultin reikää aavistuksen siihen suuntaan että välystä on hieman enemmän ja näin sain pyörimään rattaat herkästi.
Kannattaa myös huomioida sen pienen sateenkaarirattaan välys, eli se ratas mistä lähtee torque tubelle veto.
Jos välys on liian pieni niin se hajoaa! 

Ei varmaan tartte kertoo että mistä tiedän?
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro)
« Vastaus #3 : 18 Tammikuu, 2012, 18:54:47 »
Minusta välys on ihan ok, mutta tahmeus tulee juuri autorotaatiorattaan sisäosan tarrautumisesta päärattaaseen. Ihmeellinen juttu, mutta mietin, onko tuolla tahmeudella merkitystä?
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro)
« Vastaus #4 : 18 Tammikuu, 2012, 19:08:41 »
Minusta välys on ihan ok, mutta tahmeus tulee juuri autorotaatiorattaan sisäosan tarrautumisesta päärattaaseen. Ihmeellinen juttu, mutta mietin, onko tuolla tahmeudella merkitystä?

On sillä se merkitys että autorotaatiossa tahtoo pyöriä moottori mukana ja sehän tietty syö inertiaa aika tehokkaasti.
Minulla tämä päittäisvälys juuri aiheutti sen tahmeuden, onko sulla päittäisvälystä näiden rattaiden välillä?
Sen huomaa hyvin kun ottaa sen akselin pois paikoiltaan ja laittaa ne rattaat paikoilleen niin ne pyörii tahmeesti ja sit kun ottaa pultin pois ja laittaa tilalle vaikka ohkaisemman pultin niin rattaat pyörii herkästi.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro)
« Vastaus #5 : 18 Tammikuu, 2012, 19:19:51 »
Nimenomaan, kun kiristän pultin loppuun saakka homma menee tahmeaksi. Täytyy ottaa viila käteen. Kiitos vinkistä!
-jere
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa jekuusi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro) Ei vieläkään!
« Vastaus #6 : 21 Tammikuu, 2012, 17:29:19 »
Hei!

Ei nyt auta viilaus. Edelleen tahnaa kliinni ja tekee se, että kun laskeutumisen jälkeen laskee tehot pois, kuussatanen hyppii kitkan takia kuin vikuri humma lapojen inertian takia. Lisäksi tahmeus tehnee sen, että perä vatkaa eikä gyron säätö auta. En kertakaikkiaan enää keksi, mitä tehdä. Tahmeus alkaa siitä, kun vetää akselin läpi menevän pultin kiinni (ei tiukalle), jos pultin jättää vähän löysälle kitkaa ei ole - mutta tämä on turvallisuusriski ja aiheuttaa myös sen, että autorotaatioratas ei linjaannu pääakselin kanssa. Apuva. Kun vain saisin tuon pois!! >:(
Nine Eagles PRO 270 II
Quadframe heavy SIX
Rinkularigi A' Trnquill

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Tahmea nuppi (trex 600 E Pro) Ei vieläkään!
« Vastaus #7 : 21 Tammikuu, 2012, 17:42:32 »
Ompas se sitkeessä...   ???
Toi kuulostaa just samalta kuin oli minun ongelma.
Itse sain sen kuntoon viilaamalla reikiä hieman soikeaksi niin että päittäisvälys kasvaa.
Ethän kiristä pulttia liikaa?


Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
5968 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2008, 08:14:29
kirjoittanut simo11
8 Vastauksia
4812 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2011, 19:24:26
kirjoittanut zxiicci
9 Vastauksia
4519 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Huhtikuu, 2011, 23:20:09
kirjoittanut Heechee
6 Vastauksia
3819 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Heinäkuu, 2012, 16:37:20
kirjoittanut xXx-84
28 Vastauksia
11506 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2012, 23:22:56
kirjoittanut njs