Noniin. Nyt kun pääsi terassille torppioluelle, on aika selostaa lennon numero 156 tapahtumat... kuten jo valppaimmat huomasivat sipoon kentän ketjussa, lento ei päättynyt kovin onnellisesti.
Kevät leirillä näin kun op teki niitä jänöjussi pomptuksia ja tohtorikin niitä välillä tehnyt. En tiedä mikä sen liikkeen oikea nimi on, mutta ristin sen jänöjussipomputukseksi. Eli vauhdissa vedetään kopun nokkaa ylös ja ajetaan negatiivisella pitchillä maata kohti ja maan lähellä nostetaan positiivisella ylös ja yritetään pitää eteenpäin liike kuitenkin elossa.
Niitä siinä ehdin yhden akullisen fiilistellä vaihtelevalla menestyksellä. Huomasin että on kiva ottaa vauhtia, nostaa nokka ylös ja piiskata kopteria negatiivisella maata kohti ja juuri maan rajassa pelastaa tilanne. Radixit räpisi hienosti idle 1sellä.
Seuraavaa akkua tulille lentoa numero 156 varten.
Samaa settiä, lisää vauhtia ja vaarallisempia tilanteita. Kävi hetken aikaa mielessä, että pitäisikö vaihtaa idle 2selle ettei puudu. Samaisella sekunnilla totesin ajatuksen huonoksi, koska radixit piti niin kivaa räpinää taistellessaan kopterin ilmassapitämiseksi perälapojen hipoessa ruohon laivoja.
Pari kaarrosta myöhemmin otteiden käydessä yhä uhkarohkeammiksi idle1 ei jaksanutkaan nostaa kopteria enää takaisin. Mielessä olin kuitenkin jo nostanut kopterin ylös ja lähtenyt kääntämään liikesuuntaa tulosuuntaan. Ongelma oli että kopteri oli yhä siinä parin kolmenkymmenen sentin korkeudessa. Hätäistä tikkujen heilutusta, hetken jo näytti, että tilanne pelastettu, mutta sinne nurmikkoon se kuitenkin haukkasi.
Mutta kivaa oli.
Lennolla 154 pysäytin kopterin vauhdista nokka 45 asteen kulmassa ylöspäin. Eteenpäin liikkeen pysähdyttyä vedin lisää positiivistä kuin lähteäkseni rainbowhun mutta teinkin takaperin flipin liikkeessä ja negatiivisetkin osui juuri kohdalleen että liike jatkui nätisti.
Muuten tuli reenattua rainbowta ja muutamia aile tic tockeja väliin. Myös vauhdista kopteri sivuttain ja siihen aile tic toc. Ei ne vielä mitään nopeita ole mutta kuitenkin.
Inverted leijutustakin tietty ja nyt tuli jo ajettua kopterilla hetken aikaa inverttinä ees taas.