Tässä vähän todistusaineistoa. 59 akku menossa. Oli pakko heittää kamera kiven päälle kuvaamaan, kun epäilin että J@ni ei ehdi mestoille, ennen ku mun pitää lähteä saunaan.
Eli pahoittelen kuvan laatua. Kyllä tosta nyt kuitenkin kaiken tarvittavan näkee.
Ja mitenkäs sitä sanotaan.. "On vain pilotteja jotka ovat torpanneet ja pilotteja, jotka eivät ole vielä torpanneet"
Arvatkaa kumpaan ryhmään kuulun?
Kävi vähän hassusti heti seuraavalla lennolla tuon fiilistelyn jälkeen
Ajattelin harjoitella rainbowta. Lähdin vetämään kopteria taaksepäin ja positiivisella pitchillä, kaikki OK.
Noh... Lähdin työntämään kopteria takaisin negatiivisillä. Kun kopteri oli ylhäällä lakipisteessä perä heitti yhtäkkiä 180 astetta..
WTF! Liike seis ja elevaattorilla kopu suoraan. Jäi taivaalle nokka itseeni päin hieman kuitenkin kulkusuunta ohi.
Lähdin varovasti hitaasti koittamaan kopteria lähemmäs ja samalla yritin vielä perää kääntää itseeni päin.
Perässä ei reaktiota ja sitten alakerta irtosi. Näin että kopteri lähtee pyörimään ja valumaan autoa kohti.
HOLDi päälle ehkä 5-10m korkeudessa ja pieni liike tikuista johonkin suuntaan (en tiedä onko rankasta pirottelu harjoittelusta ollut hyötyä, mutta sain käännettyä kopterin liikesuunnan oikeaan suuntaan, eli pois autosta.)
Siinä sitten katselen, kun kopterin lapojen inertia hidastuu ja maa lähenee. Mielessä käy vain ajatus, että nyt se sitten viimein tapahtui mitä olen odottanut.
Kopteri tömähtää oikealle kyljelleen noin 45 asteen kulmassa.
TORPPIItse en kuitenkaan ollut missään vaiheessa tulilinjalla kun lähtötilanne oli kauempana ja korkeutta oli riittävästi.
Sitten jossittelua:
Hölmöä oli kyllä yrittää tuoda kopteria lähemmäs ja yrittää käyttää perää tuon ensimmäisen heilahduksen jälkeen.
Olisi ehkä pitänyt ensimmäisen heilahduksen jälkeen heittää takaisin idle1:selle jä tehdä hätälaskeentuminen kauemmas kentälle vaikka nenä olikin itseeni päin.
Toisaalta. Tulos olisi voinut olla ihan sama.
Eniten harmittaa, että olin juuri ehtinyt ladata molemmat akut täyteen. Joutui täysin turhaa tyhjentämään varastolataukseen
Tavallaan on nyt jotenkin huojentunut olo. Oli kuin kivi olisi noussut pois harteilta, kun ei ollut muuta tehtävissä, kuin minimoida tuhot.
Viimeiset kaksi kertaa kun ollut lennättämässä on jotenkin kehitys jumiutunut paikalleen, kun "voi voi jos se menee rikki".
Nyt olin ottanut itseäni niskasta kiinni ja vääntänyt viitisen tuntia pitkästä aikaa simussa ja kokoajan ylösalaisin.
Tänään päätin kun lähdin lennättämään, että heti toisella akulla käännän masun ylös ja katsotaan miten käy.
Sen suhteen kävi hyvin, oli kiva huomata että osaa leijuttaa ylösalaisin. Eli pohjille jäi siis kuitenkin hyvä maku päivän lennoista. Taas kehitystä eteenpäin.
Ja varmaan jotain kuvatuksia haluatte nähdä!?
Olkaa hyvät: