Kirjoittaja Aihe: Lumia vai N9  (Luettu 29462 kertaa)

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
Lumia vai N9
« : 15 Helmikuu, 2012, 14:29:59 »
Joku tääl kehuskeli ostaneensa lumian. Nyt kaipais kokemuksia siitä. Onnistuin hajottamaan N900:sen latauspistokkeen ja pitäs harkita uutta luuria. Vaimolla on N9 ja tätä hipelöiny jonku verran, on kyl erittäin looginen ja järkevä käyttää ja nyt sit ois kiva kuulla lumia käyttäjien kokemuksia jotta tietäs kumman laittaa..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Lumia vai N9
« Vastaus #1 : 15 Helmikuu, 2012, 14:43:52 »
iPhone xD

Falconihan tuon lumian osti jos en ihan väärin muista. Työkaverilla oli N9 ja kuuntelin pari viikkoa kiroilua kun ei ollutkaan hyvä ja sitte vaihto vanhaan älyluuriin. Räpläsin tota Lumiaa Sonera puljussa ja en sitte yhtään tykännyt 5min perusteella. Jotenki "palikka" mutta alotusnäyttö oli ihan jännä. Kannattaa käydä hypistelemässä jossain.

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #2 : 15 Helmikuu, 2012, 15:04:37 »
Mulla on varmasti ärsyttävin ero vanhaan se et näis ei oo erillistä näppistä. Millä ihmeellä mä jonku tracking numeron kopsaan jostain fast ladin sivuilta tällä?? Siihen ei vaan ailuurikaan auta siihe näppiksen puutteeseen.varmaan tähänki tottuu mut menee välillä sormi suuhu ku ei voikkaa jotakin tehä helposti näppiksen kautta. Mut otsikosta voi päätellä mistä kahesta luurista keskustellaan! ;)
ei riitä kokonaan eri merkkin vaihtamiseen mulle sanoa et työkaverin kaiman sisko räpläs 5min sitä ja sano et oli huono.
-Goblin 500-

Poissa Naamis

• Pro torppari
  • RC-Kopterit RY #0252
« Vastaus #3 : 15 Helmikuu, 2012, 15:07:28 »
Itsellä nyt tiistaista asti ollut Lumia. Tätä ennen Nokia vihaaja ja Iphonen käyttäjä (3G ja 4G). Nyt tällä lyhyellä kokemuksella voin sanoa, että paras puhelin mitä olen omistanut. Ainot miinus on yhden päivän akku-kesto. Eli voin suositella lämpimästi.
T-Rex 450 Sport, T-Rex 600 ESP + Brain, Walkera Mini CP
Quadro jossa FF Controller
Futaba T8FG, Walkera Devo 7
Phoenix

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #4 : 15 Helmikuu, 2012, 15:10:27 »
Voihan sen puhelimella käydä copy pastettamassa sieltä sivulta ylös vai mitä meinasit?

E: Tai sitte zoomaa ja ottaa screenshotin jos laiskottaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2012, 15:21:05 kirjoittanut Toeh »

Poissa njs

• Jäsen 2024
  • RC-Kopterit Ry #65
« Vastaus #5 : 15 Helmikuu, 2012, 15:14:55 »
Lumiaa en ole niin pitkään käyttänyt, että kommentoisin sitä sen enempää, mutta jos N900:ssa tottunut että kaikki mahdollista niin kannattaa ottaa Lumiassa huomioon nämä rajoitukset (copypaste GSMArenan Lumia arvostelusta):

- Display is much dimmer than the N9's display
- No Flash or Silverlight support in browser
- No USB mass storage (file management and sync pass only through Zune)
- No video calls and no front-facing camera either
- Non-user-replaceable battery
- No memory card slot (and no 64GB version like the N9)
- microSIM card slot
- No native DivX/XviD support, videos have to be transcoded by Zune

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #6 : 15 Helmikuu, 2012, 15:32:25 »
Voihan sen puhelimella käydä copy pastettamassa sieltä sivulta ylös vai mitä meinasit?

sii kun aikasemmin pystyin oikean näppäimistön avulla vetää haluamani tekstin siniseks ja sit painaa näppiksestä cntrl+c ja pastetaa samalla cntrl+v niin eihä sitä tällä onnistu tehä(N9)!?vai voiko,miten??
-Goblin 500-

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #7 : 15 Helmikuu, 2012, 15:38:58 »
sii kun aikasemmin pystyin oikean näppäimistön avulla vetää haluamani tekstin siniseks ja sit painaa näppiksestä cntrl+c ja pastetaa samalla cntrl+v niin eihä sitä tällä onnistu tehä(N9)!?vai voiko,miten??
Niin jaa tosiaan. N9 en tiiä mutta mä onnistun ainaki niin että painan sormella tekstiin ja sitte vedän sormella sinne asti ku haluaa ja sitte ku päästää sormen se kysyy notta kopioinko ja sitte hipasen siihen ja sen jälkeen meen vaikka muistioon ja kosken tyhjää kenttää ja tulee vaihtoehto sijoita. Kokeile sillä N9:llä että jos pidät sormea tekstin päällä nii maalako se ja antaako vaihtoehtoja.

Poissa Falconi

• se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
« Vastaus #8 : 15 Helmikuu, 2012, 15:45:31 »
Joo lumia täällä (tai nyt huollossa, oli volumenapit hiukan irti ja helisi),

Mutta kun siihen yksinkertaisuuteen tottuu niin on kyllä ollut hyvä puhelin, mitä enemmän on käyttänyt niin sitä enemmän tykännyt.

Sitten niitä ei hyviä asioita:
 - Zune pakotus, ei siis toimi massamuistina itseä riipii tämä eniten, mutta skydriven kautta saa aika hyvin kaikkia siirrettyä
 - Viestien / hälytysten ääniä ei saa laitettua omia vaan se on se vakiolista ja täts it. Myöskin oman soittoäänen laittaminen vaatii kikkailua.
 - Eri äänenvoimakkuuksia ei voi säätää, eli viestit ja puhelut ja pelit kuuluvat samalla voimakkuudella kaikki riippuen tietysti itse äänestä
 - Akku kestää mun käytöllä vuorokauden, muilla enemmän muilla vähemmän. Tämä siksi miinusta, että sgs:ssä kesti helposti kaksi vuorokautta.

+/- jutut:
 - Pieni näyttö
 - Yksinkertainen käyttää
 - Vähän vielä softia marketista (miksi tämä ei ole selkeä miinus, siksi että microsoft ei päästä markettii sovelluksia minkä aukaiseminen kestää liian kauan ja muutenki tiukat kriteerit niin vähäiset softat sitten myöskin pääsääntöisesti toimii kunnolla)
 - Kun puhelin on värinä+soittoääni moodissa niin se ei tarkoita sitä että puhelin soi ja värisee yhtäaikaa vaan värinä tapahtuu ensiksi ja sitten vasta alkaa soittoääni soimaan, jos soittoääni kerkee loppua niin sitten sama alusta (Itse pidin aluksi selkeänä puutteena, mutta nytten vähän enemmän plussan puolelle menee koska nyt puhelin voi olla aika kovalla ja hiljaisissa paikoissa tuo värinä riittää, toki kovassa metelissä olisi hyvä olla molemmat käytössä)
 - Noita aloitusnäytön laatikoita (tile) ei voi muokata esim laittaa omaa kuvaa siihen tilalle, toki jotain pystyy muokkaamaan mutta ne on sellaisia "toisarvoisia tilejä" (ehkäpä nopeus ja sulavuus on myös tästä kiinni)

Ja kehuja:
 - Tosi sulava käyttöliittymä (ehkä juuri siksi, että on yksinkertainen)
 - Hienon näköinen
 - Skydrive on mahtava ja myöskin officen one note on kyllä paras ohjelma mitä ikinä oon luureissa käyttänyt, siis todella yksinkertaistettuna: muistilappujen synkkaus pilveen ja niitten päivittäminen kotikoneelta, töistä ja puhelimesta.
 - Mulla ainakin GPS ja WiFi on parempi kuin sgs:ssä pyöräkellarista on vielä omaan langattomaan kiinni, mitä ei sgs:llä ollut.
 - Nokia mix radio on ollut hyvä sen vähän mitä mä oon sitä käyttänyt eli valitset genret ja kuuntelet "soittolistaa" myös soittolistan voi ladata puhelimeen niin ei tarvitse kokoajan streamata.

Sitten vielä tosiaan flash puuttuu mutta se puuttuu tulevaisuudessa melkeinpä jokaisesta mobiililaitteesta. Pari bugia on ollut, pari kertaa ei ole marketti sovellus lähtenyt päälle, bootti on auttanut. Jos lataa tarvikelaturilla puhelinta ja puhelin soi niin vastauksen jälkeen kosketusnäyttö ei reagoi oikein ja muutenki vähän sekoilee, korjaantuu sillä kun ottaa laturista pois ja käyttää näyttöö sammuksissa.

Siinäpä se kaikenkaikkiaan mä oon tykännyt, paitsi että olisi kannattanut jo ostaessa varmistaa ne helisevät napit niin olisi saanut samantien uuden luurin käteen. Eli sen voi testata kun ravistaa puhelinta niin jos se helisee on napit irti. Noitten miinusten kanssa oppii kokoajan paremmin elämään, mutta massamuisti juttu nyppii kun ei voi kaverin kotikoneelta nopeesti ottaa vaikka kuvia puhelimeen.

Zune itsessään on helppokäyttöinen.

Ikinä ei ole puhelimessa ollut enempää kuin 16 gigaa muistia sitäkään en ole saanut täyteen, joten muistin vähyys minulle ei ole puute mutta joillekkin varmasti on. Kamerakaan ei kyllä ole mikään huippu, testikuvia voi katsoa täältä: http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/Puhelimella+otetut/outside/Lumia+test/

Itse kanssa painin N9 ja lumian väliltä mutta kyllä lumia vei voiton, sillä N9:iä on mahdollisuus säätää ja mä en voi pitää näppejäni erossa säätämisestä ja sit kun säädettävää on paljon niin kiroan että aina näitä vehkeitä saa säätää ja tuunata. (okei ei varmaan kauaa mee ku xda häkkää lumianki)

Toivottavasti oli jotain apua.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa ak9

• Tavallinen torppari
« Vastaus #9 : 15 Helmikuu, 2012, 15:58:08 »
N9:ssä on tosiaan huonona puolena se että meegoon ei oikein saa sovelluksia eikä mitään, ja niitä ei välttämättä tulekaan koska meegon kehitys taitaa olla aika lopuillaan. N9 on ainoa meegopuhelin markkinoilla joten ei ole mikään ihmekkään.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Dumle

• Seniori torppari
    • Pirkanmaasoft Ry
« Vastaus #10 : 15 Helmikuu, 2012, 16:34:04 »
Heittäisin ketjun lukeneena yhden vaihtoehdon lisää: Nokia E7. Vaihdoin itse hetki sitten luurini tuohon ja olen todella tyytyväinen! Luurissa kun on tuo mainitsemasi fyysinen näppäimistö liukunäytön alla, samoin kosketusnäyttö on hyvä, mainio ja käytettävä. Parasta tässä on se, että muutama päivä sitten Nokia julkaisi virallisesti tuohon Symbian Belle-käyttispäivityksen (alkuperäinen on Symbian Anna) ja tämä muutti puhelimen täysin uudelle tasolle.

Joo... E7 ollu markkinoilla jo pyöreen vuoden eli "vanha" puhelinhan se on, että tietty jos sitä haluu viimestä huutoa olevan, niin eipä taida kelvata ::)
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Luigi Cravatto

• Seniori torppari
« Vastaus #11 : 15 Helmikuu, 2012, 16:49:49 »
Duunikaveri kans eilen päivitti E-seiskansa Belleen ja tänään jämähti luuri totaalisen jumiin :D Akkua kun ei irti saa ilman talttaa niin minkäs teet. Onneks siinä jäi taustavalokin päälle niin tunnissa oli akku tyhjänä ja saatiin se paska käynnistettyä uudestaan. Ei ole mun iPuhelimet moiseen sortuneet... Nokia rules ;D

Alkuperäiseen kysymykseen totean vaan että on iso sääli ettei Nokian Meego saa jatkoa. N9 olisi puhelimena ok ja käyttis todella hyvä mutta se tulee jäämään kuriositeetiksi johon ei softaa saa juuri mitään. Ja iPhone-kokemusten perusteella ainakin itselleni juuri ne itse hankitut softat on tärkeitä, niillä puhelimesta tulee omaan käyttöön pätevä työkalu. Eli jos noista pitäis valita niin Lumia on ainoa vaihtoehto.

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #12 : 15 Helmikuu, 2012, 16:52:25 »
Kävi kyl mielessä toi E7. Täytyy käyä testiin sitä jossain gigantissa kunha ehtii. Tää tekstin käsittely on kuitenki aika iso osa puhelinta näin kopuja ku harrastelee ja paljon kännyn kautta noita asioita hoitelee..  N9 on kyllä ollu muuten peruskäytettävyydeltään paras koskaan näkemäni puhelin..
-Goblin 500-

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #13 : 15 Helmikuu, 2012, 16:59:11 »
Samsung Galaxy S 2 .

Meego kuollut, symbian kuollut, W7:aan ei saa mitään kopu softaa.

Poissa Dumle

• Seniori torppari
    • Pirkanmaasoft Ry
« Vastaus #14 : 15 Helmikuu, 2012, 17:07:14 »
Duunikaveri kans eilen päivitti E-seiskansa Belleen ja tänään jämähti luuri totaalisen jumiin :D Akkua kun ei irti saa ilman talttaa niin minkäs teet. Onneks siinä jäi taustavalokin päälle niin tunnissa oli akku tyhjänä ja saatiin se paska käynnistettyä uudestaan. Ei ole mun iPuhelimet moiseen sortuneet... Nokia rules ;D

Duunikaveris teki jotain väärin :) Ei vaan, kaikkihan on mahdollista. Töissä 4 kaveria käyttää tota ja sitä kautta itekin eksyin E7:n omistajaksi. Heillä päivitty moitteetta ja niin meni mullakin. Helppoa kuin vaan voi olla, Ovi suite auki, päivityslataamaan, asenna, odota, valmis, käynnistä uudelleen ja olet valmis.

Suosittelen Lauri käymään edes hypistelemässä tota E7:aa ennen päätöstä. Hommaat sitten N9:n tai Lumian, kuhan edes kokeilet :) Taitaa olla markkinoiden ainoa puhelin, mistä löytyy ison kosketusnäytön lisäksi vielä tuo tuttu näppäimistö (?). Eikä se ollu hassumpi käyttää vanhalla käyttikselläkään.
Outrage Fusion 50 FBL (kasaillaan kovaa vauhtia)
TwinTurpo-liukuripöhistin
MyFleet

Poissa Kehno

• Seniori torppari
« Vastaus #15 : 15 Helmikuu, 2012, 17:11:49 »
Kyllä E7 on näpäkkä, jos tarvii fyysistä näppistä. Belle tosiaan parantaa sitä huomattavasti. Mä vaihdoin just E7:n N9:n kun lukituskytkin hajosi. Mä saattasin jopa melkein ehkä  luvata, että symbianiin ja meegoon tulee saamaan rpm työkalun ja lentopäiväkirjan kunhan tekijä hieman nysväämiseltään aktivoituu.

Poissa kaardian

• Seniori torppari
« Vastaus #16 : 15 Helmikuu, 2012, 17:22:19 »
Itse en ole Lumiaa päässyt kuin pikkasen räpläämään, mutta vastaavalla käyttiksellä olevaa Windows 7 puhelinta räpläsin yhden viikonlopun.

Jos sanotaan että Nokia teki aikanaan hyviä puhelimia, ja sitten tuli nämä koskettelunäppäilyläpysk ät, ja Nokia jäi vähän iPhonen ja Androidien jalkoihin, niin tarvitsee sanoa nytten että tuo Microsoftin Windows Phone -käyttis on varsin hyvä. Siinä on onnistuttu yksinkertaistamaan puhelimen käytettävyys kokonaan uudelle tasolle.

Gädgettifriikki taikka sellanen semihakkeriräplääjä ei ehkä koe tuota WPhone7 alustaa kovin "kivaksi" kun se on niin kovin yksinkertainen. Itse puolestani olen tykännyt aina kaikista gädgeteistä ja tuo tuntui pienen totuttelun jälkeen varsin hyvältä. Microsofti on keksinyt uudelleen käytettävyyden liki vastaavalla tavalla, kuin Apple aikanaan iPhonen kanssa.

Itselleni on tulossa Lumia 800, tai joku sen sellanen käyttöön tässä kun ehtii. En edes harkitsisi muita vaihtoehtoja tällä hetkellä. Samsungin SGS:ää käytin reilun vuoden ja tykkäsin kovasti. Akun kesto on se missä joutuu nykyisten älypuhelimien kanssa tekemään isohkon kompromissin. Verraten esim. E52-luuriin, missä akku kestää 4 - 8 päivää, kun ei juuri tarvitse puhua, niin älyluureista loppuu sähkö ihan itsestään n. vuorokaudessa. iPhonen akun kestosta ei ole mielikuvaa, mutta ilmeisesti se on samaa luokkaa muiden kanssa.

Tässä minun ajatuksia aiheesta.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #17 : 15 Helmikuu, 2012, 17:47:48 »
Itse en ole Lumiaa päässyt kuin pikkasen räpläämään, mutta vastaavalla käyttiksellä olevaa Windows 7 puhelinta räpläsin yhden viikonlopun.

Jos sanotaan että Nokia teki aikanaan hyviä puhelimia, ja sitten tuli nämä koskettelunäppäilyläpysk ät, ja Nokia jäi vähän iPhonen ja Androidien jalkoihin, niin tarvitsee sanoa nytten että tuo Microsoftin Windows Phone -käyttis on varsin hyvä. Siinä on onnistuttu yksinkertaistamaan puhelimen käytettävyys kokonaan uudelle tasolle.

Gädgettifriikki taikka sellanen semihakkeriräplääjä ei ehkä koe tuota WPhone7 alustaa kovin "kivaksi" kun se on niin kovin yksinkertainen. Itse puolestani olen tykännyt aina kaikista gädgeteistä ja tuo tuntui pienen totuttelun jälkeen varsin hyvältä. Microsofti on keksinyt uudelleen käytettävyyden liki vastaavalla tavalla, kuin Apple aikanaan iPhonen kanssa.

Itselleni on tulossa Lumia 800, tai joku sen sellanen käyttöön tässä kun ehtii. En edes harkitsisi muita vaihtoehtoja tällä hetkellä. Samsungin SGS:ää käytin reilun vuoden ja tykkäsin kovasti. Akun kesto on se missä joutuu nykyisten älypuhelimien kanssa tekemään isohkon kompromissin. Verraten esim. E52-luuriin, missä akku kestää 4 - 8 päivää, kun ei juuri tarvitse puhua, niin älyluureista loppuu sähkö ihan itsestään n. vuorokaudessa. iPhonen akun kestosta ei ole mielikuvaa, mutta ilmeisesti se on samaa luokkaa muiden kanssa.

Tässä minun ajatuksia aiheesta.
iPhonen akku tyhjenee aivan käytön mukaan. Kyllä sillä uutena päästi 2 päivää lataamatta aivan huolettomasti. Intissä selvisin viikon leirinkin, mutta en käyttänyt puhelinta paljoa yhtään. Joka ilta pyörähdin facebookissa ja laitoin viestiä morsiammelle, mutta muuta käyttöä ei ollut. Pikkuhiljaa se akku sitte kuoleentuu ja tällä hetkellä puhelimella ikää 2 vuotta ja valmiustilassa mennään vielä 2 päivää, mutta esim töissä nettiä kun selailen ja verkko ei ole 3G eikä edes EDGE vaan perus matkapuhelinverkko niin syö netin selailussa virtaa TODELLA paljon. Haukkaa jopa niin paljon, että puhelin kaatuu kun akku ei anna virtaa tarpeeksi. 3G alueella nettiä voi vielä selailla about 2-4h kunnes akku on tyhjä. Töissä pystyn laturin päässä käyttämään nettiä hyvin vaikka verkko on huono. Riippuu aivan käytöstä ja sivustoista. Uuteen luuriin pitäisi yrittää siirtyä, mutta on niin rahanmenoa joka paikkaan, että eletään nyt laturin päässä sitten iltavuoron netin selauksissa ja kopu foorumia lukiessa sekä ircatessa.  ;D Jos käyttäisi kuten normaalia puhelinta niin kyllähän tuolla pärjäis sen 2päivää aika helposti, mutta käyttääkö kukaan älypuhelinta kuin normaalia puhelinta? Ei taida.

Poissa SSchevy

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #18 : 15 Helmikuu, 2012, 19:03:33 »
Täällä odotetaan kovasti nokia lumia 900 puhelinta saapuvaksi kauppoihin  ;)
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2012, 19:31:54 kirjoittanut SSchevy »
Joakim.F

Poissa Noxi

• Tavallinen torppari
« Vastaus #19 : 15 Helmikuu, 2012, 20:39:17 »

Alkuperäiseen kysymykseen totean vaan että on iso sääli ettei Nokian Meego saa jatkoa. N9 olisi puhelimena ok ja käyttis todella hyvä mutta se tulee jäämään kuriositeetiksi johon ei softaa saa juuri mitään. Ja iPhone-kokemusten perusteella ainakin itselleni juuri ne itse hankitut softat on tärkeitä, niillä puhelimesta tulee omaan käyttöön pätevä työkalu. Eli jos noista pitäis valita niin Lumia on ainoa vaihtoehto.

Virtanappia muutama sekuntti pohjassa nii pitäs resetoida.. ainaki N8:ssa toimi ku tilttas sillon aikoinaan vakio softa versiolla. Uudemmat onki sitte toiminu (nyt Anna), yhen kerran on nyt uudemmilla tiltannu ja sillon käynnisty ite uudestaan.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #20 : 15 Helmikuu, 2012, 21:22:50 »
onko lumian virtuaalinäppiksessä nuolia joilla liikkua tekstissä?
-Goblin 500-

Poissa ak9

• Tavallinen torppari
« Vastaus #21 : 15 Helmikuu, 2012, 21:37:16 »

Ei ainakaan ole asennossa, onpas köyhä kapula ;D. Symbianissa sentään on.

edit: eipä näköjään ole vaaka asennossakaan   ;D
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2012, 21:45:57 kirjoittanut ak9 »
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Syrjäniemi

• Pro torppari
  • Ei riitä että se lentää
« Vastaus #22 : 15 Helmikuu, 2012, 21:50:18 »
Itselläni on N9, jota voin vilpittömästi suositella  :)

-Lauri

EDIT.
Plus siihen saa erinomaisesti integroitua kopterit.netin RSS feedin  ;D
« Viimeksi muokattu: 15 Helmikuu, 2012, 21:55:48 kirjoittanut lateksi1 »
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa Miika

• Seniori torppari
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
« Vastaus #23 : 15 Helmikuu, 2012, 21:52:30 »

Ei ole nuolia, mutta painamalla tekstiä pari sekuntia ilmestyy näkyviin sininen "pystyviiva", jonka saa helposti siirrettyä oikeaan kohtaan. Tätäkin viestiä nimittäin kirjoitan Lumia 800:lla ja on upea laite!  :)
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Lauri P

• Seniori torppari
« Vastaus #24 : 15 Helmikuu, 2012, 21:58:39 »
Ei ole nuolia, mutta painamalla tekstiä pari sekuntia ilmestyy näkyviin sininen "pystyviiva", jonka saa helposti siirrettyä oikeaan kohtaan. Tätäkin viestiä nimittäin kirjoitan Lumia 800:lla ja on upea laite!  :)

onnistuuko tekstien kopiointi tuolla samalla systeemillä et painaa pohjassa ja saa sit vetää siniseks ja sit tulee valikko josta voi valita kopioi..?
-Goblin 500-